پاورپوینت بیمه و ریسک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بیمه و ریسک دارای 23 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

بیمه چیست

ویژگی های اساسی بیمه

انتقال ریسک

شرایط یک ریسک قابل بیمه

خسارت اتفاقی و غیر عمدی  :

خسارت قابل تعیین و اندازه گیری :

انواع بیمه

انواع پوشش های بیمه ای

پوشش های بیمه های بازرگانی :

مهم ترین طرح های بیمه فدرال شامل :

مزایای بیمه برای جامعه

جلوگیری از خسارت

هزینه های بیمه برای جامعه

هزینه های بیمه به عنوان یک فعالیت تجاری

بیمه چیست

تعریف واحدی از بیمه وجود ندارد.بیمه از دیدگاه رشته های علمی مختلف از جمله حقوق ،اقتصاد،تاریخ،علوم آماری ،تئوری ریسک و جامعه شناسی می تواند تعریف گردد.

اما کمیسیون واژه گذاری انجمن ریسک و بیمه امریکا پس از مطالعه دقیق ،بیمه را چنین تعریف کرده است:

بیمه ترکیب خسارت های احتمالی به وسیله انتقال بعضی از ریسک ها به بیمه گران است که قبول می کنند برخی از خسارت ها را جبران یا مزایای نقدی دیگری را برای حادثه اتفاق افتاده پرداخت کنند یا خدماتی که مرتبط با ریسک است را ارائه نمایند.

ویژگی های اساسی بیمه

ترکیب خسارت ها

پرداخت خسارت اتفاقی

انتقال ریسک

جبران غرامت

ترکیب خسارت ها : ترکیب یا تسهیم خسارات ها در واقع قلب و اساس کار بیمه است،تسهیم عبارت از تقسیم کردن خسارت های تحمیل شده به چند نفر ،میان همه اعضای گروه است به طوری که در این فرایند میانگین خسارت،جایگزین خسارت واقعی گردد.

پرداخت خسارت های اتفاقی :دومین ویژگی بیمه پرداخت خسارت های اتفاقی است خسارت اتفاقی آن است که از قبل تعیین نگردیده وپیش بینی نشده باشد و به صورت شانس به وجودآید .به عبارت دیگر باید خسارت برحسب حادثه به وجود بیاید.

انتقال ریسک

یکی دیگر از عناصر ضروری بیمه ،انتقال ریسک است.

یعنی آنکه یک ریسک خالص از فرد بیمه شده به بیمه گرکه برای پرداخت خسارت از موقعیت مالی قوی تری نسبت به بیمه شده برخوردار است منتقل می گردد.از نظر افراد ریسک های حقیقی که به بیمه گر منتقل می شوند شامل ریسک مرگ زودرس  بیماری،ناتوانی،تخریب و سرقت اموال و طرح دعوای مسؤلیت انفرادی است.

جبران غرامت :

آخرین ویژگی بیمه جبران غرامت برای خسارت است .جبران غرامت یعنی آنکه بیمه شده از لحاظ مالی تقریبا به موقعیت مالی قبل از حادثه برگردانده شود.

شرایط یک ریسک قابل بیمه

باید تعداد زیادی از موارد در معرض خطر وجود داشته باشد.

خسارت باید اتفاقی و غیر عمدی باشد.

خسارت باید قابل تعیین و اندازه گیری باشد

خسارت نباید فاجعه آمیز باشد

احتمال وقوع خسارت باید قابل محاسبه باشد

وصول حق بیمه باید از لحاظ اقتصادی امکان پذیر باشد.

تعداد زیاد موارد در معرض خسارت: اولین شرط یک ریسک قابل بیمه ،تعداد زیاد موارد در معرض خسارت است.به طور ایده آل باید گروه وسیعی از موارددر معرض خسارت تقریبا مشابه باشند.

خسارت اتفاقی و غیر عمدی  :

دومین شرط آن است که خسارت اتفاقی و غیر عمدی باشد. به طور ایده آل خسارت باید شانسی و خارج از کنترل بیمه شده باشد.بنابراین اگر فردی با آگاهی قبلی باعث خسارتی شود نباید غرامت او را جبران کرد.

خسارت قابل تعیین و اندازه گیری :

سومین شرط ان است که خسارت باید هم قابل تعیین باشد و هم قابل اندازه گیری .این بدان معنی است که خسارت باید به یک عامل و زمان ومکان ومیزان مشخص محدود باشد.بیمه عمر در اکثر موارد این .شرط را به آسانی تامین می کند زیرا در اکثر موارد علت و زمان مرگ را به ندرت می توان مشخص کرد و اگر شخص بیمه شود مبلغ اظهار شده بیمه نامه عمر همان مقداری است که پرداخت می شود.

خسارت غیر فاجعه آمیز : چهار مین شرط آن است که خسارت به طور ایده آل نباید فاجعه آمیز باشد .این بدان معنی است که بخش بزرگی از واحد های  در معرض خطر نباید به طور همزمان دچار خسارت شوند.

احتمال وقوع خسارت قابل اندازه گیری : پنجمین شرط آن است که احتمال وقوع خسارت باید قابل محاسبه و اندازه گیری باشد بیمه گر باید قادر باشد متوسط تواترو شدت خسارت های آتی را با کمی دقت پیش بینی کند.این شرط به این دلیل ضروری است که می توان با ان حق بیمه مناسب را برای پرداخت همه مطالبات و هزینه ها و همچنین عاید شدن سود در طول دوره بیمه محاسبه و دریافت نمود.

صرفه اقتصادی حق بیمه : آخرین شرط آن است که حق بیمه باید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و امکان پذیر باشد،یعنی بیمه شده باید بتواند حق بیمه را بپردازد و برای آنکه حق بیمه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد باید احتمال وقوع خسارت پایین باشد.

انواع بیمه

1- خصوصی    :           شامل : بیمه اشخاص – بیمه اموال و مسؤلیت

2- دولتی     :  شامل :بیمه اجتماعی- سایر بیمه های دولتی

بیمه اشخاص (بیمه عمر) :

در پایان سال 2004میلادی 1179 بیمه گر عمر و زندگی در ایلات متحده مشغول به کار بودند. در بیمه نامه عمر هنگامی که فرد بیمه شده می میرد ،غرامت فوت برای نفع  تعیین شده پرداخت می گردد  غرامت فوت برای هزینه های مراسم تدفین ،صورت حساب های پزشکی بیمه نشده ،مالیات های دولتی و سایر هزینه های دیگر پرداخت می شود

بیمه اموال و مسؤلیت :

درسال 2003میلادی 2749بیمه گر اموال و مسؤلیت در ایلات متحده مشغول فعالیت بوده اند .بیمه اموال خسارت صاحبان اموال را در مقابل ریسک و تخریب واقعی یا اموال شخصی را در مقابل خطرات متعدد مانند : آتش سوزی -صاعقه طوفان پوشش می دهد .بیمه مسولیت : مسولیت قانونی بیمه شده را که ناشی از خسارت وارده به اموال یا آسیب بدنی دیگران می باشد پوشش می دهد.

انواع پوشش های بیمه ای

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی و حقوق بیمه
  • پاورپوینت مدیریت خطر (ریسک)
  • پاورپوینت حوادث ناشي از كار
  • پاورپوینت بیمه و مقابله با حوادث
  • پاورپوینت مدیریت ریسک
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی