پاورپوینت تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی دارای 46 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف تجارت الکترونیک

تاريخچه

تجارت الكترونيك و فن آوري اطلاعات E – Commerce & IT) )

مقایسه تجارت الكترونيك و پیشرفت  ITدر جهان

شش شاخص بسترهای تجارت الکترونیک در ایران

محل مصرف ICT در ایران

اثرگذاری ICT در بخش عرضه اقتصاد

تجارت الكترونيكي در برابر تجارت سنتي

نتایج و پیشنهادات

تجارت الکترونیک و اشتغال زایی

رويکرد به کارآفريني ديجيتالي

مشخصات یک واحد کسب و کار جدید

مواد لازم برای تجارت الکترونیک

موارد آموزشی که باید در حوزه تجارت الکترونیک به آن پرداخت

بعضی نیازمندی های تجارت  الکترونیک

طراحی وب گاه

معرفی چند نمونه موفق در تجارت الکترونیک (کسب و کار اینترنتی)

کلام آخر

اهداف

معرفی تجارت الکترونیک به عنوان ابزار کسب و کار قرن

ویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیک

جایگاه ایران و جهان در تجارت الکترونیک

زیر ساختهای لازم برای تحقق  تجارت الکترونیک در ایران

نحوه ورود یک بنگاه به تجارت الکترونیک

چند نمونه عملی موفق در تجارت الکترونیک

مقدمه

مدیری که به دانایی ، فکر و اندیشه ، نوآوری و خلاقیت بپردازد مدیر جهان اول است

مدیری که فقط به فکر سیستم باشد

مدیر جهان دوم است

مدیری که فقط از مهارتهای خود استفاده کند

مدیر جهان سوم است

مدیری که به توانایی های فیزیکی خود می اندیشد  مدیر جهان چهارم است

تعریف تجارت الکترونیک

از دیدگاه سازمانهای خارجی

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه Clarke :

هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاري از طريق ابزار الكترونيكي ، حتي تلفن و فاكس

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه اتحاديه اروپا :
هر شكلي از مبادله تجاري كه در آن طرفين ذينفع به جاي تبادلات فيزيكي يا تماس مستقيم فيزيكي ، به صورت الكترونيكي تعامل كنند

از دیدگاه صاحب نظران کشور

دکتر محمود زرگر

تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد

مهندس مهدی آذر صابری

واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد.

دکتر علی صنایعی

تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی

حسین احمدی

کاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت

مهدی علیپور حافظی

تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است.

مبادله الکترونیکی داده ها  ≠  تجارت الکترونیک

مبادله الکترونیکی داده

انتقال و تبادل داده در راستای تحقق فعالیت های تجاری وبکارگیری پیام

های استاندارد شده بین المللی که توسط ابزار الکترونیکی انجام میشود.

مانند پست الکترونیک، انتقال الکترونیک پول و…

در حالیکه تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن از مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان یک ابزار استفاده می شود.

بعبارت دیگر مبادله الکترونیکی داده ها بعنوان ستون فقرات تجارت الکترونیک عمل می نماید.

پس به طور کل می توان گفت

تجارت الكترونيك اشاره به معاملاتي دارد كه عمدة فرآيند آنها بدون نياز به حضور فيزيكي طرفين آن و صرفاً از طريق شبكه‌هاي ارتباطي (تلفن ، اینترنت و…) كه معمولاً ( نه هميشه ) بخاطر پول انجام مي پذيرد .

تاريخچه

1955 – 1974 : عصر پردازش الكترونيكي داده‏ها (EDP)
بيست ساله نخست عصر ماشينهاي خود پرداز (ATM) و كارتهاي اعتباري

1975 – 1994 : عصر سيستمهاي اطلاعاتي مديريت (MIS)

در عصر دوم امكان استفاده از مبادله الكترونيكي داده‏ها (EDI) ،

سيستم بانكي بين المللي (Swift) و انتقال وجه الكترونيكي (EFT) فراهم شد .

1995 –2014 : عصر اينترنت (Internet)

توسعه اينترنت و كاربردهاي تجاري آن ، باعث تحولي اساسي در اين روند شده است ، به گونه‏اي كه در روند تكاملي تجارت الكترونيك ، مي‏توان ميان تجارت الكترونيكي سنتي و نوع اينترنتي آن تمايز محسوسي قائل شد.

تجارت الكترونيك و فن آوري اطلاعات (E – Commerce & IT)

فن آوري اطلاعات ، روش كاركرد افراد ، سازمانها ، دولتها و حتي طرز تفكر مردم را تغيير داده است .

آموزش ، بهداشت ، صنعت  ، تجارت ، بانكداري ، خدمات وحتي اوقات فراغت و سرگرمي‏ها همه تحت الشعاع آثار و تغييرات اين تكنولوژي قرار گرفته‏اند .

پيشرفتهاي تكنولوژي اطلاعات  به  حدي گسترده  است كه  برخي از صاحبنظران آن را با پديده‏هايي چون “ اختراع ماشين بخار “ مترادف دانسته اند .

در بعد اقتصادي نيز تجارت الكترونيك نيز به عنوان يكي از قسمتهاي مهم نشأت گرفته از فن آوري اطلاعات است كه پيشرفت آن درسايه پيشرفت فن آوري اطلاعات محقق گشته است .

مقایسه تجارت الكترونيك و پیشرفت  ITدر جهان

در جوامع توسعه يافته حدود 80% شغلهاي جديد به كامپيوتر ، اينترنت و IT وابسته اند نمودار زير :

نمودارسهم كشورهاي توسعه يافته در بازار جهاني IT و  ICTدر سال 2002

با توجه به بررسي هاي موسسه تحقيقاتي Forrester و رشد سريع و روز افزون تجارت الكترونيك در كشورهاي پیشرفته لازم است كه كشورهاي در حال توسعه به منظور حضور در بازار رقابت جهاني سريعاً در استراتژيهاي تجاري و بازرگاني خود تجديد نظر اساسي كنند  اين موسسه تحقيقاتي اعلام مي كند كه رشد تجارت الكترونيكي از 354 ميليارد دلار در سال 2001 به حدود 10 تريليون در سال 2005 رسیده است .

همچنين تحقيقات EITO نشان مي دهد كه تجارت از طريق اينترنت در 5 كشور صنعتي اروپا يعني انگلستان ، فرانسه ، آلمان ، التاليا و اسپانيا از 6/171 ميليارد يورو در سال 2001 به 3/1628 ميليارد يورو در سال 2005 رسیده كه از رشد ساليان حدود 77% برخوردار است .

اما در خصوص ميزان تجارت الكترونيك در كشورمان، مسعود ميركاظمي، وزير بازرگاني در چهارمين همايش ملي تجارت الكترونيك  )3 آذر 86 ( با برآورد ميزان تجارت كشور در بخش الكترونيك به ميزان 100ميليارد تومان اظهار كرده است:

تركيب سطوح مختلف تجارت الكترونيك در كشور تا نيمه امسال رقمي معادل 500ميليارد ريال را نشان داده است.

در حال حاضر بيشترين سهم از مبادلات الكترونيكي در جهان در اختيار كشور آمريكا است.

اين كشور با درآمدي در حدود 5/3تريليون دلار در اين زمينه پيشتاز كشورهاي ديگر است.

بررسی تاثیرات تجارت الترونیک بر بنگاهها در 13 کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه اروپا(2005)

افزایش سهم بازار

افزایش حجم تولید

انطباق بهتر کالا و خدمات با تقاضا

کاهش موجودی انبار

یکپارچگی فعالیتها در کل اجزا زنجیره

تجارت الكترونيكي در برابر تجارت سنتي

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سيستم های اطلاعات مديريت (MIS)
  • پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت امنیت در تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت مبانی تجارت الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی