پاورپوینت استراتژی در عمل

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت استراتژی در عمل دارای 61 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

انواع استراتژي

خصوصیات  استراتژی

نمونه هايي از استراتژي

منابع

منابع:

1- چگونه استراتژی را درعمل پیاده کنیم، معاونت منابع انساني (مديريت جذب وآموزش مديران)، شماره 99، 15آبان1385

2- مدیریت استرتژیک پیشرفته، احمد ورزشکار، دانشگاه علامه طباطبایی، زمستان 1389

3- مدیریت استراتژیک، فرد آر.دیوید، دفترپژوهشهای فرهنگی، 1386

استراتژی در عمل

بيش از ۹۰ درصد از استراتژي ها باشكست مواجه مي شوند و ازدستيابي به اهداف اساسي خود بازمي مانند

بيش از 70 درصد علت شكست استراتژي ها در مرحله پياده سازي آنها نهفته است.

دو دليل عمده براي اين مشكل اساسي وجود دارد:

اول اينكه سازمانهامعمولاً با قابليتهاي مديريتي اداره مي شوند . حال آنكه پياده سازي استراتژي بيش از آنكه نيازمند مديريت باشد نيازمندراهبري است.

دليل دوم اين امرشكافي است كه بين لايه استراتژيك (راهبري) و لايه عملياتي (مديريتي) سازمانهاوجود دارد .

استراتژي هاي اصلی  :

استراتژيهای بزرگ

استراتژی ثبات

استراتژی کاهش

استراتژی توسعه

استراتژيهای سه گانه پورتر( استراتژيهای ژنريک يا عمومی )

استراتژی رهبری هزينه

استراتژی متمايز سازی

استراتژی تمرکز

استراتژيهای چهارگانه شرکتهای ژاپنی

ايجاد برتری در چند بعد

جستجوی مناطق بی دفاع

تغيير شرايط درگيری و نفوذ

رقابت از طريق همکاری

استراتژي هاي بزرگ Grand Strategies

استراتژی ثبات    Stability Strategy

استراتژی ثبات به مفهوم حفظ موقعيت موجود است  و اين در حالی است که اولاً شرکت يا وضعيت مناسبی داشته و تهديد خاصی در آينده متوجه آن نمی باشد. ثانياً امکانات و منابع لازم جهت توسعه سازمان موجود نيستند يا زمان و شرايط محيطی اجازه آن را نمی دهد.

استراتژی کاهش    Retrenchment Strategy

در حالتی که بنا به هر دليلی شرکت درصدد کاهش حجم فعاليتهای موجود باشد، از اين استراتژی استفاده می شود. انتخاب اين استراتژی نشانگر ضعف نيست، بلکه به علت تغيير اولويتها می توان تخصيص منابع را از محصول دارای اولويت کمتر به اولويت بيشتر منتقل نمود.

استراتژی توسعه     Expansion Strategy

بر خلاف استراتژی کاهش بوده و در شرايطی است که شرکت به دنبال افزايش و گسترش فعاليتهای موجود باشد.

استراتژي هاي سه گانه پورتر (عمومی ، ژنريک )

استراتژی رهبری هزينه (Cost Leadership )

هدف از اين استراتژی برتری در رقابت از طريق توليد محصول با کمترين هزينه ممکن نسبت به رقبا می باشد. بدين منظور روش پيشنهادی پورتر توليد در حجم زياد و با قيمت کم که اصطلاحاً آنرا اقتصاد مقياس Economy of Scale می نامند، می باشد.

در اين استراتژی شرکت اقدام به توليد و عرضه محصولات استاندارد می کند که بهای تمام شده هر واحد برای مشتری کاهش می آید.

خصوصیات استراتژی رهبری هزينه

محصول غير تجملاتی و ساده

سادگی طراحی محصول

کنترل مواد خام

هزينه کم نيروی کار

کمک های دولت

مزيت محل جغرافيايي

نوآوری در توليد

اتوماسيون

خريد دارائيهای ارزان قيمت

کاهش هزينه سربار

صرفه جويي ناشی از منحنی تجربه

صرفه جويي ناشی از توليد  در مقياس

استراتژي هاي سه گانه پورتر ) عمومی ، ژنريک )

استراتژی متمايز سازی Differentiation

کسب برتری رقابتی از طريق توليد محصولی که از ديدگاه مشتريان در مقايسه با محصولات مشابه منحصر بفرد و دارای خصوصيات ويژه باشد.

مقصود از استراتژی متمايز ساختن محصول، اين است که محصولات و خدماتی عرضه شود که در صنعت مورد نظر به عنوان محصول يا خدمتی منحصر به فرد تلقی شوند و به مشتريانی عرضه شود که نسبت به قيمت حساسيت چندان زيادی نشان نمی دهند.

خصوصیات استراتژی متمايز سازی

کيفيت محصول

قابليت اعتماد محصول Reliability

حفظ حق الامتياز Patent Rights

نوآوری محصول

خدمات جانبی

خصوصيات ويژه محصول

نام و علامت تجاری

کانالهای توزيع ويژه

استراتژی تمرکز    (Focus)

تمرکز در بخش معينی از بازار برای محدود کردن دامنه فعاليت. با محدود شدن دامنه فعاليت، امکان متمرکز کردن منابع ميسر شده و يک برتری رقابتی نسبت به رقبا بدست می آِيد.

مقصود از متمرکز کردن توجه بر محصولات و خدمات خاص، اين است که نيازهای گروه های کوچکی از مصرف کنندگان تأمين شود.

خصوصیات  استراتژی تمرکز

تنوع بسيار کم در محصولات

بازار محدود و معين

حوزه جغرافيايي محدود فعاليت

تحقيق و توسعه تمرکز يافته بر روی يک محصول

استراتژي هاي چهار گانه شرکتهای ژاپنی

ايجاد برتری در چند بعد

برای مثال همزمان در ابعاد کاهش هزينه، بهبود کيفيت، قابليت اعتماد، فرآيند توليد متمرکز و اعتبار علامت تجاری خود را توانمند ساختن.

جستجوی مناطق بی دفاع

شناسايي خلاءهای بازار رقابت که به علت عدم حضور رقبا رها شده است.

تغيير شرايط درگيری و نفوذ

مانند استاندارد کردن محصولات خود، فروش از طريق کانالهای توزيع ويژه که برای رقبای ديگر قابل دسترسی نباشد (مثلا Crowd Sourcingیاجمع سپاری).

رقابت از طريق همکاری

برای مثال همکاری تنگاتنگ با بانک، يا تأمین کنندگان مواداولیه و قطعات و … که معمولاً منجر به ايجاد مجتمع های صنعتی يا تجاری  می گردد.

استراتژي هاي فرعی

استراتژی گسترش پيشرو

استراتژی گسترش پسرو

استراتژی گسترش افقی

استراتژی تنوع

همکاری مشترک

استراتژی نوآوری

استراتژی گسترش بازار

استراتژی تعميق بازار

استراتژی گسترش محصول

استراتژی عقب گرد

استراتژی حذف محدود

استراتژی حذف کامل

استراتژی بازنگری

استراتژی حفظ وضعيت موجود

استراتژي گسترش پيشرو ( Forward Integration )

در صورت انتخاب استراتژی توسعه، يکی از گزينه های استراتژيک می تواند گسترش رو به جلو در چرخه توليد و ارائه با بازار محصولات باشد. برای مثال اگر يک شرکت توليد کننده کفش اقدام به ايجاد يا خريد فروشگاههای کفش به منظور ايجاد شبکه توزيع کفش های توليد خودکند، از اين استراتژی پيروی نموده است.

شركت با خريدن شركت هاي پخش يا خرده فروشي ها مي كوشد بر ميزان كنترل خودبربازار بيفزايد. (استراتژی يكپارچگي عمودي به بالا )

استراتژي گسترش پسرو ( Backward Integration )

اگر استراتژی در جهت عکس چرخه توليدي و ارائه به بازار محصولات باشد، از اين استراتژی پيروی شده است. برای مثال اگر همان شرکت توليد کننده کفش، اقدام به خريد يا ايجاد کارخانجات توليد چرم رويه و زيره يا کارخانه تزريق برای کف کفش و … نمايد.

در اين استراتژي شركت مي كوشد در اجراي آن ميزان مالكيت خود را بيفزايد و شركت عرضه كننده مواد اوليه را تحت كنترل خود درآورد. (استراتژی يكپارچگي عمودي به پائين )

استراتژي گسترش افقی ( Horizontal )

در صورتی که شرکتی اقدام به خريد شرکتهای رقيب خود نمايد اصطلاحاً گويند که از استراتژی گسترش افقی استفاده کرده است.

در اين استراتژي شركت مي كوشد رقيب را به مالكيت خود درآورد و بر ميزان كنترل خود بر آنها بيفزايد. ( استراتژی يكپارچگي افقی )

استراتژي تنوع ( Diversification )

در زمانی که رقابت تنگاتنگ شده و ميزان ريسک افزايش يابد، به منظور کاهش ريسک و فشار رقابت و ضربه خوردن در تجارت از اين استراتژی استفاده می گردد. تنوع گرائی عکس استراتژی تمرکز است. يعنی به جای سرمايه گذاری روی يک محصول يا تک محصولی شدن ، در چند زمينه مختلف اقدام به ارائه محصولات می گردد.

انواع استراتژي هاي تنوع

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب مديريت استراتژيک
  • پاورپوینت مدیریت استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ريزي راهبردي استراتژيك
  • پاورپوینت استراتژي هاي مطلوب
  • پاورپوینت معرفي مراحل اجراي استراتژي ها از طريق كارتهاي امتيازي متوازن
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی