پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دارای 122 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: نقش برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

فصل دوم: درس هایی از تجربه های برنامه ریزی در بخش خصوصی

فصل سوم: رویکرد کارساز برنامه ریزی استراتژیک برای سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

فصل چهارم: آغاز برنامه ریزی استراتژیک و توافق بر سر آن

فصل پنجم: روشن ساختن دستورها و رسالت سازمان

فصل ششم: ارزیابی قوتها ،ضعف ها، موقعیت ها و تهدیدها

فصل هفتم: شناسایی مسائل استراتژیک

فصل هشتم: تنظیم استراتژی هایی برای گشودن مسائل

فصل نهم: تدوین چشم انداز سازمانی

فصل دهم: غلبه بر موانع موجود بر سر راه برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک چیست ؟

برنامه ریزی استراتژیک را می توان تلاشی منظم و سازمان یافته در جهت اتخاذ تصمیمات و مبادرات به اقدامات بنیادی تعریف کرد که موجب آن مشخص خواهد شد که یک سازمان چیست چه می کند و چرا اموری را انجام می دهد. برنامه ریزی استراتژیک در بهترین نوع خود نیازمند:

جمع آوری اطلاعات بسیار وسیع

جست و جوی گزینه های مختلف

تاکید بر تاثیرات آینده که تصمیماتی که امروز اتخاذ می شوند

زمینه های کاربرد برنامه ریزی استراتژیک

سازمان های عمومی  وزارتخانه ها یا بخش های عمده سازمان های دولتی

واحد های حکومتی محلی نظیر شهر ولایت و ایالت

سازمان های غیر انتفاعی که اساسا تامین کننده خدمات عمومی می باشند

ماموریت های خاص نظیر حمل و نقل و بهداشت

سراسر جوامع نواحی شهری یا شهر های بزرگ

تفاوت برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی بلند مدت

با آنکه هر دو  برنامه ریزی بر سازمان و آنچه سازمان برای بهبود عملکرد خود باید انجام دهند تاکید دارند برنامه ریزی بلند مدت بیشتر بر مشخص کردن اهداف و مقاصد و تبدیل آنها به بودجه و برنامه های کاری جاری نظر دارد.

برنامه ریزی استراتژیک در مقایسه با برنامه ریزی بلند مدت بر ارزیابی محیط داخلی و خارجی سازمان به مراتب بیشتر تاکید میکند.برنامه ریزان بلند مدت بیشتر بر این فرض تمایل دارند که روندهای جاری تاآینده ادامه خواهد یافت.

برنامه ریزان استراتژیک بیش از برنامه ریزان بلند مدت احتمال دارد خواستار شکل مطلوب سازمان یا «چشم انداز موفقیت»باشند و بپرسند چگونه می توان به آن دست یافت در صورتی که طرح های بلند مدت نوعا قیاس و استباطی از وضع موجود هستند.

برنامه ریزی استراتژیک خیلی بیشتر از برنامه ریزی بلند مدت جهت گیری عملیاتی دارد

تفاوت برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی جامع و فراگیر

برنامه ریزی استراتژیک نوعا برسازمان تاکید دارد حال آنکه محور تاکید برنامه ریزی جامع جامعه می باشد.

طرح های جامع اغلب برای رفع ضرورت های قانونی مرتبط با استفاده از اراضی و مدیریت رشد تهیه می شوند و عمدتا باید بر اساس فرآیند های قانونی با محتوایی قانونی تنظیم شوند.طرح های استرتژیک با وجود آنکه به ندرت موقف قانونی دارند اغلب می توانند بین خط و مشی های خشک  بدون انعطاف قانونی و اقدامات عملی ارتباط برقرار سازند.

با آنکه  برنامه ریزی جامع برای جامعه اغلب دارای چشم اندازی روش  یعنی توصیف آرمانی آینده است بین این چشم انداز با آن که برنامه ریزی استراتژیک را هدایت می کند اختلاف چشمگیری وجود دارد.

فواید برنامه ریزی استراتژیک

جهت گیری های آینده را مشخص می کند

اولویت هارا مشخص می سازد

تصمیم های امروز ر در پرتو پیامدهای آینده اتخاذ می کند

پایه ای دارای همسازی منطقی و قابل دفاع برای تصمیم گیری برقرار می کند.

در زمینه های تحت کنترل سازمان حداکثر بصیرت را اعمال می کند

با توجه به تمامی سطوح و کنش ها تصمیم گیری می کند

مسایل سازمانی عمده را حل می کند

عملکرد سازمانی را بهبود می بخشد

با اوضاع و احوال به سرعت دستخوش تغییر به روش کار ساز برخورد می کند .کار تیمی و تخصصی کارشناسی ایجاد می کند.

به نظر شما آیا همیشه باید بر برنامه ریزی استراتژیک مبادرت ورزید؟

گرچه برنامه ریزی استراتژیک می تواند تمام  فواید  فوق را تامین کند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که حتما چنین خواهد کرد ب علاوه این فرآیند زمانی کارساز خواهد بود که تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن را بادرایت مورد استفاده قرار دهند.

برنامه ریزی استراتژیک همواره به مصلحت نیست .خوداری از دست زدن به برنامه ریزی استراتژیک دو دلیل الزامی دارد

برنامه ریزی استراتژیک برای سازمانی که بنیانش بر هم ریخته است بهترین گام نباشد که پیش از هر اقدامی دیگر باید برداشته شود

اگر سازمان برای تدوین برنامه خوب فاقد مهارتها و منابع باشد یا تصمیم گیرندگان از تعهدات لازم بی بهره باشند برنامه ریزی استراتژیک در واقع هدر دادن وقت خواهد بود.

بسیاری از سازمانها ترجیح می دهند که به جای فرآیند برنامه ریزی بر نیروی شهودی رهبران با استعداد تکیه نمایند .اگر این رهبران دارای ذهنیت استراتژیک باشند نیازی به برنامه ریزی استراتزیک نخواهد بود.

گاهی بسیاری از سازمان ها به این نتیجه می رسند که نبود برنامه تنها فرآیندی است که می تواند کارساز باشد.

رویکرد کارساز برنامه ریزی استراتژیک برای سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

فراگرد برنامه ریزی استراتژیک دربرگیرنده خط مشی کلی و تعیین جهت ، ارزیابی عوامل داخلی و خارجی ،توجه به ذی علاقگان اصلی ، تشخیص و تعیین مسائل کلیدی ، تدوین استراتژی های مناسب برای برخورد با هر یک از مسائل ، تصمیم گیری ، اقدام و نظارت مستمر برنتایج حاصل می باشد.

هر فراگرد برنامه ریزی استراتژیک تنها زمانی ارزشمند است که به تصمیم گیرندگان کلیدی کمک کند تا به شکل استراتژیک «تفکر» و «اقدام» نمایند.

برنامه ریزی استراتژیک به خودی خود هدف شمرده نمی شود و صرفا مجموعه ای از مفاهیم است برای یاری دادن به رهبران در اتخاذ تصمیم های مهم و دست زدن به اقدامات مهم.

فراگرد هشت مرحله ای برنامه ریزی استراتژیک

آغاز فراگرد برنامه ریزی استراتژیک و حصول توافق درباره آن.

تعیین و شناسایی دستورهای سازمانی.

روشن ساختن رسالت و ارزش های سازمانی.

ارزیابی محیط خارجی : فرصت ها و تهدیدها.

ارزیابی محیط داخلی : نقاط ضعف و قوت.

شناسایی مسائل استراتژیکی که سازمان با آنها مواجه است.

تنظیم استراتزی هایی برای مدیریت مسائل استراتزیک.

برقراری دیدگاه سازمانی کارساز برای آینده.

این هشت مرحله باید به اجرا ، نتیجه گیری و ارزیابی منتهی شود.

مرحله 1. آغاز فراگرد برنامه ریزی استراتژیک و حصول توافق برسر آن

هدف مرحله نخست عبارت است از گفتگو با تصمیم گیرندگان کلیدی داخلی ( احتمالا خارجی ) و رهبران فکری به منظور نیل به توافق در مورد کلیت تلاش ناظر بر برنامه ریزی استراتژیک و مراحل اصلی آن.

توافق حاصل باید متضمن هدف کوشش ها ؛مراحل مرجح در طول فراگرد؛شکل و زمان بندی گزارش ها؛ نقش، وظایف و ترکیب اعضای گروه یا کمیته ای که برای نظارت بر کوشش ها پیش بینی می شود؛ وظایف و ترکیب اعضای تیم برنامه ریزی استراتژیک و نحوه تأمین منابع مورد نیاز برای پیشبرد کوشش ها می باشد.

مرحله 2. روشن ساختن دستور های سازمانی

دستور های رسمی و غیر رسمی که برعهده سازمان گذارده می شود «باید هایی» هستند که سازمان با آن ها روبروست.

مرحله 3. روشن ساختن رسالت و ارزش های سازمان

رسالت هر سازمان، همراه با تکلیف های آن، دلیل وجودی و توجیه اجتماعی ناظر بر حیات آن را مشخص می سازد.

اثرات

ازبین بردن تضاد های غیر ضرور سازمان و آسان ساختن مذاکرات و بهره وری فعالیت ها .

تعیین زمینه های رقابتی سازمان .

عاملی برای جلب علاقه مندی ذی علاقگان به ویژه کارکنان

کاربرد برنامه ریزی استراتژیک در سطوح و کارکردهای مختلف

50,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نظریه سیستم اجتماعی
  • پاورپوینت تئوری کارآفرینی استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ریزی
  • پاورپوینت اصول مدیریت
  • پاورپوینت مديريت استراتژیك
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی