پاورپوینت پیش بینی عددی وضع هوا

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت پیش بینی عددی وضع هوا دارای 38 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف

اصول مدل های پیش بینی عددی وضع هوا

اهمیت کاربرد مدل ها

انواع مدل های عددی

مدل MM5

دستگاه مختصات مدل

داده‌هاي لازم براي اجراي مدل

نمونه هایی از خروجیهای مدل MM5

تعریف :

– منظور از پیش بینی وضع هوا، چگونگی تغییر وضعیت فعلی درزمان است.

وضعیت فعلی جو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تابش، دما ، فشارهوا،باد، رطوبت، ابرناکی و بارندگی است که هریک ازآنها به نوبه خود تحت تاثیرفرآیندهای پیچیده ای در جوتغییرمی کند.

درمدل های اولیه پیش بینی عددی وضع هوا، از تقریب های ساده کننده ای مانند تقریب هیدروستاتیک، حذف امواج صوتی،حذف امواج گرانی لختی، جو فشارورد و …استفاده می شد. اما درمدلهای کنونی بسیاری ازاین تقریب ها کنار گذشته شده است و مدل های امروزی با دقت بهتری رفتارواقعی جورا شبیه سازی می کنند.

درنتیجه فرآیند پیش بینی عددی، روز به روز پیچیده تر  می شود;

بطوریکه امروزه باجفت شدن مدل های جوی بامدل های اقیانوسی و همچنین مدل های جوی با مدل های آلودگی

هوا، دانش پیش بینی عددی وضع هوا اززیرمجموعه ای از دانش های مختلف بهره گیری می کند.

اولین پیش بینی عددی موفقیت آمیزوضع هوا توسط چارنی، فون  نیومن و فیورتافت

حل معادله تاوایی فشارورد را برای پیش بینی ارتفاع ژئوپتانسیلی درتراز500 هکتوپاسکال دهه1960  حل عددی معادله های بسیط نیمه دوم دهه 1960 و اوایل دهه 1970 میلادی ، جایگزینی  معادله های بسیط برای پیش بینی عددی وضع هوا

استفاده از این مدل ها بدون تقریب هیدروستاتیک از سال 1990 میلادی مانند مدل های منطقه محدود

همچنین قابل ذکر است اولین پیش بینی عددی وضع هوا درایران تقریباٌ 20 سال پس ازتلاش های دهه 1960 وبصورت مطالعات بنیادی بوده است.

اصول مدل های پیش بینی عددی وضع هوا :

پایستاری جرم

تکانه

انرژی

اهمیت کاربرد مدل ها :

پیش بینی یا شبیه سازی پدیده های جوی در مقیاس های متفاوت زمانی و مکانی

مدل های عددی بطور کلی شامل :

مدل های گردش کروی

مدل های منطقه محدود

مدل های کروی معمولاٌبرای پیش بینی های میان مدت (بیش  ازدوروز) و نیز برای شبیه سازی های اقلیمی استفاده می شوند.

بعنوان مثال:

درمرکز ملی پیش بینی محیطی  (NCEP)مدل های کروی برای صدور پیش بینی های 16 روزه هرروز اجرامی شوند.

ازآنجایی که حوزه موردمطالعه درمدل های کروی، معمولاٌ تمام کره زمین است، بنابراین قدرت تفکیک این مدل هامعمولاٌ کم می باشد.

برای پیش بینی باجزئیات بیشتر، لازم است قدرت تفکیک مدل افزایش داده شود واین امر فقط برای منطقه محدود موردنظر امکان پذیراست.

مدل های منطقه ای معمولاٌ برای صدور پیش بینی های کوتاه مدت ( یک تا سه روز ) استفاده می شوند وقدرت

تفکیک آنهاچند برابربیشترازمدل های کروی است.

در مقایسه با مدل های کروی ،مدل های منطقه ای بعلت داشتن قدرت تفکیک بیشتر، قادربه شبیه سازی فرایندهای کوچک مقایس ترمانند جبهه ها، خطوط اسکوال و واداشتهای توپوگرافیکی با دقت بالاتر می باشند. ویژگی دیگر مدل های منطقه ای این است که، مانند مدل های کروی، خودکفا نیستند و نیاز به تعیین شرایط مرزی در مرزهای افقی دارند.

نمونه هایی از خروجیهای مدل MM5 :

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی