پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری دارای 136 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

کسب و کار (Business)

ویژگیهای کسب و کار

مشخصات ایده کسب و کار

منابع ايده کسب وکار

ايده یابی برای خلق محصول جدید

حوزه های اصلی کسب و کار

انواع کسب و کار بر اساس قلمرو فعالیت

فرآیند کسب و کار چگونه آغاز می شود؟

مدل کسب و کار

نمودار سيكل زندگي كسب و كار

برخي از دلايل شکست محصولات و خدمات جدید

طرح كسب‌و كار چيست؟

چرا طرح کسب و کار تهیه می کنیم؟

اجزاي اصلي طرح کسب و کار (برنامه تجاري)

محتويات يك طرح كسب و كار يك صفحه اي

منطق برنامه بازار

برنامه بازار

برنامه عملياتی و اجرایی

برنامه مالي

ريسك عمليات

بازاریابی

محصول

قیمت

استراتژیهای قیمت گذاری

ارتقاء و توسعه ، تبلیغات (Promotion)

دلایل انجام تبلیغات

میزان بودجه تبلیغاتی

انواع تبلیغات

رسانه های تبلیغاتی

کانالهای توزیع محصول

نام ونشان تجاری

صادرات

امور مالی کسب و کار

معادله اصلی حسابداری

مديريت هزينه

اصول هشتگانه مدیریت کیفیت جامع

چرخه دمينگ

مهارت هاي ضروري براي موفقيت کسب و کار

تعابیــر مختلف از بهره وری

مديريت بهره وري

دلايل هدر رفتن مواد

نقش الگوهاي مديريت در بهره وري نيروي انساني

کسب و کار (Business)

Longman Dictionary : کسب و کار به فعالیت پول درآوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود ، گفته می شود.

Oxford Dictionary : کسب و کار یعنی خرید و فروش و تجارت

هر نوع کاسبی که در آن خدمات یا کالاهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آنرا دارند ، تولید ، توزیع و عرضه شود. (اُرویک و هانت)

هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار ، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است. (پیترسون و پلومن)

كسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالاها، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است.

ویژگیهای کسب و کار

فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش

معامله ی کالاها و خدمات

تکرار معاملات

انگیزه سود : مهمترین و قدرتمندترین محرک اداره ی امور کسب و کار

فعالیت توأم با ریسک : کسب و کار بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان و ابهام از ویژگیهای آینده است و موجب ریسک می گردد.

مشخصات ایده کسب و کار

هر ایده خوب کسب و کار باید دارای دو مشخصه زیر باشد :

باید زمینه ی دستیابی کسب و کار به نیازهای ارضاء نشده در بازار را فراهم سازد. محصول یا خدمتی که کسب و کار عرضه می کند باید به نیازهای تامین نشده ی مشتریان پاسخ دهد.

باید منجر به داد و ستد و معاملات گردد. یعنی هر گونه محصول یا خدمتی که عرضه می شود باید مشتریان را به مبادله از طریق پرداخت پول متمایل سازد.

عامل کلیدی برای دستیابی به ایده ی اثربخش کسب و کار، درک نیازهای ارضاء نشده مشتریان است که کسب و کار جدید باید برآورده سازد.

منابع ايده کسب وکار

مطالعه صنايع ، محصولات و خدمات موجود و میزان رضایت مشتریان

مطالعات تغییرات جمعيتی و تحلیل داده های مربوط به روند مهاجرت

مطالعه برنامه های توسعه کشور

بررسي تغييرات فرهنگی و اجتماعی

بررسي قوانين و مصوبات جديد

بررسي جايگزينهاي وارداتي

بررسي مهارتهاي محلي

دانش و فن آوری های جدید

سفرهای داخلی و خارجی و حضور در انواع نمایشگاهها

مطالعه تغییرات وضعیت اقتصادی و الگوی مصرف

مطالعه و تحلیل اخبار ، اینترنت و تبلیغات

ايده یابی برای خلق محصول جدید

محصول جدید باید مشکلی از مشکلات موجود مردم و جامعه را حل کند.

محصول جدید در راستای گرایشهای مرسوم و جاری جامعه باشد.

محصول جدید علاوه بر حفظ کارایی قبلی نیازهای جدید را مرتفع سازد.

محصول جدید بایستی بر محصولات رقبا برتری ویژه داشته باشد.

محصولات مرتبط را بهمراه محصول اصلی عرضه نمائید.

تغییراتی در محصول موجود بدهید (بسته بندی، نام، شکل، طرح، ساختار)

ارتباط نزدیک و موثر با مشتریان جهت کسب اطلاعات در مورد نیازهایشان (با سایت اینترنتی و پرسشنامه ها ، تحقیقات میدانی و مصاحبه حضوری)

با ترکیب چند محصول محصولی عرضه کنید با کارایی و مزایایی بیشتر

بازارهای جدیدی علاوه بر بازارهای موجود ایجاد و مشتریان جدیدی را بیابید و نیازهایشان و بدانید و محصولات جدیدی برایشان عرضه کنید.

حوزه های اصلی کسب و کار

کسب و کار صنعتی : بطور کلی با تولید مواد اولیه و کالاها سروکار دارد.

صنایع تولیدی : خودرو ، نساجی ، فلزی ، شیمیایی ، دارویی و سایر تولیدات

صنایع استخراجی : نفت و گاز ، معدنی ، دریایی و …

صنایع سازه ای : ابنیه ، سدها ، راهها ، کانالها ، پلها ، تونلها و …

صنایع ژنتیک : اصلاح ژنتیک گیاهان ، آبزیان ، پرندگان ، چهارپایان و …

صنایع کشاورزی و دامداری : زراعت ، باغداری ، صنایع تبدیلی

فناوری های نو : بیوتکنولوژی ، نانوتکنولوژی و…

کسب و کار تجاری (بازرگانی) : بطور کلی واسطه گری (دلالی) است.

تجارت داخلی : عمده فروشی و خرده فروشی

تجارت بین الملل : واردات و صادرات

کسب و کار خدماتی : بطور کلی با ارائه خدمات و توزیع ارتباط دارد.

– بانکداری و تامین مالی                  – تبلیغات

– بیمه                                             – درجه بندی و بسته بندی

– توریسم و گردشگری                   – دانش فنی

– حمل و نقل                                  – مشاوره ای

– انبارداری                                     – هنری

– بهداشت و درمان                         – تفریحی و سرگرمی

کسب و کارهای فن آوری اطلاعات وارتباطات

– نرم افزار    – سخت افزار    – ارتباطات    – مخابرات    – تجهیزات مخابرات

انواع کسب و کار بر اساس قلمرو فعالیت

کسب و کار الکترونیکی (E-Business)

با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت و تکنولوژی اطلاعات ، کسب و کار الکترونیکی بعنوان سریعترین کسب و کارها از نظر حجم و سود در عرصه تجارت جهانی بوجود آمد. کسب و کار الکترونیکی به مجموعه فعاليت‌هاي مربوط به كسب و كار از جمله بازاريابي ، مالي ، خريد و فروش ، ارتباط با مشتريان ، تبلیغات ، خدمات فنی و پشتیبانی ، سرمايه‌گذاری و … ، كه از طريق شبكه‌ي اينترنت انجام مي‌گيرد، اطلاق مي‌شود؛ در حالي‌كه تجارت الکترونیکی (E-Commerce) تنها شامل مسايل مربوط به خريد و فروش از طريق اينترنت مي باشد و خود زيرمجموعه‌اي از کسب و کار الکترونیکی است.

کسب و کار خانگی (Home Business)

به هرنوع فعالیت اقتصادی که در محل سکونت شخصی و با استفاده از وسایل و امکانات منزل راه اندازی میشود، کسب و کار خانگی می گویند. این نوع کسب و کار بطور سنتی در بسیاری از منازل در کشورها وجود داشته و به مفهوم درآمدزایی و کسب و کار از طریق انجام فعالیت ها در منزل اشاره دارد.

سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی بسیار کمتر از سایر کسب و کارها می باشد و می تواند نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار باشد. انواع صنایع دستی ، انواع خوردنی و نوشیدنیها ، خدمات آموزشی و هنری ، خدمات رایانه ای ، خدمات فنی و پژوهشی و …

کسب و کار خانوادگی (Family Business)

به کسب و کارهایی اطلاق میشود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل کسب و کاری می نمایند. این نوع کسب و کارها در بسیاری از کشورها همچون ایتالیا می توان مشاهده کرد. در ایران نیز کسب و کارهای زیادی توسط پدر و فرزندان ، برادران ، خواهران و یا فامیل شکل گرفته و موفق بوده اند. کسب و کار خانوادگی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و در بعضی موارد بروز اختلاف در کسب و کار باعث تنش و اختلاف بین اعضای خانواده و فامیل میشود. ویژگیهای خانواده (اصالت ، وحدت ، معنویت و …) و ویژگیهای کسب و کار (نوع ، مالکیت ، حاکمیت و…) در موفقیت کسب و کار خانوادگی مؤثرند.

کسب و کار روستایی (Rural Business)

این نوع کسب و کار در روستا شکل گرفته و با توجه به کوچکی روستا در مقایسه با شهر ، در مقیاسی کوچک هستند و با توجه به اینکه فعالیتهای غالب در روستاها کشاورزی و دامداری می باشد کسب و کار روستایی در زمینه کشاورزی ، دامداری ، صنایع تبدیلی مرتبط و نیز صنایع کارگاهی مورد نیاز کشاورزی و دامداری و زندگی روستایی می باشد. قابل ذکر است کارآفرینی در روستا تفاوتي با كارآفريني در شهر ندارد جز اينكه بايد آن را در فضاي روستا تصور نمود. از خصوصیات بارز کارآفرینی در روستا توانایی خلق چیزهایی با ارزش از هیچ ، بسیج منابع به سهولت و مشارکت عمومی بالا است.

کسب و کار کوچک و متوسط (Small and Medium Enterprise)

به کسب و کارهایی که تعداد افراد شاغل در آنها زیر 50 نفر باشد کسب و کار کوچک و متوسط گفته میشود. (SME) البته تعداد افراد شاغل تنها شاخص در این نوع تقسیم بندی نبوده و شاخصهای دیگری مثل فروش و … وجود دارند ولی تعداد کارکنان مهمترین شاخص موجود است. در بعضی کشورها مانند آمریکا تعداد کارکنان زیر 100 نفر باشد کسب و کار کوچک و متوسط می گویند. در تقسیم بندی دیگری تا 10 نفر را بنگاه خرد ، بین 10 تا 50 نفر را کسب و کار کوچک و بین 50 تا 500 نفر را کسب و کار متوسط می نامند. قوانین (مالیات و …)  بنگاههای خرد و کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ متفاوت است.

کسب و کار بزرگ (Large Scale Enterprise)

به آن دسته از کسب و کارها که تعداد افراد شاغل در آنها بالای 500 نفر باشد کسب و کار بزرگ گفته میشود. در این شرکتها ، حجم عملیات بسیار بالا بوده و فروش ، سود ارقام بالایی را بخود اختصاص می دهند.

در ایران اکثر کسب وکارهای بزرگ توسط دولت یا هلدینگهای شبه دولتی مانند سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ، سرمایه گذاری غدیر ، سرمایه گذاری فرهنگیان ، سرمایه گذاری بنیاد شهید ، سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان ، بنیاد پانزده خرداد، سرمایه گذاری بازنشستگی صنعت نفت ، بانکها و… راه اندازی و اداره می شوند.

فرآیند کسب و کار چگونه آغاز می شود؟

فرآيند کسب و کار با فرصت آغاز مي شود.

سوال : فرصت چيست؟

پاسخ : شکاف بين عرضه و تقاضا (شکاف بازار) ، نیاز ارضاء نشده بازار

سوال : ايده چيست؟

جواب : راههاي بهره برداري از فرصت

سوال : ایده خوب چیست؟

جواب : ایده ای که نیازهای مشتری را به نحو احسن برآورده سازد.

مدل کسب و کار

برای شناخت عناصر مدل کسب و کار باید به 6 سؤال کلیدی پاسخ داد :

شرکت چگونه خلق ارزش می کند؟ (عوامل مرتبط با سفارش)

شرکت برای چه کسانی خلق ارزش می کند؟ (عوامل مرتبط با بازار)

مزیت شرکت از نظر منابع درونی چیست؟ (عوامل مرتبط با قابلیتهای محوری و مزیتهای رقابتی)

جایگاه شرکت در بازار چگونه خواهد بود؟ (عوامل مرتبط با استراتژی رقابتی)

شرکت چگونه می خواهد پول درآورد؟ (عوامل اقتصادی : مدیریت هزینه ، میزان تولید ، سود ، فروش و حاشیه سود منعطف)

زمان ، قلمرو و بلندپروازی (عوامل مرتبط با سرمایه گذار یا کارآفرین)

برخي از دلايل شکست محصولات و خدمات جدید

علی‌رغم اينكه يافته‌هاي تحقيقات بازار نشان‌دهنده ضعف كالاي جديدند، اما مديران اجرايي براي تبديل ايدة مورد علاقة خود به كالا اصرار مي‌ورزند.

ممكن است ايدة يك كالا و يا خدمت بسيار عالي باشد، اما اندازه بازار بيش از اندازه واقعي برآورد شده باشد و دربارة اندازة بازار گزافه‌گويي شده است.

كالا و يا خدمت آنطور كه بايد و شايد طراحي نشده باشد.

هزينه‌هاي توليد از مقدار انتظار بيشتر شده و قیمت تمام شده افزایش یابد.

شركت‌هاي رقيب مبارزه‌اي سرسخت (بيش از حد انتظار) مي‌نمايند.

در صورتي كه كالاي توليد شده با فرهنگ جامعه همخواني نداشته باشد.

عدم توجه به عامل تغيير پس از توليد محصولات و كالاهاي جديد

طرح كسب‌وكار چيست؟

طرح كسب‌وكار، مهمترين سند نوشته ‌شده‌اي است كه تمام جنبه‌هاي مختلف كسب‌وكار را پيش از راه‌اندازي آن بررسي مي‌كند.

طرح كسب‌وكار حاوي برنامه‌هاي كاربردي است، مانند برنامه‏مالي، برنامه‏عملياتي، برنامه توليدي، برنامه بازاريابي و ساختار سازماني.

اين برنامه‌ها همانند نقشه‌اي كارآفرين را در طول مسير راهنمايي مي‌كنند.

اجزاي اصلي طرح کسب و کار (برنامه تجاري)

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کسب و کار اينترنتي
  • پاورپوینت دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی
  • پاورپوینت طرح كسب و كار
  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی و فروش در شرایط بحران
  • پاورپوینت مدیریت و فرهنگ کسب و کار
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی