پاورپوینت طرح کسب و کار شرکت توریستی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت طرح کسب و کار شرکت توریستی دارای 58 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

بخش معرفي

خلاصه مديريتي

مدل كسب‌و‌كار

برنامه بازاريابي

معرفي و فروش تورها

بخش تكنولوژي

تامين منابع انساني

تامين مكان شركت

ساختار سازماني

برنامه راه‌اندازي و زمان‌بندي اجرايي

تامين منابع مالي

الف- مقدمه

در جوامع پيشرفته امروزي بيشترين كارها از طريق اينترنت اعم از خريد، رزرو بليط و ديدن مكان‌هاي مختلف دنيا و … انجام مي‌گيرد و در همين موضوع كسب‌و‌كارهايي كه از طريق اينترنت انجام مي‌شود از اهميت بالايي برخوردار مي‌باشد كه توانسته در جايگاه پردرآمدترين كسب‌و‌كارهاي دنيا قرار بگيرد.

در كشور ايران نيز استفاده از اينترنت به طور چشمگيري افزايش يافته و مي‌توان در مواردي همچون خدمات الكترونيكي بانك‌ها و بحث يارانه‌ها اشاره كرد.

با اين اوصاف ما قصد داريم بوسيله اينترنت و از طريق وب‌سايت رسمي شركت مكان‌هاي ديدني مشهد اعم از مذهبي- تفريحي- ورزشي- تاريخي را به متقاضيان به صورت مجازي نشان داده و متقاضي در صورت تمايل يكي از انواع تورها را انتخاب كرده و ثبت‌نام نمايد، اين كار باعث جذب توريست براي مشهد شده و درنتيجه درآمدزايي ايجاد مي‌كند، اما هدف اصلي شركت  هدفمند كردن مسافرت‌ها مي باشد.

ب- فرصت‌ها

در اين طرح فرصت‌هاي زيادي براي شركت وجود دارد كه يكي از برجسته‌ترين آنها قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مي‌باشد و مابقي فرصت‌ها كه در ادامه توضيح داده خواهد شد.a

ج- خدمات

اين شركت خدمات گسترده‌اي را براي مسافران(متقاضي) فراهم كرده است و باعث جلوگيري از سردرگمي مسافران (وضع كنوني) مي‌شود، در نتيجه مسافرت به مشهد هدفمند و با برنامه‌ريزي مي‌شود.

استفاده از بهترين هتل‌ها و خدمات و ديدن تمام مكان‌هاي ديدني اعم از مذهبي- تفريحي- ورزشي- تاريخي مشهد از برجسته‌ترين خدمات مي‌باشد.

خدمات به دو بخش تقسيم مي‌شود :

مسافران داخلي

مسافران خارجي

كه بسته به نوع انتخاب تور (درجه1- درجه2- درجه3) نوع هتل‌ها و ديگر خدمات فرق مي‌كند.

د- بازار هدف (علل انتخاب)

اين شركت به دليل قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) بازار وسيعي را براي خود تصور مي‌كند، مي‌توان به كل ايران و كشورهاي اسلامي بخصوص كشورهاي حاشيه خليج فارس كه داراي ديني يكسان با ايران مي‌باشند اشاره كرد.

اين شركت به دليل قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) بازار وسيعي را براي خود تصور مي‌كند، مي‌توان به كل ايران و كشورهاي اسلامي بخصوص كشورهاي حاشيه خليج فارس كه داراي ديني يكسان با ايران مي‌باشند اشاره كرد.

الف- مدل كسب‌ و‌ كار

بطور كلي مدل يك توصيف ساده از يك پديده يا فرآيندي پيچيده مي‌باشد. با توجه به اين تعريف بيان يك كسب‌و‌كار و فرآيندها و سيستم‌هاي آن و گشايش پيچيدگي‌ها و مسائل و مشكلات بر سر راه آن بگونه‌اي مبين مدل كسبو كار است.

هر طرح يا ايده‌اي نياز به يك نوع مدل كسب‌و‌كار دارد. با توجه به اين طرح، مدل كسب‌و‌كاري كه براي آن نياز مي‌باشد مدل فابر است كه در چهار حوزه (حوزه خدمات- حوزه سازماني- حوزه تكنولوژي- حوزه مالي) تعريف شده است.

الف-1- طراحي خدمات

طراحي خدمات به معناي ارائه ارزش(يعني ارائه كالا و خدمت) به مشتري مي‌باشد كه بتواند نيازهاي مشتريان را برآورده نمايد.

الف-2- طراحي سازمان

منظور از طراحي سازمان :

نحوه چگونگي مشاركت شركت‌ها و مشاركت‌كنندگان براي ارائه ارزش به مشتريان.

تشريح جريان خدمات/ امور داخلي شركتارائه‌كننده ارزش به مشتريان.

الف-3- طراحي تكنولوژي

منظور از طراحي تكنولوژي، تشريح معماري (منابع و قابليت‌هاي اجزا،) و سيستم تكنيكي مورد نياز براي ارزشي است كه سازمان مي‌خواهد ارائه نمايد.

الف-4- طراحي مالي

منظور از طراحي مالي، هماهنگي عوامل دست‌اندركار درباره سرمايه‌گذاري‌ها، هزينه‌ها، درآمدها، سودها و ريسك‌ها به منظور كسب درآمد از طريق ارزش ارئه شده به مشتريان مي‌باشد.

الف- بررسي صنعت گردشگري در جهان

امروزه گردشگری یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود. امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را (صادرات نامرئی) نام نهاده‌اند.

در تقسیم‌بندی مهمترین منابع درآمدزایی در جهان، صنعت اکتشاف نفت و پس از آن صنعت خودروسازی و در رتبه سوم گردشگری و جذب گردشگر قرار دارد.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی، در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۵ گردشگری بین المللی، شاهد رشد فزاینده‌ای شد و حجم اقتصادی آن از 1/2 میلیارد دلار آمریکا به بیش از ۶۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. همچنین گردشگری در سال ۲۰۰۷ توانسته است 3/1 درصد از تولید ناخالص ملی جهان را به خود اختصاص دهد.

در همان سال وضعیت ایجاد اشتغال در این صنعت با حدود ۲۳۴ میلیون شغل، به بیش از 8/2 درصد از کل شاغلان به کار در سطح جهان ارتقا یافت. اهمیت اقتصادی صنعت گردشگری و سفر همچنان با افزایش وسیع تعداد مسافران از ۲۵ میلیون نفر در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ به ۷۸۳ میلیون در سال ۲۰۰۶ با میانگین رشد سالانه آن بالغ بر 5/6 درصد افزایش یافت.

از میان کشورهایی که بالاترین میزان موفقیت را در جذب گردشگر داشته‌اند، سوئیس در صدر قرار دارد. سوئیس با توجه به دارایی ها و توان بالقوه و بالفعل آن در ابزارها و زمینه های مختلف این صنعت، دارای موقعیت برتر در گردشگری است که با فاصله نزدیکی پیش از استرالیا و آلمان قرار گرفته است.

ب- بررسي صنعت گردشگري در ايران

ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری، در میان ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. ایران با داشتن ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای خزر و بیش از دو هزار کیلومتر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، همچنین مالکیت بیش از ۲۰ جزیره در خلیج فارس و قرار گرفتن آن در بین مدارات ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی دارای طیف وسیعی از چشم اندازها و همچنین آب و هوای متفاوت است.

ایران با سابقه تمدنی چند هزار ساله و با داشتن جاذبه های تاریخی مانند تخت جمشید،پاسارگاد،بی‌ستون، چغازنبیل، ارگ بم، تخت سلیمان، نقش جهان و گنبد سلطانیه که توسط کنوانسیون میراث جهانی به ثبت رسیده است و نیز اماکن مذهبی كه مهمترين آن حرم مطهر امام رضا(ع) مي‌باشد از جمله کشورهایی است که پتانسیل بسیار مناسبی برای جذب گردشگران خارجی را دارد.

با این حال، چشم انداز آینده گردشگری ایران بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب و برنامه بلندمدت امکان‌پذیر نخواهد بود. علاوه براین آنچه ضعف مهم ایران را در حوزه جذب گردشگران خارجی رقم زده است، معرفی درست و اصولی توانایی‌های کشور به گردشگران است که از آن به نام تبلیغات مدرن یاد می‌شود. از دیگر عواملی که می تواند در توسعه صنعت فراموش شده گردشگری به کشور کمک کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت حقوق و برقراری امنیت جانی و مالی گردشگران خارجی به وسیله پلیس گردشگری، دادن آموزش‌های لازم به مردم برای برخورد مناسب با گردشگران، ایجاد امکانات رفاهی مناسب و رسیدگی به وضعیت هتل‌ها، ارائه خدمات بانکی پیشرفته به گردشگران و پذیرش کارت‌های بین المللی آنان، تبلیغات منظم و هماهنگ از سوی سازمان مربوطه و وزارت امور خارجه در دیگر کشورهای جهان، راه‌اندازی‌و تقویت شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو و تلویزیونی، احداث زیرساخت‌ها، مرمت و احیای اماکن تاریخی و ایجاد جاذبه‌های طبیعت‌گردي.

ج- بررسي ميزان تقاضا و رشد آن

در آخرين گزارش شوراي جهاني سفر و گردشگري (WTTC) اقتصاد گردشگري در ايران تا سال 2019 را مطلوب ندانسته است كه اين پيش‌بيني به دلايل ذكر شده در قسمت ”بررسي صنعت گردشگري در ايران“ مي‌باشد.

با اين وجود در شهر مشهد هرساله شاهد افزايش مسافرت به اين شهر مي‌باشيم كه به خاطر دلايل خاص (وجود مكان‌هاي مذهبي و …) شهر مشهد را از ايران به گونه‌اي جدا كرده است و فرصت خوبي را براي شركت بوجود آورده است.

د- تقسيم‌بندي بازار

هدف از مسافرت را مي‌توان بعنوان يك نوع تقسيم‌بندي بيان كرد. اهداف كلي مسافرات‌ها به اين شرح مي‌باشد:

مذهبي

تفريحي

كاري

ورزشي

سياحتي

شهر مشهد با دارا بودن مكان‌هاي مذهبي بخصوص حرم مطهر امام رضا (ع) و مكان‌هاي تفريحي و ورزشي و همچنين مكان‌هاي ديدني تاريخي بسيار مي‌تواند تمام اهداف مسافرت مسافر را برآورده كند.

در تقسيم‌بندي ديگر مي‌توان خود مسافر را به چند دسته تقسيم كرد :

مسافران داخلي

مسافران خارجي

مسافران حقوقي (ادارات دولتي و خصوصي- گروه‌هاي مختلف مانند مذهبي و …)

هركدام از اين‌ دسته‌ها شرايط و تسهيلات خودش را مي‌خواهد، بعنوان مثال مسافران خارجي جذابيت و راحتي بسيار را مدنظر دارند از سوي ديگر براي مسافران حقوقي مسايل مالي بسيار مهم است.

و- بررسي وضعيت رقبا

با توجه به ايده جديدي كه در اين طرح وجود دارد، آژانس‌هاي مسافرتي به اين شكل در مشهد موجود نمي‌باشد.

اما رقباي موجود را مي‌توان آژانس‌هاي مسافرتي كه در شهرهاي ديگر مستقر مي‌باشند و براي مشهد تور ايجاد مي‌كنند دانست، كه به علت دوري از مشهد و به نوعي ناآشنا بودن و نداشتن تمركز و امتيارت و موارد جديدي كه در اين طرح مدنظر است نمي‌توانند رقيب جدي و بزرگي براي شركت محسوب شوند و اين شركت مي‌تواند در مدت بسيار كوتاهي بخش زيادي از مسافرت‌هاي به مقصد  مشهد را انجام دهد.

ه- تحليل قيمت در بازار

یکی از دلایل كاهش انگیزه توریست در مراجعه به آژانس‌ها، هزینه‌های بالای گردشگر داخلی است و باید هزینه‌های ایرنگردی را در همه زمینه‌ها از جمله در اقامت کاهش دهیم تا انگیزه سفر برای همه ایجاد شود.

از جمله كارهاي ديگر مي‌توان به :

بستن قراردادهاي مشخص و بلندمدت با هتل‌داران.

كاهش هزينه درنتيجه قيمت ارزان تورها.

آگاه ساختن مردم از مزاياي سفر با تورها (ديدن تمام جاهاي ديدني و هدفمند بودن سفر و … )

ر- تعيين استراتژي بازاريابي

همانطور كه در قسمت‌هاي قبل گفته شد ما برای شروع بايستی کارخود با قشر خاصی (مانند کارمندان دولت) آغاز کنيم و بتدريج کار خود را توسعه دهيم. همچنين با بهره‌گيري از خود مردم يعني به شكلي اين شركت را در بين مردم با استفاده از فرصت‌هايي كه وجود دارد معرفي شود كه خود مردم براي شركت بازرايابي كنند.

استفاده از مدل SWOT مي‌تواند كمك بسياري در تعيين استراتژي بازاريابي داشته باشد كه در ادامه توضيح داده مي‌شود.

نقاط قوت(S:Strength):

علاقه مردم به مسافرتهای زيارتی و سياحتی

وجود مکانهای متعدد زيارتی و سياحتی در مشهد

گستردگی ارتباطی مشهد با ساير شهرهای کشور

وجود کشورهای اسلامی در همسايگی ايران

نقاط ضعف(W:Weakness):

نداشتن رابطه خوب ايران با کشورهای پيشرفته

نبود ثبات سياسی و اقتصادی در کشور

نداشتن تجربه لازم در زمينه گردشگری

فرصت‌ها(O:Oportunity):

قرار داشتن حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد

وجود مکانهای درمانی مجهز در شهر مشهد

وجود مکانهای تفريحی و ورزشی در مشهد

وجود مکانهای تاریخی و باستانی جذاب در مشهد

تهديدها(T:Threat):

وجود شرکت های رقيب که روز به روز در حال افزايش هستند

تغييرات شديد آب و هوايی

ز- رويكرد قيمت‌گذاري

در اين طرح براساس ميزان تورم ساليانه و هزينه‌ها از قيمت‌گذاري خطي استفاده شده است، يعني اينكه در هرسال با توجه به تورم خطي قيمت‌ها افزايش مي‌يابد.

البته شركت اين را در نظر گرفته كه با اصلاح هزينه‌ها و ارائه قيمت‌هاي ارزان براي تورها و در مقابل ارائه خدمات بسيار، مسافران بيشتري را جذب نمايد.

معرفي و فروش تورها

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کسب و کار اينترنتي
  • پاورپوینت دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی
  • پاورپوینت طرح كسب و كار
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی