پاورپوینت مفاهيم اساسي سازمان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مفاهيم اساسي سازمان دارای 33 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعريف سازمان

سازمان چيست ؟

ابعاد سازمان

ابعاد ساختاري و محتوايي سازمان

ابعاد ساختاری

ابعاد محتوايي

تعريف اصطلاحات و واژه هاي سازماني

مفاهيم اساسي مديريت

تعريف مديريت

سطوح مديريت

چهار اصل مديريتي

مديريت موفق و موثر

مهارت هاي مديران

تعريف سازمان

سازمان عبارت از فرآيندي نظام يافته از روابط متقابل افراد براي دست يافتن به هدف هاي معين است.

سازمان پديده اي اجتماعي به شمار مي رود كه آگاهانه هماهنگ شده، و با حد و مرز نسبتا مشخص، براي تحقق هدف يا اهدافي مشترك فعاليت مي نمايد.

سازمان چيست ؟

يك  نهاد اجتماعی است.

مبتنی بر هدف می باشد.

ساختار آن به صورتی آگاهانه طرح ريزی شده و دارای سيستم های فعال و هماهنگ است.

با محيط خارجی ارتباط دارد.

چالش های کنونی

چالشهای کنونی که هر سازمان بزرگ یا کوچک با آن روبرو

است عبارتند از:

رقابت جهانی

تجدید سازمان

برتری های استراتژیک

روابط کارکنان

مسئولیت های اجتماعی و اصول اخلاقی

ابعاد سازمان

ابعاد سازمان بيانگر ويژگي هاي خاص سازمان هستند و به همان صورت سازمان را تشريح مي نمايند كه شخصيت، رفتار، ويژگي هاي عيني و ظاهري معرف افراد هستند و به دو گروه تقسيم مي شوند.

ابعاد سازمانی به دو گروه طبقه بندی می شوند:

ساختاریDimension of organization

محتوائی Dimension of contextual

ابعاد ساختاری : بیان کننده ویژگی های درونی یک سازمان هستند.

ابعاد محتوائی : معرف کل سازمان هستند.

ابعاد ساختاری:

رسمي گرايي Formalization

عبارت است از اسناد و مداركي كه به صورت روش ها، شرح وظايف، مقررات و سياست هاي مكتوب جهت اجراي برنامه در سازمان موجود است. اين اسناد نشان دهنده نوع رفتار و فعاليت ها مي باشد.

تخصصی گرايي Specialization

يعني اينكه يك سازمان تا چه حد كارها و فعاليت هاي خود را به وظايف جداگانه و تخصصي تقسيم كرده باشد. اگر سازمان در حد بسيار بالايي تخصصي باشد، هر كارمند تنها دامنه محدودي از كارها را انجام  مي دهد ولي اگر سازمان در حد پاييني از تخصص قرار داده شده باشد، كاركنان كارهاي متعددي را انجام مي دهند و هر يك چندين وظيفه را عهده دار مي باشنند. برخي تخصصي بودن را مترداف با تقسيم كار مي دانند.

استانداردگرايي  Standardization

يعني اينكه بسياري از كارهاي مشابه به روشي يكسان و همانند انجام شود. در واقع بر اساس معيار مشخص مي توان عملكردها را شناسايي يا عملكرد را بر اساس آن تجويز نمود.

سلسله مراتب اختيارات Hierarchy of Authority

بر اساس سلسله مراتب اختيارات مشخص مي شود كه هر يك از افراد گزارش كار خود را به چه كسي بايد بدهند و نيز حيطه كنترل مديران مشخص مي گردد.

پيچيدگي Complexity

منظور از پيچيدگي تعداد كارها يا نظام هاي فرعي است كه در درون يك سازمان انجام مي شود يا وجود دارد. (عمودي، افقي، جغرافيايي)

تمركزگرايي Centralization

در سلسله مراتب اختيارات، متمركز بودن به آن سطح از اختيارات گفته مي شود كه قدرت تصميم گيري دارد. هنگامي كه تصميم در سطح بالاي سازمان اخذ شود، آن را سازمان متمركز مي نامند و هنگامي كه تصميم گيري به سطوح پايين تر سازمان تفويض گردد، به آن سازمان غيرمتمركز گفته مي شود.

حرفه اي گرايي Professionalism

حرفه اي بودن به سطح تحصيلات رسمي و آموزش كاركنان اطلاق     مي شود. اگر در يك سازمان احراز شغل بر اساس دوره هاي آموزشي بلند مدت باشد، گفته مي شود كه سازمان بسيار حرفه اي است.

نسبت كاركنان  Personnel Ratio

اين نسبت بيانگر ميزان به كارگيري نيروي انساني در دواير گوناگون سازمان به منظور انجام وظايف سازماني است. برخي از اين نسبت ها عبارتند از : نسبت مديريت، نسبت كاركنان اداري و ….

به منظور محاسبه نسبت ها، تعداد افراد يك دايره يا يك گروه يا مديران را بر كل كاركنان سازمان تقسيم مي نمايند.

ابعاد محتوايي :

اندازه Size

عبارت از بزرگي يا كوچكي سازمان است كه با تعداد افراد يا كاركنان واحدها، تعداد دواير و بخش ها و يا كل سازمان مشخص مي شود.

فن آوري سازماني  Organizational Technology

فن آوري سازماني عبارت است از ماهيت نظام توليد و ارائه خدمات كه شامل عمليات و روش هاي فراگرد توليد و ارائه خدمات از طريق تبديل اقلام داده ها به خدمات و محصولات مي باشد.

راهبردها و هدف هاي سازماني Goals and strategy

منظور مقاصد و فنون رقابتي است كه يك سازمان را از ديگر سازمان ها مشخص         مي نمايد. اهداف غالبا مكتوب بوده و بيانگر مقصود نهايي سازمان هستند در حالي كه راهبردها يك برنامه عملي هستند كه به موجب آنها شيوه تخصيص منابع و فعاليت هاي شركت در رابطه با محيط و در راه نيل به هدف هايش تعيين مي گردد.

هدف ها و راهبردهاي سازمان دامنه فعاليت ها و رابطه اي كه سازمان با مشتريان و رقباي خود دارد، مشخص مي نمايد.

محيط  Environment

شامل عواملي مي شود كه در خارج از مرز سازمان وجود دارد و در اختيار و كنترل سازمان و مديريت نمي باشد و عملكردها و برنامه هاي سازمان را متاثر مي سازد كه عبارتند از : مشتريان، عرضه كنندگان كالا، موسسات مالي، رقبا و ….

فرهنگ سازماني Organizational Culture

فرهنگ سازمان نشان دهنده مجموعه اي از ارزش ها، باورها، هنجارها و ادراكاتي است كه كاركنان در آن سهيم بوده و بر اساس آنها با هم تعامل دارند.

فرهنگ سازمان مكتوب نبوده ولي با توجه به شعارها، جشن ها، نوع لباس، نماي سازمان، مراودات معمول و رايج بين اعضاي سازمان قابل مشاهده مي باشند.

تعريف اصطلاحات و واژه هاي سازماني

طراحي سازمان

نظريه يا تئوري سازمان

رفتار سازماني

روانشناسي سازماني

بهبود سازماني

سازمان هاي يادگيرنده

سازمان هاي مجازي

يادگيري سازماني

كارآفريني سازماني

طراحي سازمان

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نظریه سیستم اجتماعی
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت اصول مدیریت
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت سیستم های عقلایی، طبیعی، باز
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی