پاورپوینت اخلاق اداري دارای 100 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
مقدمه
معاني ومفاهيم اخلاق
انواع اخلاق
علم اخلاق و فلسفه اخلاق
رابطه اخلاق باسايرعلوم
فضايل و رذايل اخلاقي
رابطه اخلاق فردي ،خانوادگي،اداري واجتماعي
اخلاق كارگزاران
منشور اخلاقی سازمان
اخلاق حرفه اي
مسئوليتهاي اخلاقي سازمان ها و موسسه ها
در فرهنگ معين اخلاق به معني خلق و خوي ها، طبيعت باطني، سرشت دروني معني شده است.
اخلاق جمع خُلْق و خُلُق مي باشداين دو واژه در اصل به يك ريشه باز مي گردد .
. خُلُق به معناي هيات و شكل و صورتي است كه انسان با چشم مي بيند و ُخلْق به معناي قوا و سجايا و صفات دروني است كه با چشم دل ديده مي شود.
ملكهاى است پايدار در نفس آدمى كه سبب مىشود،
كارها به آسانى انجام پذيرد بدون نياز به انديشه و نگرش .
«خلق»، كار خارجى نيست. چه بسا كسى در نهاد، بخشنده باشد، اما بخشش نداشته باشد؛ چرا كه مال ندارد و يا براى بخشندگى او، باز دارندهاى وجود دارد و چه بسا كسى بخيل باشد، ولى بر خلاف ميل و خلق خود، از روى ريا مالى را ببخشد.
بنابراين، «خلق»، آن حالات و صفات پايدار نفسانى را در بر مىگيرد كه خاستگاه رفتار آدمى است.
امروز در تعريف علم اخلاق تمام توجه به رفتار بايسته آدمياست.
ژكس ميگويد:
علم اخلاق ، عبارت است از تحقيق در رفتار آدمي بدان گونه كه بايدباشد.
استاد مطهري ميفرمايد:
علم اخلاق عبارت است از علم زيستن، يا علم چگونه بايد زيست.
ملاصدرا نيز در تعريف علم اخلاق به دو جهت:
آگاهي به خويها وتوجه به رفتار پسنديده، اشاره كرده است.
تعاريفي كه از اخلاق شده است، دو مقوله دروني بودن و سروكار داشتن با ارزشها در اخلاق نهفته است.
اخلاق بيشتر امري اجتماعي است تا فردي و در واقع بستر مناسب اجتماعي است كه وابستگي و پاي بندي به ارزشي خاص را فراهم مي كند.
اخلاق اداري نقطه تلاقي علم اخلاق و سازمان است
اخلاق فطري و طبيعي :
صفات فطري ، غرايز و احساسات و استعدادهايي است كه در طبيعت انسان آفريده شده و اختيار و عمل در تحصيل آن هيچگونه دخالتي ندارد. مانند حس خداجويي، كنجكاوي، عدالتخواهي و حبّ كمال و . . .
اخلاق اكتسابي و اختياري :
صفات اكتسابي آن گونه صفاتي را گويند كه در مقام عمل و اختيار به تدريج براي انسان حاصل ميشود. چنانچه از استعدادها و صفات خدا داده خوب بهرهبرداري نشود، صفات اكتسابي بد خواهد شد. در اين مرحله ، صفات و ملكات خوب را فضايل و مكارم اخلاق و صفات وملكات بد را رذايل اخلاق مينامند.
اخلاق اكتسابي و اختياري است كه انسان ميتواند با توجه به تلاشهاي معنوي، آن را اصلاح كرده و بهبود بخشد.
اخلاق از علوم اجتماعى و انسانى است و از چگونه بودن و چگونه زيستن انسان سخن مىگويد و بر تعديل غرائز و تصحيح رفتار آدمى، پا مىفشرد .
موضوع اصلى علم اخلاق، نفس انسانى است، كه خويهاى نيك و بد را مىپذيرد. و سبب انجام كارهاى پسنديده و ناپسند مىگردد. «تهذيب اخلاق»، «تهذيب نفس» و «تزكيه نفس» بيان ديگرى است از علم اخلاق.
مدار اخلاق حق و حقيقت است، حال آن كه غرضِ سياست، منفعت و مصلحت مىباشد.
ساده انديشانه است كه بتوان سياست را از اخلاق جدا دانست و هم چنان از مردم توقع داشت كه در روابط خود با يكديگر و با حكومت، اخلاقى رفتار كنند.
علم اخلاق به خوب و بد و بايدها و نبايدهاي اخلاقي ميپردازد.
اما فلسفه اخلاق به سؤالات ديگري پاسخ ميدهد از قبيل اين كه ملاك خوب و بد و خير و شر چيست ؟ چرا آنها خوب يا بد هستند؟ منشاء اعتبار بايدها و نبايدها چيست ؟ آيا امور اخلاقي نسبي هستند يا مطلق ؟ زيبايي چطور؟
فلسفه اخلاق بمعنى اخص كلمه درباره شناخت اين است كه چرا فضائل اخلاقى يعنى عدالت و نيكوكارى خوب و رذائل اخلاقى بمعنى ظلم و فساد بد است
از آن جا كه در علم اخلاق، از زيست شايسته و رفتار بايسته سخن مىرود، شايد تصور شود كه اخلاق، با روانشناسى يكى هستند؛ چرا كه هر دو علم، به كاوش در رفتار آدمى مىپردازند. ولى بايد توجه داشت كه اين دو علم، دو حوزه كارى جداى از يكديگر دارند. روانشناسى در رفتار موجود اشخاص تحقيق مىكندو اخلاق از رفتار بايسته سخن مىگويد.
اخلاق، از بايدها سخن مىگويد و روانشناسى هستها را پىگيرى مىكند.
يكي از زواياي مهم اخلاقي كه درسطح جامعه به منظور ايجاد ارتباط منطقي و صحيح ميان مردم و مسئولين و در جهت نيل به اهداف نظام مردمسالاري ديني مورد توجه بوده و هر كدام از اقشار جامعه بنا به فرموده رسول اكرم (ص) كُلُّكُم راعٍ وَكُلُّكُم مَسئوُلٌ عَن رَعِيَّتِه، موظف به رعايت آن هستند ، بحث اخلاق كارگزاران ميباشد.
رفتارهايي را كه نفس در جهت كمال خود بداند و آنها را زيبا و مورد پسند تشخيص بدهد، انجام آنها را لازم ميبيند (بايدها) و رفتارهايي كه برخلاف كمال نفس و مورد نفرت او باشد، ترك آنها را لازم ميشمارد (نبايدها).
فضايل اخلاق سرمايه نجات و رستگاري انسان و رساننده او به سعادت جاويد است، و رذايل اخلاق مايه بدبختي و شقاوت هميشگي وي است.
پس پاك ساختن نفس از رزايل و آراستن آن به فضايل از مهمترين واجبات است، و بدون آن دست يافتن به زندگاني حقيقي محال است.
آدمي تا از صفات و اخلاق رذيله پاك نشود به صفات و اخلاق فاضله آراسته نخواهد شد و نفس، آماده درك فيوضات و بهره هاي قدسي نخواهد گشت.
از رموز موفقيتحضرت رسول(ص) در دعوت و رسالتخويش، اخلاق نيكو و برخورد شايسته و جذاب با مردم بود.
«حسنخلق» آن حضرت، امتياز بارز آن مظهر رافت و رحمتبود. با همين«اكسير اعظم» دلها را جذب مىكرد، دشمنان را دوست مىساخت، كينههارا به مهربانى مبدل مىكرد، الفت مىآفريد و پيوند مىداد، دلها را با دلها،دستها را با دستها! و به همين سبب مدال «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُق عَظِيم» از خداىعظيم دريافت كرد.
كلام نرم، رفتار شايسته، گفتار مؤدبانه و جاذبهدار، تحمل فراوان وحلم و بردبارى و چهره گشاده و بشاش، از مظاهر و جلوههاى «حسنخلق» است.
پيامبر اكرم(ص) رابطه مؤمن با مؤمن و برخوردشان را با هم،همچون رسيدن يك تشنه به آب سرد و گوارا مىداند كه با آن سيرابىمىشود:
«ان المؤمن ليسكن الى المؤمن كما يسكن قلب الظمان الى الماء البارد.».
اسلامى بودن اخلاق هر مسلمان را بايد در نحوه معاشرتش باديگران جستجو كرد. خوش خلقى ، دين و مرام مسلمانى است. بهفرموده حضرت رسول(ص): «ايمان كسى كاملتر است كه اخلاقش بهترباشد، كسى به پيامبر شبيهتر و به او نزديكتر است كه خوش خلقتر باشد» و بهتعبير امام صادق(ع):
«پس از عمل به واجبات الهى، محبوبترين كارها نزد خداوند، آن است كهانسان اخلاقى سازگار با مردم داشته و اهل «مدارا» باشد.».
بارى … گفتار و رفتار ما «آيينه شخصيت» ماست، بكوشيم هر چهروشنتر و شفافتر باشد.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر