پاورپوینت معماری مدرن متاخر

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت معماری مدرن متاخر دارای 54 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

معماری مدرن متاخر

اپرای سیدنی

مجموعه المپیک توکیو

ساختمان سیگرام

منابع:

منابع

معماري معاصر غرب ،سايت اينترنتي ، كتابهاي لوئي كان لوكوربوزيه،فرانك لويدرايت ، معماري مدرن از1900

معماری مدرن متاخر

دوره معماری مدرن متاخر را می توان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد محسوب کرد . دراین زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماری اولیه ومتعالی همچون رایت ، لوکوربوزیه، گروپیوس ومیس وندروهه بودند آنها کماکان فعال بوده ونقش بسزایی درشکل گیری معماری آوانگارد داشتند.
رایت دراین دوره همچنان به عنوان معروفترین ومهم ترین معمار آمریکا شناخته       می شد وپیروان بسیاری در آمریکاو اروپا داشت . اوتنها معماری است که درهر سه دوره معماری مدرن ساختمانهایی با شهرت جهانی ساخت است . آموزش معماری رایت ازشیوه قراردادی ورسمی فاصله داشت ، اوکارخود را با تحصیل دررشته مهندسی دردانشگاه وسیکانسین درسال 1885 شروع کرد اما این رشته را ادامه نداد وبه جای آن به شیگاگو رفت ودرآنجا برای جوزف لیمن طراح خانه های حومه نشین کارکرد.

وی دردو دفتر طراحی خود به نام های تلیسین شرق درایالت وسیکانسین وتلیسین غرب درایالت آریزونا به تدریس دانشجویان معماری وتبین وطراحی معماری ارگانیک مشغول بود. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم (59- 1943) را درنیویورک درآخرین سالهای عمرخود به صورت تندیسی دوارطراحی نمود ویک باردیگر توجه جهانیان را به سمت خلاقیت ونو آوری درکارهای خود جلب کرد.

درپایان جنگ وی تقریبا هفتاد سال داشت ومشغول طراحی موزه گوگنهام بود این ساختمان درمقابل پارک مرکزی درمانهاتان ساخته می شد. واکنش اولیه رایت نسبت به این طرح پیشنهادنوعی «مرکزهنری» بودکه کارگاههای الحاقی راهم شامل می شد. ساختمان دوریک شیبراهه مارپیچی گسترده که اطراف فضایی مرکزی درمیان راههایی با عرضهای فزاینده بالامی رود، قرار گرفته است .

اولین بارمعماری دراینجا به صورت هنری تجسمی ظاهرمی شود به جای روی هم گذاشتن لایه های چینه چینه به طور معمول که بابرش واتصال لب به لب با ساختار تیروستون به هم متصل شده است . طبقه ای درطبقه دیگر پویایی می یابد .

تمامی ساختمان با بتون ریزی کامل درقالبی درنهایت بساطت بیشتر به پوسته تخم مرغ شبیه است .

لوکوربوزیه به عنوان استاد مسلم ونظریه پرداز اصلی معماری مدرن ، دراین دوره از عقاید دهه  20 و30 خود  درمعماری فاصله گرفت وی به جای تکیه بریک معماری انتزاعی صرف وطراحی مکعب های مدرن ، به سمت تندیس های احساس گرایانه گرایش پیداکرد

.این موضوع را می توان درکارهای آخراو همچون کلیسای رونشان (54-1950)و ساختمان های ساخته شده در چندیگار هند( 64-1951) و بالاخره مرکز هنری کارپنتر( 64-1961)دردانشگاه ها وارد آمریکا ملاحظه کرد.

کلیسای نوتردام رونشان – لوکوربوزیه :

قدم اول سایت کلیسا می باشد که لوکوربوزیه به شناخت نیروهای داخل سایت شروع به طراحی کرده است . کلیسا برروی مرکزیک تپه که دور تا دور آن را درختان گرفته اند قرار دارد مسیر رسیدن به کلیسا از روی شیب پائین کلیسا شروع شده وبه ورودی کلیسا می رسد این مرکزیت وارتفاع نسبتا بلند این امکان را می دهد که کلیسا همواره درنقطه دید وکانون توجه مخاطبان قرار گیرد . این نیروی سایت با طراحی عنصر عمودی درحجم بیشتر خود نمایی می کند .

درمورد حجم کلیسا باید گفت که از احجام وخطوط متضاد (منحنی وشکسته ) تشکیل شده است . سازه کلیسا از جنس بتن انتخاب شده تالوکوربوزیه آزادی بیشتری برای طراحی سطوح منحنی داشته باشند نورکلیسا نیزاز سقف ودیوارهای اطراف سالن کلیساو دوبرج استوانه ای شکل تامین می شوند که هر کدام مفاهیم جداگانه ای را برای مخاطب خود خواهند داشت .

نوری که از دوبرج تامین می شود درسالن پخش شده وتنها وظیفه روشنایی یکنواخت فضارا دارد .وتامین نورطبیعی درهنگام روز.

سقف کلیسا تنها به وسیله پایه های بتنی با دیواردرتماس است . (اتصال سازه ها) وفاصله مابین ستونها باشیشه پرشده این کارعلاوه برتامین نوراحساس سبکی سقف را در مخاطب ایجاد می کند وبیننده سقفی سنگین وبتنی را درکلیسا حس نخواهد کرد . سقف کلیسا الهام گرفته از پوست بدن خرچنگ است .

نکته قابل توجه درنورهایی است که ازدیوار جنوبی تامین می شود این نورها از پنجره هایی با ابعاد مختلف تامین می شوند . نور درهر ساعت از روز از هر پنجره حالتی خاص به خود می گیرد وبه صورت نقطه ای به چشم مخاطب می رسد .

تعدادی از معماران جوانتر دراین دوره نیز به سمت معماران تندیس گرایی تمایل پیدا کردند . از جمله می توان از اروسرینن معمار فنلاندی تبار آمریکایی درطرح ترمینال T.W.A( 1962- 1956) درفرودگاه نیویورک وهمچنین طرح ترمینال فرودگاه دالاس ( 1963- 1958) درشهر واشینگتن نام برد.

 ترمینال T.W.A

ترمینال T.W.A درمقیاس غول پیکر، شباهت بسیار زیادی به یک عقاب درحال نشستن دارد این تصویر خارق العاده که ازبتن ، تراشیده شده ترمینال را به یکی از به یاد ماندنی ترین ترمینال های جهان تبدیل کرده .

این سازه شگفت آور، متشکل ازیک پوسته ی ضخیم وداری 4 سقف مدور عظیم الجثه است که ناگهان روبه بالا چرخیده اند . قوس های تشکیل شده از این چهار سقف برروی دیوارهای قوس داری قرارگرفته اند که بازوایه به سمت بیرون متمایل شده اند این سقف های مدور که توسط پنجره های سقفی از هم جداگشته وبرروی چهار ستون Y شکل قرار گرفته درداخل فضایی باروح روشن به ارتقاع 17 متر وطول 115 متر به وجود آورده اند.

ورود به این سیستم همانند قدم زدن درداخل مجسمه ای است که درون آن توسط فرم خارجی آن نوید داده شده باشد . شکل های خمیده وقالب بندی شده از قبیل سقف راه پله ، رامپ ها ، وپیشخوان ها درهمه جا مشاهده می شوند. اروسرینن متوجه این واقعیت بود که برخی روح ساختمان را بایک پرنده درحال پرواز مطابقت می دهند او می گوید . « این آخرین چیزی بود که مورد توجه ما قرار گرفت هدف اصلی ما طراحی سا ختمانی بود که درآن معماری خود بیان کننده ی هیجان والتهاب سفر و گویای تحول وحرکت باشد .»

او ادامه می دهد «اشکال وفرم ها از عمد طوری انتخاب شده اند که برصعود وبلند پروازی ونیز کیفیت خطوط ، تاکید شود چرا که ما خواستار یک مکان عروج دهنده بودیم ».

فرودگاه بین المللی دالاس درحومه شهر واشینگتن درآمریکا سال 63 – 1958 منبع الهام سرینن دراین طرح حرکت – سرعت وپرواز بوده که بصورت استادانه ای دراین تندیس به نمایش گذارده است .

یورن اتسن معمار معاصر دانمارکی نیز برای طرح ساختمان اپرای سیدنی 731- 1956) تندیسی بسیار زیبا همچون صدف های دریایی طراحی کرد .

اپرای سیدنی

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو
  • پاورپوینت کلیسای نوتردام
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی