پاورپوینت تجارت الکترونیک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تجارت الکترونیک دارای 41 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف تجارت الکترونیک:

ویژگی ها و مزایا:

تجارت الکترونیک و مدل ها

مدل شركت با مصرف كننده (B2C )

مدل شركت با شركت B2B

مدل مصرف كننده با مصرف كننده2C‍‍‍‍C

مدل دولت با مصرف كننده (G2C )

انتخاب مدل مناسب:

پارامترهاي موثر در كسب و كار الكترونيك

تجارت هوشمند(BI)

مديريت روابط با مشتري ( CRM )

اصل مديريت بر زنجيره تامين ( scm )

اصل برنامه ريزي منابع شركت ( ERP )

نگاه آماری به دامنه توسعه EC در جهان(Aug 2016):

تعریف تجارت الکترونیک:

تعریف مفهوم:

تجارت یا کسب و کار الکترونیکی، نوعی از کسب و کار میباشد که در عصر تکنولوژی اطلاعات و با پیدایش کامپیوتر و در ادامه آن شبکه جهانی اینترنت پدید آمد.

گستردگی:

کسب کار الکترونیکی، بخش عمده ای از تجارت جهانی را با انعطاف پذیری و سرعتی فوق العاده و بدون محدودیت زمانی و مکانی، از لحاظ تعداد و سود به خود اختصاص داده است.

اقدامات:

در تجارت الکترونیکی کلیه اقدامات از قبیل: تبلیغات، فروش، آموزش، خدمات پس از فروش و حتی مناقصه های مختلف از طریق اینترنت و با کیفیتی مناسب صورت پذیرد.

ویژگی ها و مزایا:

ترغیب کشورها برای ورود به این حوزه به دلیل درآمد بسیار مناسب  تجارت الکترونیکی

جهانی شدن تجارت به واسطه استفاده از امکانات اینترنتی

برداشته شدن محدودیت های زمانی و مکانی

افزایش درصد فروش به جهت عرضه کسب و کار در یک عرصه گسترده تر

ارتقای کیفیت محصولات و خدمات الزامی شده است چرا که عرصه رقابت گسترده تر شده است.

کاهش قیمت محصولات(حذف شدن واسطه های زائد تجاری: یعنی تولید کننده محصول خود را با اطلاع رسانی مناسب و به طور مستقیم در اختیار مشتری قرار میدهد.)

دسترسی آسان مشتری به اطلاعات جانبی درباره محصول یا خدمت مورد نظر

عدم نیاز به مراجعه حضوری مصرف کننده یا مشتری

تجارت الکترونیک و مدل ها

تجارت الکترونیک بسته به نوع ارایه دهنده خدمت، نیاز تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات و همچنین نیاز اساسی مشتریان در مدل های مختلفی ارائه میگردد.

در ادامه مدل های متداول همراه با مثال عملی آورده شده اند.

مدل شركت با مصرف كننده (B2C )

تعریف:

اين مدل يكي از معروف ترين مدل هاي تجارت الكترونيك مي باشد كه در آن يك شركت توليد كننده محصولات خود را در وب سايت براي مشتريان يا مصرف كننده ارائه مي نمايد .

ملزومات:

در طراحي اين مدل ميبايستي با استفاده قابليت هاي نرم افزاري طراحي وب سايت و ارتباط مناسب پايگاه داده ها با آن، امكان استفاده سريع و آسان مصرف كنندگان را فراهم آورد. در اين مدل مي بايست راهكارهاي پرداخت هاي الكترونيك و امكان خريد مصرف كنندگان و ارسال محصولات به آنها فراهم گردد .

در اين سايت يك wish list   براي پيش خريد كالاهاي مورد نياز وجود دارد و به طور خود كار كالاي انتخاب به سبد خريد هدايت ميگردد و در نهايت آماده خريد ميگردد.

مثال ها:

سايت الكترونيك Amazon    يكي از مدل هاي موفق B2C  است. در اين سايت مشتري مي تواند به راحتي محصولات مورد نياز خود را تهیه کرده و برای خريد آسان در دفعات بعدي ، اطلاعات مناسبي را از طريق پست الكترونيكي ( Email) به طور منظم دريافت نمايد .

نمونه ديگر سايت كامپيوتر Dell   مي باشد كه به كالاهاي رايانه اي و هر گونه كالاي مرتبط به رايانه اختصاص دارد. در اين سايت مشتري مي تواند رايانه و سيستم هاي جانبي خود را انتخاب و با پرداخت الكترونيكي مبلغ آن سفارش خود را بعد از مدت زماني مشخص دريافت نمايد .

سايت ايراني پرداخت* نمونه تقريباً مناسب تجارت الكترونيك در لايه B2C مي باشد در اين سايت امكان اين امر فراهم شده است.

يك شركت میتواند محصولات خود را ارائه نمايد و مشتريان از طريق وب سايت مربوط كالاي آن شركت را انتخاب نمايند و با تاييد نهايي سفارش خود كالاي آنان ظرف مدت مشخصي كه در سايت به آن اشاره مي گردد توسط پست به آدرس پستي مشتري ارسال و مبلغ سفارش نقدا توسط مشتري پرداخت مي گردد.

در صورتي كه مشتري بخواهد مي توانند با افتتاح حساب و يك ذخيره ريالي توسط پست يك كد ويژه دريافت نموده و از طريق اين كد خريدهاي خود را انجام دهند .

مدل شركت با شركت B2B

در اين مدل تجارت الكترونيك كه مخصوص تجارت و داد و ستد هاي اينترنتي شركت با شركت طراحي مي گردد يك شركت يا توليد كننده و يا عرضه كننده و كالا مي توانند محصولات خود را جهت استفاده يك شركت يا توليد كننده و يا عرضه كننده ديگري در اينترنت ارائه نمايد.

طراحي نرم افزار وب سايت مربوط و پايگاه داده هاي طراحي شده مي بايستي به طريقي صورت گيرد كه امكان خريد و فروش هاي شركت ها با همديگر فراهم گردد . بديهي است در طراحي اين لايه تجارت الكترونيكي مي بايست قوانين تجاري لازم و استاندارد جهت ارتباط شركت ها با همديگر فراهم گردد.

مدل  B2Bجزء پركاربردترين مدل هاي تجارت الكترونيك بعد از مدل B2C مي باشد .
مثال 1:
در طراحي نرم افزاري سايت معروف bmw ابزار هاي لازم جهت تبادل اطلاعات تجاري و همچنين مبادلات تجاري براي شركت هاي مختلف صنعت خودرو با شركت bmw   طراحي شده است. به این صورت که يك شركت صنعت خودرو مي تواند در زمنيه هاي اطلاعاتي و آموزشي و همچنين ثبت سفارش قطعه و دريافت آن و هر زمينه مورد نياز با شركت bmw   ارتباط بر قرار نمايد و اين ارتباط اينترنتي زمينه ارتقاء كيفي سطح توليدات شركت ها را فراهم مي نمايد .

مثال 2:
سايت ford  نيز نمونه مناسبي براي تجارت الكترونيكي در لايه B2B معرفي ميگردد.
در اين سايت طراحي معماري نرم افزاري تجارت الكترونيكي به طريقي صورت گرفته است كه امكانات كليه مبادلات تجاري و مكاتبات اداري با تكنيك بدون كاغذ فراهم گرديده است و شركت هاي مرتبط با صنعت خودرو ميتواند كليه نيازهاي ارتباطي اطلاعاتي و تجاري خود را با این كارخانه از طريق اينترنت تامين نمايند .

مدل مصرف كننده با مصرف كننده2C‍‍‍‍C

در اين مدل تجارت الكترونيك كه از نظر قوانين طراحي تجارتي جزء ساده ترين مدل هاي تجارت الكترونيك مي باشد امكان خريد و فروش و مبادلات تجاري يك شخص با شخص ديگر فراهم مي گردد .

در اين مدل تجاري يك شخص كه مي تواند توليد كننده يك نرم افزار يا يك تابلو نقاشي و يا يك آموزش كاربردي باشد ميتواند توليد خود را از طريق طراحي يك وب سايت مناسب براي استفاده عموم در اينترنت ارائه نمايد و امكان خريد محصول خود را توسط مصرف كننده ها مختلف فراهم نمايد .

بسياري از سايت هاي B2C امكان استفاده تجارت الكترونيك در لايه c2c   را نيز فراهم مي نمايد .
مثال:
در سايت Amazon  اين امكان براي خريدار فراهم شده است كه اگر توليد خاص دارند آن توليد را در سايت Amazon  براي ديگر مشتريان ارائه نمايد و سايت Amazon   براي جلب مشتريان بيشتر عملا اين امكان را فراهم نموده است.

مدل شركت با دولت (B2G )

در اين مدل تجاري امكان تجارت از طريق اينترنت براي يك شركت بزرگ با دولت هاي كشورهاي مختلف فراهم مي گردد.

در طراحي نرم افزاري اين تجارت الكترونيك تهيه يك وب سايت كامل با استفاده از قوانين تجاري مشخص و استاندارد كه توسط سازمان تجارت جهاني تهيه گرديده است ضروري مي باشد .

در طراحي نرم افزاري اين تجارت مي بايست با توجه به مبادلات تجاري با يك دولت قوانين تجاري مربوط به آن دولت در نظر گرفته شود.

توجه:
ميزان كاربرد لايه B2G  نسبت به لايه هاي B2C   و B2B   كمتر مي باشد و اين لايه تجاري در موارد خاص مبادلات تجاري يك شركت بزرگ با دولت خاص طراحي ميشود.

مدل دولت با مصرف كننده (G2C )

در اين لايه تجارت الكترونيكي كه مسير رسيدن به دولت الكترونيك را هموار مي نمايد، دولت يك كشور امكان مبادلات تجاري با مصرف كنندگان ر افراهم مي آورد .

طراحي نرم افزاري اين تجارت مي بايستي به توليد وب سايت مهندسي با پايگاه داده هاي مورد نياز و مناسب منتهي گردد كه امكان استفاده سهل و آسان و آموزش همزمان براي كليه مصرف كنندگان فراهم آيد.

اين لايه تجاري مي تواند براي ارائه انواع خدمات دولتي و همچنين جهت اطلاع رساني و ارتقاء دانش مصرف كنندگان و معرفي الگوهاي مناسب مصرفي بكار رود.

انتخاب مدل مناسب:

براي انتخاب مدل مناسب در طراحي يك تجارت الكترونيكي مي بايست به نيازمندي ها و اهداف توجه ويژه نمود.

با توجه به نيازهاي تبادلات تجاري مي توان مدل مناسب را انتخاب و سپس با تدوين قوانين تجاري سازگار با آن مدل طراحي وب سايت و پايگاه داده سازگار با آن مدل را انجام و در نهايت وب سايت طراحي شده را در روي اينترنت قرار داد .

پارامترهاي موثر در كسب و كار الكترونيك

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سيستم های اطلاعات مديريت (MIS)
  • پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمان
  • پاورپوینت تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی
  • پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی