پاورپوینت کارگاه بازاریابی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کارگاه بازاریابی دارای 155 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تاریخچه بازاریابی

مفاهيم اساسي در تعريف بازاريابی

ضرورت بازاريابي

تعاريف بازاريابي

مقايسه مفاهيم فروش وبازاريابي

مفهوم فروش

مفهوم بازاريابي

وظايف بازاريابي

مديريت بازاريابي

انواع بازاریابی

ويژگيهاي امور خدماتي

برداشت های نادرست از بازاریابی

فلسفه های بازاريابی

مقايسه مفاهيم فروش وبازاريابي

تفاوت فروشنده و بازارياب

ارتباط بازاريابي با ساير علوم:

مزايای يک مشتری بسيار راضی

مفهوم بازاريابی اجتماعی

آمیخته بازاریابی

اجزاء تشكيل دهنده بازاريابي

عناصر آمیخته محصول

روشها و متغیرهای تقسیم بازار

گام های بنیادین در فرآیند بازاریابی

فرصت چيست؟

ويژگي هاي فرصت جذاب

سوالات اساسي براي ارزيابي جذابيت

منابع تشخيص فرصت هاي كسب و كار

تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

معیارهای طبقه بندی بازار

استراتژی های مارک گذاری

عوامل موثر بر قیمت گذاری

قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

مرحله معرفی

مرحله رشد

مرحله بلوغ و اشباع

مرحله افول

9 راه برای ساختن و پرورش تقاضا

بازاريابي خدمات

وي‍ژگي هاي امور خدماتي

آميخته بازاريابي خدمات

بازاريابي / بازارگرداني / مديريت بازار

1- بازاريابی فرآيندی است که از طريق آن افراد و گروهها نيازها و خواسته های خود را از طريق توليد و مبادله محصولات و ارزش با ديگران تأمين می کنند

2- بازاريابي دانش انطباق و همسـويي منابع انساني ، مالي و فيزيكي سازمانها با خواست ها و نيازهاي مشتري است .

-3 شناسايي ( مشتريان، رقبا و كل بازار )، شناساندن ( كالاها و خدمات به مشتريان) و ايجاد رضايت (براي مشتريان و خودمان).

4- همه تلاشهاي نظام‌مند براي شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشي جامعه و هدفهاي سازمان .

تاریخچه بازاریابی

اصول مشترک در تمامی تعاریفی که در خصوص بازاریابی ارائه گردیده و خواهد گردید را می توان به این صورت  عنوان بندی نمود:

1.عرضه و تقاضا میان دو نفر یا دو گروه صورت می پذیرد.

2.فرآیند مبادله میان دو نفر یا دو گروه شکل می پذیرد.

3. مبادله در صورتی محقق می گردد که هر دو طرف ذینفع باشند.

4.از طرفین مبادله نیاز ( صورتی از نیاز یا خواسته ای) آشکار یا پنهان مرتفع میگردد.

5.بازاریابی بر اساس تولید محصول یا شکل گیری خدمت معنی  می یابد.

6.بازاریابی با وجود مشتری معنی می یابد.

مفاهيم اساسي در تعريف بازاريابی

نياز: بيان کننده حالت محروميت احساس شده در فرد است.

خواسته : شکل برآورده ساختن نيازهاست.

محصول : هرچيزی که خدمتی ارائه می دهد يا نيازی را برآورده می سازد.

تقاضا : توانايی رفع خواسته است.

مبادله : مجموعه اعمالی که طی آن دو طرف،ارزش هايی را با یکديگر معاوضه می کنند.

بازار : محلی برای مبادلات بالقوه.

مفاهيم اساسي

نيازها، خواستها و تقاضا

كالا

هزينه، فايده و رضايت

مبادله

رابطه

بازار

بازاريابان و مشتريان

ضرورت بازاريابي

تا زمانيكه فاصله توليد كننده و مصرف كننده كوتاه بود ،  توليد كننده از نيازها ، خواسته ها ، سـلايق ، آداب و رسوم مصرف كننده مطلع بود و به وجــود بـازاريابي و مديريت بازار نيـــازي احساس نمي شـد اما در شرايط اقتصادي كه بسياري از شركت هاي بزرگ مرزهاي ملي را براي فعــاليت هاي تجاري خـود كوچك    يافته اند ، جهاني فكر مي كنند ، جهـاني توليد مي كنند ، و در سطح جهاني محصولات خود را توزيع مي نمايند ، فعاليت هاي بازاريابي زيــادي بايد انجـام شـود تا كالا از توليد كننده به مصـرف كننده  برسد . در واقع بازاريابي شامل كليه عملياتي است كه در فاصــله توليد تا مصرف باعث تسريع در جريان هدايت كالاها يا خدمات به سوي مصــرف كننده مي گردد .

تعاريف بازاريابي

R بازاريابي يك فرايند اجتماعي و مديريتي است كه به وسيله آن افراد و گروهها آنچه را مي خواهند و نياز دارند ازطريق خلق ، ارائه و تبادل كالا با يكديگر بدست مي آورند.

ً R بازاريابي فـــــرايندي است كه به وسيله آن سازمانها به صورت خلاق ، مولد و سودآور با بازار ارتباط مي يابند.

R بازاريابي دانش انطباق و همسـويي منابع انساني ، مالي و فيزيكي سازمانها با خواست ها و نيازهاي مشتري است .

مفهوم بازاريابي

مفهوم بازاريابي برعكس مفهوم فروش داراي گامي از بيرون به داخل است . اين مفهوم با يك بازار كاملا تعريف شده آغاز مي شود روي نيازهـاي مشتـريان تاكيـد دارد كليه فعاليتهاي بازاريـابي را هماهنـگ مي كند كه به نحوي مشتـريان را متاثر مي سازد و با تامين رضايت مشتريان سود مي آفريند.شركتها تحت لواي مفهوم بازاريابي كالاهايي را توليد مي كنند كه مشتريان مي خواهند و بدين وسيله رضايت مشتريان را تامين مي كنند و سود مي آفرينند.

وظايف بازاريابي

تعيين مشتريان بالقوه و شناسائي نيازها و خواسته ها ي آنها

تعيين بازارهاي هدف

طراحي محصول

قيمت گذاري مناسب

توزيع كالا و خدمت در زمان و مكان مناسب

ايجاد ارتباط مستمر با مشتريان و ارائه اطلاعات لازم

بازخورد از مشتريان و ارائه خدمات پس از فروش

نيل به اهداف سازماني( سود وغيره)

ايجاد تفكر مشتري مداردر كاركنان درون سازمان

مفاهيم اساسي بازاريابي

1- نيازها : نياز حالت محروميت از چيزي در شخص مي باشد.

وقتي نيازي تامين نشده باشد شخص دو راه حل پيش رو دارد . اول بدنبال چيزي مي باشد كه نياز را تامين كند و دوم تلاش مي كند كه بنحوي نياز را تعديل  كند و شدت آنرا كاهش دهد .

2- خواسته ها : تمايلي كه پس از نياز ايجاد مي گردد يا ميل به برآوردن نيازهاست.

خواسته ها بر حسب امكاناتي كه تامين كننده نيازها هستند تعريف مي شوند. فروشندگان ممكن است از بيماري« نزديك بيني بازاريابي » (Marketing myopia) در رنج باشند اينان آنچنان در محصولات خود غرق شده اند كه فقط به خواسته هاي فعلي توجه دارند و        دور انديشي در خصوص شناخت نيازها ي مشتريان را از            دست  داده اند.

3- تقاضاها : درخواست براي كالايي خاص كه قدرت خريد آن وجود داشته باشد .

خواسته ها وقتي با قدرت خريد همراه باشند تبديل به تقاضا مي شوند ومردم تقريبا داراي خواسته هايي نامحدودند اما در برابر منابع محدودي قراردارند ودر چارچوب خواسته ها ومنابع معين ، كالاهايي را برمي گزينند كه منافع و مزاياي حاصله رضايت ايشان را حداكثر كند .

4- كالاها : هر چيزي كه جهت ارضاء نيازها وخواسته ها ي مردم در بازار ارائه شود توانايي تامين يك نياز يا خواسته را داشته باشد .

هر چيزي كه بتوان براي جلب توجه، بدست آوردن ، استفاده يا مصرف ، در بازار عرضه كرد و توانايي تامين يك خواسته يا نياز را داشته باشد كالا تلقي مي شود.

5- مبادلات :دريافت محصول و خدمات در قبال ارائه چيزي

بازاريابي وقتي تحقق مي يابد كه مردم براي تامين نيازها و خواسته ها ي خود تصميم به مبادله بگيرند. براين اساس همانطوريكه توليد ايجاد ارزش مي كند مبادله نيز ايجاد ارزش مي كند چرا كه مبادله امكانات مصرفي بيشتري در اختيار مردم قرار مي دهد .

6-معاملات : ( واحد اندازه گيري بازاريابي به شمار مي رود ، يك معامله شامل  داد و ستد فايده بين طرفين معامله است )

مبادله ، هسته مركزي بازاريابي است اما معامله ، واحد اندازه گيري بازاريابي بشمار مي رود.

تمام معاملات با پول صورت نمي گيرد خدمات نيز در معاملا ت           پا ياپاي مي توانند بجاي كالا مورد استفاده قرار گيرند.

7 – بازارها :به مجموعه اي از خريداران بالقوه و بالفعل يك كالا ، بازار اطلاق مي شود .

در يك جامعه باافزايش تعداد افراد و معاملات ، تعداد بازرگانان و بازارها نيز افزايش مي يابد و يك بازار مي تواند حول محور كالا ، خدمت ، و يا هر چيز با ارزش ديگري تشكيل شود .

مديريت بازاريابي

فرآیند برنامه ریزی و اجرای پندار، قیمت گذاری، تبلیغات پیشبردی و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات، به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجرگردد.

تجزيه و تحليل، برنامه ريزي، اجرا و كنترل برنامه هايي جهت ايجاد، ارائه و حفظ فرايندهاي دادوستدهاي سودآور با خريداران مورد نظر، به منظور دستيابي به اهداف سازمانها.

مـــــــديريت بازاريابي عبارت از مديريت فرايند تقاضاست. كه طي آن تجــــــزيه وتحليل فرصتها، برنامه ريزي، به كارگيري، اجرا و كنترل برنامه ها بــــــــا هدف ايجاد و حفظ مبادلات مطلــــــوب بازارهاي هدف براي نيل به اهداف ســـــــازماني صورت مي گـــــــيرد.

انواع بازاریابی

بازاریابی خود(شخصی)

بازاریابی سازمان

بازاریابی مکان

بازاریابی ایده

بازاریابی خدماتی

بازاریابی خود (شخصی)

بازار یابی شخصی یعنی تمام فعالیتهایی که برای ایجاد حفظ یا تغییر طرز فکر و برداشت رقبا و دیگران نسبت به فرد انجام می گیرد. این نوع بازاریابی برای هر کس در هرجا از استخدام تا ازدواج و دیگر امور زندگی می تواند موثر و مفید باشد. بازاریابی شخصی باعث افزایش اعتماد به نفس ، امید و کامیابی افراد می شود. بازاریابی شخصی یعنی شناساندن و عرضه قابلیتها و توانایی های خود به افرادی که خواهان و نیازمند آن هستند.

بازاریابی سازمان

بازاریابی سازمان یعنی تمام فعالیتهایی که باعث ایجاد ، تغییر یا حفظ  طرز تلقی، رفتار و برداشت مخاطبان نسبت به سازمان می شود. مسئولان روابط عمومی سازمانها بازاریابابی هستند که می توانند سازمان را در جامعه بدرستی بشناسانند و تصویری از آن ارائه دهند. در بازاریابی سازمان باید تجسم و تصور مردم را نسبت به سازمان بدقت ارزیابی کرد و آن را بهبود بخشید.

بازاریابی مکان

یکی از بزرگترین منابع درآمد بسیاری از کشورها یا شهرها جذب توریست یا گردشگر است. توانایی در بازار یابی مکانها ، نیازمند آشنایی با فعالیتهای بازاریابی ویژه ای است که افراد خاصی می طلبد. بازاریابی مکان یعنی تمام فعالیتهای مربوط به آگاه کردن جلب نظر مردم و جذب آنها و تغییر طرز تلقی آنها از مکانها و امکانات یک منطقه با کشور است. این نوع بازار یابی برای جامعه بسیار سازنده و مفید است.

بازاریابی ایده

محصول در بازاریابی یعنی هر چیزی که به نوعی خواسته یا نیازی را برآورده سازد، ایده محصولی است که پاسخگوی نیازها و نیازمندان گوناگونی است. بازاریابی ایده یعنی ارائه و عرضه اندیشه نظر یا ایده برای ایجاد تفاهم ، تغییر رفتارها و باورهای مردم و سازمانها .

بازاریابی خدماتی

در این نوع بازاریابی مدیران چندان فعال نبوده اند ، اما سازمانهای خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته اند و برنامه های خود را به پایه چهار عنصر آمیخته بازاریابی بنا کرده اند به نتایج مثبتی رسیده اند. میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کار های خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است و هرچه تجارب و فعالیتها پیچیده تر باشد امور خدماتی رشد بیشتری می یابد.

ويژگيهاي امور خدماتي

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت طرح كسب و كار
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی و فروش در شرایط بحران
  • پاورپوینت مدیریت و فرهنگ کسب و کار
  • پاورپوینت عوامل تاثیرگذار بر پذیرش پیامک تبلیغاتی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی