پاورپوینت اهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونی دارای 42 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

علل خرابی سازه ها

اهمیت رعایت استاندارد ها

انجام آزمونها و کنترل کیفیت سازه ها

تايتانيك داراي 270 متر طول و 28 متر پهنا بوده و 328/46 تن وزن داشت . ارتفاع آن 32 متر بود كه تقريباً 11 متر آن زير آب قرار مي گرفت . تايتانيك بزرگترين شي متحركي بود كه توسط انسان ساخته شده بود . اندازه غول آسا و پيچيدگي كشتي توسط گزارش ناخدا دوم لايتولد به بهترين صورتي مدل شده است. وي در اين گزارش چنين انگاشت:

در سمت راست بدنه كشتي دربي چنان بزرگ تعبيه شده بود كه يك گاري با اسبش مي توانست از طريق آن وارد كشتي شود.

كشتي داراي يك بدنه دولا با صفحات فولادي به ضخامت 5/2 سانتي متر بوده و به 16 بخش غير قابل نفوذ توسط آب تقسيم شده بود. دربهاي عظيم كه با يك كليد الكتريكي بر روي عرشه به حركت درآورده شدند ، اين بخش ها را از هم مجزا كرده و كل كشتي را آب بندي مي كردند. حتي اين دربها مي توانسند توسط حسگرهاي الكتريكي سطح آب باز و بسته شوند . به پشتوانه اين تدابير ايمني بود كه مطبوعات كشتي تايتانيك را غرق نشدني ناميدند .

ولي اين  کشتی غرق نشدني براثر برخورد با يک کوه يخ و ایجاد شكافي به طول 100 متردر بدنه كشتي به قعر آبهاي منجمد اقيانوس اطلس  رفت  و در طول شبي پر از حادثه و وحشت، 705 نفر از مسافرين نجات يافته و 1502 نفر به همراه بدنه عظيم كشتي كه در حين فرو رفتن در آب به دو تكه شد، جان سپردند.

نزديك به سه ميليون ميخ پرچ در اتصال قطعات تايتانيك به يكديگر بكار رفته بود. برخي از اين ميخ پرچها از باقيمانده بدنه كشتي بازيابي شده و مورد بررسي قرار گرفته اند. يافته ها نشان مي دهند كه آنها از آهن زير حد استاندارد ساخته شده بودند.

زمانی که كشتي با كوه يخ برخورد كرد، نيروي برخورد باعث شد سرك ميخهاي پرچ بشكند و قسمتهاي كشتي از هم جدا شوند. اگر از آهن با كيفيت بالا استفاده شده بود، ممكن بود كه قسمتها از هم جدا نشده، و كشتي غرق نشود.

… اشتباه دانشمندان علوم آن زمان!

فولاد در دماي عادي نرم است و در اثر برخورد خم مي شود. در حاليكه در دماهاي زير انجماد آب، فولاد مانند چدن شكننده مي شود و در اثر برخورد مي شكند. اين پديده به شكست ترد معروف بوده و در زمان واقعه تايتانيك براي دانشمندان ناشناخته بود. اگر بجاي فولاد از آلياژي كه در دماهاي پايين خاصيت نرمي خود را از دست نمي دهد استفاده مي شد، در اثر برخورد چنان شكاف عظيمي در بدنه تايتانيك ايجاد نمي شد.

هزاران نمونه ديگر از اين خرابی ها سالانه در حال پدید آمدن است و علت های اکثر آنها يکی از موارد زير میباشد :

نا آگاهي طراحان و مهندسین از اصول صحيح طراحي و ناديده گرفتن بعضي از عوامل تاثير گذار

توجه نکردن به آيين نامه ها و استانداردهاي طراحي

انجام ندادن آزمونهای لازم روي مصالح بدليل نگراني از افزايش هزينه ها و یا طول زمان ساخت و ساز

رعايت نکردن اصول صحيح و کامل کنترل کيفيت

بموقع انجام ندادن آزمون هاي لازم و انجام آنها بعد از اتمام بعضي از مراحل کار

نا آگاهي از رفتار مصالح سازه ها در شرايط جوي مختلف

دهها عامل کوچک و بزرگ و کم اهميت مي تواند سازه اي را از پا در آورد ولي همه اين عوامل را مي توان با روشهاي صحيح کنترل کيفيت و آزمونهاي استاندارد شناسايي کرده و برطرف نمود.

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سازه بلند
  • پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان
  • پاورپوینت ساختمان LSF
  • پاورپوینت ديوار برشي فولادي
  • پاورپوینت مبانی محاسبات سازه های نگهبان خرپايی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی