پاورپوینت استراتژیهای تولید

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت استراتژیهای تولید  دارای 30 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سطوح استراتژی

استراتژی تولید:

تعاریف استراتژی ساخت و تولید

استراتژی های تولیدی

رویکرد های شکل گیری استراتژی تولید

استراتژی بازار محور

استراتژی منبع محور

استراتژی تولید در مقیاس جهانی

ضرورت استقرار تولید در مقیاس جهانی

استراتژی تولید چند محصولی

دلیل استفاده از استراتژی های چند محصولی

سطوح مختلف تنوع و استراتژیهای هر سطح از تنوع

مزیت استراتژیک:

انگیزه های مدیریتی برای تنوع

سطوح استراتژی

استراتژی گروه: استراتژی مجموعه ای از شرکتهای مستقل سود آور که تحت پوشش یک مدیریت اداره می شوند، گفته می شود.

2-استراتژی شرکت: راهنمایی برای کلیه فعالیتهای آن است.گاهی به این استراتژی ، استراتژی رقابتی نیز گفته می شود زیرا چگونگی رقابت با شرکتهای رقیب در آن مورد تأکید است.

استراتژی وظیفه ای: جهت کلی هر یک از فعالیتهای سازمان را مانند تولید، بازاریابی، مالی و تحقیق و توسعه تعیین می کند.

استراتژی تولید:

نگرش استراتژیک به موضوع تولید به عنوان یک سلاح رقابتی تقریباً به 50 سال قبل بر می گردد. راس و میلر قائل به تمایز بین استراتژی بازاریابی و استراتژی تولید نبودند زیرا معتقد بودند خط مشیهای تولید یک بخش ضروری از استراتژی بازاریابی است.در نظر گفتن استراتژی تولید به عنوان یک بخش مجزا و مرتبط با بخش بازاریابی از مقالهSkinner در سال 1969 نشئت می گیرد.

تولید انبوه: حج تولید بالا، تنوع کم، خدمات و محصولات استاندارد، هزینه متغیر پایین

تولید ناب: بر مبنای سیستم تولیدی تویوتا، حذف جامع همه اتلافها و محیط عملیات و تولید

تولید سفارشی: حجم تولید پایین، تنوع بالا، محصول مطابق با اطلاعاتی که مشتری می دهد ساخته می شود.

عملیات چابک و منعطف:ارائه محصولات سفارشی بسیار بالا با هزینه قابل مقایسه با تولید انبوه، با استفاده از زمان نهایی تحویل کوتاه اند.

رویکرد های شکل گیری استراتژی تولید

استراتژی بازار محور

استراتژی منبع محور

استراتژی بازار محور

طبق این نگرش تنها صنعت مهم نیست بلکه مکانی که سازمان می خواهد رقابت کند و ماهیت رقابت نیز مهم است. این رقابت بین شرکتهای موجود در صنعت، تهدید تازه واردها، محصولات جایگزین و قدرت چانه زنی.

مایکل پورتر با بیان اینکه ایجاد ارزش اقتصادی(شکاف بین قیمت فروش و هزینه تولید) خط شکست یا بقا برای هر سازمانی است که بر نقش استراتژی تولید تأثیر گذاشت. مزیت رقابتی پایدار از طریق هزینه های عملیاتی پایین تر و ارائه یک قیمت مناسب به دست می آید.

استراتژی کلی بازار محور سه روش سازگاری با این نیروها و کسب مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ارائه می کند:

رهبری هزینه

تمایز

تمرکز

استراتژی منبع محور

در این نگرش به جای صرفاً موقعیت بازار ، شرکتها به عنوان مجموعه ای از منابع مورد توجه قرار می گیرند. منبع، عنصری است که یک سازمان برای سازماندهی بهتر فرایندهایش آن را کنترل می کند. می توان از یک یا مجموعه ای از منابع برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کرد.

رکن اصلی نگرش منبع محور تمرکز آن بر منابع، شایستگیها و قابلیتهای خود سازمان است و نه تمرکزی که در استراتژی بازار محور بر مشکلات با دیگر رقبا در صنعت وجود دارد.نگرش منبع محور به ترکیب این منابع که در داخل شرکت ایجاد می شوند و از خارج شرکت نمی توان آن ها را خرید معطوف است. سازمانها منابعی را در اختیار دارند و مدیران با ترکیب این منابع می توانند تمایزی برای سازمان ایجاد کنند.

استراتژی تولید در مقیاس جهانی

بی شک یکی از آثار مهم تحولات قرن بیستم در محیط تجاری و تولیدی، جهانی شدن است. در شرایط کنونی تولید از یک تصمیم محدود و در قلمرو ملی فراتر رفته و به مرزها و بازارهای جهانی در حد یک تصمیم استراتژیک تبدیل شده است. که در این شرایط حتی مشتری ما هم مشتری جهانی است.

استراتژی تولید چند محصولی

این استراتژی یک برنامه عملیاتی می باشد که شرکت برای رقابت در بازارهای محصول مختلف، آنرا شکل می دهد.

جریانات مربوط به درآمد و عایدی را اصلاح کرده و مزایای بیشتری را از طریق بکارگیری مزایای اصلی از طروق مختلف حاصل می گرداند.

به این سوال که کدام محصولات باید ارائه شوند ؟و نحوه ای که این محصولات باید مدیریت شوند را پاسخ می دهد.؟

دلیل استفاده از استراتژی های چند محصولی

دستیابی به رشد سوآور

کاهش خطر مربوط به مشارکت در یک خط تولید

دستیابی به تکنولوژیهای مختلف

ایجاد اقتصاد تنوع

تمایل به توسعه برند شرکت در حوزه های محصولی دیگر.

سطوح مختلف تنوع و استراتژیهای هر سطح از تنوع

سطوح پایین تنوع:

استراتژی چند محصولی با تنوع تک کسب و کاره: بیش از 95 درصد از درآمد شرکت از یک کسب و کار حاصل می شود. شرکت تنها یک محصول را تولید کرده و به فروش می رساند یا اینکه تنوعی از یک محصول را تولید می نماید.

استراتژی چند محصولی با تنوع کسب و کار غالب: بین 70 تا 95 درصد از درآمد سازمان از یک کسب و کار حاصل می شود.

رشد در یکی از کسب و کارهای فرعی که غالب نیست می تواند طبیعت تنوع شرکت را تغییر دهد.

تنوع از متوسط تا زیاد

استراتژی تنوع مرتبط:
کمتر از 70درصد از درآمد از کسب و کار غالب حاصل می شود.

انواع استراتژی تنوع مرتبط.

استراتژی تنوع محدود وابسته:  تمام کسب و کارها ارتباطات توزیعی، تکنولوژیک و محصولی را دارا می باشند.

اقتصاد تنوع

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت تئوری کارآفرینی استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت مديريت استراتژیك
  • پاورپوینت نرم افزارهای مدیریت استراتژیک
  • پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی