پاورپوینت ديوار برشي فولادي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ديوار برشي فولادي دارای 38 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

انواع دیوار برشي

ديوار برشي راه‌حل مقابله با زلزله

جزئيات شکل‌پذيري ديوارهاي برشي

طراحي صحيح ديوار به صورت شکل‌پذير

نتيجه

ويژگيهاي ديوار برشي فولادي

نتيجه گيري کلي

مراجع

مراجع

1- کتاب مقدمه اي بر ديوار برشي فولادي نوشته دکتر سعيد صبوري
2- Astaneh-Asl, A. )2000(. “Steel plate shear walls,” U. S.-Japan Workshop onSeismic Fracture Issues in Steel Structure, San Francisco.
3- Seismic Assessment and Strengthening Method of Existing RC Buildings in Response to Code Revision Shun-Tyan Chen -Van Jeng- Sheng-Jin Chen-Cheng-Cheng Chen

انواع ديوار برشي

1-ديوار هاي برشي فولادي : بعضي مواقع ورقهاي فولادي به عنوان ديوارهاي برشي بکار مي روند . براي جلوگيري از کمانش موضعي چنين ديوارهاي برشي فولادي لازم است از تقويت کننده هاي قائم و افقي استفاده شود.

2-ديوارهاي برشي مرکب : ورقها ي تقويت شده فولادي مدفون در بتن مسلح ، خرپاهاي ورق فولادي مدفون در داخل ديوار بتن مسلح و ديوارهاي مرکب ممکن ديگر ، که تماما با يک قاب فولادي و يا با يک قاب مرکب تؤام هستند مي شود .

3- ديوارهاي برشي مصالح بنايي : از دير زمان در ساختمانهاي مصالح بنايي از ديوارهاي مصالح بنايي توپر غير مسلح استفاده مي شده است ولي روشن شده است که اين ديوارها از نقطه نظر مقاومت در مقابل زلزله ضعف دارند و لذا اکنون به جاي آنها از ديوارهاي برشي مسلح نظير ديوارهاي با آجر تو خالي و پر شده با دوغاب استفاده مي شود .

4-ديوارهاي برشي بتن مسلح : ديوار برشي به عنوان يک ستون طره بزرگ و مقاوم در برابر نيروهاي لرزه اي عمل مي کند و يک عضو ضروري براي سازه هاي بتن مسلح بلند و يک عضو مناسب براي سازه هاي متوسط و کوتاه مي باشد .

ديوار برشي فولادي

ديوار برشي فولادي براي مقاوم سازي ساختمان هاي فولادي در حدود 15 سال اخير مورد توجه خاص مهندسان سازه قرار گرفته است.

ديوارهاي برشي فولادي SSW2 براي گرفتن نيروهاي جانبي زلزله و باد در ساختمان هاي بلند در سالهاي اخير مطرح و مورد توجه قرار گرفته است . اين پديده نوين که در جهان به سرعت رو به گسترش مي باشد در ساخت ساختمان هاي جديد و همچنين تقويت ساختمان هاي موجود به خصوص در کشورهاي زلزله خيزي همچون آمريکا و ژاپن بکار گرفته شده است . استفاده از آنها در مقايسه با قابهاي ممان گير تا حدود 50% صرفه جويي در مصرف فولاد را در ساختمان ها به همراه دارد.

ديوار برشي راه‌حل مقابله با زلزله

علم مهندسي زلزله ساختمان‌ها در سال 1950 ميلادي هم زمان با فعاليت‌هاي گسترده بازسازي پس از پايان جنگ جهاني دوم شروع گرديد.

تلاش‌هاي اوليه به منظور مقاوم‌سازي ساختمان‌ها، براساس فرضياتي نه چندان دقيق بر روي واکنش سازه در اثر ارتعاش زمين صورت گرفت که بدليل کمبود ابزار تحليل مناسب و سوابق اطلاعاتي کافي در مورد زلزله، روش‌هاي ناقصي بودند. مشاهده عملکرد سازه‌ها در هنگام وقوع زلزله و همچنين مطالعات تحليلي و کارهاي آزمايشگاهي و جمع‌آوري اطلاعات مربوط به زمين‌لرزه‌هاي چهار دهه اخير، امکان ارايه روشي مدرن براي طراحي سازه‌هاي مقاومت در برابر زلزله را فراهم آورده است.

در طي دهه 1950، سيستم ”قاب خمشي شکل‌پذير“ از سيستم ”قاب خمشي“ که در آن زمان تنها سيستم مقاوم در ساختمان‌هاي چندين طبقه‌ بتني و فولادي بود ، منشا گرفت و به دليل رفتار مناسب اين سيستم در برابر زلزله، کاربرد آن تا اواخر دهه 1970 ادامه يافت. در طي اين مدت سيستم‌هاي جديدتر و کارآمدتري نظير ديوارهاي برشي و يا خرپاها براي تحمل فشار جانبي باد در ساختمان‌هاي بلند رايج شدند و تقريباً روش ساخت به صورت قاب تنها در اين ساختمان‌ها، کنار گذاشته شد.

تحقيقات تجربي و تئوري انجام شده در سراسر جهان طي دهه‌هاي 60 و 70 و 80 ميلادي منجر به جمع‌آوري اطلاعات مفصلي در رابطه با واکنش سيستم‌هاي ساختماني داراي ديوار برشي در هنگام زلزله شد که اين مطالعات بر اهيمت قاب خمشي شکل‌پذير در کاهش بار زلزله تأکيد داشتند. با توجه به اينکه سازه‌هاي داراي صلبيت بيشتر (يعني شکل‌پذيري کمتر) در هنگام زلزله، تحت نيروهاي به مراتب قوي‌تري قرار مي‌گيرند و از آنجا که وجود ديوار برشي در ساختمان‌ها باعث افزايش صلبيت آنها مي‌شود، کاربرد ديوارهاي برشي، نامناسب تشخيص داده شد و بيشتر ساختمان‌ها به روش قاب خمشي ساخته شدند. براي نمونه در برخي از کشورها خصوصاً کشورهاي توسعه نيافته بدون رعايت حداقل ضوابط شکل‌پذيري، قاب‌هاي ساختماني از انواع شکننده و فاقد قابليت تحمل زلزله‌هاي قوي بدون وارد آمدن آسيب شديد به ساختمان، اجرا شدند و همانگونه که در زمين لرزه‌هاي چهار دهه اخير مشاهده شد، بسياري از ساکنين خود را در ”تله‌هاي مرگ“ گرفتار کردند.

زلزله دره امپريال در سال 1979، نيروهاي اينرسي قابل توجهي به طور همزمان در دو جهت اصلي (که با رنگ قرمز نشان داده شده) وارد شده. که ستون هاي گوشه اي از ساختمان را با نيروهاي خمشي ، برشي و محوري قابل توجهي که منجر به شکست شدن ستون گوشه نشان داده شده و همچنين ستون هاي طبقه اول که در عکسهاي بعدي نشان داده مي شود .

بسياري از ساختمان هاي موجود در مناطق پر خطر لرزه اي وجود دارد که به دليل سيستم ساختاري و / يا تعامل با اجزاي غير سازه اي، مقاومت برشي ناکافي و يا انعطاف پذيري ناکافي (ظرفيت جذب انرژي) در صورت بروز زمين لرزه مورد تکانهاي شديد قرار م يگيرند . از اينرو آنها بايد مجهز مي شودند . که معمولا مقرون به صرفه ترين راه مقاوم سازي يک ساختمان اضافه کردن ديوار برشي مناسب است .

خلاصه‌اي از رفتار سازه‌هاي ديوار برشي است که در حوادث زمين لرزه‌هاي 30 سال اخير قرار داشته‌اند. 

1-زلزله ماه مه سال 1960 شيلي

2-زلزله ماه ژوئيه سال 1963 يوگسلاوي

3-زلزله ماه فوريه سال 1971 سن فرناندو (کاليفرنيا)

4-زلزله ماه مارس سال 1977 بخارست (روماني)

5-زلزله ماه اکتبر سال 1985 مکزيکوسيتي (مکزيک)

6-زلزله ماه دسامبر سال 1988 ارمنستان

روش‌هاي ناکارامد شکل‌پذير ساختن سيستم‌هاي سازه‌اي در دهه‌هاي اخير

در دهه‌هاي اخير روش‌هاي شکل‌پذير ساختن سيستم‌هاي سازه‌اي که گاهي قابليت افزايش مقاومت در برابر زلزله را نداشتند مورد توجه قرار گرفت که ضمن ايجاد احساس امنيت کاذب، هيچگونه بازدهي کافي نداشتند. در ابتداي پيدايش علم مهندسي زلزله، بسياري از متخصصين مفهوم شکلي‌پذيري (ductility) را با انعطاف‌پذيري (flexibility) اشتباه کردند و در نتيجه سازه‌هاي انعطاف‌پذير زيادي در مناطق زلزله‌خيز جهان ساخته شد. با اينکه تعدادي از آنها شکل‌پذير بودند اما هنگام وقوع زلزله، در اثر پيچش زياد بين طبقات، خسارات غير قابل جبراني به اين ساختمان‌ها وارد شد.

جزئيات شکل‌پذيري ديوارهاي برشي

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سازه بلند
  • پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان
  • پاورپوینت ساختمان LSF
  • پاورپوینت اهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونی
  • پاورپوینت مبانی محاسبات سازه های نگهبان خرپايی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی