پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی دارای 29 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

اهداف

تعریف اخلاق

عدالت اخلاقی یا عدالت حقوقی

نظریات بنیادین اخلاق و رسانه

مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه

رابطه اخلاق و قوانین رسانه ای

معمای مشکل اخلاق در رسانه‌ها

رسانه های ورزشی و مسئولیت پذیری اجتماعی

برخی چالش های اخلاقی فراروی رسانه های ورزشی

اصول اخلاقی یونسکو برای رسانه ها

اهداف

تعریف اخلاق

نظریات بنیادین اخلاق و رسانه

مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه

رسانه ها و اسطوره های ورزشی

رابطه اخلاق و قوانین رسانه ای

معمای مشکل اخلاقی در رسانه های ورزشی

بررسی چند مثال کاربردی

ارزش های پیشنهادی برای رسانه ها

اصول اخلاقی یونسکو

مسئله و راه حل نهایی حل آن

تعریف اخلاق

حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می دهد (تعریف فیض کاشانی)

شکوفا شدن همه ابعاد مثبت انسانی در مسیری که رو به هدف اعلای زندگی است (محمد تقی جعفری، 1364)

 ارزش: مفهومی که از مفید بودن یک حقیقت به وجود می آید.

خوبی: محصول اراده وجدان

عدالت اخلاقی یا عدالت حقوقی

عدالت اخلاقی: حرکت بر مبنای وجدان، پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها و زشتی ها بدون توقع پاداش و یا فرار از مجازات.

عدالت حقوقی: پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها تا جایی که قانون مقرر کرده است.

نظریات بنیادین اخلاق و رسانه

انسان مخلوقی است هدایت شونده

این نظریه مستلزم به رسمیت شناختن تأثیر ارتباطات در هدایت زندگی دیگران است. به عبارت دیگر تمامی ارتباطات بُعدی اخلاقی دارند، یعنی انسان را به‌ سوی خداوند یا بر خلاف مسیر الهی به پیش می‌رانند.

نظریه بازار آزاد

روزنامه نگاری خودش اصلاح خواهد شد، خودش تنظیم خواهد شد، خودش به سمت مسئولیت متمایل خواهد شد. روزنامه نگاری حرکت واقعیت‌های اخلاقی‌ را تغییر خواهد داد و با نوعی “داروینیسم” اجتماعی به صورت فزاینده‌ای، خوراک بهتری برای مردم فراهم خواهد کرد.

نظریه نیازها و خواسته ها

نیازهای مردم با خواسته‌هایشان یکی نیست. تا حد زیادی آنچه که رسانه‌ها به مردم می‌دهند و یا می گویند، چیزی است که مردم آن را می خواهند، نه آن چیزی که به آن نیاز دارند.

رسانه به طرق گوناگون آنچه را که مردم به عنوان جهان، علایق و ارزش‌های زمانه‌شان می‌بینند، تعیین می‌کنند.

نظریه استبدادی رسانه

رسانه ابزاری در دست قدرت های مادی و یا سیاسی به منظور گسترش ایدئولوژی و افکار خود در پوششی غیر سیاسی و موجه است.

مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه

موقعیت گرايي: اصالت موقعیت (Situationiysm)

مهم آن چیزی است که رسانه یا خبرنگار میل دارد در یک لحظه خاص به منظور پوشش رویداد و یا سوژه خبری انجام دهد.

پوشش و حفظ ارزش خبر از پیامدهای ناشی از بازتاب آن ارجح تر است.

مردم حق دارند از واقعیت رخ داده در یک موقعیت با خبر شوند، و این اصل مقدم بر تمامی اصول رسانه ای است.

اصالت سودمندي: رويكرد مبتني بر نتيجه (Utilitarianism)

يك خبر تنها بر پايه بازتابی که در جامعه دارد مورد قضاوت قرار می گیرد.

اطلاع رسانی یک واقعیت، وسايل رسيدن به آن را توجيه مي كنند.

اینکه یک فرد چگونه و از چه طریقی به یک خبر دست می یابد، اهمیتی ندارد.

هيچ توافقي در مورد تعريف «خوب» وجود ندارد.

رستگاری: رويكرد مبتني بر وظیفه (Deontology)

وسیله، هدف یک عمل را توجیه می کند.

اين مكتب مبتني بر اصول جهاني همچون عدالت، حقوق، انصاف، صداقت و احترام است.

خبرنگار باید در وظیفه خود، علائق و احترام تمامي افراد درگير در سوژه خبری خود را مدنظر قرار دهد.

لذت گرایی: منفعت اکثریت (Hedonism)

یک عمل صحیح رسانه‌ای عملی است که در خدمت منافع افراد بیشتری باشد.

چون رسانه نمی تواند تأمین کننده منافع کل جامعه باشد، اخلاقی بودن آن بستگی دارد به تلاش رسانه برای تأمین منافع اکثریت.

در این رویکرد، تلاش ناپسندی که خوشایند اکثریت باشد، اخلاقی محسوب می شود.

خود‌گرایی: منفعت خود (Egoism)

یک عمل صحیح رسانه‌ای عملی است که برای خود رسانه و یا خبرنگار لذت بخش و مطلوب باشد.

رسانه برای خود ایدئولوژی تعیین کرده است و به دنبال گسترش آن است. این ایدئولوژی برای رسانه مطلوب است، خواه از نظر دیگران اخلاقی باشد و یا نباشد.

ادعای دیکسون:

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل
  • پاورپوینت اخلاق اداري
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی