پاورپوینت پروژه انواع سقف ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت پروژه انواع سقف ها دارای 168 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

انواع سقف ها

سقف چوبی

سقف طاق ضربی

سقف تیرچه بتني و بلوک

سقف تیرچه فلزي و بلوک

سقف پوسته بتنی

دال ها

سقف کاذب

سقف کرمیت

سقف نيازيت

سقف سياك

سقف های مجوف بادکنکی

سقف  روفيكس

سقف کامپوزیت

منابع

منابع

1- مقررات ملی و ضوابط عمومی ساختمان

2- مباني ساده ساختمان تاليف مهندس مرتضي نوربخش

3- اجزای ساختمان تالیف مهندس سیامک ابراهیم زاده

4- سایت اینترنتی ایران سازه

5- وبلاگ مهندس عليرضا سعيدی

6- وبلاگ مهندس احسان کبیر

مقدمه

سقف ساختمان ها را به دلايل مختلف و با توجه به نوع كاربري با چند نوع مصالح و روش هاي خاص ، اجرا

مي كنند كه در اين پروژه به انواع آن ها و مصالح تشكيل دهنده و نحوه اجراي آن ها بطور كامل اشاره مي كنيم.

انواع سقف ها

سقف چوبی

سقف طاق ضربی

سقف تیرچه بتني و بلوک

سقف تیرچه فلزي و بلوک

سقف پوسته بتنی

دال ها

سقف کاذب

سقف کرمیت

سقف نيازيت

سقف سياك

سقف های مجوف بادکنکی

سقف  روفيكس

سقف کامپوزیت

سقف چوبی

علل رویکرد و روی آوری به سقف چوبی :

امروزه این نوع سقف کمتر جایی کاربرد دارد. هنوز هم این قبیل سقف ها در مناطق کویری ایران و روستا ها بر اساس یک سنت کاربرد دارد. متأسفانه این سقف ها در برابر خطرات ناشی از زلزله هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نداده و فرو می ریزد.

مصالح بکار رفته در سقف های چوبی از لایه بالا به لایه پایین :

کاه گل

خاک رس کوبیده شده

شیره انگور

شفته آهکی یا رس کوبیده شده

گل رس

حصیر یا سقط (تشکیل شده از: توفال – شاخ وبرگ – حصیر – نی)

روش اجرا سقف های چوبی :

اگر زیر سقف چوبی اندود شود از چوب های کوچکی استفاده می گردد. چون چوب های کوچکی که با اره بریده نشده اند و به وسیله تیشه به چوب های نازک تر تبدیل شده اند دارای سطوح ناصاف می باشند اندود بخوبی به آن گیرش می یابد.

طول چوب ها تقریبا 30 الی 40 سانتی متر می باشد. فاصله چوب ها از یکدیگر برای نگهداری اندود قابل اهمیت است. اندود در این فواصل نفوذ و سبب گیرایی اندود به توفال می گردد.

به منظور عدم ترک خوردگی اندود چند تیر چوبی از وسط بریده شده و    پایین تر از تیرهای اصلی نصب می شود زیرا این تیرهای چوبی به تیر های نازک تری که از وسط  بریده شده اند نصب می شوند.

در این حالت توفال ها به لایه های مزبور میخ می شوند. در این روش ، اندود ترک نخورده و فضای خالی بین سقف و اندود از نقطه نظر عایق حرارتی، عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از سرما و گرمــا مـی باشد و ســطح اندود کاری صاف اجرا می شود.
قابل توجه اینکه در مواردی به منظور جلوگیری از عدم ترک خوردگی اندود به آن موی بز نیز اضافه می شود.

نکاتی در رابطه با تیرهای چوبی :

چوب مورد استفاده کاملا خشک باشد

تیرهای چوبی هم قطر باشند

حداکثر فاصله دو تیر پوشش 50 سانتی متر بوده و با قیر یا روغن ایزوله می شوند.در طرفین دیوار ابتدا و انتهای تیر قرار داده شده و پس از کشیدن ریسمان در زیر تیر به موازات دیوار حمال عمل تیر ریزی را شروع می کنند.

سقط گذاری بر روی تیرها (پراز کوبی)، شفته ریزی :

کلیه دیوارها به موازات دیوار حمال شروع به پرواز کوبی می گردند. پس از سقط گذاری حصیر بافته شده را چند ساعت جهت نرمی در داخل آب قرار  می دهند .هر حصیر حداقل 10 سانتی متر روی حصیر بعدی را پوشش می دهد. به منظور آنکه حصیرها جابجا نشوند مقدار کمی شفته روی حصیرها پهن و آنگاه شیب بندی از روی این مبنا تا پایان کار ادامه می یابد. شیب بندی بصورت کرم بندی شده به سمت ناودانی با مقدار شیب لازم که مرد نیاز است زیر ریسمان با کمک شمشه پر می شود.

در بعضی مواقع روی پوشش نهایی به هنگام ور دادن به کاه گل نمک اضافه شده و همزمان غلطک زده می شود تا از رشد گیاهان جلوگیری شود.اگر این مهم صورت نگیرد تخم یا بذر موجود در شفته به مرور زمان سبب رشد گیاهان شده و ریشه گیاه به صورت شکاف از زیر سقف نمایان می شود.

سقف طاق ضربی

به دلایل زیر از این نوع سقف بیشتر استقبال می شود زیرا :

سرعت عمل بالا

در دسترس بودن مصالح مورد نیاز

نیاز به تخصص اجرای خاص نبود

تیر آهن و طاق ضربی بیش از سایر سقف ها در ایران ساخته می شد و هنوز نیز در برخی نقاط از این سقف استفاده می شود. خیز داخلی طاق های ضربی بین تیر آهن ها با اندود آستر پر می شود. پس از خشک شدن اندود آستر نازک کاری در دو قشر گچ زنده و گچ کشته انجام می گیرد.

باید توجه داشت که تیر آهن ها قبل از پوشش با تور سیمی پوشیده شده و قبلا با ضد زنگ عمل سرنج زنی روی آنها صورت پذیرد.بهترین فاصله بین دو تیر آهن 90 سانتی متر می باشد بهتر است قسمت زیرین تیر آهن ها توری گالوانیزه با چشمه های ریز پوشیده شوند. بعد از اتمام طاق زنی، روی طاق از گچ پرمایه استفاده می گردد تا تمامی درز های بندها گرفته و مسدود شوند. بهترین خیز قابل قبول طاق 3 سانتی متر است که اگر از این مقدار کمتر گردد احتمال ریزش طاق افزایش خواهد یافت. خود این خیز باعث اتصالات رج به رج طاق آجری خواهد بود. اگر مقدار این خیز زیاد شود ملات زیادی به منظور اندود کاری نیاز خواهد بود و این امر غیر اقتصادی است.

روش اجرا سقف طاق ضربی :

استفاده از آجرهای جوش و یا خام باعث ریزش طاق خواهد شد.آجرهای مطلوب آجرهای پخت متعادل وسط کوره می باشند.

حتی الامکان تمام دهانه ها یک جا و بطور مساوی شروع می شوند تا در اثر پر شدن یک یا دو دهانه فشار نامطلوبی به قسمت های پر نشده وارد نشود.

میزان و مقدار قوس مناسب در تمام دهانه ها رعایت می گردد چون قوس زیاد باعث هدر رفتن اندود زیاد به منظور پر نمودن خواهد شد.

ملات مصرفی در اجرای طاق ضربی ملات خاک کچ به نسبت یک به دو می باشد.

طبق آیین نامه 2800ایران تیر آهن به وسیله میلگرد و یا تسمه فولادی بصورت ضربدری به یکدیگر بسته می شوند به صورتی که اولا طول مستطیل ضربدری شده بیش از 5/1 برابر عرض آن نباشد و ثانیا مساحت تحت پوشش هر ضبدری از 25 متر مربع تجاوز نکند. حداقل سطح مقطع میلگرد و یا تسمه که برای مهاربندی ضربدری تیرآهن سقف آخرین دهانه بکار می رود میلگرد 14 میلیمتر و یا تسمه معادل آن است .

مصالح اجرای سقف طاق ضربی:

مصالح اجرایی درسقف طاق ضربی از لایه پایین به بالا در طبقات ساختمان عبارت است از:

اندود رویه ( سفید کاری )

اندود گچ و خاک 1 سانتی  مترتا 2سانتی متر

سقف طاق ضربی

پوکه معدنی 10 سانتی متر

ملات ماسه سیمان 2 سانتی متر

موزاییک یا سنگ 2سانتی متر

روش اجرای سقف طبقه آخر، شیب بندی وقیرگونی بام :

به منظور اجرای گام به گام سقف در سقف طبقه آخر مراحل زیر انجام می گیرد :

پس از اتمام طاق ضربی اگر هوا ابری باشد یعنی احتمال این که شب بارندگی خواهد شد روی طاق دوغاب غلیظ گچ ریخته نخواهد شد. اما اگر هوا مناسب باشد سرتا سر سقف دوغاب غلیظ گچ پخش خواهد شد تا تمام روزنه ها و درز ها پر شوند. اگر احتمال بارندگی داده شود اکیدا دوغاب ریزی انجام نخواهد شد زیرا در اثر حجم آب جذب شده طاق خیس و پایین خواهد آمد

اقدام به دور چینی بام به ضخامت 10 سانتی متر و ارتفاع حدود 40 سانتی متر می گردد. این مقدار ارتفاع به دلیل آن است که در زمستان به علت بارش برف و باران و زمانی که برف آب می شود در اکثر نماهای آجر سه سانت خسارت وارد شده و در سطح نما سبب ایجاد سفیدک و شوره خواهد شد.اگر ارتفاع دور چینی بام کمتر از مقدار فوق باشد به نما آسیب رسانده و ضرر و زیان مالی فراوان به نمای ساختمان تحمیل می شود.

پس از دور چینی بام اقدام به کرم بندی بسته به نوع شهر محل اجرا متغیر است ولی اصولا این شیب بین1درصد تا 5/1 درصد اجرا می گردد. توجه اینکه اگر فاصله بلندترین نقطه شیب تا محل آبرو زیاد باشد بهترین شیب 1 درصد و اگر فاصله کم باشد بهترین شیب 5/1 درصد است .
داخل کرم بندی ها از مخلوط پوکه معدنی و سیمان پر می شود. این مخلوط همزمان آب پاشی شده و غلطک کوبی صورت می گیرد تا پوکه ها در محل مورد نظر فشرده شده و جاسازی شود .
پس از طی مراحل ذکر شده و چند مرحله دیگر مثل قیر پاشی و …….. اقدام به انجام عایق بندی نهایی (قیر گونی) می کنیم.

سقف تیرچه بتني و بلوک :

این نوع سقف امروزه یکی از متداول ترین سقف های اجرایی در ساختمان ها می باشند . فن تیرچه و بلوک ، تلفیق دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن ، قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این روش ، فولادهای کششی و برشی ( عرضی ) و پوشش بتنی فولادهای اصلی ، بصورت تیرچه های پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تیرچه ها به فاصله های معین و شمع بندی زیر تیرچه ها ، بلوکها را بین دو تیرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهای حرارتی را نصب و بتن ریزی می نمایند ؛ به طوری که حداقل ضخامت بتن در روی بلوک ، پنج سانتیمتر باشد. پیش از حصول مقاومت بتن پوششی ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکیه گاههای موقت تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششی ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل ، و به تیرهای اصلی منتقل می کنند.

مزایای سقف تیرچه بلوک:

در زیر مهمترین ویژگیهای این نوع سقف در مقایسه با سقف تیرآهن – طاق ضربی و دال بتنی یکپارچه آمده است .

(1) به علت مصرف بلوک تو خالی و حذف بتن ناحیه کششی در مصرف بتن صرفه جویی می شود .

(2) به علت تولید تیرچه و بلوک در کارخانه نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است .

(3) وزن تیرچه ها کم است به طوریکه توسط کارگران قابل نصب است و در طبقات کم نیاز به جرثقیل نیست .

(4) به علت پیش ساخته بودن تیرچه و بلوک نصب سقف بسیار آسان و سریع خواهد بود .

(5) قالب بندی زیر سقف فقط به شمع بندی و نصب چهار تراش در فاصله های معین جهت تامین تکیه گاههای موقت تیرچه ها محدود میشود .

(6) به طور یکپارچه بتن ریزی می شود و بتن کمتری نسبت به سقفهای بتن آرمه معمولی مورد نیاز است .

(7)   مقاومت سقف اجرا شده با تیرچه بلوک در برابر نیروهای افقی ( باد – زلزله ) بسیار خوب است .

(8)   به علت تو خالی بودن بلوک سقف عایق حرارتی و صوتی خوبی است .

(9)   به علت مسطح بودن زیر سقف در مقایسه با طاق ضربی ضخامت نازک کاری به حداقل می رسد و بار مرده سقف کمتر می شود .

اجزای اصلی تشکیل دهنده سقف تیرچه بتني و بلوک:

سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند( تیرک دار) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد وکشش توسط میلگردهای کششی تیرچه(میلگردهای تحتانی تیرچه) تحمل می شود. بتن بالایی همچنین ، همانند یک دال نازک با دهانه ای برابر فاصله دو تیرچه ، خمش موضعی را در محل بین دو تیرچه تحمل می کند. در این نوع سقف ، تیرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتیمتر ( محور تا محور) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار می گیرند و با بتن پوششی که در محل ریخته می شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتیمتر است ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم را تشکیل می دهند. برای پرکردن فاصله تیرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهای توخالی ، بلوکهای بتنی و حتی پلاستیک و چیزهای دیگر استفاده می شود. این عناصر پرکننده در سقف تحمل نیرو نمی کنند.

بنابراین ، سقف تیرچه و بلوک از اجزای اصلی ، به شرح زیر تشکیل می شود:

1-     تیرچه
2-     بلوک
3-     میلگرد حرارتی و افت و میلگرد منفی
4-     بتن پوششی ( درجا )

که نقش هریک از این اجزا در مراحل دو گانه باربری ، یعنی مرحله حمل و نقل تیرچه و اجرای سقف و مرحله بهره برداری را ، به ترتیب زیر می آوریم :

تیرچه : عضو پیش ساخته ای است ، متشکل از بتن و فولاد به مقطع تقریبی T ، که در دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده ، تولید می شود و مانند همه قطعه های پیش ساخته در دو مرحله تحت اثر نیرو قرار می گیرد. این دو مرحله به علت اهمیت آنها باید به دقت مورد ملاحظه قرار گیرند :

الف) مرحله اول باربری : در این مرحله باید تیرچه به تنهایی قادر به تحمل بار ناشی از وزن خود در هنگام حمل و نقل بوده و همچنین قادر به تحمل وزن مرده سقف( وزن تیرچه ، بلوک و بتن پوششی ) بین تکیه گاههای موقت
( شمع بندی ها ) در زمان اجرای سقف باشد.

ب) مرحله دوم باربری : این ملرحله در تیرچه پس از حصول مقاومت بتن پوششی فرا می رسد که تکیه گاههای موقت اجرایی برداشته شده و تیرچه به عنوان عضو کششی مقطع تیرT تحمل نیرو می نماید.

ویژگی ها ومشخصات فنی تیرچه پیش ساخته خرپایی

پاره ای از محدودیت ها و ویژگیهای فنی سقف تیرچه و بلوک شامل تیرچه پیش ساخته نیز می شود. در زیر ویژگیهای مهم اجزای تشکیل دهنده خود تیرچه ، مورد بحث قرار می گیرد. تیرچه پیش ساخته از قسمت های زیر تشکیل می یابد :

1-1  عضو کششی

1-2  میلگردهای عرضی

1-3  میلگرد بالائی

1-4  بتن پاشنه

بتن پوششی ( بتن درجا ) :

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مصالح مدرن ساختمانی
  • پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی
  • پاورپوینت سقف کامپوزیت
  • پاورپوینت سقف کاذب
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی