پاورپوینت مديريت توليد و عمليات

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت توليد و عمليات دارای 66 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

منابع

فصل اول

مقدمه

مديريت عمليات

مديريت توليد و عمليات

طيف كالا و خدمت :

وظايف مدير عملياتي :

فصل دوم

آشنايي با سيستم‌هاي توليدي

فرآیند ایجاد یک واحد صنعتی

كليد طراحي كارخانه[ PQRST ]

انواع روش های توليد

استقرار فرآیندی (کارگاهی)

استقرار براساس ثبات محل

روش استقرار گروهی (سلولی

مشخصه های توليد ناب:

مشخصه های توليد چابك:

فصل سوم

طراحی محصول و فرآیند تولید آن

تعریف طراحی محصول

نياز هاي مشتريان

پیش نیازهای طراحی محصول:

شناخت دوره ی عمر محصول

مهندسی محصول

مراحل طراحی محصول

آنالیز ارزش

چه قطعاتی بهتر است خریداری شوند؟

چه قطعاتی بهتر است تولید شوند؟

تصمیم گیری در قبال خرید یا تولید بر اساس تکنولوژی محصول

فصل چهارم

انتخاب محل و طراحي كارخانه

عوامل موثر بر تصميمات مكان يابي

انتخاب محل كارخانه

فصل پنجم

مدل های پیش بینی

پیش بینی

روش های کیفی

منابع:

مدیریت کارخانه، دکتر سید حسینی

طرح ریزی واحدهای صنعتی، جیمز اپل

طرح ریزی واحدهای صنعتی و جریان مواد، هادی فرقانی

طرح ریزی واحدهای صنعتی، دکتر آصف وزیری

مدیریت تولید و عملیات، دکتر علی محمدی

مدیریت تولید و عملیات، دکتر الوانی

مديريت عمليات(Operation Management)

طراحي، اجرا و نظارت بر سيستم هاي سازماني با استفاده از روشهايي چون تجزيه و تحليل جريان كار، برنامه ريزي توليد، كنترل موجودي و كنترل جامع كيفيت به منظور نزديك كردن فعاليت هاي مؤسسه با نيازهاي بازار.

مديريت توليد و عمليات

به مجموعه اي از فعاليتها اطلاق مي شود كه منابع در دسترس را به كالا و خدمات تبديل مي نمايد.

وظايف مدير عملياتي :

سيستم عمليات را شناخته و به طريقي آن را به كار گيرد كه حداكثر نتيجه از منابع و امكانات سازمان حاصل شود.

مسؤوليت عمليات تغيير و تبديل ورودي به خروجي را بر عهده دارد.

وظايف اصلي مديريت شامل برنامه ريزي براي تعيين اهداف آتي، انجام پيش بيني هاي لازم، سازماندهي فعاليت ها، كنترل و نظارت به منظور اطمينان يافتن از تحقق هدفها و ايفاي نقش استراتژيك را عهده دار مي باشد.

فرآیند ایجاد یک واحد صنعتی

بررسی بازار:مطالعه ی میزان تقاضای بازار و خواسته های مشتریان

پیش بینی فروش

مکان یابی واحد صنعتی:بازار فروش، مواد اولیه و راه های ارتباطی و . . .

ارزیابی مالی و اقتصادی طرح

طراحی محصول:طراحی مشخصات و تهیه نقشه های فنی

طراحی فرآیند:طراحی چگونگی تولید محصول

طراحی عملیات:تعیین دقیق منابع موردنیاز اعم از ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی و شرح وظایف چگونگی عملیات هر ایستگاه کاری

طراحی واحد صنعتی (کارخانه):مرحله ی اصلی (با پیش نیازهایی ازمراحل 5 و 6 و 7)

طراحی تجهیزات:این بند در کشورهای جهان سوم که عمدتاً به صورت تحت لیسانس هستند لازم نیست.

طراحی ساختمان ها:مهندسی عمران

تأمین بودجه

تدارکات :شامل مواد و مصالح ساختمانی، ماشین آلات و ابزارآلات و همچنین نیروی انسانی

عملیات اجرایی

تولید و بهره برداری

انبارداری محصولات نهایی

توزیع

بازاریابی و فروش

دریافت بازخورد از مشتریان و تحلیل آنها

كليد طراحي كارخانه[ PQRST ]

آقاي Muther  پنج عامل زير را به عنوان كليدي در جهت مسئله طراحي كارخانه ارائه نموده است:

محصول (produet) چه چيزي قرار است توليد شود؟

مقدار (quantity) چه مقداري از هر يك از اقلام بايد توليد شود

روش توليد (routing)محصول چگونه ساخته مي شود؟

)فرآيند عمليات و ترتيب عمليات(

خدمات پشتيباني (supporting service) چه ماشين آلات و تجهيزاتي به كار گرفته مي شوند؟

زمان (time) چه وقت محصول بايد توليد شود؟

انواع روش های توليد

محصولی (خط تولید)

فرآیندی (کارگاهی- job shop)

ثبات محل یا پروژه ای

براساس تکنولوژی گروهی (سلولی)

توليد ناب

توليد چابك

توليد محصولی

ماشین ها با توجه به عملیات هایی که برای ساخت محصول لازم است پشت سر هم قرار می گیرند

چه زمانی استفاده می شود؟

حجم تولید بالا

تنوع تولید کم

وقتي كه طرح محصول و قطعات آن استاندارد و يكسان باشد.

وقتي كه ميزان توليد ثابت و يكنواخت باشد.

استقرار فرآیندی (کارگاهی)

براساس نوع ماشین آلات تقسیم بندی صورت می گیرد.

در اين روش كليه ي عمليات مشابه در يك محل انجام ميگيرد.

موارد استفاده

تنوع تولید زیاد

حجم تولید کم و يا نوسان داشته باشد

زمان انجام عملیات متغیر

ماشين آلات گران قيمت و سنگين باشد و حركت دادن آنها ممكن نباشد.

استقرار براساس ثبات محل

در این روش تمام عملیات ها توسط یک یا گروهی کارگر انجام شده و مواد و قطعات در يك محل ثابت قرار دارند و از محلي به محل ديگر منتقل نميشوند بلكه ماشين آلات و تجهيزات به آنجا آورده ميشوند، مانند كشتي سازي.

موارد مورد استفاده:

ماشين آلات ساده باشد.

هزينه حمل و نقل محصول زياد باشد.

قطعاتي كه محصول از آنها تشكيل شده زياد نباشد.

روش استقرار گروهی (سلولی)  Group technology

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مديريت توليد و عمليات
  • پاورپوینت سيستم مديريت توليد بهنگام
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی