پاورپوینت مديريت جامع كيفيت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت جامع كيفيت دارای 68 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

اهداف كارگاه

تعريف مشتري

حلقه هاي كيفيت

تعريف فرايند

تعريف كيفيت

سير تحول مديريت كيفيت

تعريف مديريت جامع كيفيت

اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت

اجزاي يك فرايند

ساختارعمودي سازمان

جريان افقي فرايندها

فرضها و اصول مديريت جامع كيفيت

روش ارتقاي فرايند

نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت

مراحل اجرايي مديريت جامع كيفيت

موانع موفقيت مديريت جامع كيفيت

TQM مديريت جامع كيفيت

TQM به لحاظ مفهومي

مراحل اجرايي

ارتقاي فرايند و ارتباط آن با TQM ، برنامه ريزي استراتژيك و تغيير ساختار

انتظارات از جمع

واقعيتها در وزارت بهداشت

ساختار سازماني

ارائه تصوير از مديريت جامع كيفيت و ارتباط كارگاه با آن

اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت و برداشتها

هدف كلي :

شركت كنندگان اركان فلسفي ، فرضها و اصول ، مراحل اجرايي ، نقش مديران ارشد و موانع موفقيت مديريت جامع را به منظور رهبري تلاشهاي ارتقاي كيفيت در سازمان خود ياد  بگيرند .

اهداف اختصاصي :

واژه هاي مشتري ، فرايند ، كيفيت و ارتقاي كيفيت را تعريف كنند .

سير تحول مديريت كيفيت را شرح دهند .

تعريفي از مديريت جامع كيفيت ارائه دهند .

اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت را ارائه دهند .

فرضها و اصول مديريت جامع كيفيت را شرح دهند .

روش ارتقاي كيفيت و مراحل آن را بيان كنند .

نقش مديران ارشد در اجراي مديريت جامع كيفيت را توصيف نمايند .

مراحل اجرايي مديريت جامع كيفيت را شرح دهند .

موانع موفقيت مديريت جامع كيفيت را شرح دهند .

مشتري چيست ؟

شخص يا واحدي كه نتيجه كار شخص يا واحد ديگر را دريافت مي كند  مشتري ناميده  مي شود .

براي يك سازمان دو نوع مشتري وجود دارد :

مشتري خارجي

مشتري داخلي

از ميان مشتريهاي خارجي ، كساني را كه يك سازمان براي ارائه خدمت به آنها به وجود آمده است مشتري نهايي مي نامند .

واژه مشتري يك رابطه را بيان مي كند كه در يك طرف آن تدارك كننده و در طرف ديگر آن  مشتري قرار دارد .

فرايند چيست ؟

فرايند يعني كار؛ به عبارت ديگرهركاري يك فرايند است كه شامل مراحل مختلف ميباشد .

تايپ يك نامه، آزمايش قند خون و پذيريش يك بيمار هركدام يك فرايند مي باشد. هر فرايند شامل درون دادهايي است كه تدارك كننده تدارك مي كند، فعاليتهايي است كه انجام مي گيرند و نتيجه اي است كه نصيب مشتري مي شود.

هر فرايند بايد درست و بموقع تدارك شود، فعاليتها بطور صحيحيح انجام گيرند و نتيجه پاسخگوي نيازها  انتظاارات مشتري باشد.

صاحب فرايند كيست؟

كساني را كه حداقل در يك مرحله از مراحل فرايند درگير باشند صاحبان فرايند  مي نامند .

صاحبان فرايندها معمولا بيشترين اطلاعات را در رابطه با عملكرد فرايند دارند .

كيفيت چيست؟

دستيابي به استانداردهاي از پيش تعيين شده

استانداردهابا توجه به نيازها وانتظارات مشتري ها مشخص ميشوند.

بايد بطور مستمر در استاندارد ها تجديد نظر شود.

كار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.

اين تعريف متضمن تصميم گيري كيفي، اجراي كيفي وارتقاي مستمر مي باشد.

به نيازها و انتظارات منطقي مشتريها پاسخ دادن

زير بناي تحولات اساسي در سازمانهاي ارائه خدمات در دو دهه اخير

ويژگيهاي رويكرد مبتني بر بازرسي :

تلاشها بعد از توليد محصول يا ارائه خدمت انجام مي گيرد .

در بهترين شرايط ممكن فقدان كيفيت – نه كيفيت – را نشان مي دهد .

توليد محصول يا ارائه خدمت فاقد الزامات را مجاز ميداند ، زيرا كه براي پيشگيري اقدام نمي شود .

چنين تلقي مي شود كه منشا مشكلات كيفيت ،كاركنان مي باشند نه فرايندها و سيستم ها .

براي يافتن نقص ، نقش پليسي و كارآگاهي حاكم مي شود و كاركنان براي حفظ خودشان حالت دفاعي به خود مي گيرند .

براي يادگيري از مشكلات و پيشگيري از بروز آنها تلاش به عمل نمي آيد .

روح همكاري ، اعتماد ، مسؤوليت پذيري و خلاقيت از بين ميرود و جو سوءظن ، ملامت و تمايل  به   كتمان مشكلات حاكم مي شود .

ويژگيهاي رويكرد مبتني بر پيشگيري :

بر توليد محصول يا ارائه خدمت بدون نقص تاكيد مي شود .

بجاي پرداختن به مشكلات ، فرايندها و سيستم ها به طور مستمر ارتقا پيدا مي كنند .

فعاليتها حول محور پاسخگويي به نيازها و انتظارات مشتريها برنامه ريزي مي شوند .

همه كاركنان در فرايند ارتقا مشاركت مي كنند .

كاركنان با درگير شدن در ارتقاي فرايندها به طور دائم ياد مي گيرند .

تيم هاي ارتقا هماهنگي و همكاري بين واحدهاي سازماني را تقويت مي كنند .

سه ركن فلسفي مديريت جامع كيفيت :

فرايند گرايي

مشتري محوري

ارتقاي مستمر

فرضها و اصول مديريت جامع كيفيت

فرايندها و سيستم ها منشا  بيشتر مشكلات مربوط به كيفيت مي باشند .

اگر عمكرد فرايندها و سيستمها درست باشد ، محصول يا خدمت بدون نقص خواهد بود .

مشتري تعيين كننده نهايي كيفيت است .

اجراي مديريت جامع كيفيت به تعهد كامل سازماني نياز دارد .

كاركنان كليد موفقيت فعاليتهاي ارتقاي مستمر كيفيت مي باشد .

ارتقاي كيفيت فرايندي است كه پايان ندارد .

اجراي موفق مديريت جامع كيفيت محتاج كار تيمي و همكاري است .

مديريت جامع كيفيت متكي بر سنجش عملكرد مي باشد .

پيشگيري از بروز نقص كليد دستيابي به كيفيت است .

اجراي مديريت جامع كيفيت محتاج برنامه ريزي است

نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت

براي درك مفاهيم ، اصول و روشهاي TQM وقت صرف كنند .

مسؤوليت TQM را به عهده بگيرند و به عنوان الگو و مربي عمل كنند .

رياست كميته هدايت يا شوراي كيفيت را به عهده بگيرند .

يك برنامه بلند مدت براي اجراي TQM تهيه كنند .

ساختار مناسبي براي حمايت از فعاليتهاي TQM ايجاد كنند .

براي حمايت از TQM منابع لازم تخصيص دهند .

جو فرهنگي مناسبي را براي پرداختن به ارتقاي مستمر كيفيت ايجاد كنند .

هر روز قسمتي از وقت خود را به فعاليتهاي ارتقا اختصاص دهند .

كيفيت را جزء مهمي از برنامه همه نشست ها قرار دهند .

يك برنامه آموزشي براي آموزش كليه كاركنان تدارك ببينند .

كار تيمي ، انعطاف پذيري و خلاقيت را ترغيب كنند .

به طور منظم به واحدها سر زده و ارتباط بي سابقه اي برقراركنند .

پيشرفت مديريت جامع كيفيت را سنجش كنند .

از دستاوردها تقدير كرده و موفقيت ها را جشن بگيرند .

مراحل اجرايي مديريت

90,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM
  • پاورپوینت سير تحول مديريت كيفيت
  • پاورپوینت مديريت كيفيت جامع TQL
  • پاورپوینت رویکرد منطق فازی در نمودارهای کنترل کیفیت
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی