پاورپوینت یادگیری دارای 80 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
انواع سبک های یادگیری
روشهای کار ساز در مطالعه
تمركز حواس
روش های به سازی مهارت گوش دادن
راهکارهای کمکی برای یافتن جزئیات
چگونه باید از کتاب یادداشت تهیه کرد
انواع روشهای مطالعه
مدیریت زمان خود برای مطالعه
شیوه یا روش ترجیحی و فردی یک انسان در برای برخورد با اطلاعات و احساسات در یک موقعیت خاص ( یادگیری) که می تواند بر رفتار او یا تصمیم او تاثیر بگذارد.
سبک شناختی: به این مطلب اشاره دارد که که یادگیرنده چگونه مطلب را درک می کند ، به خاطر می سپارد، چگونه فکر میکند و مسائل را حل می کند.
سبک عاطفی: به ویژگیهای شخصیتی و هیجانی یادگیرنده اشاره دارد
سبک فیزیولوژیکی: به واکنش یادگیرنده به محیط فیزیکی که بر یادگیری اثر می گذارد اشاره دارد.
دیوید کلب David Kolb است.
نظریه یادگیری تجربی Experience learning theory:
که تاکید زیادی بر نقش تجربه در یادگیری دارد
سبک واگرا Divergent
که از ترکیب تجربه عینی و مشاهده فکورانه ایجاد می شود . این افراد وضعیت های عینی را به خوبی از نقطه نظرات مختلف بررسی می کنند. در اینجا مشاهده برتر از عمل است. این افراد متمایل به ارتباط داشتن با دیگران هستند و دارای قوه تصور بالایی هستند. روش ترجیحی در این افراد بحث گروهی و بارش افکار است.
سبک جذب کننده Assimilator
که از ترکیب مشاهده فکورانه و مفهو پردازی انتزاعی ایجاد می گردد. اینها قادرند اطلاعات وسیع را درک کنند و آنها رادر شکل منطقی قرار دهند. به مفاهیم انتزاعی علاقمند هستند و روش تدریس ترجیحی در این افراد سخنرانی و مطالب خود آموز است.
سبک همگرا Convergent
که از ترکیب مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال ایجاد می شود . این افراد بیشتر توانایی حل مسائل ، تصمیم گیری و کاربرد نظریه ها را دارند .اینها دوست دارند با مسائل فنی سرو کار داشته باشند تا مسائل اجتماعی .روش تدریس ترجیحی در این افراد نشان دادن دیاگرام و دست نوشته های استاد است.
انطباق یابنده Accommodator
که از ترکیب آزمایشگری فعال و تجربه عینی ایجاد می شود .اینها از طریق انجام کار های عملی و درگیر شدن در کار های جدید و تجارب بحث برانگیز یاد می گیرند. این افراد برای کسب اطلاعات در هنگام حل مسئله بیشتر به افراد تکیه می کنند تا تحلیل خود.روش تدریس ترجیحی در این افراد ایفای نقش و شبیه سازی رایانه ای می باشد.
انواع سبكهاي يادگيري
65 درصد جمعيت را شامل مي گـردد. خــصوصيات اين نوع افراد به قرار زير است:
* بـا مشـاهـده و تـركيـب تـصـاويـر بـا اطلاعات، اطلاعات را به خاطر ميسپارند.
* بـراي بـرقـراري ارتـبـاط با ديگران و هم چنين سازماندهي اطلاعات از تصاوير، نقشه ها و نمودارها استفاده ميكنند.
* مـعـمـولا بـراي بـه خـاطـر آوردن مطـلبي چشمان خود را براي تجسم آن در ذهن خود ميبندند.
* معمولا افرادي مرتب و منظمي ميباشند.
* اين گونه افراد در تجسم اشياء، طرحها و نتايج در ذهن خود توانا ميباشند.
* معمولا در كلاس درس نيمكتهاي رديف جلو را اشغال ميكنند.
* تمايل به برداشتن يادداشتهاي مفصل و با جزئيات فراوان دارند.
* جذب كتابهاي مصور ميگردند.
* در به خاطر آوردن لطيفه ها مشكل دارند.
* براي برجسته ساختن نكات كليدي از ماژيكهاي با رنگ روشن استفاده ميكنند.
تكنيكهاي يادگيري
در روند آموزش از رنگها، تصاوير، اشكال، نمادها، اسلايدها و جداول استفاده كنيد.
براي يادگيري بهتر به حركات و چهره آموزگار نگاه كنيد.
يك محيط آرام و بدون سرو صدا را براي مطالعه برگزينيد .
30 درصد جمعيت را شامل ميگـردد. خصوصيات اين گونه افراد به قرار زير است:
* تمايل دارند بيشتر با اصوات و موسيقي سرو كار داشتهباشند.
* قادرند ريتم و تن صدا را تشخيص دهند.
* از طريق گوش دادن ياد ميگيرند.
* براي به خاطر سپردن اطلاعات آنها را با يك صداي خاص تركيب ميكنند.
* در محيطهاي شلوغ و پر سرو صدا تمركز خود را از دست ميدهند.
* به يادداشت برداشتن تمايلي ندارند.
* تمايل دارند مطالب را با صداي بلند بخوانند.
* براي به خاطر سپردن مطالب دروس خود را با صداي بلند مكررا روخواني ميكنند.
تكنيكهاي يادگيري:
– در مباحث گروهي كلاس خود مشاركت كنيد.
از اصوات و موسيقي در يادگيري خود بهره گيريد.
عوض نت برداري از ضبط صوت براي ثبت مطالب كمك بگيريد.
5 درصد جمعيت را شامل ميگـردد. خصوصيات اين گروه به قرار زير است:
* بـراي يادگيري و بخاطر سپردن اطلاعات از جسم و حس لامسه خود بهره ميگيرند.
* به فعاليتهاي بدني و ورزش علاقه مند هستند.
* در هـنگام بر قراري ارتباط و گفتگو مكررا دستهاي خود را تكان ميدهند و از ژستهاي جسماني استفاده ميكنند.
* از آن كه در كلاس درس بيحركت بنشينند و به درس گوش دهند بيزارند.
* براي يادگيري و به خاطر سپردن اطلاعات به تحرك و تمرينات عملي نيازمندند.
* هنگام مرور مطالب درسي خود مرتبا راه ميروند و نكات كليدي را با صداي بلند تكرار ميكنند
تكنيكهاي يادگيري
در حين يادگيري آدامس بجويد.
براي يادگيري بهتر از حس لامسه، حركت و تمرينات عملي بهره گيريد
حين يادگيري موسيقي گوش دهيد.
شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:
زمان مطالعه را كاهش ميدهد.
ميزان يادگيري را افزايش ميدهد
مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.
بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.
تمركزحواس
در کلاس به درس ها گوش دهید و نکته های مهم را یادداشت کنید
پیش از خواندن کتاب را باز خوانی کنید.
نکته های کتاب را سازماندهی کنید
يادداشت عوامل حواس پرتي
يادتان هست كه گفتيم عوامل حواس پرتي هيچ گاه به صفر نمي رسند حتي اگر شما بهترين شيوه مطالعه را در پيش گرفته باشيد. اكنون كه شما روش مطالعه متمركز را فرا گرفته ايد و آن را به كار مي بنديد، ملاحظه مي كنيد كه اگر چه حواس پرتي شما تا حد فوق العاده زيادي كم شده است، اما برخي از اوقات، افكار ديگري غير از موضوع مطالعه به سراغ ذهن شما مي آيند و حواستان را پرت مي كنند. بهترين و مؤثرترين راه براي مقابله با اين حواس پرتي باقيمانده، نوشتن آنها بر روي يك برگ كوچك كاغذ است. چرا؟ حتماً بحث خلأ ذهني و نوشتن را به خاطر داريد. دقيقاً به همان علت، بايد حواس پرتي خود را يادداشت كنيد.
زمان استراحت
استراحت كوتاهي براي خودتان در نظر بگيريد. هنگامي كه استراحت ميكنيد، اكسيژن بيشتري به مغزتان ميرسد. بلند شويد و براي چند دقيقه در اتاق قدم بزنيد. وقتي ما براي مدت طولاني مينشينيم، خون بدن ما به دليل نيروي جاذبه ، به طرف پايينترين نقطه بدنمان ، يعني پاها كشيده ميشود. ماهيچههاي ما همانند يك پمپ عمل ميكنند و هنگامي كه ما راه ميرويم، خون را بطور يكنواخت به سرتاسر بدن ما ميرسانند. در نتيجه ، اكسيژن بيشتري به مغز ميرسد و باعث احساس شادابي و نشاط در بدن ميشود.
جايزه و پاداش
هنگامي كه كاري را بطور كامل انجام داديد، به خودتان پاداش دهيد. كار شما ممكن است خيلي كوچك باشد و يا شايد يك مسئوليت بزرگ ، كه شما بايد آن را به پايان برسانيد. پاداشي كه براي خودتان در نظر ميگيريد، ممكن است قدم زدن در اطراف ساختمان ، يك ليوان آب و يا خواندن يك مطلب جالب و خندهدار در روزنامه باشد. براي پروژه هاي مخصوص ، مانند پروژه پايان ترم يا دوره كردن يك كتاب حجيم ، پاداش و جايزه ويژهاي در نظر بگيريد كه اگر آنها را انجام داديد براي خودتان مثلاً يك پيتزاي مخصوص بخريد، به سينما برويد و يا بعد از ظهر را تلويزيون تماشا كنيد. بعضي از جايزه ها ميتوانند خيلي بزرگ باشند. از اين جوايز براي تكاليف سخت يا پروژه هاي طولاني استفاده كنيد. وقتي كار بزرگي را انجام داديد، از پاداشهاي معمولي استفاده نكنيد
سطح انرژي خود را تعيين كنيد.
چه زماني از روز ، انرژي شما در سطح بالايي قرار دارد؟ چه زماني، انرژي شما پايين است؟ مطالعه درسهاي دشوار به انرژي زيادي نياز دارد. امروزه بيشتر دانش آموزان مطالعه درسهاي سخت را به زماني كه خيلي خستهاند، به تأخير مياندازند. وقتي شما خستهايد، تمركز داشتن بسيار مشكل است و درس خواندن در اين مواقع نتيجه معكوس دارد. درسهاي مشكل بايد زماني مطالعه شوند كه انرژي شما در اوج خود قرار دارد. درسهاي آسانتر را ميتوانيد بعد از درسهاي مشكل قرار دهيد.
نور
استفاده از نور كافي در هنگام مطالعه يك عامل اصلي به حساب مي آيد. براي اينكه چشمانتان خسته نشوند از نور مستقيم و همچنين نور خيلي كم استفاده نكنيد.
ميز و صندلي
هنگام مطالعه ، روي يك صندلي معمولي كه خيلي راحت نباشد، پشت ميز بنشينيد. روي تختخواب ، درس نخوانيد. تختخواب براي خوابيدن و استراحت كردن است، نه براي درس خواندن!
تلفنها را جواب ندهيد.
در هنگام مطالعه نسبت به تلفنها بي تفاوت باشيد. بله ، ممكن است شما يك تلفن را از دست بدهيد، ولي حفظ تمركز شما مهمتر است. ممكن است از اين به بعد اين روش در زندگي شما مفيد واقع شود.
كجا بهتر درس را ميفهميد.
فكر كنيد كه كجا تمركزتان بالاست. اغلب ، درس خواندن در جايي كه شما زندگي ميكنيد، دشوار است. بنابراين گوشهاي از يك كتابخانه را كه آرام است و دري وجود ندارد كه مردم مرتب از آن رفت و آمد داشته باشند و نه پنجرهاي دارد كه منظره پشت آن باعث حواس پرتي شود را براي خواندن انتخاب كنيد. بعضي از دانش آموزان هم در جايي كه زندگي ميكنند بهتر ميتوانند درس بخوانند. در هر صورت ، مهم خود شماييد.
شنيدن موسيقي
اگر هنگام مطالعه نياز به موسيقي داريد نوعي از آن را انتخاب كنيد كه ضرب آهنگي نسبتاً يكنواخت داشته باشد. موسيقي هاي بي قاعده ، به راحتي ذهن را منحرف ميكنند. اگر از يك موسيقي يكنواخت استفاده كنيد صدايي كه در محيط اطرافتان پخش ميشود، حواس پرتي شما را به حداقل ميرساند. راديوي شما هم ميتواند يك منبع خوب و در عين حال ارزان براي صداهاي يكنواخت باشد.
زماني كافي براي انجام دادن كارها
ابتدا تخمين بزنيد كه براي هر درس چند ساعت در هفته نياز به مطالعه داريد. سپس يك جدول زماني شامل تمام كارهايي كه بايد درطول هفته انجام دهيد، تهيه كنيد. مثل كلاسها ، جلسات ، غذا خوردن ، لباس شستن و غيره. آنگاه يك زمان ويژه براي درس خواندن در جدول قرار دهيد. حالا وقتي درسي را مطالعه ميكنيد، نگران درسها و كارهاي ديگرتان نيستيد. چون ميدانيد كه وقت كافي براي همه آنها داريد.
جدول زماني خود را طوري طراحي كنيد كه قابل تغيير باشد مثلاً بتوانيد براي درسي كه به وقت بيشتري نياز دارد و مطالعه آن درس در زمان مخصوص انجام نشده تغيير كوچكي را در جدول زمان بندي ايجاد كنيد و به مطالعه خود ادامه دهيد. خلاصه اين كه مهارت تمركز به شما كمك ميكند كه به خودتان اطمينان داشته باشيد، چون توانايي اين را داريد كه هر آنچه را قبلاً خوب به آن توجه كردهايد و روي آن تمركز داشتهايد، به ياد آوريد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر