پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تحقیقات بازاریابی دارای 71 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعاریف مختلف از تحقیقات بازاریابی

کاربردهای تحقیقات بازاریابی

فرایند تصمیم گیری

فرایند تحقیقات بازاریابی

طبقه بندی تحقیقات بازاریابی

تمرکز تحقیقات بازاریابی

مطالعات متمرکز بر کاربران نهایی

تعریف مسئله

فرایند تعریف مسئله

رویکرد به مسئله

داده های اولیه یا دست اول

طرح نمونه گیری

روش نمونه گيري

خطا ها در اطلاعات نمونه

روشهای تحقیق

مشاهده

ابزار و وسایل تحقیق در جمع اوری اطلاعات

انواع پرسشها

ویژگی پرسشنامه

نظرخواهی حضوری

مصاحبه گروه کانون

عملیات میدانی

خصوصیات مشترک افراد مصاحبه کننده

آموزش افراد جمع کننده اطلاعات

سرپرستی افراد در عملیات میدانی

آماده سازی داده ها

فرایند آماده سازی داده ها

تهیه و ارائه گزارش

نظام اطلاعاتی بازاریابی جهانی

محدودیتها در جمع آوری اطلاعات

طراحی نظام اطلاعاتی

پیش بینی بین المللی

معایب و محاسن اطلاعات ثانویه در بازارهای بین المللی

منابع اطلاعات ثانویه در بازارهای بین المللی

مشکلات تحقیقات بازاریابی در بازار خارجی

مجری تحقیقات بازاریابی

نتیجه

منابع

منابع

بازاریابی از صفر تا صد/دان سکستون / ترجمه سینا قربانلو – مبلغان 1391

تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش(بانگرش بازار ایران) / پرویز درگی – انتشارات بازاریابی 1391

تحقیقات بازاریابی/ نارش . ک. مال هاترا/ ترجمه:محمد زنجانی – سازمان مدیریت صنعتی، 1378

اصول بازاریابی / فلیپ کاتلر . گری ارمسترانگ / ترجمه:بهمن فروزنده ،1381

مدیریت بازاریابی جهانی / وارن جی . کیگان / ترجمه: عبدالحمید ابراهیمی ،1380

مدیریت بازاریابی بین المللی / حسن اسماعیل پور – انتشارات نگاه دانش 1391

تعاریف مختلف از تحقیقات بازاریابی

انجمن بازاریابی امریکا 1985

بازاریابی فرایند برنامه ریزی  و اجرایی کردن مفاهیم  قیمت  -گذاری ، ارتقا و توزیع افکار وعقاید ،محصولات و خدمات است  به گونه ای که از طریق مبادله انها سازمانها و افراد به اهدافشان دسترسی پیدا کنند .

کاتلر و آرمسترانگ

عامل ارتباط دهنده مصرف کننده ،مشتری و جامعه ، از طریق اطلاعات به بازاریاب است …تعیین اطلاعات موردنیاز، برنامه ریزی برای جمع اوری اطلاعات ومدیریت واجرای جمع اوری اطلاعات بعهده تحقیقات بازاریابی می باشد.

کاربردهای تحقیقات بازاریابی

زیر نظر داشتن فعالیت رقبا

پی بردن به نظر مصرف کنندگان درباره محصول

ارزیابی آثار عملیات مختلف بازاریابی انجام شده

فرایند تصمیم گیری

تعریف مسئله

تعیین عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل

جمع اوری اطلاعات مربوطه

مشخص کردن بهترین گزینه

توسعه و اجرای طرح بازاریابی

ارزیابی تصمیم و فرایند تصمیم گیری

طبقه بندی تحقیقات بازاریابی

تحقیقات منجر به شناسایی مسئله، تحقیقاتی هستند که در آن مسائلی راکه هنوز کاملا اشکار نشده و امکان دارد در اینده  بروز کند شناسایی می کنند مانند تحقیقات مربوط به ظرفیت  بازار ، سهم بازار ، تصور مشتریان ، مشخصه های بازار ، تجزیه و تحلیل فروش ، پیش بینی ها و روند تجارت

تحقیقات منجر به حل مسئله ، تحقیقی است که به منظور یافتن  راه حلی  برای مسئله مشخصی انجام می شود مانند  تحقیقات مربوط به تقسیم بندی بازار ، محصول ، قیمت گذاری ، ارتقای سطح محصول ، توزیع

تعریف مسئله

مسئله از دید مدیریت، نوعی تصمیم گیری است . مثلا چگونه می توان کم شدن سهم بازار را متوقف کرد ؟

مسئله از دیدگاه تحقیقات بازار، نوعی اطلاعات گرایی است. سوالی درباره اطلاعات مورد نیاز و نحوه بدست اوردن انهاست.مثلا نقاط قوت و ضعف سازمان چیست؟ مزیت سازمان ورقبا کدام است ؟

اقدامات لازم برای تعریف درست مسئله

بهتر است قبل از اینکه محقق دست به تعریف مسئله بزند، اقدامات زیر را انجام دهد:

گفتگو با تصمیم گیرندگان مؤسسه

گفتگو با متخصصان صنعت مربوطه

بررسی و تجزیه  تحلیل اطلاعات قبلی

انجام تحقیقات کیفی در صورت لزوم

عواملی که در شناسایی زمینه محیطی مسئله مورد توجه قرار می گیرند

اطلاعات قبلی و پیش بینی ها

منابع و محدودیتها

هدفها

رفتار مشتریان

محیط قانونی

محیط اقتصادی

مهارتهای بازاریابی و تکنولوژیک

داده های اولیه یا دست اول

داده هایی هستند که به طور مستقیم در رابطه با موضوع و برای اولین بار برای یک پروژه خاص تحقیقاتی جمع آوری می شود.

داده های ثانویه

داده های هستند که قبلا جمع آوری شده و هدف از جمع آوری آنها اجرای پروژه تحقیقاتی کنونی نبوده است.

انواع منابع داخلی داده های ثانویه

1- انواع صورت های مالی مثل ترازنامه ، سود و زیان و . . .

2- اسناد و مدارک حسابداری مثل فاکتورهای فروش ، مدارک موجودی ها و . . .

3- گزارشات تحقیقی موجود در مؤسسه

انواع منابع خارجی داده های ثانویه

1- انواع نشریه های دولتی مثل ویژه نامه های آماری

2- کتب اطلاعات استانی و شهری

3- کتب و مجلات اقتصادی

4- راهنماها و اطلاعات بازاریابی و بازرگانی

معایب داده های ثانویه

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت طرح كسب و كار
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی و فروش در شرایط بحران
  • پاورپوینت مدیریت و فرهنگ کسب و کار
  • پاورپوینت عوامل تاثیرگذار بر پذیرش پیامک تبلیغاتی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی