پاورپوینت الگوبرداری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت الگو برداری دارای 36 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

مزایا

انواع الگوبرداری

الگوبرداری داخلی

الگوبرداری رقابتی

الگوبرداری فرآیندی

تشکیل تیم پروژه

آموزش اعضای تیم

فرایند الگو برداری

شناخت فرآیند

انواع فرایند های سازمان

ترسیم فرآیند

چک لیست شناسایی فرایند

نمودار فرایند

اندازه گیری فرآیند

شناسایی فعالیت و شخص مورد الگوبرداری

انتخاب فرآیند برای الگوبرداری

از چه کسی الگوبرداری کنیم

جمع آوری اطلاعات

منابع اطلاعاتی

تحلیل داده ها و شناسایی شکاف ها

شناسایی و تحلیل شکاف ها در عملکرد

بازنگری تحلیلی داده ها

اولویت بندی

اجرای تغییرات

بازنگری

به هنگام بودن

بسط الگوبرداری

مقدمه

در جهان امروز در شرایط رقابتی بازارکیفیت محصول وبهره وری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند. از این رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه وشرکت رقیب ضروری می باشد.

ضمن اینکه از مزیتها و ویژگیهای برتر رقبا الگوبرداری می کنند خود را به وضعییت بهتری نسبت به آنها برسانند وتنها راه این است که چشم هایشان را در برابر رقبا و بهترین تجربیات جهانی در تمام زمینه های مورد نیاز باز نگه دارند.

الگوبرداری یک روش سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می توانند فعالیتهای خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح کنند. درواقع الگوبرداری ابزاری برای بهبود مستمر است و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی خدماتی به کار گرفته شود ماین روش به نام های الگوگیری و الگوبرداری نیز می شناسند.

مزایا

الگو برداری موجب تمرکز سازمان بر محیط خارجی و بهبود کارایی فرایند ها می شود. الگوبرداری به کارمندان اجازه می دهد که از عملکرد خویش شناخت کافی به دست اورند یعنی بدانند که اکنون در چه مرحله ای هستند و از چگونگی موقعیت خود در مقایسه با دیگران مطلع گردند. بدین وسیله شرکت ازآنچه که می تواند به دست آورد آگاه شده ودر نتیجه وضعیت شرکت برای ایجاد تغییر بهبود می یابد.

انواع الگوبرداری

سه نوع  الگوبرداری وجود دارد که یک سازمان می تواند آن ها  را به کار گیرد. این سه نوع عبارتند از :

v    الگوبرداری داخلی

v    الگوبرداری رقابتی

v    الگوبرداری فرآیندی

الگوبرداری داخلی

الگو برداری داخلی فضایی از ارتباطات دو طرفه و تقسیم اطلاعات را دردرون سازمان ایجاد کرده وموجب غلبه بر مشکلاتی همچون محرمانه بودن اطلاعات وبی اعتمادی افراد داخل سازمان می شود. شرکت سنتر پارکز همواره برای تسهیلات خود در انگلستان از 11 کار خانه بین المللی خود الگوبرداری به عمل می آورد. این شرکت رضایت مشتریان و نسبت تعداد کارکنان را اندازه گیری نموده وهنگامی که یک واحد به صورت برجسته عملکرد بهتری را نشان دهد واحدهای دیگر چکونگی دسترسی به آن را فرا می گیرند.

الگوبرداری رقابتی

نوع دوم الگو برداری با استفاده از اطلاعات مربوط به رقبای مستقیم صورت میگیرد.اجرای این روش معمولا برای صناعی بزرگ آسان تر از صنایع کوچک است و همچنین گرچه در بیشتر مواقع جمع آوری اطلاعات از رقیبان مشکل است اما در صورت دسترسی به تحقیقات و گزارشهای صنعت میتوان اطلاعات مفیدی از آنها به دست آورد.برای مثال: شرکت     ICL بیش از 20  رقیب خود را از نظر عملکرد و فناوری تولید مورد الگو برداری قرار داد.

الگوبرداری فرآیندی

الگوبرداری فرآیندی، گاهی به عنوان الگوبرداری عملیاتی یا عمومی هم شناخته می شود به این معنی که بسیاری از فرآیندها در سازمان های مختلف ، مشترک است و در نتیجه نو آوری های سازمان های دیگر ، می تواند در سازمان مورد نظر نیز به کار رود. مثلا تمام سازمان ها عملیات وصول صورتحساب ، تدارک، نظام پرسنلی و … را دارند که می توان از آن ها برای الگوبرداری در سایر سازمانها استفاده نمود.

تشکیل تیم پروژه

موفقیت تیم پروزه به میزان زیادی وابسته به دقتی است که در انتخاب اعضای مناسب برای تیم پروژه وهمچنین آموزش و حمایت از آنان صرف شده است.

اعضای تیم باید دارای اعتبار و قدرت کافی باشند تا بتوانند پیشنهادهای خود را به تایید برسانند، در غیراین صورت تلاش های آنان با شکست مواجه خواهد شد.

اعضای یک تیم باید از دانش کافی برخوردار باشند. به طور کلی تیم باید ترکیبی از ارشدیت و دانش باشد.

آموزش اعضای تیم

معمولا در چهار حوزه زیر برای آموزش اعضای تیم ، برنامه ریزی می شود:

فرآیند الگوبرداری

تکنیک های تحقیق

تجزیه و تحلیل داده ها

کار گروهی

شناخت فرآیند

هر اتفاقی که در شرکت رخ می دهد ، جزیی از یک فرآیند است. کلیه فرایندها باید در جهت رسیدن به اهداف سازمان هدایت شوند

هر فرآیند شامل مراحل یا ترتیبی از فعالیت ها می باشد که نتیجه نهایی آن، .رضایت مشتری است.

دسته بندی ذیل فرآیند ها را به سه دسته فرآیند های اصلی – فرآیند های مدیریتی – فرآیند های پشتیبانی تقسیم بندی می نماید:

انواع فرایند های سازمان

فرآیند های مشتری گرا(COP): فرآیندهای اصلی سازمان است که موجب شکل گیری محصول یا خدمت می شوند و ایجاد ارزش افزوده می کنند.

فرآیندهای پشتیبانی(SOP ): فرآیندهایی هستند که به عنوان فرآیندهای کمکی به فرایند های مشتری گرا یا اصلی خدمات یا سرویس ارائه میدهند.

فرایند های مدیریتی (MOP): فرآیند هایی هستند که ماهیت مدیریتی و راهبری برای سایر فرایند ها و فعالیت های سازمان دارند.

ترسیم فرآیند

هنگامی که شروع به شناسایی فرآیندهای سازمان خود کردید، می توانید ارتباط  هر فرآیند را با دیگر فرآیندها رسم کنید. ترسیم قدم به قدم فرآیند، به درک بهتر هر فعالیت کمک می کند.

برخی از ابزارهایی که برای ترسیم و نمایش فرآیند می توان مورد استفاده قرار گیرند در ذیل ارائه شده است:

–چک لیست شناسایی فرآیند

معمولا در اولین قدم برای درک فرآیند، مورد استفاده قرار می گیرد

چک لیست شناسایی فرایند

خروجی فرآیند چیست؟

مشتریان فرآیند چه کسانی هستند؟

نیازهای مشتریان کدامند؟

مالک فرآیند( شخصی که مسئولیت اطمینان در پاسخگویی به نیازهای مشتریان را دارد کیست؟)

قد مهای فرآیند کدامند؟

مسئولیت ها در فرآیند به چه نحوی است؟

وقایع چه زمانی اتفاق می افتد؟

فعالیت ها چه مقدار هزینه دارند؟

مشکلات فرآیند کدامند؟

از چه شاخص هایی برای ارزیابی کارایی و اثر بخشی فرآیند استفاده می شود

این فرآیند با کدامیک از فرآیند های سازمان ارتباط دارد؟

این فرآیند جزء کدام دسته از سه نوع فرآیند سازمان قرار می گیرد؟

نمودار فرایند

نمودار جریان فرآیند

یک ابزار نمایشی مناسب است که به تیم پروژه کمک میکند تا دید مناسبی نسبت به مراحل فرایند داشته و همچنین محل های وقوع اشتباه را تشخیص دهند.

اندازه گیری فرآیند

تیم پروژه پس از شناخت فرآیند های سازمان ،باید معیار های عملکردی موجود در هر قدم از فرآیند را مستند سازی کند. این شاخص ها به عنوان استاندارهای درون سازمانی محسوب شده و می توانند با عوامل خارجی الگوبرداری که توسط تیم پروژه به دست آمده اند، مقایسه شوند

شناسایی فعالیت و شخص مورد الگوبرداری

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت بنچ مارکینگ
  • پاورپوینت الگوبرداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی