پاورپوینت کتاب اقتصاد خرد

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کتاب اقتصاد خرد دارای 253 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: تعریف علم اقتصاد و کاربرد آن

فصل دوم: سیستم های اقتصادی

فصل سوم: تقاضا و عرضه

فصل چهارم: رفتار مصرف کننده و مطلوبیت

فصل پنجم: بنگاه و تولید

فصل ششم: کشش

فصل هفتم: هزینه

فصل هشتم: قیمت و تولید

فصل نهم: قیمت و تولید انحصاری

فصل دهم: قیمت و محصول

سیستم اقتصادی :

نحوه تولید و توزیع کالاها و خدمات و نقش دولت در فعالیت های اقتصادی بیان کننده یک سیستم اقتصادی می باشد.

اقتصاد با برنامه ریزی متمرکز :

در چنین اقتصادی دولت نقش عمده ای را ایفا می کند ، و در پاسخ به سؤالهای عمده اقتصادی فعالیت عمده را بعهده دارد. این فعالیت عبارت از یک جریان دخالت دائمی و نظم یافته با اهداف از قبل تعیین شده است. معمولاً در چنین اقتصادی دولت  مالک عمده محسوب شده و مالکیت خصوصی در ابعاد کوچکی وجود خواهند داشت.

اقتصاد بازار آزاد :

در چنین اقتصادی افراد و بنگاهها بر اساس منابع شخصی خود حرکت می کنند ، بدون آنکه دولت دخالتی در فعالیت های اقتصادی آنها داشته باشد. بازار بدون هرگونه دخالتی عمل می کند. « عبارت بازار مکانی را مجسم می کند که در آنجا متقاضی ها و عرضه کنندگان اشتغال به مبادله کالاها و خدمات دارند. »

رفتار خریداران و فروشندگان در نظام اقتصاد آزاد ، تعیین می کند که چه تولید شود ، به چه مقدار تولید شود ، چگونه تولید شود ، و چه کسی آن را دریافت کند.

ترکیب کالاها و خدماتی که در هر بازار آزادی یافت می شود به وسیله سلیقه و ترجیحات مصرف کنندگان تعیین می شود.

قیمت :

عامل عمده و محور اصلی هماهنگی در یک سیستم اقتصاد آزاد ،        « قیمت » است. قیمت منعکس کننده تمایل جامعه برای پرداخت برای کالاها و خدمات است. قیمت نهاده ها – کار ، زمین ، سرمایه – تعیین کننده هزینه تولید محصولات می باشد.

گفته می شود که تصمیم گیری که بر اساس مبانی بازار آزاد باشد به کارایی در تولید منتهی می شود. اگر تولید کننده ای از کارایی لازم برخوردار نباشد ، به وسیله رقبا از بازار خارج  می شود و تولید کننده کارآمد تر جای او را خواهد گرفت. در نتیجه این رقابت است که در نهایت نحوه تولید را تعیین می کند. عمده تصمیمات در اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد با توجه به قیمت ها و هزینه ها اتخاذ می گردد ، به همین جهت اقتصاد خرد را « نظریه قیمت » نیز می نامند.

سیستم اقتصادی مخلوط ، بازار و دولت :

اختلاف بین یک اقتصاد برنامه ریزی شده خالص و یک اقتصاد کاملاً مبتنی بر بازار آزاد بسیار زیاد است و در واقع امر در جهان امروز چنین سیستم هایی وجود خارجی ندارند. سیستم های واقعی ترکیبی از دو سیستم فوق هستند. تجربه در کشورهای سوسیالیست نشان داده است که     برنامه ریزی اقتصادی متمرکز در شکل افراطی آن منجر به اتلاف   منابع ، عدم کارآیی و بازده ضعیف اقتصادی می شود.

ادعای طرفداران حضور دولت در اقتصاد :

1- مواردی پیش می آید که بازار نمی تواند مبادرت به تولید و فراهم نمودن آنچه که مردم می خواهند بنماید ، یعنی عدم کارآیی در مکانیزم بازار وجود دارد.

2- امکان دارد که توزیع درآمد مناسب نبوده و در جریان توزیع درآمد  عده ای سهم نبرده و یا سهم جزیی ببرند.

3- عدم اشتغال ، تورم ، و بحرانها به خودی خود تعدیل نمی شوند ، به عبارت دیگر مکانیزم بازار قادر به حفظ ثبات اقتصادی نیست.

سخنی کوتاه در مورد اقتصاد ایران :

سیستم اقتصادی ایران نیز یک سیستم اقتصادی مخلوط یا ترکیبی        می باشد ، یعنی در کنار وجود  بازار های آزاد ، دولت به عنوان   راهنما ، کنترل کننده بازارها در جهت فقط کارآیی در استفاده از منابع ، و توزیع کننده درآمد حاضر است.

برخی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :

اصل سوم- بند 9 : رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه

اصل سوم- بند 12 : پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی

اصل بیست و نهم : برخورداری از تأمین اجتماعی ، از نظر بازنشستگی ، بیکاری ، پیری ، از کار افتادگی ، بی سرپرستی ، در راه ماندگی ، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی حقی است همگانی.

اصل سی ام : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد.

اصل سی و یکم : داشتن مسکن متناسب با نیاز ، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

اصل چهل و سوم :

برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد ، با حفظ آزادگی او ، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار است :

1- تأمین نیازهای اساسی

2- تأمین شرایط و امکانات کار

3- تنظیم برنامه اقتصادی کشور بصورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغل ، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد.

4- رعایت آزادی انتخاب  شغل

5- منع اضرار به غیر

6- منع اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد

7- استفاده از علوم و فنون

8- جلوگیری از سلطه بیگانه

9- تأکید بر افزایش تولیدات کشاورزی

اصل چهل و چهارم :

نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است. چنانچه ملاحظه می شود این اصل ، نظام اقتصادی ایران را به سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی تقسیم نموده است و حدود فعالیت دولت را نیز تعیین کرده است.

اصل چهل و هفتم :

این اصل به وضوح مالکیت شخصی را به رسمیت می شناسد.

اصل چهل و ششم :

این اصل آزادی فعالیت اقتصادی را بیان می کند.

سیستم های موجود در اقتصاد امروز :

اقتصاد با برنامه ریزی متمرکز

اقتصاد آزاد

اقتصاد مخلوط

اقتصاد آزاد :

در اقتصاد آزاد ، افراد و بنگاه ها براساس منافع شخصی خود حرکت می کنند و دولت نقش سازنده ای در این سیستم ندارد.

بنگاه :

یک بنگاه با تصمیم و اقدام یک نفر یا گروهی از افراد برای تولید ، از طریق تبدیل نهاده ها که به معنای عام وسیع کلیه منابع را در بر می گیرد به ستاده ها که شامل کالاها و خدمات است و فروش آن در بازار شکل   می گیرد.

خانوار :

واحد مصرف در یک سیستم اقتصادی خانوار نامیده می شود. خانوارها و بنگاهها در دو نوع بازار اساسی با یکدیگر روبرو می شوند : بازار ستاده یا بازار تولیدات و بازار نهاده. بازارهای ستاده ها و نهاده ها ، از طریق رفتار خانواده ها و بنگاهها شکل گرفته و با یکدیگر مرتبط می شوند.

تقاضا در بازار ستاده ها :

تصمیم خانوار بستگی به عوامل مختلف دارد که در زیر به آن اشاره   می کنیم :

1- درآمد موجود خانوار

2- مقدار ثروت اندوخته شده خانوار

3- قیمت کالای مورد نظر

4- قیمت کالاهای دیگر

5- سلیقه و ترجیحات خانوار

6- انتظاری که خانوار درمورد درآمد ، ثروت و قیمت ها در آینده دارد

قانون تقاضا یا قیمت و مقدار تقاضا :

به رابطه منفی بین قیمت و مقدار ، « قانون تقاضا » خطاب می شود. دلیل دیگری که برای شیب منفی منحنی تقاضا عنوان می شود با معرفی واژه « مطلوبیت » صورت می گیرد.

فواید منحنی تقاضا :

منحنی تقاضا به تحلیل گران اقتصادی کمک می کند تا رفتار خانوارها را در مقابل افزایش یا کاهش قیمت ها مطالعه و درک کنند. یعنی این منحنی یک وسیله بسیار مهم برای توصیف رفتار اقتصادی و        پیش گویی اثرات تغییرات در قیمت ها می باشد.

اثر درآمدی :

برای معرفی این اصطلاح به اثرات تغییر قیمت یک کالا مثلاً گوشت توجه می کنیم. اگر قیمت گوشت کاهش پیدا کند و خانوار به همان مصرف قبلی خود از کالاها و خدمات منجمله گوشت ادامه دهد ، حتماً یک مقدار پول برایش باقی می ماند که می تواند کالاهای بیشتری منجمله گوشت مصرف کنند. این چیزی است که « اثر درآمدی » خوانده       می شود.

اثر جانشینی :

در همان وضعیت قبلی ( کاهش قیمت گوشت ) ، کاهش قیمت گوشت این کالا را نسبت به کالایی که می تواند جانشین آن شود ( مثلاً مرغ ) ، ارزانتر می کند و در نتیجه تمایل بیشتری به گوشت پیدا می شود.  این ، « اثر جانشینی » خوانده می شود.

دو مشخصه از منحنی تقاضا :

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت
  • پاورپوینت استراتژی
  • پاورپوینت مالیات بر در آمد
  • پاورپوینت مبانی حسابداری مدیریت
  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی – هزینه ها و فایده ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی