پاورپوینت کتاب بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان ها دارای 304 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: مفهوم بهره وري

فصل دوم: ضرورت مديريت فراگير بهره وري

فصل سوم: مفهوم و فلسفه مديريت فراگير بهره وري

فصل چهارم: اندازه گيري بهره وري

فصل پنجم: بهبود بهره وري

فصل ششم: بهره وري نيروي انساني

فصل هفتم: مديريت نسبتها

فصل هشتم: اصول مديريت بهره وري فراگير و مزاياي استفاده از آن

مقدمه

تلاش براي بهبود بهره وري تلاش براي زندگي بهتر افراد و جامعه است. امروزه در بهبود زندگي اجتماعي و اقتصادي تلاش همه جانبه يي جهت ارتقا بهره وري به طور مستمر براي تداوم حيات و رشد توسعه آغاز شده است. از اين پس جهان به دو دسته کشورهاي تند و کند از نظر پيشرفت در مديريت بهره وري تقسيم مي شوند .

در دنياي رقابت آميز امروز, بهره وري به عنوان يک فلسفه و يک ديدگاه مبتني بر استراژي بهبود، مهمترين هدف سازمان را تشکيل مي دهد که مي تواند همچون زنجيري فعاليت هاي کليه آحاد جامعه را در برگيرد .

مفهوم بهره وري

محدوديت منابع در دسترس, افزايش جمعيت و رشد نيازها و خواسته هاي بشر باعث شده که دست‎اندرکاران عرصه اقتصاد, سياست و مديريت جامعه و سازمانها, افزايش    بهره وري را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند.

شاخصهاي ارزيابي عملکرد سازمانها

براي سنجش و ارزيابي عملکرد هر سازماني (اعم از سازندگان کالاها يا ارائه  دهندگان خدمات), معيارها و شاخصهاي گوناگون و متفاوتي مورد استفاده قرار ميگيرند. برخي از شاخصهايي که بيش از ساير معيارهاي ارزيابي عملکرد رايج تر مي باشند عبارتند از : اثر بخشي, کارايي , نوآوري , انعطاف پذيري و کيفيت زندگي کاري

اثر بخشي: با پاسخ به سولاتي از اين قبيل معلوم مي شود که: آيا براي رسيدن به هدفهاي سازمان فعاليتهاي درستي را انجام مي دهيم؟ آيا مشکلات سازمان را به درستي تشخيص داده ايم, و در صدد رفع آنها برآمده ايم, به طوري که به هدفهاي سازمان در موعد مقرر دست يابيم؟ درجه دسترسي به هدفهاي از پيش تعيين شده در هر سازمان, ميزان اثربخشي را در هر سازمان نشان مي دهد.

کارايي: تصميماتي که با هدف کاهش هزينه‎ها , افزايش مقدار توليد و بهبود کيفيت محصول اتخاذ مي شود کارايي نسبت بازدهي به بازدهي استاندارد است .

نوآوري: به ميزان تطابق محصولات توليدي و فرايندهاي توليدي يک سازمان در قبال تغييرات تقاضا و نيازهاي جديد مشتريان , تغييرات تکنولوژي و ساخت محصولات جديد گفته مي شود . نو آوري به منظور بر آورد نيازهای جديد مشتريان يا ايجاد تقاضاي جديد و کسب سهم بيشتر در بازار در مقايسه با رقبا انجام مي پذيرد .

قابليت انعطاف: به ميزان توان سيستم توليدي سيستم توليدي هر سازمان در عکس العمل و تطابق با تغييرات مورد لزوم در نوع , ترکيب و مقدار محصول گفته مي شود.

کيفيت زندگي کاري : به اين موضوع مربوط مي شود که سازمان تا چه ميزان به برقراري ايمني در محيط کار, امنيت شغلي در سازمان , پرورش استعداد کارکنان خود و بالابردن مهارتهاي آنان از طرق گوناگون و به عبارتي ديگر ايجاد رضايت شغلي آنان از محيط کار قادر مي باشد  .

سود آوري : تابعي از درآمدها و هزينه ها مي باشد . درآمدها، به قيمت فروش و مقدار فروش محصول بستگي دارد

بهره وري : يعني اين که سازمان در قبال مقدار معيني از محصول به چه نسبتي از منابع توليدي استفاده مي کند .

کيفيت: به درجه تطابق محصول توليد شده با نيازهاي مشتريان و طرح محصول گفته مي شود.

تعريف بهره وري: در سال 1950 سازمان اقتصادي اروپا به طور رسمي بهره وري را چنين تعريف کرد: بهره وري حاصل کسري است که از تقسيم مقدار يا ارزش محصول بر مقدار  يا ارزش يکي از عوامل توليد بدست مي آيد. بدين لحاظ مي توان از بهره وري سرمايه , مواد اوليه و نيروي کار صحبت کرد.

سازمان بين المللي کار بهره وري را چنين تعريف کرده است: بهره وري عبارت است از نسبت ستاده به يکي از عوامل توليد (زمين , سرمايه , نيروي کار و مديريت)

در سال 1958 آژانس بهره وري اروپا، بهره وري را درجه و شدت استفاده موثر از هر يک از عوامل توليد تعريف کرد. همچنين اين سازمان اعلام داشت که «بهره وري يک نوع طرز تفکر و ديدگاهي است بر اين پايه که هر فرد مي تواند کارها و وظايفش را هر روز بهتر از روز قبل انجام دهد.» اعتقاد به بهره وري يعني داشتن ايمان راسخ به پيشرفت انسانها.

اهداف ناشی از بهبود بهره وری از دیدگاه مرکز بهره وری ژاپن؛ حداکثر استفاده از منابع فيزيکي , نيروي انساني و ساير عوامل به روشهاي علمي به طوري که بهبود بهره وري به کاهش هزينه هاي توليد , گسترش بازارها , افزايش اشتغال و بالا رفتن سطح زندگي همه آحاد ملت , منجر شود

بهره وری جزئی: نسبت ارزش و مقدار محصول به یک طبقه از نهاده را گویند. مثل محصول به ازای هر نفر ساعت

بهره وری کل عوامل تولید(TFP): نسبت خالص محصول بر مجموع نهاده های نیروی کار و سرمایه

بهره وری کلی(TP): نسبت کل ارزش محصول تولید شده به مجموع ارزش نهاده های مصروفی

بهره وری چند عامل: در این شاخص به جای همه عوامل در مخرج کسر، ارزش تنها چند عامل از کلیه عوامل تولید قرار می گیرد.

شاخص بهره وری جامع کل: عبارت است از حاصلضرب شاخص بهره وری کل در شاخص عوامل غیر قابل لمس.

80 درصد شاخص هایی که شرکت ها به عنوان شاخص  بهره وری برای ارزیابی عملکرد بکار می برند غیر استاندارد است.

امروزه تقریبا این اجماع وجود دارد که اندازه بهره وری با تقسیم ارزش ستاده ها به ارزش نهاده ها بدست می آید.

3-ديدگاههاي مختلف درباره بهره وري

معمولا سه ديدگاه به شرح زير درباره بهره وري مطرح ميشود:

برخي سوء برداشتها درباره مفهوم بهره وري

الف) افزايش توليد ضرورتاً به معناي بهبود بهره وري نيست.

ب) بهبود کارايي, ارتقاء بهره وري را تضمين نمي کند .

پ) افزايش درآمد حاصل از فروش الزاماّ بهبود بهره وري را تضمين نخواهد کرد.

ت) بهره وري فقط مختص بخش صنعت نيست .

ث) افزايش بهره وري نبايد به بهاي تنزل کيفيت انجام شود.

سطوح بهره وري

الف ) بهره وري فردي

ب ) بهره وري در خانه

پ ) بهره وري در سازمان

ت ) بهره وري در سطح ملي

بهره وري سبز :

بهره وري سبز نتيجه برنامه «توليد پاکيزه تر» در دستور کار بخشهاي توليدي قرار گرفته است. بهره وري سبز به عنوان يک هدف داراي آثار گوناگون در توسعه پايدار است. به طوري که مفاهيم محيط زيست را با احياء و حفظ منابع طبيعي در امور فني, اقتصادي و استراتژيک بهره وري, پيوند مي دهد.

عوامل موثر بر وضعيت بنگاهها و سازمانها :

يکپارچگي و ارتباط بيشتر در سطح جهان .

تغيير در موازنه قدرت اقتصادي

افزايش اهميت نقش شرکتها و سازمانها در بازار جهاني

مسائل زيست محيطي وتوسعه پايدار .

تغییر تاکیدها در دهه های 1970 و 1980

در دهه های 1950 و 1960 تاکید موسسات بر فروش بیشتر برای استفاده از رونق اقتصادی آن دوران بود.

در دهه 1980 تاکید و توجه مدیران بر بهبود کیفیت محصول سازمان های خود برای فروش بیشتر شد.

مديريت در شرايط وجود هدفهاي متناقض در دهه 1990

نيمه دوم دهه 1980 و اوايل دهه 1990 را شايد بتوان دوره حساس سازي مشتري ناميد . در اوايل اين دهه مديريت کيفيت فراگير (TQM) گسترش يافت که موجب تمرکز وتوجه بيشتر سازمانها در ايجاد رضايت مشتريان گرديد .

اهداف متناقضي که امروزه شرکتها با آن روبرويند

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مفاهیم بهره وری
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی