پاورپوینت نت پیشگیرانه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت نت پیشگیرانه دارای 31 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

نت (نگهداری و تعميرات)

سير تكاملي  نگهداري وتعميرات

انواع نت

نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست  (Breakdown   Maintenance)

ضعف های اين روش

نگهداری و تعميرات پيشگيرانه PM

نگهداری و تعميرات پيشگويانه

نگهداری و تعميرات اصلاحی

نگهداری و تعميرات بهره ور جامع TPM

با اجرای PM

تاثيرات سوء  نبود سيستم PM   و عدم اطلاع  از سطح  اثربخشي  تجهيزات

با داشتن يک نظام PM

گامهای استقرار PM

شاخص MTBF,MTTR

شاخصهای راندمان نت

شاخص اثربخشی تجهيزات

نت (نگهداری و تعميرات)

نت مخفف کلمات نگهداری و تعميرات می باشد و بطورکلی می توان گفت که نت مجموعه برنامه ها و اقدامات به منظور نگهداشتن تجهيزات در سطح قابل قبول ازنظر عملياتی ( نگهداری ) و يا باز گرداندن تجهيزات معيوب به چرخه استفاده وبهره برداری می باشد و نتيجه مورد انتظار از اين اقدامات ايجاد آمادگی ، حفظ قابليت عملياتی ، تداوم و استمرار عملياتی تجهيزات برای شرايط تعريف شده خواهد بود.

انواع نت

نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست BM ) ((Breakdown Maintenance )

نگهداری و تعميرات پيشگيرانهPM )  ) (preventive maintenance )

نگهداری و تعميرات پيشگويانه ( PDM ) ( predictive Maintenance  (

نگهداری و تعميرات اصلاحی ( CM ) ( Corrective Maintenance)

نگهداری و تعميرات بهره ورجامع ( (Total Productive Maintenance) (TPM

نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست  (Breakdown   Maintenance)

نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست  ( تعمير بعد از خرابی ) بر اين فرضيه بنا شده است كه تا قطعه اي شكسته و يا معيوب نشده باشد آن را تعويض و تعمير نكنند.

در ایران عنوانEmergency Maintenance) EM ) برای این روش مورد استفاده قرار می گردد .

تجهيزات حساس( از نظر فنی و استراتژيک ) و يا تجهيزاتی كه مستلزم اجراي عمليات تعميرات سنگين و پرهزينه می باشند مجازبه پيروي از مدل نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست نيستند و در بعضي از موارد عدم رعايت اين موضوع مي تواند فاجعه به بار بياورد.

ضعف های اين روش

عدم اطمينان به تجهيزات در زمان لازم

بالا رفتن هزينه تعميرات

عدم ايمنی دستگاه

کاهش توليد و افزايش ضايعات

ناتوانی در رقابت با رقبا

عدم تحويل محصول به موقع به مشتری

کاهش کيفيت محصول توليد شده

نگهداری و تعميرات پيشگيرانه PM

به فعاليتها که بطور تناوبی و بر حسب دوره های تعريف شده انجام می گيرند و سبب تاخير و کم شدن تعميرات و شکستهای ناگهانی و بدون برنامه می گردند PM گفته می شود.

به طور مثال مجموعه اقداماتی که شامل بازديد، تميزکاری، کنترل، سرويس، تنظيم، تعويض و در برخی از موارد تعميرات جزيی که توسط کاربران تجهيزات( توليد ) و يا تعميرکاران انجام می شود.

در اين روش با پيش بينی وضعيت تجهيز در آينده با بهره گيری از روشهايی مانند آناليز روغن، آناليز ارتعاشات، آناليز صدا، آناليز خوردگی ( ضخامت سنجی )، آناليز حرارت عملکرد نسبت به تعمير اقدام می شود.

اجرای صحيح اين رويکرد هزينه های اضافی فعاليتهای PM را به شدت کاهش می دهد و باعث می شود که بتوان تا حد قابل قبولی وضعيت فعلی و آينده تجهيز را پيش بينی نمود.

نگهداری و تعميرات اصلاحی

در اين روش تعميرات با بهره گيری از سوابق خرابی تجهيز اقدام و تعمير اصلاحی مانند تغيير در طرح دستگاه انجام می شود تا از بروز خرابی مشابه در آينده جلوگيری شود.

در اين شاخه نت امکان برنامه ريزی جهت تخصيص بهينه منابع و از بين بردن عيوب وجود دارد و می توان از انبار نمودن بيهوده ابزارآلات, تجهيزات, قطعات يدکی و مواد مصرفی جلوگيری نمود و با حداقل نيروی انسانی خدمات لازم را ارائه نمود .

نگهداری و تعميرات بهره ور جامع TPM

اجرای اين روش موجب خلاقيت و مشاركت تمامي پرسنل ( توليد وتعميرات ) و بهبود مستمر در محيط كار می شود و می توان گفت TPM مجموعه فعاليت هايي است كه بعنوان اصلاح يك سيستم نت از طريق اصلاح ماشين آلات و دستگاهها و تغيير در فرهنگ كاركنان انجام می گيرد .

با اجرای PM

كاهش توقفات اتفاقي  و پيش بيني نشده

افزايش  عمر اقتصادي ماشين آلات وتجهيزات

كاهش  تعداد دستگاههاي رزرو

كاهش هزينه هاي نگهداري وتعميرات

افزايش قابليت اطمينان  و ميزان اثر بخشي در تجهيزات

حذف ضايعات و ارتقاي سطح كيفيت محصول

تحويل به موقع JIT  و جلب رضايت مشتريان

ايجاد شرايط  مناسب  روحي ورواني  براي كاركنان از طريق كاهش حوادث  ناشي از كار

بالابردن سطح اطلاعات كاركنان  وافزايش كيفيت انجام كارها

ايجاد مبناي اطلاعاتي  مناسب  براي تصميم گيريهاي كلان

ايجاد نظم واستاندارد كردن كارها

تاثيرات سوء  نبود سيستم PM   و عدم اطلاع  از سطح  اثربخشي  تجهيزات

درون سازمان :

عدم اطمينان به بخشهاي :

– بازاريابي محصول

– برنامه ريزي فروش

– برنامه ريزي توليد

پايين امدن  كيفيت محصولات وخدمات

افزايش حجم دوباره كاريها و ضايعات

عدم تحويل بموقع  محصولات وخدمات  به مشتريان

پايين آمدن ظرفيت توليد و افزايش هزينه ها

برون سازمان:

عدم رضايت  مشتريان

از دست دادن مشتريان

كمك به توسعه بازار رقبا

ايجاد بازار سياه

با داشتن يک نظام PM

ايجاد آرشيو مدارک فنی

کاهش هزينه ناشی از تعميرات تکراری و متوالی

افزايش کيفيت توليد و جلوگيری از ضايعات

پايين آوردن هزينه توليد با کاهش تعميرات و توقف آنها

انتخاب روان كارهاي مناسب براي دستگاه ها

داشتن سوابق هزينه هاي نت

در مرحله I    ( آب بندي ) نرخ خرابي  در سيكل زمان  بشدت بالا بوده  كه دليل عمده آن آب بندي سيستم و سازگاري  تجهيزات با  شرايط  بهره برداري  و آموزش  نيروي انساني  مي باشد كه به مرور زمان  در كوتاه مدت از شدت  و فراواني زياد به حالت طبيعي  تغيير حالت خواهند داد .

از نظر آماري  تابع توزيع  خرابي  در اين مرحله  از نمودار توزيع فوق نمايي  پيروي خواهد كرد .

در مرحله II (عمر طبيعي )نرخ خرابي تجهيزات در يك  بازه و حدود كنترلي  قابل رد يابي  است و چنانچه  حدود كنترلي  توزيع خرابيهاي EM  را  ترسيم كنيم  98%  از خرابيها حول ميانگين  خواهند بود  كه از نظر آماري  تابع توزيع  آنها  نمايي منفي مي باشد.

در مرحله III  (فرسايش شديد )  با گذشت زمان  نرخ خرابي  بشدت  افزايش يافته  و شرايط حاد  وبحراني را به سيستم متحمل مي كند كه  تابع توزيع خرابيها از  توزيع آماري  نرمال پيروي مي كند .

مديريت  كلان در هر سيستم توليدي (پيوسته –  انبوه و سفارشي )  بدون اطلاع از سطح  اثر بخشي  وقابليت اطمينان  تجهيزات  امكان  شناسايي  مراحل سه گانه سيكل عمر تجهيزات را ندارد .

مديريت در سازمان بايد  مناسبترين  زمان  جهت  اعمال سياستهاي  نگهداري  وتعميرات  را محاسبه  كند  چرا كه  صرف  هر گونه  هزينه ايي  بدون  اطلاع  عقلاني نيست .

گامهای استقرار PM

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نگهداری و تعميرات مجازی
  • پاورپوینت سیر تحولات نگرش به موضوع نگهداری و تعمیرات
  • پاورپوینت برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات(نت)
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی