پاورپوینت مصالح مدرن ساختمانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مصالح مدرن ساختمانی دارای 94 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مصالح مدرن

سیمان

بتن

سقف

ایزولاسیون
(ژئوممبران و ژئوتکستایل)

شیشه

پوشش های تزیینی

مصالح مدرن

با توجه به تحولات قرن اخیر که در کلیه علم  فنون منجمله در صنعت ساختمان سازی ایجاد گردید و با توجه به رشد روزافزون جمعیت و احتیاج جوامع بشری به مسکن بیشتر و در نتیجه احتیاج به گسترش شهرها کارشناسان متوجه شدند که اگر شهرها بطوری افقی گسترش یابد رسانیدن سرویسهای شهری مانند آب و برق و تلفن – گاز و همچنین پست-آسفالت و غیره به شهروندان با مشکل مواجه خواهد گردید. بدین لحاظ تشخیص دادند که شهرها می باید به طور عمودی گسترش یابد در نتیجه ساختمان های یک یا دو طبقه قرون 18 و 19 به ساختمان های بلند قرن بیستم تبدیل گردید.

رفته رفته مصالحی مانند آجر و آهک و ملات های کم مقاومت منسوج شده و مصالح مرغوب تری که بتواند بارهای فشاری و کششی بیشتری را تحمل نماید مورد توجه قرار گرفت که در رأس آنها سیمان و انواع فولاد  می باشد که روز به روز مراحل تکامل خود را طی نموده و هر لحظه در آزمایشگاه های مهم دنیا در اثر آزمایشات شبانه روزی انواع مرغوب تر و کامل تری از آن ارائه می گردد

سیمان پرتلند

رایج ترین و پر مصرف ترین سیمان مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی اعم از پل-تونل-راه سازی و یا ساختمان و غیزه همان سیمان پرتلند است.

موادی که برای پختن سیمان به کوره می رود از دو ماده اصلی تشکیل شده است:

این دو ماده عبارت است از خاک رس و سنگ آهک.

این نوع سیمان رایج ترین و پرمصرف ترین نوع سیمان می باشد.

مصرف این گونه سیمان در تمام کارهای ساختمانی مانند پل-تونل-ساختمان های بتنی و غیره مجاز می باشد.

سیمان نوع II حمله اندک سولفات ها را می تواند تحمل کند. برای ساختن کانال های فاضل آب و غیره خوب است.

درجه حرارت (حرارت هیدراسیون) تولید شده این نوع سیمان نسبت به سیمان نوع یک کمتر است در نتیجه برای بتن ریزی در هوای گرم از سیمان نوع 1 و 3 مناسب تر می باشد.

سیمان نوع III زودگیر می باشد به همین علت در محل هایی که احتیاج به قالب برداری فوری باشد از این نوع سیمان مصرف می شود.

به علت زودگیر بودن مصرف این نوع سیمان در هوای سرد پیشنهاد می شود و همچنین به علت زودگیر بودن گرمای تولید شده آن نسبت به سیمان های دیگر در ساعات اولیه مصرف زیاد است. در نتیجه برای بتن ریزی های حجیم و همچنین بتن سازی در مناطق گرم که حرارات هیدراسیون مشکل آفرین است. مصرف این نوع سیمان پیشنهاد نمی گردد!

سیمان نوع 4 کمترین حرارت هیدراسیون را در موقع سخت شدن تولید می نماید بدین لحاظ در بتن ریزی های انبوه مانند سدها مصرف سیمان پرتلند نوع 4 پیشنهاد  می گردد.

سیمان نوع 5 ضد سولفات بوده و در مقابل حمله شدید سولفات ها به خوبی مقاومت می کند. مصرف این نوع سیمان در ساختن اسکله ها و پایه های پل ها و کارهای دریایی پیشنهادمی شود

سایر انواع سیمان

سیمان پرتلند ممتاز

این نوع سیمان کاملاً شبیه سیمان پرتلند معمولی است فقط در تهیه آن دقت بیشتری به عمل آمده.

برای تهیه سیمان پرتلند ممتاز آن را دو بار به کوره می برند یعنی کلینکر را پس از آسیاب کردن دوباره به کوره می برند و دوباره آن را پخته و دوباره کلینکر تهیه می نمایند. بدین وسیله درصد آهک ترکیب نشده در سیمان با خاک رس به حداقل      می رسد.

تفاوت سیمان پرتلند ممتاز و سیمان پرتلند معمولی آنست که سیمان پرتلند ممتاز سریعتر سخت می شود و تقریبا در هفته اول پس از بتن ریزی مقاومت آن به بیش از 50درصد مقاومت 28 روزه آن می رسد.

2-سیمان کرومپد (کرومپت)

این نوع سیمان برای هوا گیری بیس پلیت استفاده میشود

خصوصیت این سیمان این است که بعد از خودگیری جذب بیس پلیت میشود  و میزان فشاری که تحمل میکند از سیمان معمولی بیشتر است

3-سیمان ضد سولفات

این نوع سیمان همان سیمان تیپ 5 می باشد و در مقابل حمله سولفات ها مناسب است، به چنین سیمانی به علت زیادی اکسید آهن سیمان آهنی یا Iron Cement نیز   می گویند. تفاوت ان با سیمان تیپ V در مقاومت بیشتران و خاصیت نفوذ پذیری کمتر اب به این سیمان است

4- سیمان هوازا (برای هوای زیر 4 درجه تا10- درجه)

اغلب مواقع در فصل سرما که خطر یخبندان موجود است در موقع ساختن بتن، مواد هوازا به آن اضافه می نمایند تا از خطر یخ زدن بتن به مقدار قابل ملاحظه ای کاسته شود. با توجه به اینکه بجز مواد اصلی بتن(شن-ماسه-آب-سیمان) هر ماده دیگری که به آن افزوده شود. از مقاومت بتن کسر می نماید. لذا بهتر است بجای مواد هوازا از سیمان نوع A3 , A2 , A1 وA5 استفاده شود. این سیمان ها علاوه بر خاصیت عمومی سیمان های نوع 1 , 2 , 3 و5 دارای خاصیت هوازایی نیز هستند.

سیمان پرتلند نوع A3 , A2 , A1 , , وA5 که مشخصات آن مانند سیمان های پرتلند نوع یک، دو، سه و پنج است ولی تفاوت آن ها در این می باشد که این سیمان ها دارای مواد افزودنی هوازا هستند،مقاومت خمشی وسایشی آنها بیشتر استواز تورق سطح بتن جلوگیری میکند

این سیمانها برای  هوای زیر 4 درجه تا10- درجه استفاده میشود

5- سیمان های رنگی

گاهی ممکن است که در ساختمان سازی مخصوصا در نماسازی و یا فرش کف احتیاج به سیمانی باشد که باربری آن مورد نظر نبوده بلکه زیبایی آن مورد نظر باشد.

مثلا در مورد ساختن موزائیک های رنگی و سیمانکاری نما، سیمان های رنگی مخصوصا سیمان سفید اهمیت خود را نشان می دهد.

علت رنگ دودی متمایل به سبز سیمان پرتلند معمولی وجود اکسیدهای آهن در آن می باشد در این صورت برای ساختن سیمان سفید اکسیدهای آهن را از ان جدا میکنند و یا اگراز لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد حداکثر مقدار این اکسیدها را به 2 درصد وزن کلینکر می رسانند.

6-سیمان چاه کنی (سیمان چاه نفت)

سیمان چاه کنی فقط در صنعت نفت مصرف می شود. در موقع حفر چاه های نفت پس از حفاری لوله گذاری می کنند. معمولا قطر چاه را قدری بزرگتر از لوله ای که درون آن می گذارند حفر می نمایند تا لوله براحتی درون آن قرار گیرد.

این فاصله باید به وسیله موادی پر شود که مانع نفوذ آب های سطحی و زیرزمینی از درز بین لوله ها به داخل چاه بشود ودر مقابل عوامل شیمیایی که در طول چاه وجود دارد مقاومت نموده و خاصیتهای خود را از دست ندهد.

لازم به ذکر است که بدانیم در داخل چاه حرارت زیادی وجود دارد

7-سیمان روباره

در کارخانه های ذوب آهن در کوره بلند همراه سنگ آهن مقداری مواد گدازآور مانند سنگ آهک و غیره به داخل کوره می ریزند که این مواد همراه با اضافاتی که از ذغال سنگ و سنگ آهن باقی می ماند به علت سبک تر بودن روی آهن ذوب شده قرار می گیرد این روباره ها را جمع نموده و بوسیله آب به سرعت سرد کرده و به کارخانه های تهیه سیمان ارسال می نمایند. در کارخانه های سیمان آن را با کلینکر مخلوط کرده  آسیاب می کنند و به آن سیمان پرتلند روباره و یا سیما ن متالوژیکی می گویند.

سیمان روباره پس از 28روز دارای مقاومتی در حدود 200 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است.

در مقایسه با سیمان پرتلند معمولی سیمان روباره در مقابل عوامل شیمیایی مقاوم تر است و همچنین دارای حرارت هیدراسیون پایین تری از سیمان پرتلند معمولی می شود

از این سیمان بیشتر در مصارف صنعتی استفاده میشود

8- سیمان پوزولان

پوزولان یا تراس ماده سیلیسی و یا سیلیس و آلومینی می باشند که بخودی خود خاصیت چسبندگی ندارند ولی اگر به خوبی آسیاب شود و با گرد آهک شکفته مخلوط گردد خاصیت چسبندگی پیدا می کند که به آن سیمان طبیعی می گویند، و اگر از 5 تا 4درصد پوزلان را با 80 تا 60درصد کلینکر سیمان پرتلند مخلوط کرده و به آسیاب ببرند و مخلوط را کوبیده و پودر نمایند سیمان پوزولانی بدست می آید.

مقاومت فشاری سیمان پوزولانی در روزهای اولیه از سیمان پرتلند کمتر است ولی پس از 28 روز مقاومت فشاری سیمان پوزولانی(پ.پ) تقریبا مساوی 70 تا 75درصد سیمان بوده و مقاومت فشاری سیمان پوزولانی ویژه(پ.پ.و) تقریبا مساوی 80 درصد سیمان پرتلند   می باشد. این سیمان در مقایسه با سیمان پرتلند دارای حرارت هیدراسیون کمتر بوده و دارای مقاومت بهتری در مقابل املاح شیمیایی می باشد.

9- سیمان انبساطی

سیمان انبساطی سیمانی است که در موقع سخت شدن در حدود 1 درصد به حجمش اضافه می شود.

علت ازدیاد حجم سیمان انبساطی آنست که مقدار آلومینات و سولفات موجود در مواد اولیه این نوع سیمان از سیمان پرتلند معمولی بیشتر است این سیمان برای آب بندی درز استخرها ، آب انباره ها و همپنین اندود روی دیوار آب انبارها مورد مصرف دارد.

10- سیمان برقی

سیمان برقی که به آن سیمان آلومینا هم می گویند سیمانی است که دارای اکسید آلومینیم زیاد و آهک کم می باشد و آن را نمی توان از خانواده سیمان های پرتلند دانست.

تقریبا چند سال پس از کشف سیمان پرتلند ضعف آن در مقابل عوامل شیمیایی مخصوصا حمله سولفات ها مشخص گردید. امکان مصرف آن در کارهای اسکله و بندرسازی و پایه پلها  غیره از بین رفت.

ریزی دانه های سیمان برقی مانند سیمان پرتلند است ولی نسبت به سیمان پرتلند بسیار زودگیرتر است.

آغاز گرفتن آن پس از 2 ساعت شروع و حداکثر تا 24 ساعت پایان می یابد.

وزن مخصوص سیمان برقی لرزیده 3تا 25/3 تن در مترمکعب است وزن مخصوص نلرزیده آن 2/1 تا 4/1 تن بر متر مکعب می باشد. سیمان برقی را نباید با سیمان پرتلند مخلوط کرد زیرا به مقدار زیادی، مقاومت آن را کاهش می دهد.

چون به علت زودگیر بودن سیمان برقی این حرارت سریع و یک مرتبه آزاد می شود  آب ملات را بسیار گرم کرده و نزدیک به نقطه جوش می رساند از این رو سیمان مذکور نباید در مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار گیرد.

به سیمان برقی سیمان آلومینا یا سیمان مذاب(فوندو) نیز میگویند. از این سیمان به علت زودگیر بودن بیشتر برای لکه گیری سدها-پل ها-لوله های بتنی و غیره استفاده    می شود

11-سيمان با گيرش تنظيم شده

سيمان با گيرش تنظيم شده به گونه اى کنترل و ساخته مى شود که مى تواند بتنى با زمان هاى گيرش از چند دقيقه تا يک ساعت توليد کند. سيمان با گيرش خيلي سريع (Quick Setting Cement) و سيمان با گيرش آهسته ( Slow Setting Cement ) از انواع اين دسته سيمان ها مي باشند

سیمان بنائی به صورت میانگین

45,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت انواع سقف
  • پاورپوینت پروژه انواع سقف ها
  • پاورپوینت سقف پیش تنیده CCL
  • پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی جديد
  • پاورپوینت نحوه اجرای پی در ساختمان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی