پاورپوینت الگوهای و روش های نوین تدریس

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت الگوهای و روش های نوین تدریس دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

الگوهای نوین تدریس

کارایی تیم

ایفای نقش

بدیعه پردازی

روشن سازی طرز تلقی

تفکر استقرایی

دریافت مفهوم

تفحص گروهی

بارش مغزی

اعضای تیم

یاران در یادگیری

یاد سپاری

پیش سازمان دهنده

روش های نوین تدریس

سخنرانی

سقراطی

پرسش و پاسخ

گردش علمی

قصه گویی

خاطره گویی

نمایشی

آزمایشگاهی

الگوی کارایی تیم (همیاری)

1- گروه بندی فراگیران

2- تعیین متن درس توسط آموزگار

3- خواندن انفرادی درس توسط فراگیران ( صامت خوانی )

4- ارزش یابی انفرادی

5- ارزش یابی گروهی

6- بحث و تبادل نظر گروهی

7- نمره گذاری ( پر کردن چک لیست ) و ارائه ی پاسخ ها

8- تنظیم جدول نمرات

9-جمع بندی و نتیجه گیری توسط آموزگار

الگوی ایفای نقش

1- تعیین موضوع توسط آموزگار

2- فراهم کردن شرایط و وسایل لازم

3- تعیین نقش توسط آموزگار

4- آماده کردن فراگیران برای ایفای نقش

5- توضیح مختصر راجع به موضوع برای کلاس

6- انجام نمایش توسط فراگیران

7- بحث و تبادل نظر

الگوی اعضای تیم

1- گروه بندی فراگیران

2- شماره گذاری کردن هر فراگیر در گروه

3- تقسیم بندی متن درس به بخش های تقریباً مساوی

4- صامت خوانی هر قسمت توسط فراگیران

5- تشکیل تیم هایی از اعضای هم شماره و بحث درباره ی متن های مطالعه شده

6- برگشت اعضا به گروه اولیه

7- طرح چند سؤال و ارزش یابی فردی

8- ارزش یابی گروهی

9- کلید سؤالات را در اختیار فراگیر قرار دادن

10- جمع بندی نهایی

الگوی بارش مغزی

الف: تولید اندیشه ها:

1- طرح مسئله توسط آموزگار ( سؤالات یا موضوعات واگرا)

2- ارائه ی نظرات فراگیران

3- نوشتن نظرات آن ها روی تابلو

ب: پالایش اندیشه ها:

1- تائید نظرات اصولی و مربوط به موضوع

2- رد نظرات غیر اصولی و نا مربوط

3- حذف نظرات تکراری و مشابه

4- ادغام نظرات نزدیک به هم

* این عمل توسط فراگیران و با رهبری آموزگار انجام می شود و در پایان آموزگار موارد و نکاتی را اضافه می کند.

* طرز نشستن فراگیران به صورت یو شکل باشد.

الگوی بدیعه پردازی

گروه بندی فراگیران

گام اول: توصیف – کاربرد –فایده

گام دوم: شبیه سازی

گام سوم: تضاد سازی

گام چهارم: جایگزینی

* مهم ترین محاسن این الگو: علاقه مند شدن فراگیران به نویسندگی و تقویت خلاقیت

* در هر مورد فراگیران ابتدا فردی، سپس دو نفری و نهایتاً گروهی    ( چهار نفری ) هر مرحله را انجام می دهند.

الگوی دریافت مفهوم

گام اول:

آموزگار: ارائه ی مثال ها با نشانه گذاری(آری-خیر یا خندان و گریان یا … )

فراگیران: نگاه کردن، فکر کردن، حدس زدن

گام دوم:

آموزگار: ارائه ی مثال ها

فراگیران: نشانه گذاری ( تعیین آری یا خیر )

گام سوم:

آموزگار: رهبری کردن

فراگیران: ارائه ی مثال ها همراه با نشانه گذاری

گام چهارم:

آموزگار: ارائه ی توضیحات تکمیلی و نهایی

فراگیران: ارائه ی حدس ها، فرضیه ها و شرح و بسط آن

الگوی یاران در یادگیری

1- گروه بندی فراگیران

2- طرح سؤال توسط آموزگار( سؤال های واگرا و حداقل 2 تا 3 تا سؤال از درس جدید )

3- تفکر فردی

4- پاسخ فردی به سؤالات به صورت مکتوب

5- بحث و تبادل نظر به صورت گروهی و نوشتن نتیجه در برگه

6- ارائه ی پاسخ ها در کلاس توسط رابطین گروه ها

7- ارزش یابی از فعالیت گروه ها توسط آموزگار ( درحین انجام مراحل 6 و 7 )

8- نتیجه گیری و جمع بندی توسط آموزگار

* شرط انتخاب سؤال در مرحله 2:

فراگیران نسبت به آن سؤال یک ذهنیتی داشته باشند.

* یکی از الگوهایی که برای همه ی درس ها مناسب است، همین روش می باشد.

الگوی روشن سازی طرز تلقی

1- گروه بندی فراگیران

2-ارائه سؤالات چندگزینه ای یا جملات ناتمام ازمتن درس توسط آموزگار

3- پاسخ به سؤالات به صورت فردی

* فراگیر گزینه ها را بر اساس نگرش خود اولویت بندی می کند.

4- پاسخ و بحث در مورد سؤالات به صورت گروهی

5-کشیدن جدولی مانند زیر بر روی تابلو توسط آموزگار

6- ارائه ی نظرات هر گروه توسط رابطین گروه ها

7- بحث و تبادل نظر بین گروه ها در مورد پاسخ گزینه های متفاوت

8- جمع بندی و نتیجه گیری و ارائه ی توضیحات تکمیلی توسط آموزگار

الگوی یادسپاری

1-توجه به مطالبی که باید یادسپاری شوند، از طریق: خط کشیدن زیر مطالب اصلی، فهرست کردن، مقایسه نکات، تعیین ارتباط، دوباره ساختن عبارت با کلمات دیگر و …

2- برقراری ارتباط از طریق: فنون کلمه کلیدی، جایگزینی و اتصال کلمه

3- بسط تصاویر حسی:  ارتباط با حواس مختلف و ایجاد نمودن تداعی های مسخره

4- تکرار و یادآوری: در قالب نمایش، شعر، نقاشی و …

الگوی تفکر استقرایی

گام اول: تکوین مفهوم

1- فهرست گیری: اعضای گروه با مشورت با هم اطلاعات خود را می نویسند.

2-گروه بندی (دسته بندی): مقایسه ی اطلاعات و جملات و تقسیم آن ها بر اساس شباهت ها و تفاوت ها

3- عنوان دهی: انتخاب عنوان برای هر یک از گروه های مرحله ی قبل

گام دوم: تفسیر مطالب

1- تعیین جنبه های شناختی: شباهت ها و تفاوت های دو گروه را مشخص نمایند.

2- کشف روابط: پاسخ ها را در جدول قرار دهند، ( چرا اینطور شد؟)

3- استنباط کردن: فراگیران به فراتر از آن چه هست فکر کنند و نتیجه بگیرند.

گام سوم: کاربرد اصول

1- پیشگویی نتایج: توضیح پدیده های ناآشنا یا فرضیه سازی (بیان کردن موارد با دقت)

2- توضیح پیشگویی ها: تعیین علت روابط که به فرضیه سازی منجر می شود. ( چرا؟ )

3- تصدیق پیشگویی ها: استفاده از اصول منطقی یا دانش حقیقی برای تعیین شرایط لازم           ( مهارت استفاده از آموخته های قبلی در موقعیت جدید یا اثبات چرا ها؟ )

الگوی تفحص گروهی

گام اول: روبه رو شدن با موقعیتی مبهم

گام دوم: واکنش فراگیران نسبت به آن موقعیت

گام سوم: بررسی آن موقعیت و سازماندهی آن (استخراج سؤال توسط فراگیران به صورت گروهی)

گام چهارم: تعویض سؤالات و بررسی سؤالات گروه مقابل

گام پنجم: ارائه ی نتایج گروه ها توسط رابطین آن ها

گام ششم: طرح سؤالات توسط آموزگار و تفحص این سؤالات در گروه توسط فراگیران

الگوی پیش سازمان دهنده

گام اول:

الف: روشن ساختن منظورهای درس

ب: ارائه ی سازمان دهنده

ج: برانگیختن آگاهی از دانش و تجربه ی قبلی

گام دوم:

ارائه ی مطالب با روش های مختلف نوین تدریس

گام سوم:

توضیح مراحل درس توسط فراگیران جهت تحکیم سازمان شناخت

روش سخنرانی

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سازمان های یادگیرنده
  • پاورپوینت یادگیری
  • پاورپوینت یادگیری در عمل
  • پاورپوینت سازمانهای یادگیرنده
  • پاورپوینت یادگیری درخت تصمیم
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی