پاورپوینت فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار دارای 28 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه 3C

تعاریف دیگر مهندس مجدد

تعریف جامع همر

عناصر کلیدی تعریف مهندسی مجدد

قواعد مهندسی مجدد همر

مزایای مهندسی مجدد

علل شکست یا موفقیت فرآیند مهندسی مجدد

تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد

انواع تغییرات ناشی از پیاده سازی مهندسی مجدد

دلایل رویکرد سازمانها به مهندسی مجدد

چارچوب کلی انجام پروژه های مهندسی مجدد

علل بی توجهی به فرآیند مهندسی مجدد

متدلوژی های گوناگون مهندسی مجدد

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ

BPR, Available at: ww.solutionsformanagement.com/BPR.htm

همر ،مایکل(1375) «طرحی نو در مدیریت: مهندسی دوباره شرکتها، منشور انقلاب سازمانی» عبدالرضا رضایی نژاد، چاپ اول ،مؤسسه فرهنگی رسا، تهران

Manganelli . R , Klein . M , (1994) , “A step-by-step guide to business transformation” NewYork:AMACOM

اُبُلنسکی، نیک(1376) «مهندسی مجدد و مدیریت دگرگون‌سازی سازمان» منصور شریفی کلویی ، چاپ اول ،نشر آروین، تهران

5- Peppard . J & Rowland . P, (1995) “The essence of business process reengineering”, UK:Prentice Hall

خلاصه  ای از مطالب كتاب آقاي دكتر سوري در خصوص مهندسي مجدد

مقدمه

مايکل همر (MICHAEL HAMMER) در سال 1948 در آمريکا متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته علوم رايانه از دانشگاهMIT  در مقطع دکتری می باشد و در حال حاضر مدرس عالي در دانشکده اسلوان دانشگاه MIT است.

او بنيانگذار و مدير چندين شرکت معتبر در زمينه فناوري پيشرفته و مشاور شرکتهاي بزرگ دنياست.

فرايند مهندسي مجدد(REENGINEERING) که در دهه 1990 عرضه گرديد با نام او پيوند خورده است. او را پدر، مظهر و مفسر مهندسي مجدد دانستــه اند.

مقالات بسياري از او در مجلات و نشريات معتبر جهاني منتشر شده است. کتابهاي او در زمينه مهندسي مجدد و به ويژه کتاب مهندسي مجدد شرکتها که در سال 1993 منتشر گرديد در ميليونها نسخه و به 19 زبان ترجمه و منتشر شد و تفکر مهندسي مجدد را به ميليونها نفر در سراسر جهان معرفي کرد.

همر معتقد است فرآيند مهندسي مجدد بدون اينکه لزوماً به کوچک سازي سازمان منجر شود از حجم کارهايي که ارزش افزا نيستند مي کاهد و مراحل دستوردهي و نظارت را کم مي کند.

او دست زدن به مهندسي مجدد را کاري کارستـان مي داند که سفـر به دنياي ناشناختــه ها مي ماند و اگر دقـت کافي در تحقق صحيح آن صورت نگيرد ناکام خواهد ماند.

او به خوبي اشتباهاتي را که در اين زمينه ممکن است صورت گيرد برمي شمرد و از به کارگيري نابجا و نادرست مهندسي مجدد ابراز نگراني مي کند و معتقد است که هنوز بسياري هستند که درک درستي از اين فرايند ندارند. به همين جهت درست عمل نشدن مهندسي مجدد را به گردگيري ميز وصندلي ها در درون ساختماني ويرانه شبيه مي داند.

به همین دلیل در سال 1990 پس از معرفی فرآیند مهندسی مجدد 70% پروژه هایی که به این سمت رو آوردند با شکست مواجه شد.

نظریه 3C

بر اساس نظریه همر، سه نیرو به صورت جداگانه و نیز مشترک، شرکتهای امروزی را به گونه‌ای روزافزون به سرزمینی هدایت می‌کنند که به چشم مدیران و دست ‌اندرکاران آن هراس‌انگیز و ناآشنا می‌نماید.

این سه نیرو که به 3C معروفند عبارتند از:

در این حالت اصول «تقسیم کار» وضع شده از سوی آدام اسمیت که محور سازماندهی شرکتها بود، دیگر کارساز نیست همچنین ساختار وظیفه‌گرا در دنیای کسب‌وکار امروز غیرمؤثر بوده و منسوخ است. شرکتها بایستی اینک برگرد محور فرایندها سازماندهی شوند.

تعاریف دیگر مهندس مجدد

منگانلی و کلین: طراحی مجدد ریشه‌ای و سریع فرایندهای استراتژیک و ارزش‌افزای کسب و کار به منظور بهینه سازی جریان کارها و افزایش بهره وری در یک سازمان

اُبُلنسکی:  مجموعه کارهایی که یک سازمان برای تغییر فرایندها و کنترل های درونی خود انجام می دهد تا از ساختار سنتی عمودی و سلسله مراتبی، به ساختاری افقی، میان فعالیتی، مبتنی بر تیم و مسطح تبدیل شود که در آن، همه پردازشها برای جلب رضایت مشتریان صورت می گیرد.

پِپارد و رولاند: مهندسی مجدد یک فلسفه بهبود است که هدفش دستیابی به بهبودهای مرحله‌ای در عملکرد به وسیله طراحی مجدد فرایندهاست و در این طراحی مجدد، سازمان می‌کوشد فعالیتهای ارزش‌افزا را به حداکثر و دیگر فعالیتها را به حداقل برساند. این رهیافت می تواند در سطح یک فرایند منفرد و یا در کل سازمان به کار گرفته شود.

تعریف جامع همر

باز اندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشه‌ای فرایندها‏،

برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی شگفت انگیز در معیارهای حساس امروزی،

همچون قیمت، کیفیت، خدمات و سرعت.

عناصر کلیدی تعریف مهندسی مجدد

تفکر بنیادین: یعنی ترک پیش فرضهای پذیرفته شده در مورد کار، به فراموشی سپردن نحوه انجام کار در گذشته و پاسخ به این پرسش اساسی که شرکت چه کاری را باید انجام دهد و چگونه

طراحی ریشه‌ای: یعنی کاری را از بن و دوباره طراحی کردن. مهندسی مجدد برپاکردن شرکتی جدید و نو را در نظر دارد، نه بهسازی، اصلاح و بهبود وضع موجود.

نتایج شگفت انگیز: هدف از BPR دستیابی به جهشی چشمگیر است. مهندسی مجدد از بهبودهای جزئی و تدریجی اجتناب می کند و بهبودهای عظیم در ظرف کمتر از یکسال را باعث می شود.

فرآیند: مجموعه گامهایی است که یک یا چند درونداد را به کار گرفته و بروندادی می آفرینند که برای مشتری سودمند و خواستنی است.

قواعد مهندسی مجدد همر

بر اساس نتایج سازماندهی کنید نه بر اساس فعالیتها؛

آنهایی که از فرایند استفاده می‌کنند ارجح هستند نه خود فرایند؛

آنهایی که تولید اطلاعات می‌کنند بیشتر مورد توجه باشند تا فرایند پردازش اطلاعات؛

با منابعی که از لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند به صورتی رفتار کنید که انگار ترکیبی از سازمانهای متمرکز و غیر متمرکز هستند؛
5-  فعالیتها را با نظمی طبیعی به هم بپیوندید و آنها را به صورت موازی انجام دهید؛

اطلاعات را یک بار و آن هم از محل تولید آن بگیرید؛

تا حد امکان شغلها را ترکیب کنید تا جایی که مدیران کارگشا و گروههای کارگشا پدید بیایند؛

برای هر موقعیت، فرآیند مناسب آن را پدید آورید؛

کار را در جایی انجام دهید که منطقی است، بویژه تصمیم گیری، پردازش اطلاعات و بررسی کنترل را به عنوان بخشی از فرایند در نظر بگیرید.

مزایای مهندسی مجدد

مهندسی مجدد با فرایندی کردن ساختار کسب و کار و تمرکز بر رضایت مشتری فواید بسیاری را برای سازمان به ارمغان می آورد که بعضی از آنها عبارتند از:

افزایش رضایت مشتری: با کاهش زمان فرایند، بهبود کیفیت کالا / خدمت و کاهش قیمت محصول

افزایش سود آوری: در نتیجه کاهش هزینه‌‌ها، افزایش کارایی منابع سازمان، بهبود روشها و فرایندهای انجام کار و حذف خواب سرمایه

افزایش رضایت شغلی کارکنان: به واسطه کارتیمی ، دادن اختیارات بیشتر به کارکنان و غنی شدن شغل، حذف موانع وظیفه‌ای و حذف کنترل های غیر ضروری

بهبود عملکرد مدیران: با واگذاری مسئولیت انجام وظایف عملیاتی به سطوح پائین تر، فرصت بیشتری برای پرداختن به مسائل استراتژیک سازمان برای مدیران حاصل می شود، دستیابی دقیق و سریع به اطلاعات برایشان امکانپذیر می گردد، با مسطح شدن سازمان پایین ترین لایه سازمان می توانند مسائل را از نزدیک لمس کنند.

این بهبودها وابسته به شرایط قبل از تغییر، کم یا زیاد خواهند بود و برآیند آنها تغییر و بهبود عظیمی در عملکرد سازمان خواهد بود و سازمان را در دستیابی به رسالتش یاری می دهد.

اگر چه فواید مهندسی مجدد روشن است. اما این به آن معنا نیست که راه دستیابی به آنها واضح و بدیهی باشد، بلکه متاثر از نیاز به تغییر ریشه‌ای، نیاز به تفکر مجدد در مورد کسب و کار، ممکن است ، متدولوژی خاصی را برای اجرای آن برگزینیم.

علل شکست یا موفقیت فرآیند مهندسی مجدد

بر اساس بررسی های انجام شده از سوی صاحب نظران مهمترین عوامل موفقیت یا شکست BPR عبارتند از:

تعریف مبهم از چیستی مهندسی مجدد

انتظارات غیرواقعی

منابع ناکافی

به درازا کشیده شدن پروژه ( مهندسی مجدد باید در چهارچوب زمانی واقع ‌گرایانه‌ای به نتایج ملموسی دست یابد.)

فقدان حمایت و پشتیبانی

تعریف نادرست حیطه پروژه (بسیار محدود و یا بسیار وسیع)

اتکاء بسیار زیاد (یا بسیار کم) بر فناوری اطلاعاتی نوین

فقدان یک متدولوژی موثر

تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد

فرايند طراحي مجدد (Redesign) : روشي سيستماتيك است كه درصدد تسهيل و ساده كردن فرآيندهاي فعلي شركت است.

مهندسي مجدد (Reengineering) : فرآيندهاي جديدي ايجاد مينمايد و باعث تغييرات ريشه اي و نوآورانه در شيوه هاي كسب وكار ميگردد.

طراحي مجدد فرآيند:

پيشرفت هاي تدريجي

ممكن است شامل اصلاح كار گردد

قوانين را اصلاح می كند

فرايند فعلي را تسهيل می كند

ممكن است به تكنولوژي وابسته باشد

نوعا مزاياي آن كم است

درصد ريسك آن كم يا متوسط است

كاهش هزينه ها در آن كم تا متوسط است

مهندسي مجدد فرآيند:

تغيير ناگهاني و ريشه ای

كار به صورت بنيادي مجددا ساختار می يابد

قوانين را مي شكند

فرايند جديد ايجاد مي شود

عمدتاً به تكنولوژي وابسته است

نوعاً مزاياي آن زياد است

درصد ريسك آن بالاست

كاهش هزينه ها در آن زياد است

انواع تغییرات ناشی از پیاده سازی مهندسی مجدد

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کسب و کار اينترنتي
  • پاورپوینت دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت پياده سازی مهندسی مجدد و دلايل موفقيت و شکست پروژه ها
  • پاورپوینت مهندسی مجدد
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی