375 views
پاورپوینت جنگ نرم مباني، ابزارها، شگردها و راههاي مقابله دارای 92 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
انواع جنگ
تعريف جنگ نرم
واژههاي هم افق
اهميت جنگ نرم
عدم کارايي جنگ سخت عليه ايران
علت تقابل اسلام و غرب
قطع دست غربيان از منابع کشور
پاگذاشتن به حريم دانشهاي ممنوعه
عملگرايي (پراگماتيسم)
غير واقعگرايي
نسبي گرايي
کثرتگرايي (پلوراليسم)
اصالت لذت و سود
اومانيسم
سکولاريسم
ابزارهاي جنگ نرم
ادبيات مکتوب: داستان کوتاه و رمان
پويانمايي (انيميشن سازي؛ کارتونسازي)
بازيهاي
استفاده از ظرفيت مراکز علمي (آموزشي و پژوهشي)
شگردهاي جنگ نرم
الگوسازيهاي فرهنگي و اجتماعي
حقوق زنان و اقليتهاي ديني
ترويج قوميتگرايي
بهرهبرداري از آسيبهاي اجتماعي
شگردهاي فرهنگي
شگردهاي ديني
شگردهاي سياسي
شگردهاي اقتصادي
راههاي مقابله با جنگ نرم
پذيرش وجود جنگ
تقويت باورها و ترويج ارزشها
استفاده از همان شيوههاي جنگ نرم
طراحي الگوي اسلامي- بومي پيشرفت
به کارگيري هنجاري خودي در طراحيهايي اقتصادي
بومي کردن شبکههاي اطلاعاتي
ترويج و تقويت فرهنگ کتابخواني
توجه ويژه به جوانان در مديريت مبارزة نرم
تهية طرح جامع تعليم و تربيت اسلامي
تهيه طرح جامع فرهنگي
جنگها با توجه به معيارهاي مختلف به انواع متفاوتي تقسيم ميشوند. مثلاً بر اساس توازن قوا، به جنگ عادلانه و غير عادلانه، بر اساس مقياسهاي جغرافيايي به جنگهاي محلي، منطقهاي، فرامنطقهاي و جهاني، با توجه به نوع تاکتيک، به منظم (کلاسيک) و نامنظم (چريکي)؛ بر اساس نوع سلاح به هستهاي و غيرهستهاي تقسيم ميشوند.
در يک تقسيم کلي و با توجه به ابزارهاي به کار گرفته در جنگ و همچنين هدف اصلي از آن، ميتوان جنگها را به سه نوع تقسيم کرد: جنگهاي سخت (Hard War)، جنگهاي نيمهسخت (Simi hard war) و جنگهاي نرم (Soft War).
پرفسور حميد مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگير و ارتباطات جهاني» در سال 1986 قدرت نرم را به قدرت بر شکلدهي و تغيير ايدهها و ترجيحات طرف مقابل تعريف کرد.
جوزف ناي: قدرت نرم را به «توانايي شکلدهي ترجيحات ديگران» تعريف کرد. جوزف ناي قدرت سخت را به «قدرت براي اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت براي جذب و اقناع» تعريف ميکند.
«جنگ نرم، استفاده دقيق و طراحي شده از تبليغات و ديگر اعمالي است كه منظور اصلي آن تاثيرگذاري بر عقايد، احساسات، تمايلات و رفتار دشمن، گروه بي طرف و يا گروههاي دوست است به نحوي كه براي برآوردن مقاصد و اهداف ملي پشتيبان باشد»
در اصطلاحات نظامي و سياسي، اصطلاحاتي از قبيل «جنگ رواني»، «عمليات رواني»، «انقلاب مخملي»، «انقلاب رنگي» و «جنگ رسانهاي» همگي از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشيانهاي به عنوان مرادف جنگ نرم به شمار ميروند. در همة اين موارد هدف اين است که اراده و خواست مهاجمان بدون استفاده از ابزار و وسايل نظامي بر ديگران تحميل شود.
مارک پالمر در گزارشي با عنوان «ايران-آمريکا، رهيافت جديد» به سياستمداران غربي ميگويد: «ايران به لحاظ وسعت سرزميني، کميت جمعيت، کيفيت نيروي انساني، امکانات نظامي، منابع طبيعي سرشار، و موقعيت جغرافيايي ممتاز در منطقة خاورميانه و نظام بينالملل، به قدرتي کمنظير تبديل شده است که ديگر نميتوان با يورش نظامي، آن را سرنگون کرد.» وي تأکيد ميکند تنها راه مبارزه با ايران، مبارزة نرم است. بايد دکترينهاي جنگ نرم را عليه ايران به کار گرفت. وي در گزارش خود از سه دکترين «مهار»، «نبرد رسانهاي» و «ساماندهي نافرمانيهاي مدني»، (موسوم به طرح دلتا) که عليه اتحاد جماهير شوروي به کار گرفته شد، ياد ميکند.
جورج شولتز (1920- )، استراتژيست معروف آمريکايي که در سالهاي 1981 تا 1988 وزير دارايي و خزانهداري آمريکا در دولت ريگان بود، ميگويد: «انقلاب اسلامي خطرناکترين دشمن مشترک تمدن غرب، در سراسر تاريخ آن است»
ريچارد نيکسون (1913-1994)، که از سال 1968 تا 1974 رئيس جمهور آمريکا بود، در کتاب پيروزي بدون جنگ ميگويد: «اسلام خميني و بنيادگرايي اسلامي براي ما، خطرناکتر از تهديد کمونيسم و شوروي است»
سؤال: علت تقابل اسلام و غرب چيست؟ چرا دنياي غرب اين همه عليه اسلام و به ويژه تشيع و جمهوري اسلامي فعاليت ميکند؟
پاسخ اول: انقلاب اسلامي موجب شده است دست غربيها از منابع و ذخاير مادي و زيرزميني کشور قطع شود.
اين پاسخ در جاي خود بخشي از حقيقت است. فرهنگ حاکم بر مردم غرب فرهنگي منفعتطلبانه و سودگرايانه است؛ معيار آنها در تعاملات و تقابلاتشان، منافع خودشان است. آنان ساليان سال کنترل کامل منابع و ذخاير نفتي و ملي کشور ما را در اختيار داشتهاند.
اما حقيقت آن است که اين پاسخ، پاسخي سطحي است. مشکل ما و غرب مشکل چهارتا چاه نفت و ده تا معدن ذغالسنگ و مس و فولاد نيست.
پاسخ دوم: جمهوری اسلامی با پيشرفتهای علمی و فناوری خود آينده اقتصادی و سياسی و نظامی غرب را تهديد میکند. زيرا به وادیهايی گام نهاده است که در آن وادیها غرب يکه تازی میکرده است. برخي از نمايندگان مجلس ششم (127نماينده) در 31 ارديبهشت 1381 و اعضاي تيم مذاکره کنندة هستهاي جمهوري اسلامي با کشورهاي اروپايي در دوران اصلاحات واقعاً و به طور جد چنين اعتقادي داشتند!
پاسخ سوم: علت اصلی مخالفتهای غرب با جمهوري اسلامي، تهديد دوستان امريکا از سوي جمهوري اسلامي است: چون جمهوري اسلامي از حزب الله و حماس دفاع ميکند و اين گروهها با اسرائيل مخالفاند پس غرب با ايران مخالفت ميکند. اين راهحل برخي از کانديداهاي رياست جمهوري دورة دهم براي تنش زدايي با غرب بود!
پاسخ درست: مشکل ما و غرب، مشکل تقابل دو نوع ايدئولوژي و دو نوع جهانبيني است. نوع نگاه جمهوري اسلامي به جهان و انسان و سياست و امنيت و معنويت و سعادت و اخلاق و اقتصاد و رفاه و عدالت کاملاً با نوع نگاه غربيان متفاوت است.
رابطة ايران اسلامي و آمريکا و اروپاي ليبرال، رابطة گرگ و ميش است. يعني رابطة دو نظام با دو ماهيت کاملاً متمايز و متفاوت است. هرگز آشتي نميپذيرند.
در اينجا به طور اجمال به مباني فرهنگ جديد غرب و مقايسه آنها با مباني اسلامي و مردمسالاري ديني اشاره ميکنيم.
درستي و نادرستي هر چيزي را با توجه به سوددهي و سودمندي عملي آن تعريف ميكنند. كار درست كاري است كه سودمندي عملي داشته باشد و كار نادرست كاري است كه زيان عملي داشته باشد. به همين ترتيب انديشة درست به انديشهاي گفته ميشود كه سودمندي عملي داشته باشد در عمل مفيد باشد.
اين انديشه در اخلاق و دين و به طور كلي در همة امور قدسي و ماورايي نيز به همين ترتيب قضاوت ميكند. ويليام جيمز ميگويد باورهاي ديني هر چند ممكن است در واقع خرافي باشند و هيچ اصل و ريشهاي واقعي نداشته باشند اما چون در عمل براي افراد مفيدند، پس موجهاند. سودگرايي اخلاقي محصول چنين انديشهاي است. اومانيسم اخلاقي و ديني نيز محصول و معلول چنين انديشة معرفت شناختي است.
يکي ديگر از مهمترين مباني انديشهاي غرب جديد، غيرواقعگرايي است. که خود، مادر بسياري از تصميمات سياسي و اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي آنان است.
توضيح واقعگرايي و غير واقعگرايي در عرصة زيباييشناسي؛
غيرواقعگرايي ارزشي مدعي است كه ارزشهاي ديني و اخلاقي و حقوقي هيچ منشأ و مبدأ واقعي ندارند بلكه برآمده از احساسات و اميال و عواطف فردي و اجتماعي و امثال آنند. روشن است که اين اصل، بسياري از مسائل معرفتي و اخلاقي و سياسي را در پي دارد. در مقابل، واقعگرايي در عرصة ارزشها بدين معنا است كه ارزشها، ريشه در واقعيت دارند.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر