پاورپوینت طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش دارای 59 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

چکیده

به كارگيري مهندسي ارزش در طراحي و بهبود محصول فرآیند ها

مهندسي ارزش و چگونگي به كارگيري آن

مراحل به کارگیری مهندسی ارزش

ترسیم نمودار FAST به عنوان ابزار تحلیل کارکرد

آشنايي با ديگر تكنيك ها و مفاهيم به كار رفته در اين تحقيق

مراحل انجام کار برای تصمیم گیری برای بهترین طراحی face lift از خودروی سمند با استفاده از veو ahp

محاسبات و تجزيه و تحليل داده ها

ترسیم و تحلیل نمودار FAST مسئله

تعريف محدودة مسئله

شناسايي و دسته بندي اجزاي مربوط به كاركرد زيبايي محصول

گردآوري اطلاعات موردنياز تحقيق

تعيين اهميت زيبايي (درصد زيبايي) هر قطعه (صورت كسر شاخص ارزش)

تعيين هزينة زيبايي(درصد هزينه) هر قطعه (مخرج كسر شاخص ارزش)

محاسبة شاخص ارزش كاركرد زيبايي و تعيين اجزاء براي مطالعة بيشتر

تعيين الويت (وزن نسبي)اجزاء ازنظر تأثير در زيبايي خودرو

تعیین سهم نسبی اجزاء از نظر سرمایه گذاری در طراحیFace lift

تعيين اهميت نسبي هر كدام از اطلاعات براي تصميم گيري

نتیجه گیری

چکیده

محيط متحول و بازار رقابتي عصر حاضر، موجب كوتاه تر شدن دورة عمر محصول شده است. بنابراين سازمان ها اگر بخواهند در چنين محيطي به حيات خود ادامه دهند، ناچارند تا در معرفي محصولات منطبق با خواسته مشتري از رقباي خود عقب نمانند. ازطرف ديگر طراحي و ارائة محصول جديد به بازار در برخي از صنايع هزينه هاي هنگفتي را بر سازمان تحميل مي كند. صنعت خودروسازي از جملة اين صنايع به شمار مي رود. اين تحقيق با تمركز بر محصول سمند و در شركت ايران خودرو انجام شده است. معمولاً ارائة يك محصول جديد به بازار با دو محدوديت فوريت انجام اين كار و نيز ناكافي بودن منابع مالي همراه است. تغيير طراحي نماي خودرو در نماي خارجي 1 راهكار مناسبي براي مسئلة مذكور مي باشد. بدين ترتيب در اين تحقيق هدف، تعيين قطعاتي است كه با توجه به محدوديت هاي سرمايه گذاري درصورت تغيير طراحي خودرو، بهترين طرح نماي خارجي را براي مشتري دربرداشته باشد. به منظور تحقق هدف مذكور از دو ابزار مهندسي ارزش و تكنيك تحليل سلسله مراتبي، استفاده شده است. در اين تحقيق چهار جامعة آماري مشتريان، خبرگان، طراحان خودرو و برنامه ريزان استراتژيك شركت مدنظر قرارگرفته است و براي جمع آوري داده ها از دو جامعة مشتريان و طراحان، از نمونه گيري استفاده شده است درنهايت با انجام اين تحقيق و با توجه به محدوديت بودجه اي پيش روي شركت، قطعاتي كه در نتيجه طراحي مجدد آن ها بهترين و زيباترين طرح نماي خودروي سمند طراحي خواهد شد، مشخص شدند كه به ترتيب اولويت شامل چهار قطعه سپر ها (جلو و عقب)، چراغ ها (جلو و عقب)، آينه بغل و زههاي دور بدنه مي باشد

عملكرد شركت هاي بزرگ خودروسازي دنيا نشان مي دهد كه توسعة خودرو در مرحلة بلوغ آن لازم و ضروري است. علت آن هم سرمايه گذاري هاي كلاني است كه براي طراحي و توليد يك خودرو انجام مي شود. بنابراين به نظر مي رسد، خارج كردن خودرو از بازار، آن هم درست هنگامي كه محصول در ابتداي راه سودآوري است، با مفهوم عقلانيت مطرح شده در حوزة مديريت، تاحدودي در تضاد باشد. در اين مرحله شركت ها تلاش مي كنند با اندك تغييراتي در خودرو كه هزينه هاي هنگفتي را متحمل سازمان نكند، از محصول به بار نشستة خود حداكثر بهره برداري را بكنند بديهي است كه زيبايي محصول به عنوان يكي از كاركرد هاي آن، در ارزش آفريني براي مشتري نقش قابل توجهي را ايفا مي كند. خودروساز ها معمولاً در مرحلة بلوغ محصول خود، از خودرو تلاش مي كنند تا ايراد هاي ظاهري خودرو را از نظر Face lift با تهيه يك طرح زيبايي و تا حد ممكن از نظر فني برطرف سازند و در ازاء مبلغ پرداختي توسط مشتريان براي آنان، ارزش بيشتري را ايجاد كنند. در اين تحقيق برآنيم تا با توجه به محدوديت هاي خودروي سمند شركت ايران خودرو تعيين كنيم تا Face lift موجود، قطعاتي را براي طرح بهترين نتيجه حاصل شود.

به كارگيري مهندسي ارزش در طراحي و بهبود محصول فرآیند ها

از مهندسي ارزش نه تنها در بهبود ارزش محصولات و پروژه ها، كه در بهبود فرآيند ها و سیستم ها نیز استفاده می شود. در سال 1995 (ناثالی پرووست) به همراه  « راگر گيروكس 2» در مقاله اي با موضوع (چگونه مي توان با استفاده از تحليل ارزش فرآيند هاي نرم را بهبود داد؟) از قوانين، مقررات و رويه ها به عنوان فرآيند هاي نرم ياد كردند و در نهايت تحقيقات آن ها منجر به ساده سازي فعاليت هاي ارتباطي، توسعة يك رويكرد درحال آماده باش براي ارتباطات و بهبود رويه ها و فرآيندهايي شد كه در معرض ريسك تفسير به رأي و سوء استفاده قرار داشتند. در يك تحقيق ديگر كه با موضوع (مديريت مهندسي ارزش در صنعتی) در شرکت هندیCGL با موضوع کاری الکترونیک و IT توسط دونفر به نا م هاي   (داسگوپتا) و (موجومدار) انجام شد، در طی سال های1995 تا 1999 صرفه جویی هایی معادل 950، 1642، 1460، 1242، 1624 واحد پولی به همراه داشت که در جدول 1 نشان داده شده است.

مقدار صرفه جویی ها در نتیجه اجرای مهندسی ارزش در شرکت CGLهند

در پژوهش ديگري كه در سال 1999 با موضوع (مهندسی ارزش در فرآیند توسعه محصول در صنعت خودرو) توسط (دامیر بورسیگ) و(کزار ولانته) در شرکت فیات ایتالیا انجام شد، محققان به دنبال آن بودند تا فرآیندی را برای توسعه محصول  طراحی کنند که علاوه بر برآوردن نیازهای بازار و مشتریان، حداقل هزینه را برای شرکت به همراه داشته باشد سرانجام فرآیندی طراحی مذکور با استفاده از یک متدولوژی (مدیریت ارزش و هزینه ) و با ارائه یک مدل تلفیقی از مهندسی ارزش والگوبرداری انجام شد. نتایج این تحقیق برای دو پلتفوم XوY مربوط به شرکت فیات به صورت کاهش هزینه و نیز بهبود در ارزش خلق شده برای مشتری، در جدول 2 آمده است. نتايج اجراي مهندسي ارزش براي بهبود فرآيند توسعه محصول در شركت فيات ايتاليا

در شرکت خودروسازی ولوو نیز پژوهشی مشابه تحقیق فوق با موضوع (ایجاد روشیبرای متعادل سازی ارزش در توسعه محصول) انجام شد. این تحقیق که توسط (کارل استنبک) و (جان اسونسون) در سال 2004 صورت گرفت، با هدف ابداع روشی برای طراحی و توسعه محصول به نحوی که بین نیازمندی های مشتری و هزینه، تعادلی حاکم شود. انجام شد و با استفاده از یک متدولوژی تلفیقی ازVE و QFD از میان دیگر فنون مدیریتی مرسوم تر است. اما محقق با پژوهشی که در مقوله طراحی، همزمان VEوAHP را به کار گیرد، مواجه نشده است

مهندسي ارزش و چگونگي به كارگيري آن

جامعه مهندسین ارزش آمریکا (SAVE) در تعریف مهندسی ارزش می گوید:(مهندسی ارزش مجوعه تکنیک های سیستماتیک و کاربردی برای تشخیص وظایف یک محصول یا خدمت و تولید آن وظایف با حداقل هزینه می باشد) به بیان دیگر، مهندسی ارزش ابزاری برای بهبود ارزش محصول یا پروژه است. افزایش کیفیت محصول، کاهش هزینه و به طور کلی ضایعات از پیامدهای به کارگیری تکنیک مذکور می باشد.

(کارکرد) مفهوم اصلی و اساس مهندسی و مدیریت ارزش است. بدین ترتیب تحلیل کارکرد مرحله مهمی در مطالعه ارزش محسوب می شود. یک سوال اساسی برای شناسایی کارکرد هر محصول یا پروژه این است که (آیا اگر محصول آن کارکد انجام ندهد. دلیلی برای موجودیت آن وجود دارد یا خیر؟) در صورتیکه پاسخاین سوال منفی با شد همان کارکرد محصول می باشد به بیان دیگر (کارکرد ) ماموریت هر محصول محسوب می شود.

مراحل به کارگیری مهندسی ارزش

(مهندسی ارزش) از طریق یک برنامه کاری مدون به کار گرفته می شود. برنامه کاری که توسط جامعه مهندسان ارزش آمریکا تدوین و به کار گرفته می شود. در شکل یک 1 ترسیم شده است.

شکل 1 فرآیند (برنامه کاری) مهندسی ارزش در انجمن مهندسان آمریکا(SAVE)

ترسیم نمودار FAST به عنوان ابزار تحلیل کارکرد

اگر مرحله تحلیل کارکرد قلب تحلیل/مهندسی ارزش باشد. ترسیم نمودار FAST شالوده مرحله تحلیل کارکرد به شماره می آید. اولین گام در ترسیم نمودار FAST یافتن کارکرد اصلی از میان کاردکردهای تعریف شده در مرحله قبل است.

برای توسعه و تکمیل نمودارFAST این سوال مطرح می شود که (کارکرد اساسی (اصلی) چگونه انجام می شود؟) پاسخ به این سوال یکی از  کارکرد های پشتیبان (ثانوی) خواهد بود. بدین ترتیب در سمت کارکرد اصلی یک کارکرد ثانوی نوشته می شود و بدین معناست که کارکرد اصلی در نتیجه رخداد کارکرد ثانوی به وقوع پیوسته است. در ادامه سوال فوق تکرار می شود: با این تفاوت که در این حالت، ثانوی مورد سوال قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، که در جواب سوال مذکور، ممکن است دو یا چند کارکرد ثانوی سطح پایین تر پاسخ مناسب باشند. بدین ترتیب این پرسش و پاسخ منطقی منجر به ایجاد یک در کارکردی در چند سطح می شود و این سلسله مراتب کارکردی تا (ابتدای ترین سطوح کارکری) در محدوده تعیین شده مطالعه پیش می رود. به طور کلی، برای رسیدم به یک ساختار منطقی و ترسیم صحیح یک نمودار FAST و نیز آزمون صحت چینش کارکردها از سمت راست به چپ، نسبت به هرکارد سوالی باید کارکرد واقع در سمت راست ان باشد، در غیر این صورت در ترسیم نمودار FAST اشتباهی رخ داده است. بدین ترتیب الگوریتم سلسه سوالات (چگونه-چرا) در نهایت، منتهی به یک ساختار درختی از کارکردهای محصول خواهد شد که منجر به تحقق وظیفه اصلی می شود. در شکل 2 قواعد ترسیم نمودارFAST بر اساس منطق ابداعی راکر به تصویر کشیده شده است.

در روشی که مایلز برای شناسایی کارکردها انجام داد. قطعات موجود در محصول لیست شده و کارکردهای مربوط به هریک از اجزا و قطعات مشخص شده است.

به ازای هر کارکردی در نمودار FAST باید اجزای مربوط به آن کارکرد نیز در خود نمودار و یا جدول جداگانه ای و یا در جدول جداگانهای مشخص شوند. در مرحله بعد لازم است تا اهمیت(ارزش) و سپس هزینه مربوط به هرکدام از اجزا و قطعاتی که برای هر کارکرد مشخص شده اند، به دست آید. در نهایت، با محاسبه (شاخص ارزش) برای هرکارد یا قطعه، نقاط قابل بهبودی که قابلیت ارزش آفرینی بیشتری دارند، انتخاب خواهند شد.

آشنايي با ديگر تكنيك ها و مفاهيم به كار رفته در اين تحقيق

در این تحقیق علاوه بر VE تکنیک AHP نیز به کار رفته است. فرآیند تحلیل مراتبی (AHP)  یکی از روش های تصمیم گیری با معیارهای چندگانه() است، که باتوجه به شاخص هایی که تصمیم گیرنده تعیین می کند، به منظور تصمیم گیری و انتخاب یک گزینه از میان گزینه های متعدد، به کار می رود. علاوه بر توضیح دو مفهومAVوAHP از آنجا که موضوع این تحقیق (طراحی خودرو) و به طور ویژه (طراحیFACE lift) می باشد، نیم نگاهی به مفهوم مذکور ضروری می نماید. در اصطلاح خودروسازی به تغییراتی که در نمای خارجی یا نمای داخلی خودرو صورت می گیرد.face lift گفته ممی شود. هرچند تغییر حتی یک جلو پنچره یا چراغ عقب را می توان جزء محدوده تعریف شده مفهوم face lift دانست، اما آنچه که در خودروسازهای جهان صورت میگیرد، معمولا انجام تغییراتی پیش از یک یا دو قطعه می باشد: بطوری که مشتری آن را به عنوان یک خودروی جدید می پذیرد. توجه شود که در تهیه face lift خودرو ، بهبود کارکردی خودروی فعلی صورت گرفته و خودروی جدیدی با مشخصات فنی متفاوت انجام نمی شود.

مراحل انجام کار برای تصمیم گیری برای بهترین طراحی face lift از خودروی سمند با استفاده از veو ahp

 

طي كلية مراحل برنامه كاري مهندسي ارزش يا به كارگيري تركيب هاي مختلفي از برنامة كاري آن بستگي زيادي به هدف مطالعه دارد. بنابراين در مسائل مختلف، بسته به هدف و روش حل آن، مي توان تركيب مناسبي از فرآيند مذكور را به كار گرفت. اين نكته موجب افزايش انعطاف پذيري و اثربخشي مهندسي ارزش خواهد بود. مهندسي ارزش به دليل مشخص بودن « مرحلة خلاقيت » در اين تحقيق، ازآنجا كه انجام گزينه هاي بهبود، ضرورتي نداشت، بايد در مرحلة ارزيابي، برساس اطلاعات بدست آماده از مرحلة تحليل كاركرد و فرايند تحليل سلسله مراتبي، از ميان گزينه هاي موجود، بهترين اجزاء خودروي سمند، انتخاب شوند. مراحل انجام تحقيق، به صورت شكل Face lift براي طراحي 3 انجام شده است

روش تحقيق

از نظر هدف، اين تحقيق در ردة (تحقیقات کاربردی) قرار مي گيرد. با توجه به فرآیند انجام تحقیق كه در ادامه بدان اشاره خواهد شد، چهار جامعة آماري معرفي خواهد شد. به دليل آنكه محاسبة هزينه هاي سرمايه گذاري در نتيجة تغيير طرح هريك از اجزاء نماي خارجي خودروي سمند، يكي از داده هاي مورد استفاده تحقيق است، به طور كلي پنج دسته داده در اين تحقيق به كار رفته است.

چهار جامعة آماري مذكور براي گردآوري داده ها به صورت زير تعريف مي شوند:

الف. مشتريان خودروي سمند در سطح شهر تهران (تعيين نظر مشتريان نسبت به زيبايي نماي خارجي خودروي سمند)

ب. خبرگان صاحبنظر براي محاسبة هزينة زيبايي هر قطعه (براي به دست آوردن هزينة زيبايي اجزاي نماي خارجي سمند)

ج. متخصصان طراحي خودرو (براي تعيين ميزان تأثير هر قطعه از نماي خارجي در زيبايي خودرو)

د. تصميم گيران استراتژيك شركت ايران خودرو (براي تعيين ميزان اهميت هركدام از عوامل سه گانة تصميم گيري براي تهية face lift)

در اين تحقيق، از جامعة آماري بند هاي ب و د، استفاده شده و در مورد جوامع الف و ج از نمونه گيري استفاده شده است. حجم نمونه ها در مورد جامعة مشتريان 450 نفر بوده كه از قاعدة تعيين حجم نمونة مطابق با اصل مورگان استفاده شده و حجم نمونة جامعة طراحان خودرو نيز پنج نفر بوده است. تعداد جامعه خبرگان 12 نفر بوده كه در نهايت 10 نفر از آن ها با تيم پروژه همكاري داشتند.

براي اخذ اطلاعات از جوامع الف و ب از روش پرسشنامه استفاده شده و داده هاي ج و د، با استفاده از مصاحبه و ماتريس مقايسات زوجي به دست آمده است. روش نمونه گيري مربوط به جامعة مشتريان، نمونه گيري خوشه اي و به دليل اهميت نظر طراحان خودرو، براي جامعه مذكور از روش نمونه گيري قضاوتي استفاده شده است. روايي پرسشنامه ها به تأييد صاحبنظران و متخصصان امر رسيده و براي پايايي، از روش آلفاي كرونباخ استفاده شده است. مقدار مذکور برای کل سوالات پرسشنامه مشتریان با استفاده از نرم افزار spss عدد 0.93 را نشان می دهد. برای اطمینان از سازگاری میان ماتریس های مقایسه زوجی، در روش AHP، نسبت سازگاری به دست آمده برای همه آنها کمتر از 0.1 بوده که حاکی از وجود سازگاری و قابلیت اطمینان در مورد داده های حاصل از آنها می باشد.

محاسبات و تجزيه و تحليل داده ها

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مهندسی ارزش
  • پاورپوینت مهندسی ارزش
  • پاورپوینت مهندسی ارزش در احداث پل
  • پاورپوینت رفتار سازمانی پیشرفته
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی