پاورپوینت برنامه ريزي راهبردي استراتژيك

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت برنامه ريزي راهبردي استراتژيك دارای 56 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعريف استراتژي

مديريت استراتژيك چيست ؟

سطوح درگير در برنامه ريزي استراتژيك

مزاياي مديريت استراتژيك

اجزای مدیریت استراتژیک

مراحل برنامه ريزي استراتژيك

انواع استراتژي ها

SWOT

تعريف استراتژي

واژه استراتژي را كه از لغت يوناني استراتژيا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامي مطرح شده است . (ريشه اين لغت ،كلمه استراتگوس به معناي فرمانده لشكري – كشوري است)

استراتژي يك برنامه واحد ، همه جانبه و تلفيقي است كه محاسن يا نقاط قوت اصلي سازمان را با عوامل و تغييرات محيط مربوط مي سازد و به نحوي طراحي مي شود كه با اجراي صحيح آن از دستيابي به اهداف اصلي سازمان اطمينان حاصل شود.

مديريت استراتژيك چيست ؟

مديريت استراتژيك فرايندي است كه به وسيله آن مديران براي ، دراز مدت ،فعاليت هاي سازمان و اهداف را تعيين كرده و استراتژي هاي نيل به اين اهداف را با توجه به شرايط داخلي و خارجي طراحي و برنامه هاي عملي ( عملياتي ) براي اجراي استراتژي ها را انتخاب مي كنند.

مديريت استراتژيك فرايندي پويا است .

سطوح درگير در برنامه ريزي استراتژيك

برنامه ريزي استراتژيك نبايد به عنوان يك تخصص مديران سطح بالا  شمرده شود وتوسط برنامه ريزان حرفه اي انجام گرفته و سپس از طرف مديرعامل تصويب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلكه استراتژي سازي و اجراي استراتژي وظيفه اي است كه شامل دخالت مديران آن بخش هايي از بيمارستان می باشد كه انتظار  مي رود نتايج استراتژيك در آن ها حاصل شود .

محول كردن مسئوليت و اختيار طراحي استراتژي به كساني كه در نهايت بايد آن را عمل كرده و به كار گيرند ، سبب ايجاد تعهد مستقيم در قبال موفقيت يا شكست استراتژيك در بين آنها مي شود .

مزاياي مديريت استراتژيك

سطوح مختلف مديريت بيمارستان را در تعيين اهداف ، هدايت و راهنمايي مي كند .

شناسايي و پاسخ گويي به موج تغييرات ، فرصت هاي جديد و تهديدهای در حال ظهور را تسهيل مي كند .

كليه تصميم گيري هاي مديران در زمينه استراتژي را در كل بيمارستان هماهنگ مي نمايد.

سازمان را قادر مي سازد كه موقعيت واكنشي (Reactive) خود را به وضعيت كنشي و  آينده ساز (Proactive) تبديل كند .

مزيت هاي رقابتي يك بيمارستان را از طريق :

افزايش نقاط قوت دروني

كاهش نقاط ضعف دروني

استفاده از فرصت هاي محيطي

رفع تهديدهاي محيطي

ارضاي ذينفع هاي حمايت كننده دروني و بيروني

در مقايسه با رقبا افزايش داده و عوامل فوق را جهت نيل به اهداف و ماموريت بيمارستان ، هماهنگ مي سازد .

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

اجرای استراتژی

ارزیابی و کنترل

مراحل برنامه ريزي استراتژيك

آغاز كار و حصول توافق درباره‌‌ي آن؛

تعيين و شناسايي سياست ها ي سازمان

تدوين رسالت و ارزش‌هاي سازماني؛

تدوين چشم انداز،

ارزيابي محيط داخلي (نقاط ضعف و قوت)؛

ارزيابي محيط خارجي (فرصت‌ها و تهديدها)؛

تنظيم استراتژيها

انواع استراتژي ها:

استراتژيهاي يكپارچگي

استراتژيهاي متمركز

استراتژيهاي تنوع

استراتژيهاي تدافعي

توسعه نفوذ و ادغام  :

با استفاده از توانايي ها يا نقاط قوت داخلي اقدامات زير را به عمل آورد.

بهره برداري از فرصت هاي خارجي

برطرف كردن نقاط ضعف داخلي

پرهيز از تهديدات خارجي

حفظ و نگه داري  :

حفظ شايستگي هاي اصولي  سازمان و دوري جستن از خطرهاي بزرگ

تقويت دروني – تدافعي  :

سازمان بايد نقاط ضعف داخلي را اصلاح كند و از تهديدات خارجي پرهيز نمايد. شامل: كاهش دادن فعاليت ها ، فروش يا واگذاري بخش هايي از سازمان

خصوصيات چشم انداز خوب

آرزويي روشن براي آينده

چالش بر انگيز و رو به كمال

محكم ولي انعطاف پذير و آماده تغيير  در زمان

معني دار براي ذي نفعان و مايه شوق و  اميد

ساده و به يادماندني

كوتاه

رسالت (mision)

به سوالات هويت سازمان پاسخ مي دهد.

ما كيستيم ؟ چه مي كنيم ؟ چرا هستيم ؟ مشتريان ما چه كساني هستند ؟

بطوركلي بيانيه مأموريت سازمان علت وجودي سازمان است و سه جزء عمده را در بر مي‌گيرد :

تعريفي از كسب و كار سازمان

اهداف اصلي سازمان

فلسفه سازمان

تفاوت بين هدف، رسالت  و استراتژي

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مديريت استراتژیك
  • پاورپوینت کتاب مديريت استراتژيک
  • پاورپوینت کتاب تئوري و طراحي سازمان
  • پاورپوینت نقش مديريت دانش در تبيين استراتژي‌هاي منابع انساني سازمان
  • پاورپوینت مدیریت استراتژیک
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی