پاورپوینت لجتسیک معکوس

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت لجتسیک معکوس دارای 19 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

زنجیره تامین مستقیم

تاریخچه زنجیره تامین معکوس

تعریف زنجیره تامین

مدل مفهومی

اهمیت و ضرورت لجستیک معکوس

شناسایی عوامل موثر در زنجیره تامین معکوس

دلایل توجه به لجستیک معکوس

مقدمه

مديريت لجستيك معكوس حوزه كوچك ولي مهمي از زنجيره تامين كنندگان امروزي است و اين اجازه را به مديریت شركتها مي دهد كه كالاها و مواد اوليه برگشتي را به عرضه كنندگان باز گردانند و براي حفظ تداوم و هماهنگ كردن فعاليت هاي توليد ، توزيع و جلوگيري از توقف عمليات به سبب كمبود موجودي و نيز قابل استفاده نمودن اقلام و كالاهاي برگشتي؛خط مشي ها،‌نظام ها و روش هايي را اتخاذ نمایند تا مجموع  هزينه هاي مرتبط با زنجيره تامين را كاهش دهند.

بديهي است مطالعه حاضر بدنبال بهينه سازي(نزديك به بهينه)چندين فرآيند متفاوت ، با اهداف متفاوت از يكديگر در زنجيره تامين كنندگان معكوس درحوزه هاي مختلف براي افزايش سودآوري ، كاهش هزينه و زمان انجام فرآيندهاي گوناگون ، تحويل بموقع و در نهايت افزايش رضايت مشتريان و بهره وري سيستم است.

مفهوم زنجیره تامین

زنجیره تأمین یک فرآیند یکپارچه است که در آن تعدادی از شرکت های تجاری (شامل تأمین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروشان) برای تبدیل مواد خام به محصولات تمام شده و تحویل این محصولات به خرده فروشان یا مشتریان کار می کنند.

تاریخچه لجستیک معکوس

مدیریت زنجیره تامین، بسیارى از فعالیت‌هاى اساسى مدیریت زنجیره با روش‌هاى جدید درحال انجام است.تا قبل از دهه90،” لجستیک” و”مدیریت عملیات”بجای مدیریت زنجیره تامین بکار می­رفتند.واژه لجستیک معکوس در ابتدا ” توزیع معکوس” نامیده می­شد و با ارجاع به حرکت برگشتی محصولات تاریخ گذشته یا خسارت دیده و شامل حرکت برگشتی پایان عمر محصولات برای بازیافت نیز می­باشد.

لجستيك معكوس از بدو پيدايش خود در اشكال گوناگون در سازمانهاي نظامي دنيا وجود داشته است،اما در گذشته­ سازمانهاي نظامي ­به ­دلايل متعددي­ توجه زيادي به لجستيك معكوس نداشتند و شايد فكر مي كردند كه لجستيك معكوس يك مقوله ­بلند پروازانه با يك مقوله با فناوري فوق­العاده پيشرفته است­ كه ‌همواره مانع از پيشرفت واحدهاي نظامي     مي­شود.

مدل مفهومي  

الگوي مفهومي زنجيره تامين معكوس مطالعه حاضر نه تنها جريان مواد اوليه از عرضه­كننده و توليد­كننده به مشتري نهايي را در بردارد ، بلكه جريان مواد و­ محصولات استفاده شده توسط مشتري به توليدكننده و عرضه­كننده را به منظور كاهش آلودگي محيط زيست را نيز در بر مي­گيرد.

اهميت و ضرورت  لجستیک معکوس

مشتريان سيستم با استقرار زنجيره تامين معكوس ثبات و بقای بيشتري را در فعاليتهاي خود احساس مي كنند و اين ثبات و پايداري به ويژه درگروههاي بزرگي از كالاهاي برگشتي كه مرور زمان از اعتبار و ارزش(هزينه فرصت از دست رفته )آنها مي كاهد،كاملا مشهود است.

ازآنجائيكه معيارها و عوامل بسيار زياد و متنوعي در فرآيندهای زنجيره تامين معكوس (فرآيندهاي توزيع ،حمل و نقل، برنامه ريزي توليد و كنترل موجودي )وجود دارد كه در بيان مساله  پژوهش نیز به­آنها اشاره گرديد و تمام آنها در جهت نيل به اهداف سازمان و كل سيستم است ، بنابراين شناخت شاخصهای فرآیندها در زنجیره تامین معکوس و بهينه­سازي ( يا نزديك به بهينه )اهداف ناسازگار كه در برخي موارد در تضاد با يكديگر نيز مي­باشند ، از جمله ضرورتها  و اهميت انجام پژوهش حاضر است.

افزايش دوره عمر محصول و كاهش اندازه انباشته در محصولات قابل استفاده برگشتي براي پاسخگويي سريع به نيازها و سفارشات مشتريان در شرايط عدم قطعيت و احتمالي با هدف حداقل سازي هزينه هاي سيستم در زنجيره تامين معكوس از ضرورتهاي اين پژوهش است.

شناسایی عوامل موثر در زنجیره تامین معکوس

به دلیل مطرح شدن موضوع زنجیره تامین معکوس به عنوان پارادایم جدید سازمان­های تولیدی از سال 2000 به بعد ، جمع­آوری اطلاعات انجام شده و مدل­های مختلف ارائه شده توسط پژوهشگران دیگر از سال 2000 به بعد در رساله گردآوری شده است.

در این پژوهش با تعیین عوامل مطرح شده در ادبیات ، مدل ریاضی چند هدفه زنجیره تامین معکوس با استفاده از رویکرد فازی و اعتبارسنجی آن توسط محقق ارائه گردیده است.امروزه با گسترش جوامع و نیاز روزافزون به توسعه و تسهیل حمل­ونقل،شبکه­توزیع­کنندگان،برنامه­ریزی­تولید و کنترل موجودی در حوزه لجستیک معکوس،استفاده از روش­های بهینه­سازی به علت توانایی در کاهش چشمگیر هزینه و زمان بیش از پیش مطرح می­شود.

ساختار جریان برگشت محصول

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین
  • پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین
  • پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین سبز
  • پاورپوینت همکاری در زنجیره تامین الکترونیکی با در نظر گرفتن سه قابلیت زیرساخت بین سازمانی فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی