پاورپوینت زمان سنجي و ظرفيت سنجي و برآورد نيروي انساني مورد نياز

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت زمان سنجي و ظرفيت سنجي و برآورد نيروي انساني مورد نياز دارای 202 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

بهره وري و نقش زمان سنجي در ارتقا، بهره وري

بهره وري در صنعت

نقش مديريت در هماهنگ كردن منابع مؤسسه

مقدمه اي به روش سنجي عمليات(  Work Study)

مراحل مطالعه و بهبود روش

نحوه رسيدن به روشهاي استاندارد عمليات

روشهاي تهيه نمودار فرآيند عمليات OPC

نحوه كد گذاري فرآيند عمليات در درخت محصول

تعريف كار سنجي يا زمان سنجي

اصول اوليه زمان سنجي با كرنومتر

نحوه استفاده از فرمهاي مورد نياز در زمان سنجي و محاسبات مربوطه

نحوه محاسبه ضريب عملكرد

نحوه محاسبه الونسها (ضرايب استراحت مجاز)

نحوه محاسبه زمان استاندارد

ذكر موارد عملي و كاربردي در صنايع مختلف

بررسي مثال عيني و كاربردي جهت مرور كلي مطالب تدريس شده

روشهاي برآورد نيروي انساني مورد نياز خطوط توليد و پشتيباني توليد

((بهره وري و سطح زندگي))

1-سطح زندگي: مقصود از سطح زندگي درجه اي از رفاه مادي در دسترس يك شخص يا طبقه يا اجتماع است كه براي ادامه حيات و لذت بردن از زندگي لازم است.

سطح زندگي شخص يا خانواده از كشوري به كشور ديگر و حتي در داخل هر كشور، از جامعه اي به جامعه ديگر، تفات بسيار دارد.

2-نيازمنديهاي مربوط به تامين حداقل سطح زندگي رضايت بخش:

احتياجات اساسي كه بايد براي نيل به حداقل سطح زندگي نسبتاً مناسب برآورده شوند اساساً عبارتند از:

غذا: غذاي كافي براي جبران انرژي كه در زندگي و كار روزانه مصرف ميشود.
پوشاك: پوشاك كافي كه پاكيزگي بدن و حفاظت در برابر تغييرات جوي را فراهم سازد.
مسكن: مسكن در سطحي آن چنان مناسب كه سر پناهي توام با سلامت را براي فرد  فراهم كند و به حدي معين از اثاثيه زندگي مجهز باشد.
امنيت: امنيت در مقابل دزدي يا تجاوز، از دست دادن فرصتهاي اشتغال، و تنگدستي ناشي  از بيماري و پيري

خدمات ضروري: از قبيل آب آشاميدني سالم، بهداشت، مراقبتهاي پزشكي، حمل و نقل عمومي و امكانات آموزشي و فرهنگي، كه هر مرد و زن و كودك را قادر سازد تا استعداد و توانائيهاي خود را در حد كمال بپروراند به طور كلي غذا، پوشاك و مسكن نيازهايي هستند كه شخص ناگزير از تامين آنهاست و بايد بهاي آنها را با پول يا انجام كار بپردازد.
ايجاد امنيت و خدمات اساسي بطور كلي اموري است مربوط به حكومت و مقامات دولتي، بخشي از خدمات دولتي را عموماً بايد خود شهروندان بپردازند.
بنابراین درآمد هر کس باید هم برای پرداخت حق السهم وی جهت خدمات عمومی و هم برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده اش کافی باشد

سطح زندگی بدست آمده در هر کشور سطح زندگی است که شهروندان آن کشور به اثر تلاشهای خود به آن دست یافته اند.
هر چه مقدار کالا و خدمات تولید شده در جامعه ای بیشتر باشد، متوسط سطح زندگی در آن جامعه بالاتر است.
هر چه مقدار كالاها و خدمات توليد شده در جامعه اي بيشتر باشد، متوسط سطح زندگي در آن جامعه بالاتر است.
براي افزايش مقدار كالاها و خدمات توليد شده دو راه اصلي وجود دارد كه يكي افزايش اشتغال و ديگري افزايش بهره وري است.
1-عدم استفاده كامل از نيروي كار (Under employ ment)
حالتي كمتر از اشتغال كامل نيروي كار در يك سيستم اقتصادي – وجود تعدادي كارگر بيكار – اشتغال جزئي و غير كامل يك كارگر- استفاده از كارگران دو وظايفي پست تر با مهارتهاي كمتر از آنچه كه آموزش و توانايي آنها اجازه مي دهد.

2-بحث ما موضوع افزايش بهره وري است كه به جزئيات آن به شرح ذيل مي پردازيم.

بهره وری چیست؟

تعريف: بهره وري عبارت است از نسبت بازده به منابع مصرف شده . به عبارت ساده تر، بهره وري عبارتست از نسبت مقدار كالا يا خدمات توليد شده به مقدار منابع به كار رفته در جريان توليد.
اين منابع ممكن است: زمين، مواد، دستگاهها و ماشين آلات و ابزار، نيروي انساني يا آنطور كه عموماً پيش مي آيد تركيبي از هر چهار منبع باشد.
مثالهايي در هر يك از انواع بهره وري ممكن است معني آن را روشنتر نمايد.
بهره وري زمين: در يك زمين كشاورزي، با استفاده از روشهاي بهتر كاشت و برداشت در سطح معيني از زمين مي توان بهره وري زمين را افزايش داد.
ولي در يك صنعت، بهره وري زميني كه براي مقاصد صنعتي بكار رفته وقتي افزايش مي يابد كه كالاها يا خدمات توليد شده در سطح آن زمين به هر وسيله ممكن افزايش يافته باشد.

بهره وري مواد: اگر خياط ماهري بتواند 11 دست لباس را از يك توپ پارچه ببرد، در حاليكه يك خياط غير ماهر 10 دست لباس از آن مي تواند ببرد، خياط ماهر بهره وري توپ پارچه را ده درصد بالا برده است.
بهره وري ماشين آلات: چنانچه يك ماشين ابزار 100 قطعه كار را در يك روز توليد كند و سپس به علت استفاده از ابزارهاي برشي پيشرفته بازده آن ماشين را در همان مدت به 120 قطعه افزايش دهد، بهره وري آن ماشين 20 درصد افزايش يافته است.
بهره وري نيروي انساني: اگر روشهاي پيشرفته كار، سفالگري را كه 30 بشقاب در ساعت توليد  مي كرده است به توليد 40 بشقاب در ساعت توانا سازد، بهره وري اين شخص33 درصد افزايش يافته است.

نتیجه گیری

در هر يك از مثالهاي تعمداً ساده در فوق، بازده يا محصول نيز درست به اندازه درصد افزايش بهره وري زياد شده است. ولي افزايش توليد به خودي خود نشاندهنده افزايش بهره وري نيست .
Sچنانچه منابع مصرف شده متناسب با افزايش بازده بالا رود، بهره وري ثابت باقي مي ماند و اگر با درصدي بيش از آن افزايش يابد، توليد محصول بيشتر به بهاي كاهشي در بهره وري به دست مي آيد.
نتيجه نهايي بحث: بهره وري بالاتر يعني توليد بيشتر با صرف منابع يكسان، يعني با صرف هزينه يكسان مربوط به زمين. مواد و ساعت كار ماشين يا كارگر، يا توليد همان مقدار كالا با صرف هزينه كمتر مربوط به زمين، مواد و ساعت كار ماشين يا كارگر، و به اين ترتيب آزاد كردن بعضي از اين منابع براي توليد كالاهاي ديگر.

رابطه بين افزايش بهره وري و سطح زندگي بالاتر

اكنون به روشني مي توانيم دريابيم كه چگونه بهره وري بيشتر مي تواند به بالا بردن سطح زندگي كمك كند. اگر با هزينه يكسان محصول بيشتري توليد شود و يا مقدار معيني محصول با هزينه كمتري توليد شود، منافعي براي كل جامعه بوجود مي آيد كه مي تواند براي تامين كالاها در خدمات بيشتر و بهبود سطح زندگي اعضاي جامعه مورد استفاده واقع شود.
Sبهره وري در صنعت: عوامل بسياري بر بهره وري هر سازمان موثرند، كه هيچ عاملي مستقل از عوامل ديگر نيست. اهميتي كه بايد به بهره وري هر يك از منابع زمين، مواد، ماشين آلات يا افراد داد، بستگي به موسسه، صنعت و احتمالاً به كشور دارد.

در صنايعي كه هزينه هاي كارگري در مقايسه با هزينه هاي مواد يا در مقايسه با سرمايه گذاري روي دستگاهها و تجهيزات پايين تر است (از قبيل صنايع سنگين شيميايي، نيروگاهها يا كارخانجات كاغذ سازي)، استفاده بهتر از مواد يا دستگاهها ممكن است مهمترين زمينه را براي كاهش هزينه فراهم كند. در ممالكي كه از نظر سرمايه و كارگر ماهر در مضيقه اند، در حاليكه كارگر غير ماهر فراوان دستمزدها ناچيز است. بخصوص اين نكته اهميت دارد كه بهره وري بيشتر در افزايش بازده هر ماشين يا هر دستگاه، يا بازده كار هر كارگر ماهر جستجو شود در صورتيكه افزايش تعداد كارگران غير ماهر بتواند سبب افزايش بازده يك ماشين گرانقيمت يا گروهي از كارگران ماهر شود. اغلب به صرفه است كه چنين كاري انجام شود.
بسياري از مديران به بهره وري منحصراً از ديدگاه بهره وري نيروي كار  می نگرند، اساساً به اين علت كه بهره وري نيروي كار معمولاً اساس آمارهاي منتشره در اين زمينه را تشكيل مي دهد.

آموزش بهره وري

انجام هيچ فعاليتي بدون آموزش به درستي عملي نيست. اثر بخشي برنامه هاي بهره وري به علاقمندي، آگاهي و تعهد مديران و كارگران بستگي دارد.       كميته هاي بهره وري به علاقمندي، آگاهي و تعهد مديران را در بهره وري و اثرات مثبت آن بر عهده دارند. لزومي ندارد كه آموزش بهره وري از آموزشهاي رسمي و كلاسيك الگو بگيرد. آموزشها را مي توان به طرق گوناگون، مستقيم يا غير مستقيم و با روش هاي مختلف ارائه داد. كارگران بايد بطور جدي با مسئله بهره وري درگير شوند و نسبت به آن نگرش مثبت و آگاهي پيدا كنند. كميته هاي بهره وري بايد براي آموزش بهره وري مدام با افراد ارتباط برقرار كنند.
كميته هاي بهره وري بايد روش ها و طرق ارائه آموزش را متناسب با سطح سواد، فرهنگ، خود اتكا و اجتماعي و اقتصادي افراد و برنامه هاي سازمان كشف و اعمال كنند ضمن آنكه خود نيز همواره  بهره وري خود را از جهات مختلف از جمله آموزش بهبود بخشند و ارتقا دهند.

((بهره وري در موسسات خصوصي))

عوامل موثر بر بهره وري يك موسسه شامل عوامل بيروني و عوامل دروني   مي باشند عوامل بيروني (خارج موسسه) از قبيل ميزان كلي تقاضا براي كالاها، سياست مالياتي، نرخ هاي بهره و فراهم بودن مواد اوليه، تجهيزات مناسب و يا كارگر ماهر، خارج از كنترل هر يك از كارفرمايان است عوامل دروني يا داخلي موسسه عواملي هستند كه در اختيار و كنترل موسسه    مي باشند.

1- منابع موجود در اختيار موسسه:

بهره وري را به معناي ((نسبت بازده به منابع مصرف شده)) در يك موسسه، يك صنعت يا بطور كلي در يك سيستم اقتصادي تعريف كرديم.
بنابراين، تعريف بهره وري يك مجموعه معين از منابع (مصرف شده) عبارتست از مقدار كالاها يا خدماتي (بازدهي) كه با استفاده از آنها توليد    مي شود. منابع موجود در دسترس يك موسسه كدام اند؟

زمين و ساختمانها:

زمين واقع شده در يك مكان مناسب كه در آن ساختمانها و ساير امكانات لازم براي انجام عمليات موسسه برپا ميشود، و ساختمانها ساخته شده در آن.
S مواد:
موادي كه مي تواند به محصولات قابل فروش تبديل شود، اين مواد شامل سوخت، مواد اوليه براي مصرف در فرايندهاي توليد و مواد مورد استفاده در بسته بندي مي باشد.
S ماشين آلات:
دستگاهها، تجهيزات و ابزارهاي لازم براي انجام عمليات توليدي و جابجا كردن و انتقال مواد، دستگاههاي حرارتي ، تهويه و نيروگاه، تجهيزات و لوازم اداري.
S نيروي انساني:
مردان و زناني كه فعاليتهاي توليدي را انجام مي دهند، آنها را برنامه ريزي و كنترل مي كنند كارهاي دفتري را به انجام مي رسانند، طراحي و تحقيق     مي كنند، و به خريد و فروش مي پردازند.
استفاده اي كه از همه اين منابع توام با يكديگر به عمل مي آيد بهره وري موسسه را تعيين مي كند.

از آنجا كه بهره وري بالاتر به معني دست يافتن به محصول بيشتر از منابع معين است، آنرا بصورت زير نيز مي توان تعريف كرد: هزينه هاي پولي كمتر و درآمد پولي خالص بيشتر به ازاي هر واحد محصول.

وظیفه مدیریت

چه كسي مسئول تحقق بخشيدن به بهترين استفاده ممكن از تمامي منابع مصرف شده است؟ چه كسي مسئول توجه به امر تلفيق منابع به صورتي است كه بيشترين بهره وري از آنها حاصل شود؟  در پاسخ بايد گفت مديريت سازمان مسئول اين امور  است.
اگر مديريت در انجام آنچه لازم است كوتاهي ورزد، سرانجام موسسه با عدم موفقيت رو به رو خواهد شد. در چنين مواردي به كارگيري منابع چهارگانه، همانند تلاشهاي چهار اسب بدون سواركار، ناهماهنگ خواهد شد و موسسه

نقش مديريت در هماهنگ كردن منابع موسسه

120,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت بهره وري
  • پاورپوینت افزايش بهره وري و تفکر ناب
  • پاورپوینت مفاهیم بهره وری
  • پاورپوینت مديريت توليد و عمليات
  • پاورپوینت مديريت انگيزش در سازمانها و اهميت آن در جهت ارتقاي بهره وري
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی