پاورپوینت مدیریت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مدیریت دارای 134 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

}تعریف مدیریت

}مدیریت منابع انسانی

}فنون طراحی مشاغل

}مدیریت استراتژیک (راهبردی)

}مدیریت زمان

}مدیریت خلاق

}مدیریت مالی، حسابداری و منابع تامین و جذب سرمایه مالی

}آشنایی با مفاهیم حسابداری مالی

}مدیریت خطر پذیری

}مدیریت بحران

}مدیریت تولید و انبار

}مدیریت فروش

تعریف مدیریت

تحقق اهداف کارآفرین ارتباط تنگاتنگی با فرایند مدیریتی یک کارآفرین و در واقع با اجزاء ، ساختار و شیوه مدیریتی وی دارد.

درباره تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست نیست و صاحب نظران و نظریه پردازان علم مدیریت با اهداف و سرگیری های گوناگون، تعاریف متفاوتی ارائه کرده اند که بعضی از این تعاریف به شرح زیر است:

¯مدیریت عبارت است از هنر انجام کار به وسیله دیگران

¯فراگرد تبدیل اطلاعات به عمل، این فراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامند.

¯فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی.

¯ فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری  نظارت کار اعضای سازمان و استفاده، از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدفهای مورد نظر سازمان.

سیر تحول اندیشه های مدیریت به ترتیب ذیل است

الف نظریه های کلاسیک که شروع این نظریه از سال 1910م است و به سه دسته تقسیم می شوند:

1- مکتب مدیریت علمی

2- مدیریت اداری

3- نظریه بوروکراسی

شعار مدیریت علمی این است که انتخاب بهترین روش برای انجام هر کار است. در نظریه بوروکراس بر این اصل استوار است که شکل سازمانی مطلوبی که به طور منطقی طراحی گردد بسیار کارآمد می شود و از اصول منطق و نظر پیروی می کند و برمبنای اختیار مشروع قرار می گیرد.

محوریت بحث نظریه مدیریت کلاسیک دستیابی به حداکثر کارایی سازمان است.

ب- نظریه های نئوکلاسیک که شروع این نظریه از سال 1920م است. این نظریه در زمان رکود اقتصادی دنیای غرب شکل گرفت و در خصوص واکنش کارکنان به میزان تولید در صورت تغییر شرایط کاری، طراحی شغل و محرک های مدیریتی معطوف می باشد، نگرش رفتاری در زیر مجموعه نظریه های نئوکلاسیک قرار دارد.

ج- نظریه های کمی، سیستمی و اقتضای:

هر چه از نظریه های کلاسیک بسوی نظریه های کمی، سیستمی و اقتضای حرکت کنیم، توجه به محیط و سازگاری یا اثرگذاری جدی تر
می شود و سیاستگذاری نیز در این رابطه معنا می یابد.

در نگرش کمی بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسله مدیریتی تاکید می شود.

در مدیریت سیستمی خلق، کسب و به کارگیری تکنولوژی ممکن می شود.

مدیریت اقتضای: اساس این نگرش که به آن نگرش موقعیتی نیز گفته می شود به این اصل استوار است که یک الگوی مدیریت برای همه موقعیت ها به عنوان بهترین راه وجود ندارد.

ماحصل این تعریف آن است که یک مدیر خوب کسی است که تصمیمات صحیح را به موقع اتخاذ و از تمامی امکانات برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده نماید.

جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقش های مدیری است . برای موفق و موثر بودن در امر مدیریت، بجز توانایی های ذاتی، فراگیری آموزش های لازم ضروری می باشد.

همین آموزش هاست که مقدمات اعمال برنامه ریزی توسط مدیریت را بوجود می آورد. در واقع برنامه ریزی شالوده مدیریت را تشکیل می دهد. طبیعی است که درک و تفسیر وقوع پدیده ها و شناسایی موقعیتها و فرصت ها، نقش حیاتی در اجرای برنامه ریزی ایفاد می نماید.

برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی و تدوین برنامه ها و اقداماتی که اجرای آنها لازم و ضروری می باشد.

در فرایند برنامه ریزی نخست مسئله مورد نظر تعریف خواهد شد، آنگاه وضعیت فعلی در مقابل اهداف بررسی می شود. سپس با ارائه فرضیه های علمی می بایست پیرامون شرایط آینده به تجزیه و تحلیل پرداخت و در خاتمه بهترین راه کاربردی را انتخاب و سپس اجراء نتیجه را ارزیابی نمود.

بنا به مراتب پیش گفته گام هایی که در یک برنامه ریزی صحیح بایستی برداشته شود به شرح زیر است:

آگاهی یافتن از فرصت ها یا مسائل و مشکلات

تعیین اهداف کوتاه مدت

تعیین فرضیه ها

هر چه افراد مسئول برنامه ریزی، توافق و شناخت بیشتری در بکارگیری  مفروضات ثابت برنامه ریزی داشته باشند، برنامه ریزی آنان هماهنگ تر خواهد بود.

در نقش مدیریتی علاوه بر برنامه ریزی، وجود عناصری دیگر همچون سازماندهی، فرماندهی و کنترل با اهمیت محسوب  می گردد که تعریف آنان به شرح زیر می باشد:

سازماندهی

سازماندهی عبارت است از شناسایی و گروه بندی فعالیت ها، تعیین اختیار و مسئولیت های شاغلین، تعیین مراتب سطوح و ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیت ها می باشد.

فرماندهی

فرماندهی به معنی اعمال قدرت است. در فرماندهی، متغییرهایی همچون انگیزه نقش حیاتی را بازی می نماید.

منظور از انگیزه احترام به کارکنان با در نظر داشتن نیازهای روحی ، اجتماعی و مادی پرسنل است. منشاء انگیزه در افراد دو عامل است که عبارتند از:

نیازها که به مجموعه ای از عوامل مادی و غیر مادی که با وجود آنها زندگی فردی و جمعی انسان ممکن می گردد اطلاق می شود.

دانشمندان تقسیم بندی های متفاوتی از نیازهای انسان کرده اند که کاملترین آن تقسیم بندی ماسلو می باشد.

انتظارات افراد که امری ذهنی است که از احتمال وقوع و بروز یک پدیده ، رویداد یا رفتار همراه با نتایج و پیامدهای آن که می تواند ناشی از آگاهی و تجربه شخصی و یا پیش داوری های او و یا از وعده های دیگران و یا فشار هنجار می باشد، اطلاق می گردد.

کنترل

به واسطه کنترل یک مدیر می تواند دریابد که آیا ایده و برنامه طراحی شده وی به درستی پیش خواهد رفت یا خیر، بهتر است کنترل قبل و در حین انجام عملیات انجام شود.

مجموعه در این عوامل منجر به آن خواهد شد که یک کارآفرین بتواند از سرمایه در دسترس بهره برداری مکفی نماید. منظور از سرمایه مجموعه ای از دارایی های مربوط به یک فرد یا گروه مثل کالا، پول، اعتبار ، مهارت، دانش، زمان، نیروی کار است که توان آمیزش با دیگر عوامل تولید را برای تولید دارایی های بیشتر  با استفاده از مکانیزم های متفاوت را دارد.

سرمایه به اشکال فیزیکی، انسانی، فرهنگی و اجتماعی نمود پیدا می کند.

منظور از سرمایه فیزیکی(ثروت، درآمد، مستغلات، اتومبیل و …) می باشد.

منظور از سرمایه انسانی(تحصیلات، معلومات، آموزش ها و مهارت های کاری و…) می باشد.

منظور از سرمایه فرهنگی (نگاه آینده نگر، انضباط شخصی، پرکاری، برنامه ریزی، بودجه بندی، و ارج نهادن به کسب دستاوردهای اقتصادی)می باشد.

منظور از سرمایه اجتماعی(کسب اعتبار، پشتوانه، نیروی مطلوب و…) می باشد.

بدیهی است که هیچ یک از این مراحل بدون وجود دیگری کامل نخواهد شد.

مدیریت منابع انسانی

موفقیت هر سازمانی بستگی به تخصیص و به کارگیری مناسب ابزار، تجهیزات ، پول، مواد خام و منابع انسانی آن سازمان در برنامه های آن دارد.

از آنجائیکه پرسنل هر سازمان در ایجاد بهره وری نقش اساسی و محوری ایفاء
می نمایند می توانیم با انجام یکسری تلاش ها و اقدامات کلیدی استفاده موثرتر و کارآمدتری از همکاران بدست آورد.

امروزه این مدیریت را مدیریت منابع انسانی می نامند. مدیریت منابع انسانی اصطلاحی نسبتاً جدید است که از دهه 1970 به بعد مطرح گردیده است، صاحب نظران مدیریت در بیان مسائل انسانی سازمان از واژه های مختلفی مانند کارگزینی، مدیریت نیروی انسانی ، اداره امور کارکنان استفاده نموده اند.

جدیدترین نظریه درباره انسان در دهه 1980 میلادی تحت عنوان مدیریت منابع انسانی مطرح شده است .

براساس این دیدگاه مدیریت منابع انسانی عبارت از شناسایی اهمیت نیروی کار سازمان به عنوان یک عنصر حیاتی در کسب اهداف سازمانی و استفاده چندگانه در فعالیت ها و کارکردهای منابع انسانی به گونه ای که به طور موثر منافع فردی، کارکنان، سازمان و جامعه را تضمین نماید. بعبارتی مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که به جنبه هایی از فعالیت کارکنان یک سازمان مربوط می شود.

تجزیه و تحلیل شغل

عبارت است از فرایند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مرتب کردن اطلاعات درباره مشاغلی که می خواهیم در شرکت داشته باشیم در تجزیه  و تحلیل شغل دو قسمت شرح شغل (ویژگی های مربوط به شغل مورد نظر) و شرایط احراز شغل (ویژگی های فرد انجام دهنده شغل مدنظر قرار می گیرد.

2-برنامه ریزی منابع انسانی

عبارت است از فرایند تخصص، مهارت، توان فیزیکی، روحی و
قابلیت های عمومی فرد با شغل مورد نظر و سعی در به روز نگه داشتن فرد از طریق برگزاری دوره های آموزشی نظری و عملی حین کار و ایجاد انگیزه های مادی ومعنوی در کارکنان برای تقویت پیوند سازمانی آنان در برنامه ریزی منابع انسانی ، تامین نیروی انسانی نیز مدنظر قرار می گیرد.

ابزار پذیرش نیروی کار معمولاً یا از طریق شناخت فردی- امتحان مهارت ، استفاده از افراد متخصص و خبره ، توجه به سابقه کاری(روزمه) و مدارک، استفاده از روش های علمی و بکارگیری آزمایشی قابل رویت می باشد. بایستی توجه نمود که سازمانها دارای سه مشخصه مشترک هستند.

اهم وظایف عملیاتی تامین منابع انسانی عبارت است از:

استخدام: عبارت است از فرایند تحقیق و شناخت نیروهای انسانی که دارای استعداد بالقوع می باشند و تشویق آنها جهت استخدام در سازمانها. استخدام در سه مرحله قابل مشاهده می باشد.

الف- ایده تا طرح (استفاده از مشاوران)

ب- طرح تا اجرا (استفاده از رابطین برای اخذ منابع مالی-مجوزهای- امتیازات) مجزیان مانند کسانیکه طرح را اجرا می کنند، ناظرین کسانیکه صحت اجراء طرح توسط مجریان را کنترل می کنند.

ج- راه اندازی تا ماندگای (بقاء) استفاده از مدیران لایق

پرورش نیروی انسانی به جهت توانمند سازی پرسنل

مشاوره: در این راستا عقاید تازه، پیشنهادات ، راه حل ها و اقدامات عملی بدست می آید.

4-پشتیبانی کننده: طبیعی است که تدارکات اداره کارکنان سبب می شود که فرصت نفوذ را برای این واحد در واحدهای صنفی ایجاد شود.

میانجی: درصورت اختلاق سلیقه و دیدگاه میان پرسنل این وظیفه اداره کارکنان است که بدلیل جایگاه رسمی و وظیفه ای که داراست تاثیر غیررسمی و روانی آن به صورت پذیرش در بین کارکنان تجلی یابد.

ناظر: زمانیکه شکایتی از سازمان مطرح می شود ضروری است که نقش تحقیقی  نظارتی مطرح می گردد. برای تخمین تامین نیروی انسانی توجه به عوامل زیر دارای اهمیت فراوان است:

اندازه سازمان

پیچیدگی سازمان

استراتژی و هدف های سازمان

اطلاعات و فن آوری

روش های تامین منابع انسانی و نحوه برنامه ریزی وضعیت موجود
روش های تامین منابع انسانی همواره به سه صورت قابل مشاهده می باشد که اولین آن روش سنتی است که به صورت فراخوان، نسبت فامیلی و دوستی و توصیه و سفارش دوستان و احساسات انسان دوستانه و خیرخواهانه بچشم
می خورد و دومین آن مکانیزم پذیرش از خارج و سومین آن مکانیزم پذیرش از داخل می باشد که تفصیل آن به شرح ذیل می باشد.

الف- انواع روش های تامین منابع انسانی از خارج

1- آگهی: یک موسسه می تواند نیازهای استخدامی مورد نیاز خود را در رسانه هایی همچون رادیو، تلویزیون، روزنامه ، نشریات علمی و تخصصی آگهی کند.

2- مراجعه به موسسات کاریابی عمومی: این موسسات دولتی بوده و در قالب قوانین و مقررات پیش بینی شده فعالیت می کنند. از جمله این موسسات می توان  به سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد.

3- مراجعه به موسسات کاریابی خصوصی: در راستای اصل 44 قانون اساسی موضوع وا گذاری بخشی از تصدی گری دولتی به بخش خصوصی، این موسسات با اخذ مجوزهای صادره از سوی مقامات ذیصلاح ایجاد شده اند.

4- مراجعه به دفاتر کاریابی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و فنی حرفه ای.

5- کارورزان: کارورزانی که در طول سال در قالب طرح کارورزی دانشجویی یا دانش آموزی در سازمان ها دوره کارورزی خود را طی
می نمایند.

6- معرف ها و مراجعه مستقیم داوطلبان استخدام

7- اینترنت : امروزه بسیاری از شرکت ها و کارفرمایان، تامین منابع انسانی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

انتخاب و جذب نیروی انسانی: مرحله ای است برای تشخیص و مقایسه شرایط متقاضیان شغلی با شرایط احراز مشاغل به منظور یافتن بهترین نامزد از میان نامزدهای موردنظر برای تصدی شغل مربوطه برای انتخاب و جذب نیروی انسانی می بایست گام های متعددی را رعایت کنید. برای مطالعه بهتر، این گام ها در نمودار ذیل ترسیم شده است که شرح تفضیلی آنان نیز در ذیل ترسیم آمده است.

ب- نحوه برنامه ریزی وضعیت موجود منابع انسانی

1- تعادل عرضه  و تقاضا:

زمانی که عرضه و تقاضا نیروی انسانی در سازمان حالت متعادلی دارد، تاکید در جهت به کارگیری انتصاب و ارتقاء خواهد بود. در نتیجه مدیریت سازمان می تواند سیاست هایی را در جهت تطابق مدیران و کارکنان در دسترس با نیازهای سازمان منطبق سازد و به کارگیرد. که به عنوان طراحی مشاغل نمود عینی می یابد.

مفاهیم کلیدی طراحی مشاغل

طراحی مشاغل: عبارت است از یکی کردن محتوای کار(وظایف، روابط، رفتارها، کارکردها، مسئولیت ها و جبران خدمات به صورت مالی و غیر مالی) و کیفیت مورد نیاز جهت انجام کار(مهارت ها، توانایی ها، تجربه و دانش) برای هر شغل به گونه ای که نیازهای کارکنان و سازمان برآورده شود.

فنون طراحی مشاغل

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت اصول مدیریت
  • پاورپوینت پاورپوینت تکنولوژی اطلاعات در مدیریت خدمات و فروش
  • پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت
  • پاورپوینت مدیریت استراتژیک
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی