پاورپوینت کنترل پروژه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کنترل پروژه دارای 95 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

محتوي دوره

دو استاندارد مرتبط با مديريت پروژه

اصطلاحات و واژگان

طرفهاي ذينفع پروژه

چرخه حيات پروژه

گروه فرايندهاي راه اندازي

گروه فرايند اجرايي

بررسي فرايندهاي مديريت پروژه

بندهاي استاندارد BS ISO 10006:2003

مديريت دامنه پروژه

بررسي دو مفهوم

تهيه بیانیه دامنه و WBSپروژه

تهيه زمانبندي اوليه پروژه

مديريت هزينه پروژه

مديريت ريسک پروژه

استراتژي ها براي ريسک هاي منفي يا تهديدات

مديريت منابع انسانی پروژه

مديريت ارتباطات پروژه

تهيه طرح ارتباطات پروژه

مديريت کيفيت پروژه

مديريت يکپارچه سازي پروژه

دو استاندارد مرتبط با مديريت پروژه

PMBOK Guide 2004

Project Management Body Of Knowledge

يکي از استانداردهاي ملي آمريکا

مجموعه اي از تجربه هاي موفق

BS ISO 10006:2003

پيشنهاد شده توسط موسسه استاندارد بريتانيا(BSI)

منتشر شده توسط سازمان بين المللي استانداردسازي (ISO)

PMBOK Guide

موسسه مديريت پروژه آمريکا (PMI) اولين ويرايش استاندارد دانش پايه مديريت پروژه (PMBOK) را در سال 1996 منتشر کرد.

در سال 1999 اين کتاب توسط موسسه ملي استاندارد آمريکا (ANSI) مورد تاييد قرار گرفت

در سال 2000 ويرايش دوم

در سال 2004 ويرايش سوم

اين استاندارد با دربر گرفتن 44 فرايند، در پي آن است که کليه فعاليت‌هاي مديريت پروژه را پوشش دهد

PMBOK 2004 – اصطلاحات و واژگان

پروژه Project

يک کوشش موقت، متعهد به ايجاد يک محصول، خدمت يا نتيجه يگانه.

هر پروژه يک شروع و پايان مشخص دارد.

پروژه زماني به پايان مي رسد که اهداف آن برآورده شده باشد و يا اينکه مشخص شده باشد اهداف برآورده نخواهند شد يا نمي تواند برآورده شود و يا نيازمنديهاي مربوط به پروژه بيشتر از اين وجود ندارد و پروژه به پايان رسيده است.

موقت لزوما به معني مدت زمان کوتاه نيست.

پروژه ها کوشش هايي مداوم و پايدار نيستند.

بسياري از پروژه ها چندين سال به طول مي انجامند.

يک پروژه مي تواند اقلام قابل تحويل يگانه اي شامل:

محصول که توليد مي شود.

قابليت ارائه يک خدمت مثل اعمال کسب و کار که توليد يا توزيع را پشتيباني مي کنند.

نتيجه مثل پيامدها يا اسناد براي مثال در يک پروژه تحقيقاتي

پروژه ها در تمام سطوح يک سازمان تعهد ايجاد مي کنند

پروژه ها مي توانند مشتمل بر يک نفر يا هزاران نفر باشند.

مدت زمان پروژه ها مي تواند از چند هفته تا چندين سال به طول بينجامد.

پروژه ها مي توانند مشتمل بر يک يا چندين واحد سازماني مانند سرمايه گذاريهاي مشترک و شراکت ها، باشند.

پروژه ها ابزارهايي براي سازماندهي فعاليت هايي هستند که در محدوده عملياتهاي متعارف سازمان نمي گنجند.

مثال هايي از انواع پروژه ها:

توسعه يک محصول يا خدمت جديد

ايجاد تغيير در ساختار کارگزيني يا ويژگي يک سازمان

طراحي يک وسيله نقليه جديد

توسعه يا حصول يک سيستم اطلاعاتي

ساخت ساختمانها يا تسهيلات

راه اندازي يک رقابت براي يک حزب سياسي

پياده سازي يک روش اجرايي يا فرايند کسب و کار جديد

پاسخ به يک درخواست قرارداد

PMBOK 2004 – اصطلاحات و واژگان

قلم قابل‌تحويل   Deliverable

هر گونه محصول، نتيجه، يا قابليت ارايه يک خدمت منحصر بفرد و قابل تاييد که بايد جهت کامل کردن يک فرايند، فاز يا پروژه، توليد شود

کار Work

تلاش، عمل يا کوشش فکري يا فيزيکي متحمل شده يک مهارت براي غلبه بر موانع و دستيابي به هدف.

بسته کاريWork package

يک قلم قابل تحويل يا مولفه کار پروژه در پايين‌ترين سطح هر شاخه ساختار شکست کار است.

بسته کاري، فعاليت‌هاي زمانبندي شده و نقاط بحراني زمانبندي شده مورد نياز براي تکميل قلم قابل تحويل     بسته کاري يا مولفه کار پروژه را در مي گيرد.

مديريت پروژهManagement  Project

کاربرد دانش، مهارت‌ها، ابزارها و فنون، جهت فعاليت‌هاي پروژه براي برآورده‌سازي الزامات پروژه.

مديريت پروژه شامل:

شناسايي نيازمندي ها

تعيين اهداف شفاف و قابل دستيابي

موازنه تقاضاهاي رقابتي براي کيفيت، دامنه، زمان و هزينه

ايجاد هماهنگي ميان مشخصات، طرح ها، و نگرش نسبت به علايق متفاوت و خواسته هاي طرف هاي ذينفع مختلف.

محيط پروژهEnvironment  Project

کمابيش همه پروژه ها در يک زمينه اجتماعي، اقتصادي و محيطي طراحي و پياده سازي مي شوند.

خواسته يا ناخواسته اثرات مثبت يا منفي دارند.

تيم پروژه لازم است پروژه را در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي،  بين المللي، سياسي و محيط فيزيکي مربوط به آن مدنظر قرار دهد.

تيم پروژه نياز دارد چگونگي تاثير پروژه بر مردم و تاثير مردم بر پروژه را درک کند.

تخصص ها و دانش عمومي مديريت

حسابداري و مديريت مالي

خريد و تدارکات

فروش و بازاريابي

قانون تجارت و قراردادها

توليد و توزيع

پشتيباني و زنجيره تامين

برنامه ريزي استراتژيک، برنامه ريزي تاکتيکي و برنامه ريزي عملياتي

ساختارهاي سازماني، رفتار سازماني، مديريت کارکنان

اصول ايمني و بهداشت

فناوري اطلاعات

لازم است مدير پروژه علاوه بر دانش عمومي مديريت، تخصصهاي ميان فردي زير را داشته باشد:

ارتباطات موثر

نفوذ بر سازمان – توانايي انجام کارها “to get things done”

توانايي برانگيزاندن پرسنل

مديريت مذاکره و تضاد

حل مساله

اصطلاحات و واژگان

طرف ذينفع Stakeholder

اشخاص يا سازمان‌هايي از قبيل مشتريان، حاميان، سازمان مجري  و جامعه که به طور فعال درگير پروژه هستند يا

ساير افراد ذي‌نفوذي که ممکن است به صورت مثبت يا منفي از اجرا يا تکميل پروژه تاثير بپذيرند.

طرف‌هاي ذينفع، ممکن است اثراتي بر روي پروژه و اقلام قابل تحويل آن اعمال کنند.

طرفهاي ذينفع پروژه

طرفهاي ذينفع کليدي پروژه

مدير پروژه

مشتري/کاربر

ممکن است چند لايه از مشتريان وجود داشته باشد.

در بعضي حوزه هاي کاربرد، مشتري و کاربر يکي است و در بعضي موار د ديگر مشتري کسي است که محصول را دريافت مي کند و کاربر کسي است که محصول را مستقيما استفاده مي کند.

سازمان مجري

اعضاي تيم پروژه

تيم مديريت پروژه

حامي

علاوه بر اين موارد مي توان به اسامي و طبقه بندي هاي ديگري هم براي طرف هاي ذينفع اشاره کرد:

فروشندگان و پيمانکاران فرعي

اعضاي تيم ها و خانواده هايشان

آژانس هاي دولتي

شهروندان

سازمان هاي موقتي يا پايدار تبليغاتي

به طور کلي جامعه

چرخه حيات پروژه

فازهايي را شناسايي مي کند که آغاز پروژه را به پايان آن متصل مي کند.

شناسايي چرخه حيات پروژه به مدير پروژه کمک مي کند که براي رفتار با امکان سنجي  پروژه :

آنرا به عنوان اولين فاز پروژه در نظر بگيرد يا به عنوان يک پروژه جداگانه با ان برخورد کند.

زماني که پيامدهاي تلاشهاي اوليه به طور شفاف قابل شناسايي نيست، بهتر است فعاليت هاي امکانسنجي به عنوان يک پروژه جداگانه در نظر گرفته شود.

فازهاي چرخه حيات با گروه فرايندهاي مديريت پروژه متفاوت است.

يک بهترين راه مشخص براي تعريف چرخه حيات پروژه مطلوب وجود ندارد.

بعضي سازمانها يک روش استاندارد دارند و بعضي اين امر را به تيم مديريت پروژه واگذار مي کنند.

چرخه حيات پروژه عموما موارد زير را تعريف مي کند:

چه کارهاي فني در هر فاز انجام مي گيرد.

چه زماني اقلام قابل تحويل در هر فاز توليد مي شوند

چگونه هر قلم قابل تحويل بازنگري شده، تصديق و صحه گذاري مي شود.

افراد درگير در هرفاز

چگونه هر فاز کنترل و تاييد مي شود.

ساختارهای سازمانی

ساختار وظیفه ای

ساختار ماتریسی

ساختار پروژه ای

فرايندهاي مديريت پروژه

اين فرايندها در 5 گروه دسته بندي شده اند:

گروه فرايند راه اندازي

گروه فرايند طرحريزي

گروه فرايند اجرايي

گروه فرايند کنترل و پايش

گروه فرايند خاتمه

مديريت دامنه پروژه

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مديريت و کنترل پروژه
  • پاورپوینت پياده سازی مهندسی مجدد و دلايل موفقيت و شکست پروژه ها
  • پاورپوینت مديريت مهندسي
  • پاورپوینت مدیریت پروژه
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی