پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمان دارای 65 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مشکلات سیستم هایی که مبتنی بر ERP نیستند

سیستم اطلاعات مدیریت سنتی

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان چيست؟

ويژگي‌هاي اصلي يك سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان

دو گونه عمده از کارکردهای ERP

OLAP

انواع ترکیب بندی سیستم ERP

فرآیند های سازمانی  و سيستمهاي  اطلاعاتی

يکپارچکي فرايندهاي سازماني و سيستمهاي سازماني

انواع سازمانها:  سازمانهای داده محور و فرایند محور

مقایسه BPMS  با ERP

سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)

مديريت زنجيره تامين(SCM)

مديريت روابط با مشتري

سيستمهاي مديريت دانش

مشکلات سیستم هایی که مبتنی بر ERP نیستند

طراحی سیستم صرفاً برای درون سازمان، ارتباط با محیط بیرونی شرکت را محدود می سازد

گرایش به سمت سیستم های اطلاعاتی مجزا در درون سازمان وجود دارد

نتیجه: فقدان یکپارچگی، ارتباطات داخلی سازمان را محدود می کند

از تصمیم سازی و تصمیم گیری استراتژیک پشتیبانی نمی شود

هزینه های نگهداری چنین سیستم هایی در بلند مدت بالاست

توانایی سازمان برای اقدام جهت مهندسی مجدد فرآیند را محدود  می کند.

سیستم اطلاعات مدیریت سنتی

از نظر مفهومی به رویکرد فایل های تخت (Flat File) شبیه است

امکان استفاده از داده های تولید شده در یک واحد توسط سایر واحدهای سازمان وجود ندارد

تفکیک موجود در سیستم به محدود شدن ارتباطات می انجامد

وجود تعداد زیادی پایگاه های داده مجزا و مستقل از یکدیگر

مشکلات تولید داده های زاید و ناهمگون

مبتنی بر کاغذ بودن

نیازمند ورود چندین و چند باره اطلاعات می باشد

وضعیت اطلاعات در نقاط کلیدی نامشخص است

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان چيست؟

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان را مي‌توان از ديدگاه مديريتي، نرم‌افزاري و عملياتي تعريف نمود.

روشي براي برنامه‏ريزي و کنترل موثر تمامي ‏منابع مورد نياز براي دريافت، توليد، ارسال و پاسخگويي به نيازهاي مشتريان، در شرکت‌هاي توليدي، توزيعي و خدماتي

يک مجموعه از ماژول‌هاي يکپارچه آماده راه‏اندازي از پيش طراحي شده و از پيش مهندسي شده‏اي است که تمام فرايندهاي كسب و كار سازمان را پوشش مي‏‏دهد.

يک بسته نرم‌افزاري تجاري است که هدف آن يکپارچگي اطلاعاتي و  برقراري جريان اطلاعات بين تمامي ‏بخش‌هاي سازمان از جمله مالي، حسابداري، منابع انساني، زنجيره عرضه و مديريت مشتريان است.

ويژگي‌هاي اصلي يك سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان

يكپارچه

بلادرنگ

گسترده

جهاني

ERP يك سيستم يكپارچه است.

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان داده‌هاي سازمان را يكپارچه نموده و از ايجاد داده‌هاي ناهمگون و تكراري جلوگيري مي‌نمايد.

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان اطلاعات يكسان و مشابهي را در اختيار مديران قرار داده و باعث شكل‌گيري تصميم‌هاي همسان مي‌گردد.

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان فرآيندهاي سازمان را يكپارچه نموده و تعاملات بين فرآيندي را افزايش مي‌دهد.

ERP يك سيستم بلادرنگ است.

دستيابي به تمامي داده‌ها و اطلاعات سازمان از طريق سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان به صورت بلادرنگ صورت مي‌گيرد.

تمامي بخش‌هاي عملياتي سازمان مي‌توانند از طريق اين سيستم به صورت بلادرنگ با يكديگر ارتباط داشته باشند.

ERP سيستمي گسترده است.

سيستم برنامه‌ريزي منابع ارتباط سازمان را با مشتريان و تامين‌كنندگان برقرار مي‌كند.

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان زمينه ايجاد يك زنجيره تامين ناب و چابك را فراهم مي‌آورد.

ERP سيستمي براي حضور در بازارهاي جهاني  است.

سيستم برنامه‌ريزي منابع سازمان بستر مناسبي براي توسعه كسب و كار الكترونيكي و حضور در بازارهاي جهاني است.

دو گونه عمده از کارکردهای ERP

کارکردهای هسته ای (Core Applications)

پردازش لحظه ای مبادله داده ها در سیستم (OLTP)

فعالیت های عملیاتی روزانه بنگاه تجاری را پشتیبانی می کند

وظایف مأموریتی حساس بنگاه تجاری را از طریق پرس و جو (query) های ساده پشتیبانی می کند

شامل فروش و توزیع، برنامه ریزی عملیاتی بنگاه تجاری، برنامه ریزی تولید، کنترل گردش مواد در سازمان، و ماژول های لجستیک

کارکردهای مربوط به تجزیه و تحلیل عملیات تجاری

پردازش تحلیلی و آنلاین اطلاعات (OLAP)

ابزار پشتیبان تصمیم برای وظایف حساس مدیریتی از طریق بررسی تحلیلی مجموعه های پیچیده ای از داده ها

مدیریت را به اطلاعات به هنگام مجهز کرده و با فراهم آوردن امکان تصمیم گیری به موقع، موجب بهبود عملکرد سازمان و دستیابی به مزیت رقابتی می گردد

شامل سیستم پشتیبان تصمیم، مدل سازی، استخراج و بازیابی اطلاعات مورد نیاز، گزارش دهی / تجزیه و تحلیل داده ها برای موارد خاص، و تجزیه و تحلیل «چه می شود اگر …»

OLAP

پشتیبانی وظایف حساس مدیریتی را از طریق بررسی تحلیلی پیوندهای پیچیده داده های موجود در انبارهای داده انجام می دهد

یکپارچه سازی: عبارتست از ادغام یا در کنار هم قرار دادن داده های مرتبط

فراهم آوردن امکان تعیین جزئیات داده ها: این امکان به کاربر اجازه می دهد که داده ها را با هر سطحی از جزئیات که مورد نیازش می باشد مشاهده نماید

بخش بندی داده ها: به کاربر این امکان را می دهد که داده ها را از نقطه نظرهای گوناگون بررسی نماید. این قابلیت اغلب با یک خط زمان همراه می شود تا روندهای و الگوهای موجود در داده ها را مشخص گرداند.

انواع ترکیب بندی سیستم ERP

معماری دو لایه :

یک سرور، هر دو  وظیفه برنامه کاربردی و پاسخگویی به درخواست ها، و وظیفه پایگاه داده و پردازش و ذخیره سازی داده ها را مدیریت می کند

این ترکیب بندی به طور خاص در شبکه های محلی (LAN) کاربرد بیشتری دارد

معماری سه لایه:

وظایف برنامه کاربردی و پایگاه داده از هم جدا می شوند

سرویس گیرنده ها به سروری که دریافت کننده و پاسخ دهنده به درخواست هاست متصل می شوند و خود این سرور به منظور پاسخ گفتن به درخواست های دریافت شده، ارتباط  ثانویه ای را با سروری که پایگاه داده در آن قرار داده شده برقرار می کند. ابتدا کلاینت با سرور برنامه کاربردی ارتباط برقرار می کند و سپس سرور برنامه کاربردی باسرور پایگاه داده ارتباط برقرار می کند

این ترکیب بندی به طور خاص در شبکه های عریض و گسترده (WAN) کاربرد بیشتری دارد

فرآیند های سازمانی  و سيستمهاي اطلاعاتی

يکپارچکي فرايندهاي سازماني و سيستمهاي سازماني

فرآيندهاي کاري

سيستمهاي کاربردي سازماني

معماري سيستمهاي کاربردي سازماني

سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP)

سيستم مديريت زنجيره تامين(SCM)

سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM)

سيستم مديريت دانش(KMS)

فرآيندهاي کاري(Business Processes)

مجموعه اي از فعاليتها است.

به روش سازماندهي، هماهنگ کردن، و متمرکز ساختن کار براي توليد کالا و خدمات ارزشمند اطلاق مي شود.

جريانهاي در هم تنيده اي از مواد، اطلاعات، و دانش مي باشد.

به روشهاي منحصر به فردي براي هماهنگ کردن کار، اطلاعات، و دانش اطلاق مي شود.

نمونه هايي از فرآيندهاي حوزه هاي کارکردي

ساخت و توليد: مونتاژ محصول، کنترل کيفيت، صدور ليست مواد اوليه

بازاريابي و فروش: شناسايي مشتريان، آگاه کردن مشتريان از محصول، فروش محصول

مالي و حسابداري: پرداخت به طلبکاران، تهيه صورتحسابهاي مالي

منابع انساني: استخدام پرسنل، ارزيابي عملکرد شغلي پرسنل، برنامه ريزي تأمين نيروي انساني

فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي(Cross-Functional Business Processes)

از وراي مرزهاي فروش، بازاريابي، ساخت و توليد، تحقيق و توسعه فراتر مي روند.

گروهي از کارکنان در حوزه هاي کارکردي مختلف درگير انجام اين نوع از فرآيندها هستند.

مثال: فرآيند تکميل سفارش

انواع سازمانها:  سازمانهای داده محور و فرایند محور

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین
  • پاورپوینت تجارت الکترونیک
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی