پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM دارای 53 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فلسفه مديريت

تعريف مديريت جامع کيفيت

اصول T.Q.M:

الگوي يک سيستم

دو نوع سيستم بارز

الگوي كلي سيستم مديريت كيفيت

سيستم درون سازماني

مراحل اجراي برنامه TQM

هزينه هاي T.Q.M

استقرار نظام مديريت فراگير در مجتمع فولاد مبارکه

عوامل مهم در موفقيت شركت در استقرارنظام تحول كيفيت

فلسفه مديريت

ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان  انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است.  ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج  فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند .

بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر قرار است فلسفه مديريتي انتخاب شده موجب تحول اساسي در سازمان گردد اجراي صحيح آن کمتر از اجراي آن نمي باشد.

مديريت جامع کيفيت با داشتن ارکان فلسفي و اصول ساده و قابل درک و فراهم نمودن يک بستر طبيعي براي تلاشها شايد تنها گزينه در پيش روي مديران باشد  سه رکن مهم فلسفه مديريت جامع کيفيت يعني مشتري محوري  فرايند گرايي و ارتقاي مستمر هم در رأس يک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرااست.

تعريف مديريت جامع کيفيت

مديريت جامع کيفيت فرايندي است متمرکز بر روي مشتريها، کيفيت محور، مبتني بر حقايق، متکي بر تيمها که براي دستيابي به اهداف استراتژيك سازمان از طريق ارتقاي مستمر فرايند ها، توسط مديريت ارشد سازمان رهبري مي شود.

ارکان فلسفي مديريت جامع کيفيت

فرايند گرايي: سازمان را فرايندي مي بينيم که در آن همه افراد بصورت افقي در مراحلي از فرايند، قرار مي گيرد.

مشتري محوري: تمامي افرادي که روي فرايند کار مي کنند و آنها که نتيجه فرايند را کسب مي کنند در واقع همکار و شريک هستند.

ارتقاي مستمر و فراگير فرايندها و سيستمها: با تمرکز بر ارتقاي عملکرد فرايندها و سيستمها و توانمند سازي کارکنان ،تلاش مي شود فرايندها و سيستمها بطور دائم در جهت پاسخ به نيازها و انتظارات مشتريها بهبود يابند.

سير تكاملي روند مديريت كيفيت جامع (TQM)

تلاشهاي ابتدايي در ايجاد آگاهي در مورد كيفيت جامعه: امروزه صنايع بيشتر كشورهاي پيشرفته در تب و تاب جنبش بهبود كيفيت هستند. اين امر تا اندازه اي ناشي از پيدايش ژاپن به عنوان يك نيروي اقتصادي جهاني است و تا اندازه اي هم ناشي از افول آمريكا بعنوان سردمدار نيروي اقتصادي جهان آزاد است. در سالهاي اخير در آمريكا به شكل فزاينده يك تجديد نظر اساسي در صنايع و كسب كار شركتهاي اين كشور بوجود آمده تمركز اين تجديد نظر برمقوله كيفيت وبهبود فرايند هاي مربوط آن است كه در شكل گيري روندي كه ما امروزه آن را «مديريت كيفيت جامع» مي ناميم نقشي بس موثر دارد.

پايه اوليه TQM))بوسيله ادوارد دمينگ كه يك دانشمند آمريكايي بود در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن پي ريزي شد. وي در تجديد حيات اقتصادي ژاپن كمك زيادي كرد تا آن كشور بصورت يك غول صنعتي و توليدي دردنيا مطرح گرديد.

دمينگ و ژاپن : اقدامات دمينگ در آغاز بر پايه فنون آماري كنترل كيفيت قرار داشت كنترل آماري با بازبيني فرآيندها و
بهره گيري از داده هاي كنترل شده گسترده اي( شامل حدود بالا وپايين قابل پذيرش) براي يك فعاليت را مشخص مي كند. چنانچه فرايندي در چارچوب اين گستره قرار گيرد گفته مي شود كه فرآيند زير كنترل آماري است در غير اين صورت فرايند بيرون از كنترل بوده و بايد بهبود لازم در آن بوجود آيد تا يك فرايند قابل تكرار تلقي شود.

پس از آن بحث اصلي دمينگ به زبان ساده اين بود كه به موازات بهبود كيفيت هزينه نيز كاهش مي يابد توجه بسياري بر نظريه دمينگ شد و ازآن پس آشنايي با نظريه دمينگ به ويژه فنون روشهاي كنترل آماري گسترش زيادي يافت و بسياري از سازمانها از روشهاي دمينگ در تهيه كيفيت ، سود مي برند.

3- روند TQM به دنبال آن است كه طرز برخورد و تلقي كاركنان و مديران را چنان تغيير دهد كه آنان همواره بگويند خوب يا مطلوب بودن هرگز كافي نيست و بايد بهبود كيفيت را در همه زمينه ها امري مستمر و دائمي تلقي كرد.
از هدفهاي TQM تدوين يك تحول در سازمان است به شكلي كه مديريت و كاركنان تنها به كارهاي مربوط به شغل خود بسنده نكنند، بلكه مستمراً براي بهبود فرآيندها كه نهايتاً باعث بهبود فرآورده ها و خدمات مي شود اهميت دهند.

4 -عوامل كليدي TQM: TQM در مفهوم راستين خود چيزي بيشتر از كنترلهاي آماري كيفيت است.
عوامل كليدي TQM بطور كلي به شرح زير است:
1- تقدم و پيشگيري نقايص به جاي كشف بعدي آنها.
2- توجه و تأكيد بر فرآيندهايي كه فرآورده يا خدمات را توليد مي كنند. 3- تعهد نسبت به بهبود مستمر اين فرايندها.
4- تعهد نسبت به نوآوري در فرآيند هاي تازه ي فرآورده ها.
5- پذيرش اين فلسفه كه TQM در برگيرنده تمامي توليدها و كارهاي سازمان است.

اصول T.Q.M:

توجه كامل به نياز هاي مشتري

ارائه كالا بدون عيب و نقص

مديريت بر مبناي پيشگيري

استفاده از فرآيند آماريspc

تشخيص و تصحيح اشتباهات

مفهوم اصلي بر محور «كيفيت» مي چرخد و بيشتر مفاهيم آن بر مشتري و نيازهاي وي متمركز است. رمز پيروزي اين روند، تامين اين نيازها است كه از طريق ارائه فرآورده ها و خدمات مناسب به دست مي آيد.

نظريه سيستم ها : TQM در وهله نخست كار بردي از « روند سيستم ها» است اما در عين حال از مزاياي « روش علمي» و ابزارهاي آن نيز سود مي برد.

براي اندازه گيري و سنجش دو فرايند بايد آن را به يك سلسله زيرفرايندها و نتايج مشخص و قابل كنترل كاهش داد.
از سوي ديگر در برابر اين روش TQM بر اين باور است كه سازمان بايد به شكل يك « كل» مطالعه شود تا آنكه بتوان به درك درستي از كاستي هاي آن در سطح كل سيستم دست يافت .

يكي از اصول دمينگ در تلاش است كه كاركنان درك كنند خود بخشي از يك سيستم كل هستند و نحوه كار آنان بر كار ديگراني كه در بخشهاي گوناگون سازمان به كار اشتغال دارند، هر چند كه با آنها در تماس مستقيم نباشند، اثر مي گذارد.
روند سيستم ها، به هر سيستم مانند سازمان، به شكل يك مجموعه كل نگاه مي كند و توجه كاملي به فرآورده هاي مستمر ميان اجزاء سيستم از يك سو و فراورده با محيط بيروني از سوي ديگر معطوف مي نمايد.

الگوي يک سيستم

روند سيستم ها نيز تلاش در بهينه سازي كل سيستم و دخالت دادن تمامي اجزاء سيستم دارد كه به نحوي تحت تأثير تغييرهاي ساختاري و يا وظيفه اي سيستم قرار مي گيرند.

چهار ويژگي برجسته كه در رابطه با سيستم هاي اجتماعي ( مانند سازمان) مطرح است به شرح زيرند:

1- سرشت كل گرايانه (Holism) : بدين معني كه نظريه سيستم ها همواره متوجه كل و نه جزئي از سيستم است .

2- تعامل با محيط (Interaction enviroment) : سيستم هاي باز مانند سازمان براي دريافت درون داد و منابع وابسته به محيط اند. همينطور براي صادر كردن برون داد خود بايد از پذيرش كافي محيط برخوردار باشند.

3- بهينه سازي كل سيستم : (Total system  optimization) : در راستاي نظريه كل گرايانه، هر سيستم از لحاظ عملياتي هدف بهينه سازي كل سيستم و نه بخش يا بخشهايي از آن را دنبال مي كند.

4- سينرژي (synergism): اين ويژگي بدان معني است كه اگر جور بودن و تناسب لازم ميان اجزاء فراهم شود باز دهي مطلوب سيستم چيزي بيش از جمع جبري توان اجزاي آن است و نتيجه كار در شرايط مناسب به مراتب بيشتر از ( به شكل تصاعدي) جمع تواناييهاي اجزاء دو عناصر درگير در فعاليت با وظيفه مربوط است .

دو نوع سيستم بارز:

1- سخت سيستم: طرز فكر اين سيستم بر آن جنبه از سيستم تاكيد دارد كه بيشتر گرايش هاي كمي و روشي دارد.

2- نرم سيستم ( زير سيستم): به آن ويژگيهايي از سيستم برخورد دارد كه زير تأثير رفتار انسانها قرار مي گيرد. اين بدان معني است كه چون رفتار انسانها نيز قابل پيش بيني است تأثير افراد بر مسئله هاي سيستم،
موقعيتهايي را بوجود مي آورد كه داراي متغيرهاي زيادي است.

كاربرد سيستم و الگوي فرآيند: يكي ديگر از مفاهيم كليدي روند سيستم ها در رابطه با كاربرد آن در TQM ، تدوين الگوهاي فرايندي است كه اين الگوها بازتابي از دنياي واقعي هستند و براي شناخت جريان فرايندها بكار گرفته مي شوند. هدف اصلي TQM در واقع ايجاد بهبود مستمر در اين فرايند است.

الگوي كلي سيستم مديريت كيفيت:

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سير تحول مديريت كيفيت
  • پاورپوینت مديريت كيفيت جامع TQL
  • پاورپوینت آسيب شناسی کلی اصلاحات در نظام اداری با رويکرد منابع انسانی
  • پاورپوینت مديريت جامع كيفيت
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی