پاورپوینت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین دارای 23 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مدیریت دانش

الگوي تركيبي مولفه هاي فرآيند مديريت دانش

مدیریت زنجیره تامین

تعامل مدیریت دانش و زنجیره تامین

اهمیت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

عوامل جریان دانش در زنجیره تامین

نتیجه گیری

فهرست منابع و مآخذ

فهرست منابع و مآخذ :

1.فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (چهارچوبی برای فرایند های مدیریت دانش در زنجیره تامین دکتر محسن شفیعی نیک آبادی

یک مدل براي پیاده سازي مدیریت دانش در زنجیره تامین ! سهیلا عبدالهی

گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران مرکز، ایران

3.مک آدام ، رادنی . ساندرا مک کریدي . ” نقد و بررسی مدل هاي مدیریت دانش ” . سازمان آموزش ویادگیری شماره 6

پیمان اخوان .عوامل کلیدي موفقیت مدیریت دانش در زنجیره هاي تامین صنایع خودروسازي ایران

نقش مدیریت دانش در تکامل زنجیره تامین شرکت محمد طالاری و عباس علی محمدی

مدیریت دانش

صاحب نظران در تعاریف مختلف از مدیریت دانش اهداف زیر را بيان نموده اند :

بهبود کارایي

ابداع و مشارکت بين کارمندان با هدف حمایت از مزیت رقابتي

ابداع دانش گروهي و استفاده از آن

تسهيل ابداع

دسترسي و استفاده مجدد ازدانش

ایجاد هم افزایي سازماني

شناسایي و کنترل دانش دسته جمعي برای انجام رقابت

ایجاد و سازماندهي دانش سازماني مورد نياز در زمان و مکان مورد نياز برای دستيابي به اهداف استراتژیک

مدیریت زنجیره تامین

زنجیره تامین: زنجیره ای است که همه ی فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد از مرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله  تحویل کالا ی نهایی به مصرف کننده را دربرمی گیرد

مدیریت زنجیره تامین: رویکردی یکپارچه برای اداره شبکه های عرضه و توزیع

در این تعریف منظور از اداره؛ مدیریت مواد فیزیکی، خدمات، اطلاعات، پول و زمان بین سازمان ها دررابطه ای تجاری است که اهداف تمامی سازمان ها را پوشش می دهد

از این رو برای مدیریت زنجیره تامین باید سه نوع مدیریت انجام داد:

مدیریت اطلاعات

مدیریت لجستیک

مدیریت روابط

از نظر تئوریک هدف زنجیره تامین تحویل کالا یا خدمات به مصرف کننده نهایی است. این فرایند چند سطحی می تواند از طریق تسهیم و پردازش اثربخش مقدار زیادی از داده ها برای تجارت درون و بین شرکت ها کارآمدتر شود. برای زنجیره تامین شرکت های که با عرضه کنندگان بسیاری کار می کنند، استفاده موثر از فن آوری مدیریت دانش جهت برنامه ریزی اثربخش و پیش بینی عملیات آتی بسیار حیاتی است.

تعامل مدیریت دانش و زنجیره تامین

از اواخر قرن گذشته میلادی تا زمان حال بحث مدیریت دارایی های نامشهود سازمان به عنوان بخشی از منابع حیاتی سازمان بسیار مورد توجه واقع شده است از بین این دارایی ها دانش مهم ترین دارایی نامشهود سازمان است و بیشترین توجه را معطوف خود ساخته است و به یکی از موضوعات اصلی در پژوهش های مدیریت در سراسر دنیا تبدیل شده است

امروزه زنجیره هاي تامین علاوه بر منابع و دارائی هاي ملموس، روي دارائی هاي ناملموس مثل دانش نیزمتمرکز شده اند (یو، 2008 ).

منابع ناملموس می توانند باعث ایجاد مزیت رقابتی شوند. به طور کلی عبارت “منابع ناملموس” براي پوشش رنج وسیعی از فاکتورها مثل شهرت، پیکربندي زنجیره تامین، دانش و معلومات کارکنان و فرهنگ سازمان بکارمی رود (هال و آندریانی، 1998 ).

دایر و هاچ ( 2004 ) به اشتراك دانش به عنوان منبع مزیت رقابتی زنجیره تامین نگاه کردند. از آنجائیکه فعالیت هاي کسب و کار از سطح سازمان به سطح زنجیره تامین منتقل شده است ( هندفیلد و نیکلاس.2002 ; اسلون، 2004 ; لی و همکاران، 2006 )، حفظ مزیت رقابتی بوسیله ایجاد  ارتباطات قوي با کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و شرکاي بالادستی و پایین دستی، چالش پیش روي مدیران است (توماس و همکاران، 2004 ).

یک استراتژي مناسب مدیریت دانش می تواند در دستیابی به این هدف کمک کننده باشد

اهمیت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

امروزه جهان به سمت سیستم های اثربخش تر حرکت می کند، جایی که بهره برداری موثر از دانش بسیار حیاتی است .

مدیریت دانش فرصت های جدیدی را برای ایجاد و حفظ ارزش بیشتر برای زنجیره های تامین مبتنی بر شایستگی های کلیدی کسب و کار فراهم می کند

سیستم های مدیریت دانش شریان حیاتی زنجیره های تامین هستند. شرکت ها از طریق انطباق اطلاعاتی که در سیستم های مدیریت دانش رسمی وغیررسمی وجود دارند، چرخه زمان کالا و خدمات و هزینه ها را کاهش داده و ارزش بیشتری را هم به مشتریان داخلی و هم مشتریان خارجی  خود تحویل می دهند و از این طریق در بازار مزیت رقابتی به دست می آورند

خلق، سازماندهی و توزیع دانش در سرتاسر زنجیره تامین الزام بسیار مهم است. وقتی که زنجیره تامین چند لایه ای که در ان کنش های متقابل پویایی بین تامین کنندگان، تولیدکنندگان،توزیع کنندگان و خرده فروشان و مشتریان مجزا اتفاق می افتد ، مورد بررسی قرار می گیرد پیچیدگی افزایش می یابد

عوامل جریان دانش در زنجیره تامین

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان
  • پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک
  • پاورپوینت مدیریت دانش
  • پاورپوینت لجتسیک معکوس
  • پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی