پاورپوینت مديريت استراتژیك

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت استراتژیك دارای 150 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

بخش اول:

مروری بر مفاهیم- اصول  و مراحل مدیریت استراتژیک

بخش دوم:

استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد

بخش سوم:

نقشه های استراتژی

سیر تاریخی استراتژی

كتاب هنر جنگ نوشته Sun – Tzu سردار چيني در 340 سال قبل از ميلاد بسياري از مفاهيم استراتژي را معرفي كرد .

در اوايل دهه 1960 وزارت دفاع آمريكا تجربيات مهم و استراتژيك مربوط به جنگ جهاني دوم را تدوين و مباني برنامه ريزي استراتژيك را پايه گذاري كرد .

دو سال بعد  Alfread Chandler استاد دانشگاه هاروارد و در سال 1965 Keneth Andrews اين مفاهيم را در دنياي كسب و كار مطرح ساختند.

شركت لاكهيد به مديريت آقاي ايگورانسوف  اولين شركتي بود كه توانست برنامه ريزي استراتژيك را بكار گرفته و با موفقيت آنرا پياده نمايد.

ادبيات استراتـژي

واژه استراتژي در لغت يوناني هنر ژنرالها است كه اولين بار در ميدان جنگ متولد شد .

گروه مشاورين بوستون مي گويد :

استراتژي  یعنی ايجاد مزيت منحصر به فرد براي تمايز سازمان از رقبا

هنري مينز برگ صاحب نظر برجسته استراتژي را در پنج كلمه مي گويد:

طرح Plan، تمهيد Ploy ، الگو Pattern ، وضعيت Position ، ديدگاه   Perspective

بروس هندرسون مي گويد:

( جايگاه سازمان در ميدان هاي رقابتي )‌

گروه مشاوران مك كنزي مي گويد:

( درك ابعاد مختلف ساختار و مباني رقابت در آن )‌

گری هامل:

استراتژی برنامه نیست، بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن را تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت ها تشکیل می دهد.

تبيين رويكرد استراتـژي

همگي اين تعاريف و تعابير مختلف درست هستند «اگر و فقط اگر » فلسفة استراتژي را به همراه داشته باشند.يعني بردرك و استفاده از فرصتها  استوار باشد.

بدون درك فرصتهاي استراتژيك ، استراتژي امري كاملاً بي ثمر خواهد بود . در واقع فرصتها درونمايه اصلي استراتژي و بدون آن هيچ نتيجه اي عايد نخواهد شد.

تعريف استراتژي

طرح عمومي و گسترده در راستاي رسيدن به اهداف سازمان .

تعريف مديريت استراتژيك

هنر و علم تدوين ، اجرا و ارزيابي وظایف چندگانه كه سازمان را قادر مي سازد به هدفهاي بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت خود دست يابد  .

ضرورت مدیریت تصمیمات استراتژیک

مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی

درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و …

لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان

لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان

انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده

آرمان Vision (چشم انداز)

وضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .

تصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .

تخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .

یک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .

هدفی که حدود 10 سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .

یک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .

آرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد .

چشم انداز

چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.

چشم انداز استراتژیک بیانگر آمال و آرزوهای مدیریت سازمان برای آینده است.

چشم انداز یعنی آنچه که می خواهیم باشیم.

هانس هابر و والترپاپ از اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه اینسبراک اتریش، چشم انداز را به منزله یک راهنما می شناسند.

آنها معتقدند: ”چشم انداز به مثابه ستاره قطب شمال است. لذا اگر با واقع بینی، فراست و مبتنی بر احساسات، ارزشها و هوشمندی کارکنان یک سازمان تعریف شده باشد، می تواند نقش یک نیروی جهت دهنده و یک عامل یکپارچه را بازی کند. یکی از مشخصه های یک کارآفرین و یک مدیر استراتژیک آن است که بتواند چشم انداز خود و سازمانش را در چند جمله واضح بیان کند.“

چشم انداز شرکت دوپان فرانسه

شركت دوپان با برخورداري از كاركناني قابل و توانا، فن آوري، توان حضور در بازار جهاني، شهرت و اعتبار تجاري و فرآيندهاي بازرگاني، قادر به فعاليتهاي قدرتمند رقابتي و رشدي سودمند خواهد بود. هدفهاي شركت تنها به دست انسانهاي برجسته، معتقد و خلاق دست يافتني است.

وظيفه ما پروراندن محيطي است كه در آن روحيه، توان و تعهد نسبت به پيروزي جان بگيرد، محيطي كه در آن نيروي كار توانا و متنوع اين شركت، شاهد رشد و موفقيت افراد شركت باشد، موفقيتي كه رابطه مستقيم با موفقيت شركت دارد.

نمونه چشم انداز سه سازمان ایرانی

یکی از صنایع دفاعی ایران :

مطرح در جهان ، رقیب در آسیا ، پیشتاز در منطقه در افق 1404

گروه خودرو سازی سایپا :

خودروساز جهانی ، همکار برگزیده خودروسازان جهانی ، انتخاب اول مشتری ایرانی

يكي از شركتهاي گاز استاني:

تبديل شدن به يكي از سه شركت برتر گاز استاني كشور در سال 1404 در استاني سبز با پوشش كامل گاز رساني و خدمات برتر

ماموریت Mission (رسالت)

کسب و کاری که در آن قرار داریم .

منظور یا دلیلی که بخاطر آن، سازمان موجودیت یافته است .

ماموریت سازمان در حدود یک پاراگراف و بصورت شفاف و قابل فهم بیان می شود .

فعالیتها و فرآیندهای اصلی یک سازمان را بیان می کند .

ماموریت سازمان باید به سوالات زیر پاسخ دهد :

ما که هستیم؟

ما چه کاری انجام می دهیم ؟

چگونه  فعالیت می کنیم ؟

به چه کسانی خدمت می کنیم ؟

بیانیه مأموریت سندی است که یک سازمان را از سایر سازمانهای مشابه متمایز می نماید.

مأموریت نشان دهنده طیف فعالیت سازمان از نظر محصول و بازار است.

در بیانیه مأموریت پرسشی پیش روی همه استراتژیست ها مطرح می شود، یعنی: ”ما به چه کاری مشغول هستیم؟“

مأموریت یک سازمان نشان دهنده فلسفه وجودی یک سازمان و علت وجودی آن سازمان می باشد. بیانیه مأموریت بیانگر حوزه و دامنه ای است که سازمان در آن حوزه فعالیت می کند.

ماموريت خوب بجاي نگاه به محصول و يا تكنولوژي توليد (نگاه درون سازمانی)، به نيازهاي اساسي در بازار توجه دارد (نگاه برون سازمانی) .

تدوین بیانیه مأموریت

سبک های تدوین مأموریت:

برحسب محصول

ما تولیدکننده مبلمان هستیم

برحسب تکنولوژی

ما یک شرکت تولیدکننده فراورده های لبنی هستیم

برحسب نیازهای بازار

حرفه ما ارتباطات است – ما انرژِی را مهار می کنیم

مثال: رسالت ما افزایش بهره وری کشاورزی است به جای اینکه بگوئیم ما تولیدکننده کود شیمیایی هستیم.

مثال هائي از ماموريت سازمان

ماموريت سازمان مديريت صنعتي كمك به توسعه ظرفيت مديريت دركشور ازطريق مشاوره ،آموزش وتحقيق است.

صليب سرخ امريكا در جهت بهبود كيفيت زندگي مردم و توسعه و ترويج اعتماد به نفس، خود اتگائي و توجه به ديگران در مردم و همچنين كمك به مردم در پيشگيري، ايجاد آمادگي و مقابله با شرايط اضطراري فعاليت ميكند.

شركت گاز استان … بعنوان يكي از شركتهاي زيرمجموعه شركت ملي گاز ايران در زمينه تامين رفاه ، اطمينان و رضايت هرچه بيشتر مشتركين خانگي و تجاري و صنعتي استان ازطريق ارائه خدمات گاز رساني (توزيع) بصورت پاك ،مستمر و ايمن فعاليت مي نمايد.

چشم انداز و مأموریت بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

50,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت تئوری کارآفرینی استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت نرم افزارهای مدیریت استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ريزي راهبردي استراتژيك
  • پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی