پاورپوینت کتاب مديريت استراتژيک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب مديريت استراتژيک دارای 317 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: فرايند مديريت استراتژيک

فصل دوم: فرايند مضمون بندي استراتژي سازماني

فصل سوم: تدوين هدفهاي بلندمدت و انواع استراتژي هاي اصلي

فصل چهارم: آشنايي با متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني

فصل پنجم: اجراي استراتژي

فصل ششم: ارزيابي استراتژي ها

فصل هفتم: مديريت بهره وري

مقدمه

درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات محيطي و افزايش توانمندي براي استفاده از فرصتها مهمترين وظيفه يک مدير است . مديريت استراتژيک افق ديد موسسه و نحوه رسيدن به آن را تعيين مي کند, اصولا مديران بازرگاني و موسسات بزرگ با داشتن ديد استراتژيک توانسته اند پله هاي رشد و ترقي را به سرعت طي نمايند .

فرايند مديريت استراتژيک

مديريت استراتژيک , برنامه اي هماهنگ , جامع و پيوسته است که استعدادهاي ممتاز سازمان را با محيط ارتباط مي دهد و منظور از آن تحقق هدفهاي سازمان در چار چوب اجراي صحيح مديريت است .

اولين قدم در تدوين مديريت استراتژيک در سالهاي آخر دهه پنجاه برداشته شد . مديران روشي ابداع کردند که براي کجايي و چرايي حرکت موسسه خود در آينده تصميم گيري کنند قسمت تحليلي اين روش را طراحي استراتژيک ناميده و فرايند طراحي گروهي آن را برنامه ريزي استراتژيک خوانده اند .

قدم دوم در سالهاي هفتاد برداشته شد , زماني که مديران کشف کردند که با هر تغيير گسسته در استراتژي موسسه , شکل گيري درون سازماني موسسه نيز بايستي دگرگون مي شد. اين فرآيند برنامه ريزي توانمندي نامگذاري شد .

قدم سوم در سالهاي آخر دهه هفتاد, واکنش نسبت به نظرات روزافزون تغييرات ناگهاني در محيط برداشته شد . براي موجهه شدن با اين تغييرات موسسات بازرگاني شروع به استفاده از فن واکنش استراتژيک در زمان واقعي کردند , و آن را مديريت مسئله ناميدند .

تازه ترين تدوين استقرار برنامه ريزي استراتژيک و مديريت استراتژيک است, که روش جامع و نظام يافته اي براي برخورد با تغييرات است به طوري که مدير توانايي لازم براي اداره تصميمات را بدست آورده و با استفاده از يک سيستم خدماتي کامل با شناخت توانمنديهاي داخلي و فرصتهاي محيطي زمينه رشد و پويايي سازمان را فراهم مي کند .

تعريف استراتژي

استراتژي در اصل به معناي ايجاد تحول در يک سازمان يا يک مجموعه مورد توجه قرار گرفته است در فرهنگ عميد استراتژي به معني اداره کردن عمليات و حرکت ارتش در جنگ آورده شده است .

آندره بوفر استراتژي را اساس و اصول راهنما , فلسفه و انديشه عملي و تجربي تعريف کرده است .

کوئين استراتژي را چنين تعريف کرد:

استراتژي عبارت است از الگو يا طرحي که هدفها , سياستها و     زنجيره هاي عملياتي يک سازمان را در قالب يک کل به هم پيوسته با يکديگر ترکيب مي کند .

آنسف استراتژي را چنين تعريف نمود:

استراتژي برداشت جامعي است در جهت مسئوليت خطير و روزافزون مديريت عمومي که به موجب آن سازمان در ارتباط با محيط حرکت ميکند و جايگاه خود را طوري تعيين مي کند که موفقيت سازمان تامين گردد.

با توجه به تعريف فوق استراتژي حاوي نکات زير است :

داشتن تصويري جامع از محيط بروي سازماني و تعيين جايگاه سازمان در آن .

داشتن هدفهاي بلندمدت و فداکردن فرصتهاي آني براي رونق آينده و احتراز از غافلگيري .

تعيين رسالت و شخصت سازمان .

نگرش بلند مدت در تخصيص منابع و تصميم گيري .

ضرورت انجام درون سازماني و تعهد مشترک عمومي در قبال برنامه و مسير حرکت.

اتخاذ سياست و تاکيدهايي به عنوان وسيله اي براي تحقق هدفهاي سازماني .

جايگاه هدف وسياست در استراتژي :

در صورتي که استراتژي در  واقع مسير دستيابي به هدف را تعيين ميکند که خود مي تواند حامل سياستهاي متعددي نيز باشد لذا سياست طريق دستيابي بر هدف را مشخص مي کند , ولي استراتژي بيشتر مسير تحقق هدف را تعيين مي کند.

تاکتيکها صفبندي هاي هستند کوتاه مدت , انطباقي : عملي و تعاملي که نيروهاي متقابل , آنها را براي دستيابي به هدفهاي محدود به کار ميگيرند. استراتژي مبناي مستمر را براي جهت دهي به اين انطباقها به سوي مقاصدي گسترده تر مشخص مي کند .

فرايند طراحي مديريت استراتژيک

ديويد در سال 1990 مدلي ارائه مي کند که مديريت استراتژيک را به طور کلي فرايندي سه مرحله اي تعريف کرده است .

گام اول : تدوين استراتژي

گام دوم : اجراي استراتژي

گام سوم : ارزيابي استراتژي

فرايند تصميم گيري استراتژيک

مدير در فرايند تدوين, طراحي, اجرا, ارزيابي مديريت استراتژيک با پديده تصميم گيري استراتژيک روبه رو است, تصميم گيري استراتژيک تدبيري براي رسيدن به هدفهاي نهايي سازمان است. مدير بايستي مشخص کند چه سياست ها, برنامه ها و ابزاري مي تواند او را در رسيدن به اهداف کمک کند.

جان ديوئي در اثر تحقيقاتي که در سال 1910 انجام داد به اين نتيجه رسيد که حل مسئله مستلزم چهار مرحله مختلف به شرح زير است :

1- رويداد و يا جرياناتي که تصميم گيرنده را متوجه وجود مسئله مينمايد .

2- نوع مسئله , ابعاد و ويژگيهاي آن مورد بررسي قرار گرفته , شناسايي مي شود .

3- جستجو و تجسس براي يافتن راه حلهاي مختلفي که مي تواند مسئله را حل کند , آغاز مي گردد.

4- عواقب ناشي از انتخاب و به کار بستن هر راه حل , مورد بررسي قرار گرفته و بر اساس اين ارزيابي , مناسبترين راه حل انتخاب و به مورد اجرا گذارده مي شود .

فرايند مضمون بندي استراتژي سازماني

براي تدوين استراتژي سازمان بايستي مدلي را تعريف کرد, مدلهاي استراتژيک از ابعاد مختلف توسط دانشمندان مديريت تدوين و ارائه گرديده است. اين مدلها هر کدام به تناسب شرايط و مقتضيات و ديدگاه محقق مربوطه ابعادي از برنامه ريزي استراتژ يک را در نظر گرفته اند .

برنامه ريزي استراتژيک

اين استراتژي توسط تيلور (Taylor) در سال 1975 بيان شد,      برنامه ريزي جامع يا استراتژيک فرايندي است که ضمن آن اهداف و خطوط کلي فعاليتها و ماموريت هاي سازمان در دراز مدت تعيين ميشود. تشخيص اولويتها و تعيين اقدامات اصلي و کليدي که براي نيل به اهداف سازمان ضروري است در برنامه ريزي جامع انجام مي گيرد .

مدل رقابتي پورتر

اساس اين استراتژي بر رقابت مي باشد . تلاش براي کسب سهم بيشتر در بازار رقابت, تنها در حرکتهاي رقبا متجلي نمي شود. بلکه رقابت در يک صنعت در اصول اقتصادي آن ريشه دارد و نيروهاي رقابيتي وجود دارند که فراتر از رقبا هستند. مشتريان, عرضه کنتدگان مواد اوليه, نورسيدگان بالاقوه و کالاهاي جانشين همگي رقابتي هستند. که ممکن است بر حسب نوع رشته صنعتي کم و بيش برجسته و فعال باشند. وضعيت رقابتي در يک صنعت متکي به پنج نيروي اساسي است که در نمودار زير بيان شده است:

مدل نظام برنامه ريزي استراتژيک

لورنج در سال 1980 ولانج در سال 1986 اين مدل را طرح کردند . لورنج معتقد است هر نظام برنامه ريزي استراتژيک بايد به اين چهار پرسش اساسي پاسخ دهد :

به کجا مي رويم ؟ (فلسفه وجودي )

چگونه مي خواهيم به مقصد برسيم ؟ ( استراتژيها )

امکانات ما براي اقدام چيست ؟ ( بودجه )

چگونه آگاه شويم که در مسير درست در حرکتيم ؟( کنترل )

تدوين هدفهاي بلندمدت و انواع استراتژي هاي اصلي

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ريزي راهبردي استراتژيك
  • پاورپوینت استراتژی در عمل
  • پاورپوینت پياده‌سازي مديريت دانش
  • پاورپوینت استراتژي هاي مطلوب
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی