337 views
پاورپوینت مديريت انگيزش در سازمانها و اهميت آن در جهت ارتقاي بهره وري دارای 84 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
كليات
نگرش کلی بر مدیریت رفتار
مکاتب مدیریت رفتار سازمانی
مفهوم و فرآیند انگیزش
گزیده نظریات اندیشمندان
مشارکت
منابع
1- کتاب مدیریت رفتار سازمانی اثر محمد علی حقیقی – انتشارات ترمه-1380
2 – مدیریت رفتار استیفنز رابینز ترجمه قاسم کبیری-انتشارات دانشگاه آزاد-1378
3- مدیریت رفتار مورهد و گریفین ترجمه الوانی و معمارزاده- انتشارات مروارید- 1375
4- تئوریهای رفتار سازمانی تألیف بهروز قاسمی – انتشارات هیئت – 1382
5-مدیریت فرآیند انگیزش توویلا دیل ترجمه بهزاد رمضانی-انتشارات دایره-1383
6- دیدمان مشارکت اثر فرج اله رهنورد -موسسه آموزش و پژوهش مدیریت- 1385
7-مجموعه مقالات نظام مشارکت-تدوین موسسه مطالعاتی آروین پژوه-1389
8- نظام مشارکت تألیف فریور باتمانقلیچ- انتشارات جمهوری – 1381
9- مباني فلسفي و تئوريهاي رهبري و رفتار سازماني – دكتر سيدعلي اكبر افجه، انتشارات سمت 1380.
10- مباني رفتار سازماني – رابينز ترجمه دكتر پارسائيان ،دكتراعرابي – انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي 1381.
11- مديريت رفتار سازماني – تأليف پاول هرسي و بلانچارد – ترجمه دكتر قاسم كبيري. انتشارات جهاد دانشگاهي.
12- مجله اقتصاد و مديريت ، شماره 62 سال 83. چاپ دانشگاه آزاد اسلامي.
پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان و مدیران در سازمان و دلایل کسب نتایج متفاوت ، اساس و پایه این علم می باشد
رفتار سازمانی ( oB ) ، رشته ای از مطالعات است که تأثیر افراد ، گروه ها و سازمان بر رفتار کارکنان در سازمان را مورد مطالعه قرار می دهد
( استیفن رابینز )
1- بعد فنی : قدرت بکارگیری فنون ، روش ها و دانش
2- بعد انسانی : قدرت تشخیص و توانایی کار با مردم و بوسیله آنها
3- بعد ادراکی : شناخت و تحلیل پیچیدگی های سازمان
این جنبش در اوایل سال های 1900 میلادی با کار « فردریک وینسلو تیلور » در مطالعه زمان و حرکت در شرکت فولاد میدویل آغاز شد
مدیریت علمی یک نظریه منطقی – عقلایی است . بر طبق این نظریه ، افراد صرفاً بوسیله پاداش های اقتصادی برانگیخته می شوند و مسیر حرکت آنها به سمت فرصت های بهتر است
1- مطالعه علمی کار جهـت تعیین بهترین روش انجام آن
2- آموزش دادن نحوه انجـام کارهـا به کارگـران
3- علاقمند کردن کارگران به آموزش های علمی انجام کار (علمی کاربردی)
1- عدم توجه به خواسته ها و نیازهای واقعی کارکنان
2- رفتار با کارکنان به مثابه مهره های یک ماشین
این جنبش در اواخر دهه 1920 آغاز و تا اواسط دهه 1950 ادامه یافت و بر همکاری با کارکنان و تقویت روحیه آنان در کار تأکید داشت
1- رکود اقتصادی
2- جنبش کارگری
3- مطالعات هاثورن
به ترتیب عبارتند از :
1- آزمایش نور
2- آزمایش اطاق رله
3- آزمایش اطاق سیم پیچی
آزمایش هایی که به رهبری التون مایو در کارخانه هاثورن انجام گرفت و نشان داد که افزایش و کاهش های شدید نور هیچ تأثیری بر میزان تولید ندارد
1- متغیرهای مستقل : محل کار ، مدت استراحت هنگام کار ، محل استراحت ، غذای نیمروز و . . .
2- متغیر وابسته : بهره وری
« بررسی تأثیر متغیرهای سیزده گانه بر روی بهره وری در سازمان»
در یافتن این نکته ارزشمند که عوامل مهم دیگری علاوه بر عوامل سیزده گانه بر بهره وری تأثیر دارند و عدم شناخت کارکنان که موضوع پیچیده ای است در سازمان محسوس است
نتیجه این آزمایش (هدف اولیه آن ، تحلیل عینی گروه های غیر رسمی) ، کاملاً برعکس اتاق رله بود ، گروه غیر رسمی بازده را محدود کرد و هنجار خود را در مقابل هنجار مدیریت قرار داد
کارگران اتاق سیم پیچی بازده را به دلایل زیر پایین آوردند :
1- ترس از بیکار شدن
2- ترس از بالا بردن استاندارد
3- محافظت از کارگران کندکار
4- رضایت مدیر
پی بردن به این نکته که : عوامل اجتماعی در رفتار کارکنان و بهره وری آنان نقش مهم تری را نسبت به عوامل مادی و اقتصادی ایفاء می کنند
صاحب نظران از این اصطلاح به منظور بیان نواقص و کاستی های مکتب روابط انسانی استفاده می کنند ، زیرا طبق ضرب المثلی :
« گاوهای خوشحال ، شیر بیشتری می دهند »
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر