پاورپوینت اثربخشی سازمانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اثربخشی سازمانی  دارای 44 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف بسیار ساده اثربخشی تا دهه 1950:

معیارهای اثربخشی سازمانی

انواع رویکردهای اثربخشی:

پیش فرض های رویکرد نیل به هدف:

مسائل و مشکلات رویکرد نیل به هدف

برای افزایش اعتبار اهداف باید:

مشكلات رويكرد سيستمي

ارزش عملي رويكرد سيستمي براي مديران

رويكرد ذينفعان  استراتژيك

پيش فرضهاي رويكرد ذينفعان استراتژيك

مسائل و مشكلات رويكرد ذينفعان استراتژيك

رويكرد ارزشهاي رقابتي

مدلهاي چهارگانه ارزشهاي اثربخشي

تعریف بسیار ساده اثربخشی تا دهه 1950:

میزان یا حدی که سازمان اهدافش را محقق ساخته است.

بقاء هدفی که بیشتر دانشمندان بر سر آن توافق دارند و آن را شرط ضروری برای موفقیت سازمان می­دانند، نیز در شرایطی ممکن است به عنوان ضابطه اثربخشی از اعتبار بیفتد.

معیارهای اثربخشی سازمانی

1ـ اثربخشی کلی:

نوعی ارزیابی کلی که تا حد زیادی از معیــارهای متعدد بهره می­جوید و معمولاً از طریق ترکیب­کردن اسناد عملکرد گذشته یا به دست­آوردن ارزیابی­های کلی و یا از طریق قضاوت­های اشخاص بصیر و مطلع نسبت به عملکرد سازمان، اندازه­ گیری می­شود.

2ـ بهره­ وری:

معمولاً به عنوان میزان یا حجم محصولات و یا خدمات عمده ای که توسط سازمان ارائه می گردد، تعریف می شود و می تواند در سه سطح:

سطح فردی، سطح گروهی، سطح سازمانی

و از طریق مراجعه به اسناد و ارزیابی های موجود و یا ترکیب آنها مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

3ـ کارایی:

نسبتی است که نوعی مقایسه را بین برخی از جنبه های عملکرد واحد با هزینه های محتمل شده جهت تحقق آن نشان می دهد.

4ـ سود:

مبلغ درآمد حاصل از فروش منهای کل هزینه و تعهدات ایجاد شده است. معمولاً نرخ برگشت سرمایه و درصد بازدهی فروش کل را می توان معادل سود دانست.

5ـ کیفیت:

کیفیت محصول یا خدمات عمده ای که به وسیله سازمان ارائه می شود، ممکن است شکل های عملیاتی متعددی را به خود بگیرد که به وسیله نوع محصولات و خدمات ارائه شده توسط سازمان تعیین می شود.

6-حوادث

میزان سوانحی که حین کار اتفاق می افتد و اتلاف وقت را موجب می شود.

7ـ رشد:

افزایش در متغیرهایی که بر مقایسه وضعیت فعلی سازمان با وضعیت گذشته آن دلالت می کند.

8ـ میزان غیبت در کار

9ـ جابجایی (ترک خدمت)

10ـ رضایتمندی شغلی:

رضایت فرد نسبت به آنچه که از شغل برای او حاصل می شود.

11ـ انگیزش:

به آمادگی و میل فرد برای درگیرشدن در اعمال هدفمند و یا فعالیت های شغلی اطلاق می شود.

12ـ روحیه:

پدیده ای گروهی بوده که متضمن تلاش مضاعف، یکی شدن اهداف فرد و سازمان و ایجاد تعهد و احساس تعلق می باشد.

روحیه، مساله ای گروهی بوده و انگیزش، موضوعی فردی به شمار می آید.

13ـ کنترل:

به کمک کنترل، رفتار اعضاء سازمان تحت نفوذ قرار گرفته و جهت داده می شود.

14ـ انسجام/ تعارض:

انسجام: افراد در سازمان با هم خوب کار کنند و ارتباطات همه جانبه و باز است و تلاش های کاری آنها هماهنگ باشد.

تعارض: برخورد فیزیکی، لفظی، هماهنگی ضعیف و ارتباطات غیراثربخش می باشد.

15ـ انعطاف پذیری/ انطباق:

توانایی یک سازمان برای تغییر رویه های استاندارد عملیاتی خود در پاسخ به تغییرات محیطی سازمان می باشد.

16ـ برنامه ریزی و هدف گذاری

17ـ اجماع در هدف:

میزانی که افراد یک سازمان، هدف واحدی را برای سازمان خود تصور می کنند.

18ـ نهادینه کردن اهداف سازمانی:

پذیرش اهداف سازمانی و باور این که اهداف سازمانی صحیح و درست می باشند.

19ـ سازگاری نقش و هنجار:

به میزان توافقی که اعضاء سازمان درخصوص موضوعاتی از قبیل نگرش های مساعد سرپرستی، انتظارات نقش، روحیه و الزامات نقش دارند، اشاره می کند.

20ـ مهارت های ارتباطی مدیریتی:

به سطوح مهارت هایی که مدیران در ارتباط با سرپرستان، زیردستان و همکاران خود در قالب ارائه حمایت های مختلف، یا تسهیل تعاملات سازنده و مفید و ایجاد اشتیاق برای تحقق اهداف و عملکرد عالی به کار می گیرند، اشاره دارد.

21ـ مهارت های انجام وظیفه مدیریتی:

به سطوح مهارت های کلی اشاره دارد که مـــدیران سازمان و رهبران گروه ها برای تحقق وظایف ســـازمانی لازم دارند. مهارت هایی که مدیران در هنگام تعامل با اعضاء سازمان به کار می برند در این مقوله قرار نمی گیرد.

22ـ مدیریت اطلاعات و ارتباطات:

کارایی، صحت و دقت در تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم برای اثربخشی سازمان.

23ـ آمادگی:

قضاوت کلی درخصوص این که آیا سازمان می تواند وظایف جدیدیش را به طور موفقیت آمیز انجام دهد.

انواع رویکردهای اثربخشی:

1ـ رویکرد نیل به هدف

2ـ رویکرد سیستمی

3ـ رویکرد ذینفعان استراتژیک

4ـ رویکرد ارزش رقابتی

پیش فرض های رویکرد نیل به هدف:

1ـ سازمان باید اهداف نهایی داشته باشد.

2ـ این اهداف باید به درستی مشخص شده و برای درک بهتر باید تعریف شوند.

3ـ اهداف باید در حد امکان قابل کنترل و اداره باشند.

4ـ روی اهداف باید اجماع یا توافق عمومی صورت گرفته باشد.

5ـ پیشرفت بسوی هدف باید قابل اندازه گیری باشد.

مسائل و مشکلات رویکرد نیل به هدف

1ـ رویکرد نیل به هدف، اجماع در اهداف

را فرض می کند.

با توجه به:

چندگانگی اهداف و منافع متفاوت و گوناگون در سازمان

بیان اهداف در غالب عبارات و اصطلاحات مبهم و نامشخص

تعبیر و تفسیر افراد از اهداف بر مبنای منافع شخصی خود

مسائل و مشکلات رویکرد نیل به هدف

2ـ در خیلی از سـازمانها، اهـداف، رفتــار سازمانها را جهت نمی دهند.

3ـ سازمانها ممکن است اول عمل نمایند و سپس به تنظیم هدف بپردازند تا آنچه را که رخ داده توجیه نمایند.

برای افزایش اعتبار اهداف باید:

1ـ حصول اطمینان از اینکه اطلاعات اولیه، جهت تدوین اهداف رسمی از همه افراد ذینفع دریافت شده حتی اگر این افراد در کادر مدیریت عالی جایی نداشته باشند.

2ـ اهداف واقعی از طریق مشاهده رفتار واقعی اعضاء استنباط گردد.

3ـ مشخص کردن این که سازمان به دنبال تحقق هم اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلندمدت می باشد.

4ـ تاکید بر روی اهداف ملموس، تحقق پذیر و قابل سنجش، به جای تکیه بر بیانیه های مبهم که فقط آینه تمام نمای انتظارات سازمانی است.

5ـ مدنظر قراردادن اهداف به عنوان پدیده های پویا که دستخوش تغییر می شوند نه عباراتی ثابت و تغییرناپذیر.

مشكلات رويكرد سيستمي

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک مراحل و متدها
  • پاورپوینت آشنايي با چرخه بهره وری
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی