پاورپوینت مدیریت دانش دارای 53 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
تعریف مدیریت :
تعریف دانش :
مدیریت دانش :
آيين نامه مديريت دانش
اهداف مدیریت دانش
الزامات تحقق مدیریت دانش
عناصر مدیریت دانش :
گام های عملی برای استقرار مدیریت دانش :
چالش های فرهنگی مدیریت دانش
چند نكته در مديريت دانش
مدل های مديريت دانش
اقلام قابل تحويل بر اساس روششناسي گپ
فرايندهاي مديريت دانش
ابزارها و فناوری های مدیریت دانش
تعریف بصیرت :
فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است . که از طریق برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات ، هدایت ، و کنترل عملیات برای دستیابی به اهداف تعیین شده تصمیم سازی هایی صورت می گیرد.
دانش اطلاعات آميخته شده با تجربه، زمينه و تفسير ميباشد.
(داونپورت،1998)
دانش، اعتقاد شخصي توجيه پذيري است كه ظرفيت فرد را براي انجام عمل افزايش ميدهد.
(علوي وليدنر،2001)
کلیهی آموزههای تولید شده حین فرآیندهای کاری که دانستن آن به وسیلهی دیگران برای سازمان ایجاد ارزش افزوده نماید.
دانش، مجموعه كل شناختها و مهارتهايي است كه افراد براي حل مسئله به كار مي برند.
دانش هم نظريهها و هم قواعد و دستورات عملي را شامل ميشود.
دانش بر داده و اطلاعات پايهگذاري ميشود امّا بر خلاف آنها هميشه محدود به انسانها است.
دانش به وسيله افراد ساخته ميشود و باورهاي افراد در باره روابط علّي را نشان ميدهد.
(كيلبرت پروست – استفان روب – كاري رومهارت)
تمايل دارند اما وقت ندارند.
مهارتهاي تسهيم دانش را ندارند.
مزاياي تسهيم دانش را نميدانند.
امکانات تسهيم دانش وجود نداشته باشد.
جبراني از سوي یادگیرنده انجام نميشود.
جامعه ، فرهنگ تسهيم دانش را تشويق نميكند.
مديريت دانش از اين ديد كه دانش در همة سازمانها و در سطح كلية بخشهاي آنها به كار ميرود ، جديد نميباشد. اما نگاه به دانش تحت عنوان داراييهاي معنوي و به عنوان منبعي براي كسب مزيت رقابتي جديد است.
وجود ادبیات مشترک درباره این طرح و وظایف و حقوق تعریف شده در آن از جمله الزاماتی است که وجود یک آیین نامه را با اهداف زیر توجیه می نماید:
الف. تعریف و ایجاد نهادهای متولی و مسئول اجرای طرح جامع مدیریت دانش؛
ب. تعریف نقش ها و وظایف نهادهای متولی طرح جامع مدیریت دانش؛
تعاریف ملاک های ارزشگذاری و فرایند اجرای ارزشگذاری در طرح جامع مدیریت دانش؛
ت. نظام حقوق و مزایای نهادهای مجری و مسئول طرح جامع مدیریت دانش؛
ث. تبیین نظام فرهنگی و ترویجی مدیریت دانش؛
ج. تبیین ساختار فناوری مدیریت دانش
ایجاد ساختار راهبری مدیریت دانش؛
مدیریت دانش به عنوان یک فعالیت اصلی؛
ایجاد نرم افزاری برای انتقال دانش؛
ایجاد چارچوبی برای اندازه گیری دانشها و دست آوردهای اجرای فرآیندها؛
ایجاد انجمن های خبرگی ؛
حمایت مدیریت ارشد؛
ایجاد برنامه ی مدیریت دانش به شکل سازگار با برنامه کلان تغییرات شرکت؛
توجه به سازگاری فرهنگی راه حلها؛
پیاده سازی نرم افزار قدرتمند متناسب؛
استفاده ار یک تیم مشاوره قوی؛
داشتن یک مدیر دانش تمام وقت ؛
ایجاد ساختارسازمانی شامل مدیران دانش پاره وقت در هرواحد؛
ایجاد برنامه استراتژیک جامع مدیریت دانش ؛
افزایش آگاهی عمومی در زمینه مدیریت
زمينه سازي جهت استقرار مدیریت دانش
بهره گيري ازاهرمهای موجود
استفاده از فنآوری مناسب
مهندسی مجدد
عدم امنیت شغلی در صورت تسهیم دانش
عدم انگیزش متناسب با تسهیم دانش
سوء استفاده از دانش دیگران
نارضایتیهای سازمانی
فوت کوزهگری
عدم توانایی استخراج دانش شخصی
عدم توانایی ثبت دانش
وجود سازمانهای غیررسمی
عدم احساس نیاز به مدیریت دانش
ترس از ارزیابی دانش
ترس از ارائه و اعلام شکستها
عدم وجود وقت کافی
افت داشتن انتقال دانش
عدم اعتقاد به وظیفه بودن نشر دانش
عدم اعتقاد واقعی مدیران
عدم اعتقاد به همافزائی و استفاده شخصی در صورت نشر دانش
عدم وجود در چارت سازمانی
عدم وجود متولی مدیریت دانش
محدودیتهای قانونی برای پاداشدهی و ارتقای دانش
عدم هدفمندی در مدیریت دانش
عدم حمایت مدیران
عدم وقت متناسب پرسنل و اولیت پایین مدیریت دانش
عدم هماهنگی با نهادهای بالادستی و همکار
عدم وجود واحد درخواست کننده خروجی مدیریت دانش در سازمان
چند نكته در مديريت دانش
عدم توجه به قواعد پايه روانشناسي منجر به شكست مديريت دانش ميگردد. (در اختيار ديگران گذاشتن دانش، اعتماد ميطلبد)
دانش هميشه در ارتباط با انسانهاست.
راهحلهاي استانداردي در رابطه با مديريت دانش وجود ندارد.
مديريت دانش بدون طراحي گامهاي سنجيده محكوم به شكست است.
با روشهاي سنتي نمي توان داراييهاي فكري شركت را مديريت كرد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر