پاورپوینت مدیریت ریسک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مدیریت ریسک دارای 19 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

پروژه و مدیریت پروژه

ویژگی های پروژه

ریسک و مدیریت ریسک

انواع ریسک

ویژگی های مدیریت ریسک در سازمان

تقسیم بندی های مختلف ریسک

ریسک های درونی، برونی و ذاتی

منابع ریسک

دارایی در معرض ریسک شرکت ها

گرایش های ایجاد کننده ریسک های بزرگ

ساختار کلی فرآیندهای مدیریت ریسک

استراتژی های مواجهه با ریسک

راه های مدیریت نادرست ریسک

چه مقدار مدیریت ریسک کافی است

نقش نرم افزار در مدیریت ریسک

پروژه و مدیریت پروژه

PMI پروژه را « مجموعه تلاش های موقتی برای تحقق یک تعهد و یا ایجاد یک محصول یا ارائه خدمات مشخص، غیر تکراری و منحصر به فرد » تعریف می نماید.

همچنین مطابق تعریف ISO 10006    پروژه « فرآیندی یکتا و یگانه، شامل مجموعه ای از فعالیت های هماهنگ و کنترل شده با زمان شروع و خاتمه جهت نیل به هدف مشخص با نیازمندی های معین با توجه به محدودیت های زمان، هزینه و منابع » می باشد.

ویژگی های پروژه

موقتی بودن پروژه ( زمان شروع و پایان مشخص )

یکتایی پروژه ها ( یکتایی در نتایج، تلاش ها، مدیریت و اهداف و … )

دستیابی به اهداف پروژه

مدیریت پروژه مطابق تعریف  PMI عبارتست از :

« به کارگیری دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک های لازم در اجرای فعالیت های پروژه به منظور تأمین نیازها و انتظارات متولیان و ذینفعان پروژه »

ذینفعان سازمان تمام افراد و گروه هایی هستند که نسبت به سازمان ادعا و یا منافع خاصی دارند. این گروه ها بر استراتژی های سازمان تاثیر می گذارند و عبارتند از :

مشتری: دریافت کننده محصول پروژه

مصرف کننده: استفاده کننده محصول پروژه

مالک: علت اصلی پروژه سازمان

همکار: شریک پروژه

سرمایه گذار: مانند مؤسسه مالی

پیمانکاران فرعی: مانند عرضه کننده محصولات به سازمان

جامعه: مانند مجموعه های قضایی و قانون گذاری

پرسنل داخلی و کارکنان پروژه سازمان

ریسک و مدیریت ریسک

استاندارد AS/NZS-4360   ریسک را به صورت زیر تعریف می کند:

« شانس روی دادن چیزی که تأثیری بر اهداف خواهد داشت. »

هم چنین طبق تعریف PMI   ریسک بصورت زیر بیان می شود:

« رویدادی نامطمئن یا موقعیتی که اگر اتفاق بیافتد، بر هدف پروژه تأثیر مثبت یا منفی خواهد گذاشت. ریسک دلیلی دارد و در صورت اتفاق نیز تجربه ای از آن حاصل خواهد شد. »

تعریف دیگری از ریسک وجود دارد که با تعاریف بالا مغایر است. این تعاریف توسط نویل توربیت ارائه شده است که به صورت  زیر می باشد:

« ریسک چیزی است که ممکن است اتفاق بیافتد و در صورت وقوع، اثر نامطلوبی بر پروژه خواهد داشت. »

ریسک همواره دارای دو جنبه مثبت و منفی است، به جنبه مثبت هر ریسک فرصت و به جنبه منفی آن تهدید گفته می شود.

انواع ریسک

تقسیم بندی انواع ریسک بر اساس توصیف عدم قطعیت بدین صورت می باشد:

ریسک های شناخته شده  Known Risks :

ریسک هایی که هم خودشان و هم تأثیرشان شناخته شده هستند.

نامعلوم های شناخته شده  Known Unknowns :

ریسک هایی که وجودشان شناخته شده امّا حدود و تأثیر آنها در پروژه ناشناخته است.

نامعلوم های ناشناخته   Unknown Unknowns :

آن دسته از ریسک هایی که نه وجودشان و نه تأثیرشان شناخته شده است.

استاندارد AS/NZS-4360  مدیریت ریسک را به صورت زیر تعریف می کند:

« فرهنگ، فرآیند و ساختارهایی که در جهت مدیریت مؤثر فرصت های بالقوه و تأثیرات نامطلوب هدایت می شوند. »

در تعریف  PMI  مدیریت ریسک به صورت زیر بیان می شود:

« مدیریت ریسک فرآیند سیستماتیک شناسایی، تجزیه و تحلیل و پاسخ به ریسک های پروژه به منظور حداکثر کردن نتایج و وقایع مثبت و حداقل کردن احتمال وقوع یا اثر پیامدهای منفی بر اهداف پروژه است. »

به طور کل اهداف زیر همواره مدنظر مدیریت ریسک بوده است:

شناخت و تعریف ریسک های پروژه و ارزیابی آن ها به صورت کلّی.

حذف یا کاهش ریسک های پروژه، صرف نظر از اینکه ریسک مورد نظر بر عهده ی کدامیک از اعضای پروژه است.

توزیع و انتقال صحیح و عادلانه ریسک در بین اعضای پروژه.

در کل مدیریت ریسک احتمال موفقیت را افزایش می دهد و احتمال شکست و عدم قطعیت در دستیابی به اهداف کلی سازمان را کاهش می دهد.

ویژگی های مدیریت ریسک در سازمان

مدیریت پروژه یک فرآیند گسسته و مستقل نیست بلکه با سایر وظایف مدیریت پروژه ادغام شده است.

انجام مدیریت ریسک پروژه وظیفه ی تمامی ذینفعان پروژه است و آنان باید به طور فعال در این فرآیند شرکت کنند.

فعالیت های مدیریت ریسک پروژه در همان ابتدای پروژه شروع می شوند و در طول چرخه حیات پروژه ادامه داشته و برنامه های آن توسعه می یابند.

مدیریت ریسک در ارتباط با جنبه های مثبت و منفی ریسک بررسی می شود. بنابراین استانداردها ریسک را از هر دو نقطه نظر بررسی می کنند. در حیطه ی ایمنی عموماَ پیامد ها تنها منفی قلمداد می شوند و در نتیجه مدیریت ریسک ایمنی بر پیشگیری و تخفیف آسیب تمرکز می کند.

مدیریت ریسک باید به طور نظام مندی تمام ریسک های حاصل از اهداف گذشته، حال و بخصوص آینده سازمان را مدنظر قرار دهد.

تقسیم بندی های مختلف ریسک

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت خطر (ریسک)
  • پاورپوینت حوادث ناشي از كار
  • پاورپوینت ریسک
  • پاورپوینت مدیریت پروژه
  • پاورپوینت بیمه و ریسک
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی