پاورپوینت رفتار سازمانی پیشرفته

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت رفتار سازمانی پیشرفته دارای 44 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول:تدبیرهای نو در دنیای جدید

بخش دوم :تدبیرها و رفتارهای تیمی

بخش سوم :مدیریت و رهبری نمونه

چهارشایستگی دررهبران

تدبیرها و رفتارهای تیمی

مدیریت و رهبری نمونه

منابع

منابع

مدیران کهنه کار ترفندهای نو – نوشته وارن بنیس

مقدمه

دردنیای پیچیده امروز انسانها به خصوص مدیران ارشد و اجرایی باید یاد بگیرند که چه طور به جای تکیه انحصاری به تک تیر اندازان و تک روها، درگروههای ممتاز و ائتلافهای خلاق کار کنند. برای بسیاری از رهبران حقیقت مطلب اینست که : یا تدبیرهای نو بیاموز یا صحنه را خالی کن. وقتی رهبران در جا میزنند اغلب به خودکامگی وخود خواهی دچار میشوند. آنهاضمن احساس پوچی وسرخوردگی دنبال رهبر راستین  می گردند. بیشترما نخستین درسهای رهبری را چه خوب و چه خوب و چه بد در دوران کودکی می اموزیم .بسیاری از مدیران باتجربه ظرفیت شگفت آوری در بازپروری خود دارند مهارت های نو می آموزند

و درتدبیرهای نو استاد می شوند. بیشتر سازمان ها برای سنجش مدیریت افراد از نوعی سنجه استفاده می کنند.گاه این سنجه از نوع نرم،نانوشته و بسیار ذهنی و حتی به شدت سیاسی است .

بخش اول:تدبیرهای نو در دنیای جدید

تدبیر اول: به ندای درون خود گوش دهید

تدبیر دوم : کار را با نشان دادن مقصد نهایی آغاز کنید

تدبیر سوم : در رهبری از صدا و تصویر مدد بگیرید

تدبیر چهارم: اعتمادافرین و پاسدار اعتماد باشید

تدبیر پنجم : اعتبارخود را ازدست ندهید

تدبیر ششم: به کار معنا بدهید

تدبیر هفتم : حس تعلق و وابستگی را بیدارکنید

تدبیر هشتم: خودرابرای اینده آماده کنید

بخش دوم :تدبیرها و رفتارهای تیمی

تدبیر نهم: درآمد را زیاد وثروت را تقسیم کنید

تدبیر دهم : گروههای لایق و شایسته پرورش دهید

تدبیر یازدهم : عضویت درگروه را به امتیاز تبدیل کنید

تدبیر دوازدهم : خبرگان را جذب کنید نگهدارید وبالا بکشید

تدبیر سیزدهم: تیم هارا به عظمت رهنمون شوید

تدبیر چهاردهم : برای خودتان گروهی ممتاز درست کنید

تدبیر پانزدهم : راز و رمز همکاری خلاق را یاد بگیرید

تدبیر شانزدهم : از پس سرعت و پیچیدگی برآیید

بخش سوم :مدیریت و رهبری نمونه

تدبیر هفدهم: نیروی فکری کارکنان را آزادکنید

تدبیر  هجدهم: به خاطر منافع بلند مدت همه ذینفعان تلاش کنید

تدبیر  نوزدهم: خود را با شیوه های جدید مدیریت سازکار کنید

تدبیر  بیستم: به پیمان های فراملی رو کنید

تدبیر  بیست ویکم: سازمانهای خود را بکلی متحول کنید

تدبیر  بیست و دوم: به مشکلات امان ندهید

تدبیر  بیست وسوم: رهبر رهبران شوید

تدبیر  بیست و چهارم: قدرت را تقسیم کنید

تدبیر  بیست و پنجم: شرایط کار را برای دستیاران اماده کنید

تدبیر  بیست و ششم : در همه رده ها رهبر تربیت کنید

بخش اول :تدبیرهای  نو در دنیای جدید کسب و کار که  بر چشم انداز آینده مبتنی است

به تدبیر های این  بخش اغلب عنوان بعد نرم مدیریت را داده اند اما بنابر تجربه رهبران درست کرداری که این تدبیرها را به کار می بندند همه صفتی دارند جز نرمی ممکن است خوش قلب باشند اما در پیگیری  آرمان های خود بسیار مصمم و یکدنده اند.

تدبیر اول :به ندای درون خود گوش دهید.

رهبران بسیاری هستند که به هیچ وجه نمیتوان انان را با جاذبه نامید. اما رفتار آنها به گونه ای بوده است که توانسته اند به مقدار زیاد در همکاران خود حس اعتماد برانگیزند وبه سبب داشتن

همین توانایی درکشاندن  افرادبه سوی خویش ، توانسته اند اصول و آرمان های خود را پیش ببرند.

اینها زنان و مردانی هستند که با قلب خود کار می کنند و فقط به مغز خویش متکی نیستند.

این گروه از رهبران با تصویر پردازی نمادآفرینی ، انگ و نشانه وافکندن طرحی نو دمسازند.

بنیس  بااین اندیشه که با فکرباز نشستگی مخالف است معتقد است که می توان ازکهنه مدیران باشیوه هایی

بهتر و نوتر بهره برد. او اعتقاد دارد که انسانها باید هر 5تا 7 سال یک بارکارشان را عوض کنند. زیرا این دگرگونی سبب می شودکه انسانها همو اره تدبیرهای نوتر و حتی پیشه های جدیدتر را بیاموزند.

چهارشایستگی در رهبران

توجه به چشم انداز اینده یعنی ایجاد پلی بین کارکنان و آینده

معنا بخشی به چشم انداز اینده به کمک ارتباط

اعتماد آفرینی یعنی فراهم ساختن اسباب روان شدن کارسازمان

جستجو برای خود آگاهی و عزت نفس

همین شایستگی ها باید درپیروان نیز باشد.

رهبری یعنی منش و منش ها نیز با هم تفاوت های ظریف دارند. در هنگام کار با مدیران باید بر اهمیت منش (اصول اخلاقی )پا فشاری کرد.

رهبری سه پایه دارد:

1-بلندپروازی یا نیروی دانش

2-شایستگی  یا مهارت

3-صداقت یا بافت اخلاقی

نیاز به مدیریت ارزش مدار نیاز تازه ای نیست رهبران بایدجهت یاب اخلاقی داشته باشند و آرمانها را با ارزشها پیونددهند. معنای رهبری چیزی فراتر از افزودن بر ثروت سهامداران است. رهبران بزرگ موقعیت افرین اند و البته اعتمادآفرین.

تدبیردوم :کار را با نشان دادن مقصد نهایی آغازکنید

انسانها نیازمند هدفهای با معنا هستند. هدف واژه کوتاهی است که سه بعد عمده دارد: شوردلبستگی

چشم انداز و معنا مایکا ایسنر می گوید: ما بایدآغوش خو درابه روی هر ایده جدید ازهر منبعی که باشد

بگشائیم  و محیطی ایجاد کنیم که افراد از خطاکردن نترسند و گرنه هرگز ایده های درخشان به سوی ما نمی آیند. گوئیزتا رئیس پیشین کوکاکولا میگوید اگر گمان کنید که می توانید درده سال آینده شرکت خود را طوری اداره کنید که در ده سال گذشته کرده اید عقل و باوردرستی ندارید برای

توفیق در دهه آینده باید وضع موجود را درهم بریزید. رابرت هس مدیرعامل نمونه لوی اشت راس

میگوید اشکارترین  تفاوت بنگاه آینده با همتای کنونی ان در فرآورده هایی که می سازند یا در تجهیزاتی که به کار می برند نیست تفاوت انها در این است که کدامیک از انها کارمی کند

چرا کارمی کند و کار برای آن ها چه معنایی دارد.

مایکل ایسنر می گوید: معنا وقتی حاصل می شود و انسان وقتی به بهترین شکل کوشش می کند که از پذیرش مخاطرات نترسد ازتحمل انتقاد نترسد و از شرمندگی و حتی از شکست هم بیم نداشته باشد.

تدبیرسوم :دررهبری ازصداوتصویرمددبگیرید

تفاوت رهبری به کمک صدا و تصویر با رهبری از موضع منصب و قدرت چیست .

نکته اصلی در رهبری زبانی اعتماد است .اعتماد علاوه براینکه سبب جلب حمایت کارکنان می شودآنها راپشت سر رهبر نگاه می دارد .

مشخص کردن آرمان : رهبر باید نماد آرمان باشد و همکاران خود را چنان توانمند کند که در هر کار آرمان را در نظر داشته باشند و ان را پیاده کنند.

راهبری آرزوها: رهبران آرزوها  را واقعیت می بخشند.جک ولش مدیرعامل وقت جنرال الکتریک معتقد است :مدیران پیشین گمان می کردند به این دلیل مدیر شده اند که اطلاعات وآ گاهی  آنان بیش از کارکنان  است .اما مدیر آینده چنین تصوری ندارد مدیریت او برپایه اشتراک در اصول ارزشی و اشتراک در واقع بینی و اشتراک  در آرمان است .

مسئولیت رهبر تبدیل آرمان  به واقعیت  است . برآوردن  رویا  پنج مرحله دارد:

1-انتقال وهمه فهم کردن آرمان

2- گزینش وسواس گونه

3-ایجاد خشنودی

4- بازآموزی

5-سازماندهی دوباره

همه این 5مرحله در نوع مدیریت کارلتسن مدیرعامل شرکت  هواپیمایی اسکاندیناوی به چشم  میخورد به موجب براوردهای او در هر روز 63000تماس بین  کارکنان شرکت و مشتریان  جاری و آتی گرفته میشود او این تماس ها را لحظه های صمیمیت  می نامید. وی برای تشریح آرمان شرکت  کتابی زیبا به نام  کتابچه قرمز درست کرد برای آموزش کارکنان دانشکده های خاص تاسیس کرد و کل سازمان را بوروکراسی  زدایی  کرد.

پس از این تغییرات نمودار سازمانی شرکت هرم گونه نبود و         بیشتر به کهکشانی از دوایر متعدد می ماند.

رهبری همراه با خرد : پژوهشهای دانشکده  هاروارد نشان می دهد که امروزه میزان احتمال جا به جایی مدیران به سبب ضعف مدیریت ده بار بیشتر از بیست سال پیش است . جک ولش می گوید:کارمن ساده است باید سه کار بکنم .افراد درست را انتخاب کنم .به 15رشته کسب وکارجنرال الکتریک منابع لازم را تخصیص دهم و ایده ها را با سرعت انتقال دهم .

انچه اهمیت دارد ایده است .همه این کنش ها و واکنش ها روی هم رفته هرم ایده را بنا می کنند.

تدبیر چهارم : اعتمادآفرین و پاسدار اعتماد  باشید

رهبران پنج هنر دارند که سبب اعتماد آفرینی میشود:

شایستگی: برای اعتماد کردن به رهبران  کارکنان باید درآنها شایستگی و لیاقت ببینند.آنها باید حس کنند رهبرانشان شایسته اعتماد هستند.

پایایی : یعنی هرچه سبب حیرت و شگفتی رهبر شود نباید سبب شگفتی گروه  شود.

عیب رهبر ناکارآمد این است که به توصیه آخرین نفر گوش می دهد

در حالیکه  در دنیای کسب و کار هم  مثل دنیای سیاست سودمندی و کارایی هر تصمیم  مساوی است

با ارزش ان تصمیم  ضرب در میزان پذیرش  آن .

3-مهربانی : مهربانی یعنی دلسوزی  همدلی و ظرفیت درک احساس  دیگران .

رک گویی : رهبر باید ازرک گویی برای گردش درست امور استفاده کند و کارکنانی را که در عقیده خود راسخ  هستند تشویق کند.

5-منش : منش روش سطحی و ظاهری نیست . ریشه واژه انگلیسی آن فعلی است که درزبان یونانی باستان به معنای حک کردن است . منش نمایانگر هویت انسان است .

تدبیر پنجم : اعتبار خود را ازدست ندهید

در دوره اجرای برنامه تعدیل نیروی انسانی سازمان  مهندسی دوباره و تجدید ساختار روابط فرهنگ به شدت عوض می شود اصول ارزشی رهبران متحول می شود و کم کم اعتماد از بین می رود . چارلزهندی از مدیرعاملی نقل می کند که فرمول موفقیت او نصف ضربدر دو ضربدر سه  است و منظورش این است که با نصف کارکنان موجود می تواند 2برابر تولید کند و3برابر

سود ببرد .

تدبیرششم : به کارمعنا بدهید

رهبران بزرگ حتی پیش پا افتاده ترین کارها را با معنا و مفهوم  می کنند و حتی ملال آورترین فعالیت را به رسالتی الهام بخش تبدیل می کنند به طوری که  آن فعالیت  سبب جذب و نشاط کارکنان  می شود .

تدبیرهفتم : حس تعلق و وابستگی را بیدار کنید

یک نویسنده ایتالیایی  می گوید ما انسانها فرشته هایی هستیم که یک بال داریم و پرواز هنگامی میسر است که بال به بال یکدیگر بدهیم .

تدبیر هشتم :خودرابرای آینده آماده کنید

یکی از وظایف برجسته هر مدیر پرورش مدیران دیگر و فراهم ساختن شرایطی است که توانایی کارکنان را در تصمیم گیری و ایجاد دگرگونی تقویت کند. نشانه ها و صفات رهبران برجسته بیش از هر چیز در پیروان و زیر دستان آنها خود نمایی می کند .

ده صفت برجسته مدیران ورهبران آینده

1-رهبران موفق  خودآگاه هستند و عزت نفس دارند.

2-رهبران موفق چنان رفتار می کنند که مرزها و حریم ها نفوذناپذیر شوند.

3- استفاده از نیروی زنان یکی از مزیت های رقابتی است .

4- آرمان ها و هدف نهایی رهبران موفق روشن است .

5- اعتماد آفرینی رهبران باید در ارتباط های خود صریح و قابل اعتماد باشند.

6- عملگرایی و طرفداری از عمل

7- انتخاب آرمان های پر معنا

8- استقبال از فناوری پیشرفته

9- رهبران اگر کوچک هستند دست به کارهای بزرگ بزنند و اگر بزرگ هستند افتادگی کنند.

10- رهبران شرکت ها را به صورت فدراسیون در می آورند.(کوکاکولا)

تدبیرهاو رفتارهای تیمی

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کسب و کار اينترنتي
  • پاورپوینت دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
  • پاورپوینت طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی