پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها دارای 163 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعاریف و مفاهیم

شناسائي فرايندها

رويكرد فرآيندي

مدل اختاپوس و تعيين فرآيندهاي COP

فرآيندهاي مشتري مدار مؤثر

نمودار لاك پشت Turtle Diagram

طبقه بندي فرآيندهاي يك سازمان

اثر بخشي و كارايي

تفكر بهبود مداوم

تعريف بهبود مستمر

ويژگي هاي اساسي فرآيند بهبود مستمر

مهمترين اهداف بهبود مستمر

ابزارهاي موجود براي حل مسئله

فرآيند شناسايي مشكل

تفاوت خلاقيت با نوآوري

گروههاي حل مساله

فرايند حل مسأله

مراحل اصلي فرايند حل مساله

انواع تفكر

موانع تفكر خلاق

مرحله اول شناسايي مشكلات

مرحله2 جمع آوري اطلاعات

مرحله3 تجزيه و تحليل داده ها

مرحله 4 شناسايي راه حل ها و انتخاب

مرحله 5 حل مسأله

مرحله 6 برنامه اجراي راه حل

مرحله 7 نظارت و ارزيابي نتايج

مرحله 8 ادامه براي بهبود

تفكر بهبود مداوم در چرخه PDCA

ماهيت و اهميت برنامه ريزي

برنامه‌ريزي استراتژيك

مراحل اصلي حل مسأله

مدل  SAMIE (مدلی برای بهبود فرآیندها)

تعاریف و مفاهیم

فرآيند

مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي مرتبط به هم يا متعامل كه ورودیها را به خروجیها تبديل مي‌كند.

مجموعه‌ ورودی هاي يك فرآيند عمومأ خروجیهای  سايرفرآيندها هستند.

فرآيندها در سازمان عمومأ برنامه‌ريزي مي‌شوند و تحت شرايط كنترل شده به اجرا در‌مي‌آيند تا ارزش‌افزوده ايجاد شود.

يك فعاليـت كه با  استفاده از منابـع و بصـورت هدايت شده در جهت كسب توانايي براي تبديل داده ها به  ستانده‌ها عمل مي‌كند را مي‌توان به عنوان يك فرايند در نظر گرفت.

نگرشي ديگر در شناسائي فرآيندها

فرآيند زنجيره‌اي از فعاليتهاي با ارزش افزوده است‌ كه محصول و يا خدماتي را تحويل مشتري فرآيند(بيروني و يا دروني) مي‌دهد.

فرآيند با يك نقطة شروع و يك نقطة پايان تعريف شده است.

شناسائي فرايندها

فرآيند زنجيره‌اي است از فعاليتهاي بين اين دو محدودة تعريف شده.

رويكرد فرآيندي

هر سازماني براي عملكرد مؤثّرتر بايد تعدادي فرآيند مرتبط باهم  و مؤثّر برهم را تعيين و مديريت نمايد.

شناسايي و مديريت نمودن فرآيندهاي به كارگرفته شده در يك سازمان و به ويژه تعامل ميان  اين فرآيندها به شكل سيستماتيك رويكرد فرآيندي ناميده مي شود.

مزاياي رويكرد فرآيندي

به زباني ساده:

اولين مزيت رويكرد فرآيندي، نگاهي مجدد به سازمان از ديدگاه يك مشتري است.

شناخت فرآيندهاي سازمان از ديدگاه مشتري،

شناخت ساير فرآيندهايي كه از ديدگاه مشتري پنهان است و

بررسي ارزش فرآيندها در سازمان

براي كاركرد موثر يك سازمان ، شناسايي و ادارة فعاليتهاي به هم وابسته ضروري است.

نگرش فرآيندي، به سازمان امكان مي‌دهد تا روي ارتباط بيـن تك تك فرآيندهاي موجود در مجموعه‌اي از فرآيندها و نيـز تركيب و تعامل آنها، كنترل مستمر داشته باشد.

ارزش فرآيندها از ديدگاه مشتري

فرآيندهاي ارزشمند از نظر مشتري:

مشتري آنها را تشخيص مي دهد، حاضر به پرداخت هزينه هاي آن مي‌باشد.

كاري براي مشتري

فرآيندهاي بي‌ارزش از نظر مشتري:

براي سازمان ضروري است، وليكن مشتري بهايي براي آن نمي‌پردازد.

كاري براي شركت

فرآيندهاي زائد:

كارهاي غير ضروري، نه ارزشي براي مشتري دارد و نه براي سازمان

كاري براي هيچكس

مدل اختاپوس و تعيين فرآيندهاي COP

مدل اختاپوس بصورت شماتيک فرآيندهايي را نمايش مي دهد که مستقيماً ورودي از مشتري به سازمان دارند و / يا مستقيما خروجي را از سازمان تحويل مشتري مي دهند.

يك فرآيند مشتري مدار

فرآيندي ناشي از تعامل مستقيم بين مشتري و سازمان:

ورودي از مشتري Input

و / يا

خروجي به مشتري Output

فرآيندهاي مشتري مدار مؤثر

چگونه يك سازمان از يك فرآيند مشتري مدار مؤثر برخوردار خواهد بود؟

همين نگرش و نيازمندي به فرآيندهاي پشتيبان را مي توان در ساير سطوح سازماني نيز دنبال کرد.

نمودار لاك پشت Turtle Diagram

با استفاده از اين نمودار و تجزيه و تحليل يك فرآيند مشتري مدار(COP)، مي‌توان ريسك‌هاي مرتبط با فرآيند را شناسايي، بررسي و در حد امكان كاهش داد.

پي‌آمد تجزيه و تحليل ريسك يك فرآيند مشتري مدار (COP)، شناسايي فرآيندهاي پشتيباني هستند كه براي ايجاد و نگهداري يك فرآيند مشتري مدار مؤثر نياز است.

طبقه بندي فرآيندهاي يك سازمان

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کایزن
  • پاورپوینت سیر تحولات نگرش به موضوع نگهداری و تعمیرات
  • پاورپوینت بهبود مستمر
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی