پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت دارای 18 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف

پيش فرض هاي لازم براي ايجاد يك سيستم حسابداري سنجش مسئوليت

مراحل پیاده سازی

مراکز مسئولیت

مرکز هزینه :

مرکز سرمایه گذاری :

مسئولیت و قابلیت کنترل :

گزارش عملکرد :

ویژگی های گزارش عملکرد:

نتیجه گیری :

مقدمه

حسابداري مهمترين سيستم اطلاعاتي در هر سازمان است.

اين سيستم نه تنها ياريگر مديران عالي در سازمانها براي كسب اطلاعات از دستيابي به اهداف است بلكه ابزاري براي مديران مياني  براي پاسخگويي به مديران عالي است .

بسياري از واحدهاي تجاري-توليدي به بخش هاي كوچكتري تقسيم مي شوند و به هريك از بخش ها ،مسئوليتهاي خاصي واگذار مي گردد .

هر يك از بخشها متشكل از افرادي است كه درباره وظايف معين يا  امور مديريت مسئوليت دارند .

مديريت ارشد واحدهاي تجاري-توليدي بايد ازهماهنگي اهداف مديران اين بخش ها  با هدف هاي كلي واحد انتفاعي اطمينان حاصل كنند .

حسابداری سنجش مسئولیت مدیریت را قادر میسازد تا عملکرد بخشها و افراد مربوط را ارزیابی و از هماهنگی هدفها اطمینان حاصل کند.

حسابداری سنجش مسئولیت قبل از جنگ جهانی دوم با درک این واقعیت که هزینه ها توسط سیستم کنترل نمیشوند ، بلکه در واقع این افراد هستند که هزینه ها را کنترل میکنند، توسعه یافت.

بحث اصلی در حسابداری سنجش مسئولیت این است که مدیران بخش ها باید پاسخگوی هزینه هایی باشند که در کنترل آنهاست.

حسابداري سنجش  مسئوليت  يكي از سيستمهاي حسابداري  مديريت است. و وظیفه آن سنجش و ارزيابي عملكرد واحدهاي تابعه ، مديران و سايركاركنان سازمان می باشد.

تعریف

حسابداری سنجش مسئولیت سیستمی است که مسئولیت مالی مدیران را در اجرای وظایف و اختیارات محوله طی گزارشی بصورت دقیق و روشن نمایان میکند.این تعریف شامل سه قسمت اساسی است:     1- مسئولیت    2- اجرا    3-گزارش

در حسابداری سنجش مسئولیت برنامه های مالی و اداری هر شعبه و نحوه انجام امور هر قسمت مشخص شده و خلاصه اطلاعات مالی هر شعبه در فواصل زمانی معین تهیه میشوند.

این سیستم حسابداری تفاوت بین انجام واقعی فعالیتها یا امور قسمتها را با برنامه های پیش بینی شده مشخص مینماید. درنتیجه مدیران قادر به اتخاذ تصمیمات مناسب جهت تصحیح عملیات خواهند شد.

پيش فرض هاي لازم براي ايجاد يك سيستم حسابداري سنجش مسئوليت

مديران بايد درمورد فعاليتهاي انجام شده در حوزه سازماني مربوط به خود احساس مسئوليت كنند.

مديران بايد درصدد تامين اهداف (خرد وكلان ) تعيين شده براي آنها و واحد سازماني تحت نظارت خود باشند.

مديران بايد در تعيين اهداف سازمان مشاركت داشته باشند اگر چه برخي از اهداف به عنوان ابزار اندازه گيري عملكرد آنان باشد.

اهداف بايد با عملكرد كارا واثر بخش دست يافتني باشند.

بازخور وگزارش عملكرد به مديران بايد به  به صورت منظم ودر زمانهاي مشخص تهيه گردد.

نقشي كه سيستم حسابداري بر اساس مسئوليت در ساختار سازماني خواهند داشت بايد به طور كامل روشن شود.در موسسات كوچك نقش حسابداري سنجش مسئوليت كمتر موثر است ،اما همگام با رشد اين موسسات ،كنترل وارزيابي فعاليتها مشكل تر شده ونياز به استفاده از حسابداري سنجش مسئوليت اهميت پيدا ميكند.

مراحل پیاده سازی

تعریف مراکز مسئولیت: مرکز هزینه – مرکز درآمد – مرکز سود – مرکز سرمایه گذاری

بودجه بندی و پیش بینی هزینه ها و درآمدها در قالب مراکز مسئولیت تعریف شده

تهیه نمودار سازمانی و تعیین اختیارات و قلمرو هر یک از مراکز مسئولیت

مشخص کردن هزینه های قابل کنترل و غیر قابل کنترل

تهیه گزارش عملکرد برای هر مرکز توسط مدیر مسئول آن

مرکز هزینه :

مركز هزينه بخشي از سازمان است كه مدير آن مسئوليت حسابدهي در قبال هزينه هاي انجام شده در آن بخش را به عهده دارد .  مثال: بخش رنگ کاری یک کارخانه اتومبیل

مديران مراكز هزينه نسبت به تمام يا بيشتر هزينه هاي واحد خود كنترل دارند ليكن اين كنترل شامل درآمدها و سرمایه گذاریها نميشود.

عملکرد مدیریت این قسمت، از مقایسه هزینه های واقعی با هزینه های بودجه ای ارزیابی می شود.

ابزار متداول در ارزيابي مراكز هزينه،تجزيه و تحليل انحرافات از استانداردها مي باشد.

مرکز درآمد :

بخشي از سازمان است كه مدير آن ، مسئول درآمد نسبت داده شده به آن بخش باشد .

مثال: بخش فروش یک شرکت تولیدی.

مرکز سود :

مركزسود بخشي ازسازمان است كه مدير آن مسئوليت حسابدهي درقبال سودهاي تحصيل شده آن مركز را به عهده دارد .  مثال: يك رستوران متعلق به زنجيره رستورانها

مرکز سرمایه گذاری :

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب اقتصاد خرد
  • پاورپوینت استراتژی
  • پاورپوینت مالیات بر در آمد
  • پاورپوینت مبانی حسابداری مدیریت
  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی – هزینه ها و فایده ها
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی