پاورپوینت شکاف لب و شکاف کام

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت شکاف لب و شکاف کام دارای 60 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

شکاف لب یا لب شکری

تظاهرات بالینی

درمان

تدابیر پرستاری

آموزش به والدین

شکاف کام

تظاهرات بالینی

درمان

مراقبت های پرستاری قبل از عمل جراحی

مراقبت پرستاری پس از عمل جراحی

آموزش به والدین

شکاف لب یا لب شکری

شکاف لب به بد جوش خوردن ساختمان صورت در دوره ی جنینی می گویند.هر یک از برآمدگی های ماگزیلار که با برآمدگی میان بینی خوب متصل نشوند،نقص لب فوقانی در همان طرف را به وجود می آورند.

این نقص ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشدو طیفی از یک فرورفتگی کوچک در لب بالا تا جدایی کامل لب و شکاف ساختمان صورت تا کف سوراخ بینی را شامل می شود.

در شکاف های شدید،سوراخ بینی در طرف مبتلا پایین تر بوده وبینی به یک طرف منحرف شده است.ناهنجاری دندانها اغلب به صورت عدم وجود برخی از آنها یا وضعیت نامناسب از نظر قرار گرفتن و بد شکلی در سمت شکاف وجود دارد.لثه بالا هم ممکن است در طرف بالا وجود نداشته باشد.

لب شکری از شایعترین ناهنجاری ها در نوزاد است که به میزان 1/5 در 1000تولد زنده رخ می دهد.شکاف لب با یا بدون شکاف کام در پسرها شایع تر است.در صورت وجود بیماری در خانوده احتمال تکرار آن در دیگر فرزندان خانواده 4-3 درصد است.

ناهنجاری های همراه شامل هیپرتلوریسم،ناهنجاری قلبی و ناهنجاری در اندام ها می باشند.ظاهرا عوامل ژنتیکی و محیطی متعددی در ایجاد آن موثرند. بسیاری از سندرم های ناشی از عیوب کروموزومی،عوامل محیطی با تراتوژن با لب شکری همراه هستند.

عوامل محیطی عبارتند از:سن بالای والدین،مصرف بیش از حد الکل توسط مادر،مصرف داروی فنی توئین و دیازپام توسط مادر در دوران بارداری و کمبود های تغذیه ای مثل کمبود ویتامین ها و اسید فولیک و همچنین مصرف سیگار توسط مادر بخصوص در 3 ماهه ی اول بارداری.

تظاهرات بالینی

بلافاصله بعد از تولد قابل تشخیص و مشاهده است.ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد و حتی ممکن است وسعت شکاف تا کف سوراخ بینی هم کشانده شود.شکاف لب می تواند همراه با علائم دیگر سندرم های مادر زادی دیده شود. در شکاف لب های شدید شیرخوار قادر به مکیدن نیست.

درمان

جراحی کلیوپلاستی،درمان انتخابی است.برخی متخصصین بر این عقیده هستند، که اگر این مشکل در حین سونوگرافی دوران بارداری کشف شد،باید درمان جراحی بر روی جنین صورت گیرد.برخی معتقدند بعد از تولد بهتر است.

گروهی دیگر بر این باورند که جراحی تا رسیدن نوزاد به سن،وزن و هموگلوبین مطلوب باید به تاخیر افتد.سن مناسب را 12-6 هفتگی،وزن مطلوب را 12 پوند و هموگلوبین مناسب را 11-10 گرم بر دسی لیتر در نظر می گیرند.

اگر نوزاد همراه با شکاف لب،شکاف کام هم داشته باشد،ارجحیت با ترمیم شکاف لب است.

قبل از اقدام به جراحی،شیر خوار باید فاقد هر گونه عفونت باشد.هدف از جراحی،بستن شکاف است طوری که کمترین اسکار را بر جای گذارد و کیفیت ظاهری و عملی مطلوب باشد.

تدابیر پرستاری

مراقبت ها در زمینه های مراقبت قبل از عمل،مراقبت کوتاه مدت بعد از عمل و تدابیر طولانی مدت بعدی است

مراقبت های پرستاری قبل از عمل

– شیر خوار را از نظر هر گونه عفونت بررسی کنیدو علائم عفونت را هر چه سریعتر گزارش کنید(تب،بیقراری،قرمزی یا ترشح اطراف شکاف و…)وجود عفونت مانع عمل جراحی می گردد.

– در مراحل اولیه بعداز زایمان ضمن توجه پرستار به نیاز فیزیکی شیرخوار،باید نیازهای عاطفی والدین نیز در نظر گرفته شود.ابعاد مثبت ظاهر شیر خوار را تایید کرده،نتایج مثبت ناشی از عمل را توضیح داده و به نگرانی والدین خوب دقت کند.

– پرستار باید آموزش لازم را جهت مراقبت از کودک در خانه تا قبل از عمل جراحی بخصوص در مورد تغذیه به مادر بدهد.والدین را تشویق نماید که رفتارشان با کودک متعادل باشد.نه حمایت بیش از حد و نه بی اعتنایی.

– توجه به وضعیت تغذیه ای در این شیرخواران برای پرستاران و والدین اهمیت زیادی دارد.به خصوص نارسایی رشد در شیرخواران مبتلا به شکاف لب مربوط به مشکلات تغذیه ای قبل از عمل است.این عارضه به علت عدم توانایی در فشار دادن روی هاله ی پستان و عدم ایجاد خلا و مکش در دهان به وجود آمده در این زمینه به مراقبت های زیر توجه کنید:

– مادر را تشویق کنید تا هر چه زودتر تغذیه را شروع کند تا به پیوند عاطفی مادر و کودک کمک کند.

– تغذیه شیرخوار را بر اساس سن ونیاز های شیرخوار ارتقا دهید.

– نوزاد دارای شکاف لب خفیف ممکن است قادر به مکیدن پستان یا پستانک،باشد در صورت وسیع بودن شکاف لب و یا همراهی آن با شکاف کام،شیرخوار نمی تواند مکیدن موثر داشته باشد.در این شرایط سعی کنید از روش های دیگر تغذیه دهانی مثل استفاده از سر پستانک نرم با سوراخ گشاد،سرنگ با نوک پلاستیکی،قطره چکان،وسیله برک استفاده کنید.کمک کردن به افزایش قدرت مکیدن،عضلات صورت را تقویت نموده و به تکامل گفتاری شیرخوار کمک می نماید.در صورت استفاده از پستانک به شیرخوار باید یاد داد که در هنگام مکیدن از حرکاتی شبیه گاز گرفتن استفاده کند.

– شیرخوار را هنگام تغذیه در اغوش بگیرید و در وضعیت نشسته به او شیر بدهید تا خطر آسپیراسیون یا خارج شدن شیر از بینی یا ورود شیر به کانال شنوایی را کاهش دهید.

– شیرخوار را وادار کنید که مرتبا در حین تغذیه آروغ بزند چون در هنگام استفاده از این وسایل هوا زیاد بلعیده می شود.

– در صورتی که به علت احتمال انتشار آلودگی تغذیه با پستان به تاخیر می افتد،تغذیه از طریق گاواژ را انجام دهید.

– محل بخیه ها را جهت جلوگیری از عفونت و ایجاد دلمه روی زخم که نتیجه آن اسکار می باشد تمیز نگهدارید.بخیه ها 14-13روز بعد از عمل جراحی برداشته می شوند.محلول مورد استفاده جهت شستشو سرم فیزیولوژی می باشد

– والدین  را با چگونگی تغذیه شیر خوارشان در منزل به صورت تمرین عملی و تئوری آشنا کرده و آموزش های لازم در این زمینه را به آن ها بدهید.

– لازم است قبل از بستری شدن و عمل جراحی،شیرخوار را در وضعیت پس از عمل تغذیه نمود تا به این وضعیت عادت کند.استفاده از شیر خاص مطرح نیست.

– آشنا کردن والدین با نیازهای فوری بعد از عمل نیز از وظایف پرستار است.مثلا ممنوعیت شیرخوار در مورد خوابیدن در وضعیت دمر بعد از عمل ترمیم شکاف لب مورد مهمی است که باید قبل از عمل به والدین آموزش داد تا کودک را عادت دهند در وضعیت طاقباز یا پهلو قرار گیرد.همچنین استفاده از مهار کننده قبل از بستری شدن هم بایستی به صورت متناوب انجام گیرد تا کودک به آن عادت کند.

مراقبت های پرستاری بعد از عمل

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت روش هاي بررسي سلامت جنين
  • پاورپوینت اثرات پرتوها بر رويان و جنين
  • پاورپوینت زايمان، وضع حمل و نفاس
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی