پاورپوینت سير تحول مديريت كيفيت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سير تحول مديريت كيفيت دارای 75 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سير تحول مديريت كيفيت

تعريف مديريت جامع كيفيت

موانع موفقيت مديريت جامع كيفيت

مراحل اجرايي مديريت جامع كيفيت

تعريف مديريت جامع كيفيت

نگرش سيتميك به سازمان …

نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت

چرا كيفيت ؟برداشتهاي غلط از كيفيت

فرضها و اصول ارتقاي مستمر كيفيت

روش ارتقاي فرايند

بارش افكار

فرايندي را براي ارتقا پيدا كنيد

روشن كنيد فرايند چگونه عمل مي كند

علل تغييرات عملكرد فرايندرا درك كنيد

قسمتي از فرايند را براي ارتقاانتخاب كنيد

براي يك مورد ارتقابرنامه ريزي كنيد

تابلوي گزارش

سير تحول مديريت كيفيت

ويژگيهاي رويكرد مبتني بر بازرسي :

تلاشها بعد از توليد محصول يا ارائه خدمت انجام مي گيرد .

در بهترين شرايط ممكن، فقدان كيفيت – نه كيفيت – را نشان مي دهد .

توليد محصول يا ارائه خدمت فاقد الزامات را مجاز ميداند ، زيرا كه براي پيشگيري اقدام نمي شود .

چنين تلقي مي شود كه منشا مشكلات كيفيت كاركنان مي باشند نه فرايندها و سيستم ها .

براي يافتن نقص ، نقش پليسي و كارآگــاهي حاكم مي شود و كاركـــنان براي حفظ خود از خطر، حالت دفاعي به خود مي گيرند .

براي يادگيري از مشكلات و پيشگيري از بروز آنها تلاش به عمل نمي آيد .

روح همكاري ، اعتماد ، مسؤوليت پذيري و خلاقيت از بين ميرود و جو سوءظن ، ملامت و تمايل  به   كتمان مشكلات حاكم مي شود .

ويژگيهاي رويكرد مبتني بر پيشگيري :

بر توليد محصول يا ارائه خدمت بدون نقص تاكيد مي شود .

بجاي پرداختن به مشكلات ، فرايندها و سيستم ها به طور مستمر ارتقا پيدا مي كنند .

فعاليتها حول محور پاسخگويي به نيازها و انتظارات مشتريها برنامه ريزي مي شوند .

همه كاركنان در فرايند ارتقا مشاركت مي كنند .

كاركنان با درگير شدن در ارتقاي فرايندها به طور دائم ياد مي گيرند .

تيم هاي ارتقا هماهنگي و همكاري بين واحدهاي سازماني را تقويت مي كنند .

كيفيت چيست؟

دستيابي به استانداردهاي از پيش تعيين شده .

استانداردهابا توجه به نيازها وانتظارات مشتري ها و منابع موجود  مشخص ميشوند.

بايد بطور مستمر در استاندارد ها تجديد نظر شود.

كار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.

اين تعريف متضمن تصميم گيري كيفي، اجراي كيفي وارتقاي مستمر مي باشد.

به نيازها و انتظارات ………. مشتريها پاسخ دادن .

زير بناي تحولات اساسي در سازمانهاي ارائه خدمات در دو دهه اخير.

تعریف جامع

Total (جامع) يعني:

همه سازمان، فرايندها، دروندادها، محصولات، مشتريها و تدارك كنندگان.

  Total به اين معني است:

كه نمي شود در گوشه اي از سازمان پياده كرد.

كه نمي شود به “گروهي“ تفويض كرد.

كه نمي شود نصفه و نيمه اجرا كرد.

كه نمي شود از سرنوشت كل سازمان جدا كرد.

جامع  به اين معني است كه :

انديشه و عمل همه مديران و كاركنان مبتني بر فلسفه و اصول TQM مي باشد.

تصميم گيري و اقدام و بالاتر از آنها  رهبري در كل سازمان توزيع مي شود.

مدیریت كيفيت جامع

براي دستيابي به كيفيت جامع موارد زير ضروري است :

مديريت جامع

برنامه ريزي جامع

آموزش جامع

واگذاري قدرت و تفويض اختيار جامع به كاركنان

مشاركت جامع

سنجش جامع

پيشگيري جامع

ارتباط جامع

همكاري جامع

فرهنگ جامع ارتقا

موانع موفقيت مديريت جامع كيفيت

فقدان تعهد مديريت

فقدان دورنما و برنامه ريزي

انتخاب استراتژي اجرايي محدود

مد گرايي

وابستگي بيش از حد به ابزار

عدم تغيير فرهنگ سازماني

ساختار سازماني نامناسب

نظام ارتباطي ناكارآمد

سياستهاي سازماني

مراحل اجرايي مديريت جامع كيفيت

مرحله آگاهي – دستاوردها :

درك مفهوم كيفيت ، ارتقاي كيفيت و مديريت جامع كيفيت

پذيرش آگاهانه مديريت جامع كيفيت به عنوان استراتژي تغيير

ايجاد آمادگي در سازمان براي پياده كردن مديريت جامع كيفيت

مرحله كسب دانش وتجربه – دستاوردها:

كسب دانش عملي ، مهارتها و معرفت حقيقي نسبت به مفاهيم ، اصول ، روش ها و ابزار مديريت جامع كيفيت

انتخاب يك روش براي ارتقاي فرايند ها

مرحله برنامه ريزي استراتژيك – دستاورد ها:

تدوين برنامه استراتژيك براي 3 تا 5 سال

پيوند دورنما ، رسالت و منافع بلند مدت سازمان با مديريت جامع كيفيت

ايجاد عزم سازماني پايدار براي دستيابي به كيفيت

مرحله اجرا – دستاوردها :

ياد گيري در عمل

ايجاد يك نظام اطلاعاتي قوي و منظم براي انتقال تجربيات

ايجاد يك نظام تقدير و تشويق كار آمد براي حمايت از دستاوردها

مرحله ارزشيابي – دستاوردها:

يادگيري از تجربيات مثبت و منفي

اصلاح يا تجديد نظر در برنامه يا برنامه ريزي مجدد

سه ركن فلسفي مديريت جامع كيفيت :

فرايند گرايي

مشتري محوري

ارتقاي مستمر

نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت

چيزهايي را كه مديران ارشد بايد در رابطه با TQM بدانند :

TQM يك مداخله بلند مدت است .

TQM مسؤوليت همگاني است .

مديران ارشد حياتي ترين نقش را به عهده دارند .

نسبت به TQM بايد تعهد بلند مدت وجود داشته باشد .

براي درك شخصي خود از TQM بايد وقت صرف كنند .

شروع و ادامه TQM كار آساني نيست .

مي توان با استفاده از اصول و فنون TQM ، سازمان را نوسازي كرد .

فعاليتهايي را كه مديران ارشد بايد انجام دهند :

براي درك مفاهيم ، اصول و روشهاي TQM وقت صرف كنند .

مسؤوليت TQM را به عهده بگيرند و به عنوان الگو و مربي عمل كنند .

رياست كميته هدايت يا شوراي كيفيت را به عهده بگيرند .

يك برنامه بلند مدت براي اجراي TQM تهيه كنند .

ساختار مناسبي براي حمايت از فعاليتهاي TQM ايجاد كنند .

براي حمايت از TQM منابع لازم تخصيص دهند .

جو فرهنگي مناسبي را براي پرداختن به ارتقاي مستمر كيفيت ايجاد كنند .

هر روز قسمتي از وقت خود را به فعاليتهاي ارتقا اختصاص دهند .

كيفيت را جزء مهمي از برنامه همه نشست ها قرار دهند .

يك برنامه آموزشي براي آموزش كليه كاركنان تدارك ببينند .

كار تيمي ، انعطاف پذيري و خلاقيت را ترغيب كنند .

به طور منظم به واحدها سر زده و ارتباط بي سابقه اي برقراركنند .

پيشرفت مديريت جامع كيفيت را سنجش كنند .

از دستاوردها تقدير كرده و موفقيت ها را جشن بگيرند .

برداشتهاي غلط از كيفيت

كيفيت يعني لوكس ، جذاب ، درخشنده و وزين بودن .

كيفيت ملموس نيست ، بنابراين قابل سنجش نمي باشد .

مشكلات كيفيت از عملكرد كاركنان ناشي مي شود .

كيفيت هزينه دربردارد .

ما هميشه كيفيت را مد نظر داشته ايم .

اين هم يك برنامه جديد است .

بايد ” واحد كيفيت ” ايجاد شود .

فرضها و اصول مديريت جامع كيفيت

فرايندها و سيستم ها منشا  بيشتر مشكلات مربوط به كيفيت مي با شند .

اگر عمكرد فرايندها و سيستمها درست باشد ، محصول يا خدمت بدون نقص خواهد بود .

مشتري تعيين كننده نهايي كيفيت است .

اجراي مديريت جامع كيفيت به تعهد كامل سازماني نياز دارد .

كاركنان كليد موفقيت فعاليتهاي ارتقاي مستمر كيفيت مي با شند .

ارتقاي كيفيت فرايندي است كه پايان ندارد .

اجراي موفق مديريت جامع كيفيت محتاج كار تيمي و همكاري است .

مديريت جامع كيفيت متكي بر سنجش عملكرد مي با شد .

پيشگيري از بروز نقص كليد دستيابي به كيفيت است .

اجراي مديريت جامع كيفيت محتاج برنامه ريزي است .

روش ارتقاي فرايند

35,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها
  • پاورپوینت مديريت كيفيت جامع TQL
  • پاورپوینت توليد در كلاس جهاني
  • پاورپوینت مديريت جامع كيفيت
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی