303 views
پاورپوینت پياده سازی مهندسی مجدد و دلايل موفقيت و شکست پروژه ها دارای 34 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
مقدمه
ترکيب تيم مهندسي مجدد
ابعاد پيادهسازي BPR
عوامل مربوط به سيستم و فرهنگ مديريت تغيير
عوامل مربوط به شايستگي مديريت
عوامل مربوط به ساختار سازماني
عوامل مربوط به مديريت پروژه BPR
عوامل مربوط به زيرساخت IT
موانع پيادهسازي موفق
بزرگترين اشتباهاتي را که مديران مرتکب مي شوند
حداقل نمودن ريسک و تضمين موفقيت
چگونه مي توان موفقيت BPR را اندازهگيري نمود؟
متغيرهاي درست اندازهگيري شود
شاخصهاي SMART طراحي كنيد
انواع شاخصها
شاخصهاي انتخابي تا چه حد مناسبند؟
نتيجه گيري
زمان مورد نياز برای مهندسی مجدد حداکثر يک سال توصيه می شود.
در اين ايام، مهندسي مجدد تقريبا در همه موارد با مشكلات و آثار جانبي همراه است.
بنابر اين به همان اندازه كه درك روشهاي مهندسي مجدد مهم است، اجتناب از تلههاي پيادهسازي آن نيز حائز اهميت است.
مهمترين اصل در اين زمينه پياده سازي قدم به قدم مهندسي مجدد ميباشد.
در اين زمينه BPR بايد فقط يكبار و آن بار هم به نحو درست انجام شود.
بر اساس اطلاعات 75 درصد شركتهاي آمريكايي تا سال 2000 به نوعي درگير مهندسي مجدد بودهاند.
شركتهاي موفق در اين زمينه به منافعي نظير بهبود كيفيت و بهرهوري، كاهش زمان ايده تا توليد، سود بيشتر، زمان پاسخگويي سريعتر و بهبود در ارائه خدمات دست يافتهاند.
مثالهايي نظير كاهش 50 درصدي هزينههاي يك شركت مخابراتي، كاهش زمان پاسخگويي يك شركت بيمه، و كاهش 20 ميليون دلاري هزينههاي يك كارخانه شيميايي نمونههايي از اجراي موفق روشهاي مهندسي مجدد ميباشد.
اما مطالعات نشان ميدهد كه بيش از نيمي از پروژههاي مهندسي مجدد كمتر از 5 درصد بهبود درعملكرد را موجب شدهاند(Hall, 1993).
همر تخمين زده است كه بين 50 تا 70 درصد از پروژههاي مهندسي مجدد شكست خواهند خورد(Hammer and Champy, 1993).
BPR براي سالهاي متوالي در ليست موضوعات مورد توجه مديران سازمانهي برتر دنيا قرار گرفته است (Alfred, 1994)
تركيب احتمال شكست بالا و موفقيت چشمگير BPR را بعنوان يك موضوع مهم براي مديران تبديل نموده است.
موفقيت يا شكست اين پروژهها به اندازه شركت، منابع در دسترس بستگي ندارد بلكه به برنامهريزي صحيح و اجتناب از دامهاي اين زمينه وابسته است.
مديران ارشد بعنوان سفارش دهنده و حمايت کننده
مديران مياني بعنوان تيم اجرايي
مديران يا کارکنان کارکشته بعنوان تيم فرآيند
يک فرد باتجربه بعنوان هماهنگ کننده
سيستم و فرهنگ مديريت تغيير
صلاحيت مديريت و ميزان حمايت وي
ساختار سازماني
برنامهريزي و مديريت پروژه
زير ساخت IT
تجديد نظر در سيستم پاداش
بدليل بوجود آمدن شغلهاي جديد با وظايف جديد بايستي يك سيستم جديد انگيزشي ايجاد گردد به نحوي كه منصفانه بوده و همآهنگي ميان كاركنان را باعث شود
ارتباطات
ارتباط با افراد ذيعلاقه داخلي و خارجي در كليه سطوح و براي كليه مستمعين درك و پذيرش تغييرات ساختاري و فرهنگي را بدنبال دارد.
بايستي به صورت مستمر و دوجانبه باشد.
بايستي روشن، صادقانه و باز باشد.
درگير نمودن افراد
در كل دوره BPR كليه افراد شامل مديران عملياتي، صاحبان فرآيندها، افراد IS، و منابع انساني بايد مشاركت نمايند.
فرهنگ آزمايش و خطا بايستي اشاعه گردد.
توانمندسازي پرسنل
BPRباعث دادن مسوليت بيشتر به افراد شده، خود مديريتي را افزايش داده، و كار گروهي را افزايش ميدهد كه اين موارد به توانمندسازي افراد نياز دارد.
در اينصورت كاركنان قادر به وضع اهدافشان بوده و ميتوانند آن را مانيتور كنند.
بعلاوه قادر به شناسايي موانع فعاليت كاراي خود و حل آن هستند
آموزش
در طول BPRبودجه آموزش بايستي 30 تا 50 در صد افزايش يابد.
آموزس مفاهيم و تكنيكهاي BPR كارگروهي، مهارتهاي IT، پيادهسازي IT، و تكنيكهاي تحليل فرآيندها از جمله بايدها ميباشد.
بوجود آوردن فرهنگ تغيير
فرهنگسازي بر قابليت سازمان در انطباق با تغيير موثر است.
نتيجه اين امر احترام به تغيير و سهولت در تعريف اهداف مشترك و آمادگي براي كار گروهي ميباشد.
رهبري متعهد و قوي
مهمترين عامل موفقيت BPR
قدرت
در دسترس بودن
مبدع در فكر و فهم
توانا در درك چشم انداز آينده
اين چشم انداز بايستي به اطلاع كليه كاركنان كه در آينده در گير فرآيندهاي جديد مي شوند رسيده شود.
تعهد به حمايت از تغييرات مورد نظر بايستي مستمرا از جانب مدير گوشزد شود.
مديريت ريسك
تغييرات در سازمان، بكارگيري روشهاي نوين IT، سرمايه گذاري زياد در منابع مورد نياز براي فرآيندهاي جديد، از دست دادن نيروي انساني و از دست دادن درآمد پاره اي از ريسكهاي پياده سازي BPR است.
اندازه گيري مستمر ريسك در كل فرآيند پياده سازي ضروري است
بايد راههايي براي اداره ريسك در نظر گرفته شود.
مسابقه و حمايت
نگرش يكپارچه نمودن
يكپارچه نمودن فعاليتها مهمترين روش طراحي سيستم متناسب با BPR است
حركت به سمت معماري يكپارچه منابع انساني مستلزم در نظر گرفتن ديگر تغييرات مرتبط سازماني است
تعريف مناسب شغلها و تخصيص مسئوليتها
تيم هاي موثر BPR
تيم هاي بين بخشي BPR يكي از عناصر مهم BPR هستند.
تيم ها بايستي به اندازه كافي تركيبي (Composed) بوده و از تجارب مختلف داخل و خارج سازمان تشكيل شده باشند.
معتبر بودن اعضا در داخل سازمان و مبدع بودن
نيرومندسازي تيم
انگيزش كافي و رهبري موثر تيم
داراي مهارت يورش فكري و مستندسازي فرآيندها باشند
سازماندهي مناسب تيم و مهارتهاي مكمل در ميان اعضا
اندازه مناسب تيم و روشن بودن روش كار
مشخص بودن اهداف
پاسخگويي
تدوين چشم انداز BPR
داشتن تصويري جامع و روشن از چشم انداز آينده احتمال موفقيت در پياده سازي BPR را بيشتر ميكند.
اين چشم انداز هم بر فعاليتهاي روزمره مردم بر برنامه هاي بلند مدت سازمان تاثير گذار است.
اين چشم انداز بايستي شامل ارزيابي استراتژي سازمان و استخراج فرآيندهاي آتي، ارزيابي
اهداف اندازه گيري عملكرد آنها باشد.
وضع نمودن اهداف و معيارهاي عملكرد
اهداف متعالي و قابل توسعه براي BPR وضع گردد.
شاخصهاي عملكردي براي شناسايي و اندازه گيري ميزان نائل شدن به اهداف حياتي است.
گره خوردن استراتژيهاي BPR و سازمان
استراتژي BPR راهنمايي است براي تغيير فعاليتها به سمت فرآيندهاي بهم پيوسته و اينكه چگونه فرآيندها، نيروي انساني، و اطلاعات يك منبع رقابت تبديل شوند.
پيوند استراتژي سازمان با استراتژي BPR و تدوين يك استراتژي در سطح مديران عالي براي هدايت تغيير مهترين ملاحظات هستند.
نگاه به خارج از سازمان ويادگيري ازآن
تحقيقات مربوط به مشتريان، تحليل رقابت و benchmarking عوامل مهم يادگيري در مورد مشتريان و رقبا هستند.
نيازمنديها و توقعات مشتريان بايد تعريف و اندازه گيري شود.
فرآيندها بايستي برمبناي ارزش كه براي مشتري ايجاد مي كنند تعريف شوند.
برنامه ريزي موثر و استفاده از روشهاي مديريت پروژه
احتمال تكميل و تحويل BPR را افزايش مي دهد
يادگيري از خطاها، پياده سازي موفق BPR را باعث ميشود. داشتن يك پايلوت جامع از طرح نوين اندازه گيري پيشرفت پروژه BPR نيز از اهميت فراواني برخوردار است.
يكپارچه نمودن BPR با ساير روشهاي بهبود
شناسايي كافي ارزشها
تاكيد بر شناسايي فرصتها و ارزشها براي ذي نفعان داخلي و خارجي با توجه به اهداف سازمان
استفاده از خدمات مشاوره
تخصصها و تجاربي را به سازمان مي آورند كه تحصيل آنها زمان بر و گران است.
كلي نگر هستند و يكپارچه شدن اعضاء را ترغيب كرده و از كسي جانبداري نميكند.
كار كردن در مهندسي مجدد زمينه هاي مشابه شاخص ميزان موثر بودن مشاوران است.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر